جنگ چین و تایوان

تاثیر جنگ چین و تایوان بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 3 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال در آستانه سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در روز چهارشنبه، دوباره تحت فشار قرار گرفت و تنش‌ها بین ایالات متحده و چین را تشدید کرد. علاوه بر این، هک 200 میلیون دلاری پروتکل Nomad و هزینه SEC برای طرح هرمی 300 میلیون دلاری Forsage نیز فشاری را بر بازار وارد کرده و باعث کاهش قیمت ها شده است. در این خبر به بررسی جنگ چین و تایوان و تاثیر ان بر بازار می پردازیم.

جنگ چین و تایوان و تاثیر ان بر بازار

به گزارش روزنامه تبلوید حزب کمونیست چین، دولت چین در حال آماده سازی «یک سری اقدامات نظامی» است. در نتیجه کشمکش ها و تنش های مورد انتظار، موجب شده است معامله گران برای بیرون کشیدن سرمایه از بازار یا موقعیت های فروش کوتاه در میان نوسانات فزاینده اقدام کنند.

قیمت بیت کوین (BTC) نزدیک به 200-WMA در 22866 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته تنها 2 درصد کاهش داشته است. قیمت اتریوم 6 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر بالاتر از سطح روانی کلیدی در 1583 دلار معامله می شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد با مقامات دولتی در سنگاپور، تایوان، مالزی، ژاپن و کره جنوبی دیدار کند. مقامات سنگاپور روز دوشنبه در جریان سفر خود به سنگاپور بر اهمیت روابط پایدار آمریکا و چین برای صلح و امنیت منطقه تاکید کردند.

سفر پلوسی به تایوان با افزایش اقدامات نظامی از سوی این سه کشور، تنش ها را بین ایالات متحده و چین افزایش داده است. چین به ارتش خود هشدار داده است که در صورت سفر نانسی پلوسی به تایوان، «بیکار ننشینند». در پاسخ، ایالات متحده و تایوان نیروهای نظامی خود را به نزدیکی مرز و تنگه تایوان منتقل کردند.

در توییتی توسط هو شیجین، سردبیر گلوبال تایمز، روزنامه تبلوید حزب کمونیست چین، گفت:

بر اساس آنچه من می دانم، در واکنش به سفر احتمالی پلوسی به تایوان، پکن مجموعه ای از اقدامات متقابل از جمله اقدامات نظامی را تدوین کرده است.

تنش‌های فزاینده باعث سقوط بازارهای سرمایه می‌شود و بازار سهام و همچنین کریپتو به دلیل همبستگی بین آنها سقوط می‌کنند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته 3 درصد کاهش یافته است و احساسات بازار کاهش یافته است.

قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته تقریباً 2 درصد کاهش یافته است. قیمت نزدیک به 22.8 هزار دلار به سطح 200-WMA، رسیده است. اگر قیمت بیت کوین به زیر سطح کلیدی سقوط کند، ممکن است کاهش تا 20 هزار دلار مشاهده شود.

در حالی که قیمت اتریوم (ETH) با معامله قیمت بالاتر از سطح روانشناختی کلیدی 1500 دلار، 6 درصد کاهش یافته است. سقوط قیمت ETH به زیر سطح 1500 دلار خطر فروش گسترده را به همراه خواهد داشت.

هک Nomad و اجرای طرح هرمی Forsage

بازار جهانی ارز دیجیتال به پنجمین هک بزرگ DeFi در تمام دوران رسیده است. نزدیک به 200 میلیون دلار از پروتکل Nomad، یک پل، تخلیه شد. به گفته یک شرکت امنیتی بلاک چین، بیش از 41 آدرس شناسایی شده است که میلیون ها دلار در طول سرقت به دست آورده اند.

علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روز دوشنبه 11 نفر را به دلیل انجام یک کلاهبرداری بزرگ جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال متهم کرد. متهمان در ایجاد و ترویج یک هرم رمزنگاری متقلبانه و طرح پونزی دست داشتند که بیش از 300 میلیون دلار جمع آوری کرد. SEC گفت که این پول از میلیون ها سرمایه گذار خرد در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده جمع آوری شده است.

هر دو رویداد اخیر موجب افزایش فشار فروش بر بازار کریپتو شدند. معامله گران شروع به بیرون کشیدن سرمایه از بازار یا موقعیت های فروش کوتاه در بحبوحه نوسانات فزاینده کرده اند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT