تقسیم هزینه های گروهی با پی پال

نکاتی در مورد تقسیم هزینه های گروهی با پی پال

زمان مطالعه 3 دقیقه

فرض کنید تولد دوستتان است و در یک گروه با دوستان خود تصمیم می گیرید یک شام ترتیب دهید، یک هدیه گروهی بگیرید و هزینه را به طور مساوی تقسیم کنید. اما شما دیر پیام های گروه را میبینید و نمی توانید هزینه آن را بپردازید. آیا خجالت زده میشوید و یا این موضوع را با دوستان خود مطرح میکنید؟ تقسیم هزینه های گروهی با پی پال این مشکل شما را بر طرف خواهد کرد.

مایکا مایر کارشناس رفتار و آداب معاشرت، کارآفرین و نویسنده آمریکایی بریتانیایی که Beaumont Etiquette را تأسیس کرد و یکی از بنیانگذاران هتل پلازا بود در مورد موقعیت‌های تقسیم هزینه توصیه هایی دارد. تکنیک‌های او شامل گفتگوهای مودبانه در خصوص تقسیم هزینه ها برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند است و فرصت‌هایی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات ایجاد می‌کند.

مایکا با اشاره به اینکه سرویس های دیجیتالی مانند پی پال پیگیری هزینه ها را آسان، سریع و ایمن میکند و همچنین درخواست پول را به شیوه ای مودبانه تبدیل میکند، گفت: “مردم می‌ترسند هنگام صحبت در مورد تقسیم هزینه ها خسیس به نظر برسند، اما صحبت در مورد پول یک امر عادی است.”

با رسیدن فصل تابستان مردم به دنبال برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق مهمانی با دوستان یا خانواده، کنسرت ها و فستیوال ها، مسافرت یا دورهمی در حیاط با همسایگان خود هستند. اما با توجه به هزینه ی بالای گاز، غذا و خانه باید به تقسیم هزینه‌ها توجه بیشتری داشته باشند. در ادامه نکاتی که Myka در این باره میگوید میتواند به شما کمک کند.

نکات کلی برای تقسیم هزینه ها

تعیین انتظارات از طریق برقراری ارتباط قبل از هزینه ها می تواند به جلوگیری از بحث و اختلافات کمک کند. سوالات خود را در ابتدا از سایر افراد بپرسید و جایی برای مذاکره بگذارید. مایکا میگوید شما با پرسیدن سوال می‌خواهید بدانید که آیا بقیه با این موضوع راحت هستند یا خیر. کسانی که راحت نیستند باید در این باره صحبت کنند. همچنین توضیح دقیق لازم نیست و صرفا گفتن این که این هزینه در حال حاضر با بودجه من سازگار نیست کافی است.

اگر کسی خجالت می‌کشد که بگوید پول کافی ندارد، به‌صورت شخصی با او تماس بگیرید تا از بحث های احتمالی در گروه جلوگیری کنید. اگر پاسخ نداد به همه اعضای گروه ایمیل بزنید یا پیامک ارسال کنید و بپرسید: “آیا همه برای من پول ارسال کرده اند؟”

توصیه میشود همه اعضای گروه از همان ابتدا اپلیکیشنی مانند پی پال را دانلود کنند تا هزینه ها را با دیگران از طریق پرداخت های همتا به همتا آسان و ایمن تقسیم کنند. همچنین بلافاصله پس از اطلاع از بدهی خود، آن را پرداخت کنید و در صورت کمبود بودجه تاخیر را اعلام کنید.

چگونه در مورد تقسیم هزینه ها صحبت کنیم

مایکا میگوید هنگام بحث در مورد تقسیم هزینه ها «آن را بزرگ نکنید» یا بیش از حد فکر کنید. آن را مطرح کنید و به راحتی پاسخ دهید. به مثال های زیر توجه کنید.

وقتی به رستوان رفتیم صورت حساب را من پرداخت میکنم. آیا می توانید پول را برای من ارسال کنید؟ و آیا موافق هستید که هزینه ها را به طور مساوی تقسیم کنید؟

این روزها همه چیز بسیار گران است، مطمئنم شما هم متوجه این گرانی شده اید. آیا می توانید قبل از خرید مقداری از پول را برای من ارسال کنید؟

من می دانم که همه ما می خواهیم به این کنسرت برویم. من میتوانم بلیط کنسرت را بخرم اما باید پول را در اسرع وقت پس بگیرم، آیا برای ارسال پول از طریق PayPal مشکلی ندارید؟

من هنوز حقوقم را نگرفتم. آیا مشکلی ندارید که تا تاریخ X از طریق پی پال برای شما پول ارسال کنم.

برنامه پی پال برای تقسیم هزینه ها، درخواست پرداخت قبل از خرید گروهی و یادآوری‌های پرداخت و بدهی ها بسیار مناسب است.

سناریوهایی که می توانید با تقسیم هزینه ها صرفه جویی کنید

مایکا گفت که برخی موقعیت ها نیاز به برنامه ریزی یا گفتگوی بیشتری دارند. به اشتراک گذاشتن هزینه‌های یک مهمانی تابستانی یا دورهمی با همسایه‌ها قابل قبول است، اما درخواست کمک پس از اینکه متوجه شدید بودجه غذا و نوشیدنی‌ ها بالا است ممنوع است. اگر از مردم انتظار دارید که هزینه ها را تقسیم کنند باید در دعوت نامه ها شفاف سازی کنید.

اگر می خواهید خرید مشترک یک ابزار تعمیر و نگهداری خانه ماشین چمن زنی را با یک همسایه پیشنهاد دهید، فهرستی تهیه کنید که توضیح دهد چگونه همه می توانند از این خرید مشترک سود ببرند و هزینه ها را تقسیم کنند. همچنین هرگونه مالیات، کارمزد یا حمل و نقل را نیز ذکر کنید.

برای کاهش هزینه‌های مربوط به مراقبت از کودکان، با همسایه‌ها یا دوستان دیگر در مورد تقسیم هزینه های پرستار یا هزینه‌های گاز گفتگو کنید.

به یاد داشته باشید که وضعیت مالی افراد با هم متفاوت است. برنامه‌ریزی، ارتباطات و برنامه های مناسبی مانند PayPal تقسیم هزینه را آسان می‌کند. مایکا میگوید این برنامه کار را برای مردم آسان‌تر کرده و از اختلافات و بحث های احتمالی جلوگیری میکند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT