نرم افزار استخراج بیت کوین ۲۰۲۲

بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین ۲۰۲۲

زمان مطالعه 5 دقیقه

در طول سال‌های گذشته شاهد فراز و نشیب‌های زیادی در قیمت بیت کوین بودیم. با این حال صنعت استخراج این رمزارز همچنان یکی از مهم‌ترین راه‌های مشارکت در شبکه بیت کوین و یکی از پول‌ساز‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال است. در این مقاله به معرفی بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین ۲۰۲۲ می پردازیم.

با وجود اینکه بیش از ده سال از عمر بیت کوین می‌گذرد، همچنان افرادی وجود دارند که آن را یک پدیده زودگذر می‌دانند. اما نفوذ بیشتر این رمزارز در دنیای اقتصاد، تاثیر آن برای مقابله با تورم و رکود، سوددهی بالا در صورت سرمایه‌گذاری درست و یک ارزش ذخیره قدرتمند، باعث شده تا روز به روز به طرفداران این رمزارز افزوده شود. جالب است بدانیم که یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۳۶ درصد از کسب و کارهای بزرگ و متوسط در حال پذیرش ارزهای دیجیتال هستند. شرکت‌ها و ارگان‌های بزرگ‌تر هم مانند مایکروسافت، AT&T و ویکیپدیا به خوبی از رمزارزها به خصوص بیت‌کوین حمایت می‌کنند. بدون شک این آمار در دو سال گذشته افزایش چشمگیرتری هم داشت و در سال‌های آینده چشمگیرتر هم خواهد شد.

ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت‌کوین، روش‌های مختلفی را برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در اختیار مردم قرار داده‌اند. از انجام معاملات روزانه گرفته تا روش‌های مختلف سهام‌گذاری و سرمایه‌گذاری، همه و همه می‌توانند در صورت ورود درست به این بازار، برای یک فرد سوددهی خوبی داشته باشند. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال، استخراج بیت کوین است که با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مختلف انجام می‌شود.

نرم افزار استخراج بیت کوین ۲۰۲۲

در این مقاله به بررسی چهار مورد از بهترین نرم‌افزارهای ماینینگ بیت کوین اشاره کرده‌ایم که هر کدام از ویژگی‌های خاص خود برخوردارند.

  • بهترین نرم‌افزار همه جانبه استخراج بیت کوین: CGMiner
  • بهترین نرم‌افزار برای شخصی‌سازی: BFGMiner
  • بهترین نرم‌افزار از نظر سادگی در استفاده: MultiMiner
  • بهترین نرم‌افزار استخراج با مدیریت متمرکز: Awesome Miner

نرم‌افزار ماینینگ بیت کوین CGMiner

مزایا:

  • متن باز
  • قابلیت اجرا روی مک، ویندوز و لینوکس
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های ASIC، GPU و FPGA

معایب:

  • بیشتر مناسب حرفه‌ای‌ها
  • خط فرمان (Command line) مبهم در محیط کاربری
  • سحتی نصب روی ویندوز ۱۰

سی‌جی ماینر یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای استخراج است که به دلایل مختلفی از جمله ساختار متن باز بودن، توانایی اجرا روی هر کامپیوتر و پشتیبانی از چندین سخت‌افزار ماینینگ، یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. این نرم‌افزار در سال ۲۰۱۱ توسط یک برنامه‌نویس به نام Con Kolivas برای استخراج ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و لایت کوین توسعه یافت. به دلیل ذات متن باز بودن، محیط کاربری ساده، قابلیت کراس پلتفرم و پشتیبانی از چندین سخت‌افزار، CGMiner به عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه کاری خود مشهور است.

این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا برای استخراج از راه دور ریگ‌ها و همچنین کنترل سرعت فن‌ها و دیگر تنظیمات، از یک خط فرمان استفاده کنند. سی‌جی ماینر همچنین دارای یک قابلیت شناسایی بلاک‌های جدید پیشرفته است و مقیاس‌پذیری قدرت هش را بدون تاخیر امکان‌پذیر می‌سازد.

اگرچه باید در نظر داشته باشید که سیستم‌عامل پایه این نرم‌افزار لینوکس است. با این حال سی‌جی‌ماینر قابلیت نسب روی کامپیوترهای ویندوزی و مک را هم دارد. همچنین این نرم‌افزار متن باز با استفاده از C نوشته شده. بنابراین هر شخصی قادر است کد‌های این آن را اعتبارسنجی کند. یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر سی‌جی‌ماینر، قابلیت پشتیبانی از انواع سخت‌افزارهای استخراج از جمله ASICها، GPUها، CPUها و FPGAها است.

البته نبود یک محیط کاربری گرافیکی، باعث شده تا سی‌جی‌ماینر چندان برای کاربران تازه‌کار مناسب نباشد و هدف خود را روی کاربران حرفه‌ای تر گذاشته است. این نرم‌افزار به صورت رایگان از طریق پلتفرم GitHub در دسترس است.

نرم‌افزار ماینینگ بیت کوین BFGMiner

مزایا:

  • قابلیت استخراج چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان
  • قابلیت اجرا روی مک، ویندوز و لینوکس
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های ASIC و FPGA

معایب:

  • بیشتر مناسب حرفه‌ای‌ها

نرم‌افزار استخراج BFGMiner برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده و با پشتیبانی از سخت‌فزارهای ASIC (سخت‌افزارهای اختصاصی استخراج) و FPGAها (مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر) به کاربران اجازه می‌دهد تا پروسه ماینینگ خود را به هر نحوی که می‌خواهند، شخصی‌سازی کنند. از جمله داینامیک کلاکینگ، مانیتورینگ، ماینینگ از راه دور و غیره که همه و همه باعث شده BFGMiner بهترین گزینه برای ماینرهای حرفه‌ای باشند که می‌خواهند نحوه استخراج خود را شخصی‌سازی کنند.

این نرم‌افزار در سال ۲۰۱۲ توسط Luke Dashjr توسعه یافت و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای استخراج تبدیل شد. بی‌اف‌جی ماینر به کاربران اجازه می‌دهد تا دمای سخت‌افزار خود را تحت نظر داشته باشند، تردهای بی‌کار را شناسایی و به‌‌کار بندازند و قادر باشند ریگ‌های خود را از راه دور مدیریت کنند.

البته می‌توان از نکات منفی آن هم به عدم پشتیبانی از پردازنده‌های GPU و CPU اشاره کرد. اما از آنجایی که بسیاری از ماینرهای حرفه‌ای به سراغ ASICها و FPGAها می‌روند، نمی‌توان چندان ایراد خاصی به آن گرفت. همانند سی‌جی‌ماینر، این نرم‌افزار نیز با استفاده از زبان C نوشته شده و روی سیستم‌عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز قابل اجراست.

یکی از برترین ویژگی‌های این نرم‌افزار استخراج بیت کوین قابلیت پشتبانی از استخراج چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان است. بی‌اف‌جی ماینر قادر است همزمان الگوریتم‌هایی مانند Scrypt و SHA256d را هش کند. بنابراین با این نرم‌افزار می‌توانید علاوه‌بر بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری را هم استخراج کنید. این نرم‌افزار به صورت رایگان در دسترس کاربران است.

نرم‌افزار استخراج بیت کوین MultiMiner

مزایا:

  • محیط کاربری گرافیکی
  • مناسب برای سیستم عامل ویندوز
  • قابلیت استخراج خودکار

معایب:

  • قابلیت شخصی‌سازی پایین برای کاربران حرفه‌ای
  •  نیاز به نرم‌افزارهای اضافی برای نصب روی لینوکس و مک

این نرم‌افزار با استفاده از موتور نرم‌افزار استخراج BFGMiner توسعه یافته اما هدف اصلی خود را روی کاربران تازه‌وارد متمرکز کرده است. یک محیط کاربری گرافیکی قابل فهم، قابلیت شناسایی و استخراج خودکار و قابلیت پشتیبانی از چندین پلتفرم، مولتی‌ماینر را به یکی از بهترین نرم‌افزارهای ماینینگ در سادگی استفاده تبدیل می‌کند.

مولتی‌ماینر در سال ۲۰۱۳ توسط یکی از توسعه دهندگان BFGMiner به نام Nate Woolls توسعه یافت. اگرچه این نرم‌افزار بر اساس موتور BFG ساخته شده، اما به لطف قابلیت‌هایی نظیر محیط کاربری گرافیکی و شروع خودکار استخراج، بهترین نرم‌افزار برای تازه‌واردان است.

در حالی که بسیاری از نرم‌افزارهای ماینینگ نیاز به آشنایی با کدنویسی دارند، اما کاربران مبتدی می‌توانند بدون هیچ دانش تکنیکی از این نرم‌افزار استفاده کنند. تنها پس از نصب این نرم‌افزار، مولتی‌ماینر شروع به شناسایی سخت‌افزارها، میزان قدرت هش و استخرهای استخراج متصل شده می‌کند. حتی اگر با استخرهای استخراج آشنا نباشید، این نرم‌افزار به زبان ساده به کاربران نشان می‌دهد که چطور سیستم خود را به این استخرها متصل کنند.

مولتی ماینر همچنین قابلیت دسترسی به مدیریت از راه دور ریگ‌ها را برای کاربران فراهم کرده است. این نرم‌افزار برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است. با این حال اگر قصد دارید آن را روی مک یا لینوکس نصب کنید، نیاز به نصب یک سری نرم‌افزارهای اضافی دارید. همچنین از جمله ویژگی‌های خوب مولتی ماینر می‌توان به اتصال به سخت‌افزارهای ماینینگ GPU، ASIC و FPGA اشاره کرد. این نرم‌افزار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نرم‌افزار استخراج بیت کوین Awesome Miner

مزایا:

  • پشتیبانی بیش از ۵۰ موتور استخراج
  • قابلیت شخصی‌سازی
  • قابلیت پشتیبانی از تمامی کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند

معایب:

  • نبود نرم‌افزار برای سیستم عامل مک
  • تنها برای کاربران حرفه‌ای

Awesome Miner یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین است که به کاربران اجازه می دهد چندین ریگ ماینینگ و استخر استخراج را فقط از طریق یک داشبورد مدیریت کنند. این ویژگی Awesome Miner را به عنوان بهترین نرم‌افزار استخراج با مدیریت متمرکز تبدیل می‌کند.

این نرم‌افزار در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت سوئیسی IntelliBreeze به عنوان یک اپلیکیشن مدیریت ماینینگ برای دستگاه‌های ویندوزی توسعه یافت. این نرم‌افزار قادر است از سیستم‌های استخراج با مقیاس بالا پشتیبانی کند و مدیریت آن را فقط در یک داشبرد در اختیار کاربر قرار دهد. بنابراین به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای استخراج برای مدیریت واحد و متمرکز (Centralized Management) نرم‌افزار Awesome Miner می‌تواند چندین موتور و استخر استخراج را مدیریت کند.

این نرم‌افزار همچنین چندین ویژگی قدرتمند دارد که به کاربران اجازه می‌دهد بیشترین سود را در کمترین زمان ممکن کسب کنند. پشتیبانی چندین سخت‌افزار از جمله ASICها و FPGAها، پشتیبانی بیش از ۵۰ موتور استخراج (مانند cgminer، bfgminer، xmrig و غیره) و قابلیت پشتیبانی از چندین الگوریتم استخراج مانند SHA 256، Scrypt، Ethereum و Zcash، از جمله ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار هستند.

Awesome Miner به کاربران اجازه می‌دهد تا با یک کلیک استخرهای استنخراج خود را مدیریت کنند، تغییر دهند یا اضافه کنند. همچنین در داشبورد این نرم‌افزار می‌توانید سرعت فن‌ها، دما و غیره را هم کنترل کنید. این نرم‌افزار به صورت رایگان برای کاربران ویندوز و لینوکس در نظر گرفته شده است. با این حال می‌توان از طریق هر مرورگری به آن دسترسی داشت.

investopedia

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
اپلیکیشن اول پرداخت