تاثیر انتخاب ترامپ یا بایدن بر ارزهای دیجیتال

تاثیر انتخاب ترامپ یا بایدن بر ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 2 دقیقه

دولت جو بایدن (Joe Biden) اخیرا با اتخاذ رویکردهای خصمانه، باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی در بین طرفداران ارزهای دیجیتال شده است. در این پست به بررسی تاثیر انتخاب ترامپ یا بایدن بر ارزهای دیجیتال می پردازیم.

تاثیر انتخاب ترامپ یا بایدن بر ارزهای دیجیتال

اعمال فشار بر بانک‌ها برای قطع ارتباط با کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، پیشنهاد مالیات سنگین بر هزینه انرژی ماینرها و همچنین، اقدامات سختگیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از جمله این رویکردها است.

اکنون با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهموری آمریکا، امیدهایی برای تغییر این رویکرد با روی کار آمدن دونالد ترامپ (Donald Trump) شکل گرفته است.

اظهارات اخیر ترامپ نشان داد که با این حوزه بیگانه نیست و حتی از خرید با ارز دیجیتال استقبال می‌کند. با این حال، او همچنان بر تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال تاکید کرده است.

نکته مهم دیگر، مخالفت قاطع ترامپ با جایگزینی دلار با ارزهای دیجیتال، به عنوان ارز رایج جهانی بود که نشان‌دهنده تمایل او به حفظ سلطه دلار است.

بررسی دقیق‌تر سیاست‌های دولت بایدن نشان می‌دهد که این دولت علاوه بر فشار بر کسب‌وکارهای مرتبط، خواستار افزایش نظارت مالی و اعمال محدودیت‌های قانونی بر ارزهای دیجیتال شده است.

هدف از این اقدامات مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی عنوان شده، اما منتقدان معتقدند که دولت بیش از حد محتاطانه عمل کرده و مانع از نوآوری شده است.

در دوران بایدن، رویکردها هم‌راستا با یکدیگر نبودند و در حالی که وزارت خزانه‌داری قوانینی را برای افزایش کنترل بر تراکنش‌ها وضع کرد، برخی از مقامات خواستار اجتناب از محدودیت‌های بیش از حد شدند.

به طور کلی، به نظر نمی‌رسد که بایدن یا ترامپ از طرفداران ارزهای دیجیتال باشند. با این حال، سوابق نشان می‌دهند که رویکرد ترامپ کمی ملایم‌تر است و در عین حال که بر لزوم تنظیم مقررات تاکید می‌کند، مخالف کامل ارزهای دیجیتال نیست.

در نهایت، نتیجه انتخابات پیش‌رو تاثیر بسزایی بر میزان پذیرش و استفاده از رمزارزها در این کشور خواهد داشت.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT