شکایت از اپل

شکایت از اپل به دلیل ایجاد محیط غیر رقابتی

زمان مطالعه 2 دقیقه

اپل در اوایل این هفته توسط یک اتحادیه اعتباری کوچک مورد شکایت قرار گرفت که آنها را به ایجاد یک محیط غیر رقابتی در اطراف کیف پول دیجیتال Apple Pay متهم کرد. جاناتان استمپل در رویترز بیشتر گزارش می‌دهد:

“طبق شکایتی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شده است، اپل مشتریانی را که از گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند و تبلت هایش استفاده می‌کنند مجبور می‌کند تا از کیف پول خود برای پرداخت های اینترنتی استفاده کنند، برخلاف سازندگان دستگاه های مبتنی بر اندروید که به مصرف کنندگان اجازه می‌دهند کیف پول هایی مانند Google Pay یا Samsung Pay را انتخاب کنند”.

همانطور که Mercator پوشش داده است، آخرین نمای کلی از فضای کیف پول دیجیتال در ماه ژوئن این است. اپل در یک محیط بسته کار می‌کند و دسترسی به فناوری کیف پول و تراشه های NFC (ارتباطات میدان نزدیک) را به خدمات خود این شرکت محدود می‌کند. در مقابل، دستگاه های اندرویدی مانند سامسونگ در یک محیط باز و رقابتی کار می‌کنند و به کیف پول های دیجیتال متعدد اجازه می‌دهند تا با استفاده از سیستم عامل اندروید به تراشه های NFC در تلفن ‌ها دسترسی داشته باشند و هیچ هزینه ای مستقیم به گوگل یا سازنده تلفن برنمی‌گردانند. اپل در حال حاضر 15 امتیاز از تراکنش های کارت اعتباری و نیم سنت از تراکنش های کارت نقدی که از طریق Apple Pay پردازش می‌شوند، دریافت می‌کند که منجر به دریافت بیش از یک میلیارد دلار کارمزد طبق دادخواست می‌شود.

شاکی، اتحادیه اعتباری Affinity از آیووا، استدلال می‌کند که رویکرد اپل نه تنها به مؤسسات مالی آسیب می‌زند، بلکه به مصرف کنندگانی که از کیف پول دیجیتالی استفاده می‌کنند، با اجازه ندادن به انتخاب که می‌تواند منجر به استفاده از محصولی شود که مصرف کنندگان احساس می‌کنند از نظر امنیت یا عملکرد برتر است، آسیب می‌رساند.

رفتار اپل انگیزه شرکت مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا را برای رقابت و پیشرفت به حداقل می‌رساند. آنها با کار می‌توانند Apple Pay را کنار زده و در برابر نقض های امنیتی مقاوم تر شود. در این شکایت آمده است: «رفتار اپل نه تنها به صادرکنندگان، بلکه به مصرف کنندگان و رقابت در کل آسیب می‌زند.»

این شکایت به دنبال اقدامات مشابه در اروپا است که در آن قانون گذاران همچنین استدلال می‌کنند که کیف پول دیجیتال اپل محیط رقابتی را فراهم نمی‌کند. Affinity در شکایت خود به دنبال وضعیت اقدام گروهی است.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT