تاثیر نرخ بهره بر بیت کوین

تاثیر نرخ بهره بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 2 دقیقه

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست بعدی خود که در روز های 26 و 27 ژوئیه ( 4 و 5 مرداد) برگزار می شود ، نرخ بهره را به میزان 100 واحد افزایش دهد که بیشترین میزان افزایش این نرخ از اوایل دهه 1990 خواهد بود. شهروندان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان از قیمت‌های بالا ناراضی هستند و منتقدان ،فدرال رزرو را به دلیل عدم انجام اقدامات زود هنگام متهم می کنند. در همین حال ، نقدینگی در بازار رمزارزها درحال کاهش است. در این خبر به بررسی تاثیر نرخ بهره بر بیت کوین می پردازیم.

تاثیر نرخ بهره بر بیت کوین

فعلا هیچ شواهدی مبنی بر بازیابی ویا قدرت در قیمت بیت کوین ملاحظه نشده است و این رمزارز با نوسانات اندک خود در الگوهای ناهمواری حرکت کرده است. پس از صعود کوتاه مدت آن به سمت سطح 21000 دلاری ، قیمت این رمزارز به تدریج در حال کاهش به سمت ناحیه 18000 دلاری بوده است. این ناحیه ، یک حمایت روانی است که با سقف قیمتی سال 2017 برخورد می کند.

بر اساس داده های اداره آمار نیروی کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده طی 12 ماه گذشته ، 1.3 درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ، میانگین تغییرات قیمتها در یک بازه زمانی برای مصرف کنندگان شهری ارزیابی می کند که بر اساس قیمت های خدمات و محصولات مصرفی محاسبه می شود. این شاخص پرکاربردترین معیار تورم در ایالات متحده است.

افزایش این شاخص همچنین منجر به بی ثباتی بازار رمزارزها شد که تا حدودی پیش بینی شده بود. با کمال تعجب، بیت کوین در لحظه انتشار این خبر در بالای سطح 20000 دلاری معامله می‌ شود، اما گاوها خسته به نظر میرسند.

رافائل بوستیک(Raphael Bostic)، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در سال منتهی به ماه ژوئن(خرداد-تیر) سریعتر از حد انتظار به میزان 9.1 درصد افزایش یافت، روز چهارشنبه به خبرنگاران در سن پترزبورگ، فلوریدا گفت که “تمامی گزینه ها در روی میز دردسترس است.”

پس از اینکه فدرال رزرو به دلیل واکنش دیرهنگام خود مورد انتقاد قرار گرفت، به شدت نسبت به تورم حساس شد و بازارهای مالی در اثر آن دچار نوسانات شدیدی شدند. همچنین، این احتمال را افزایش داد که سیاست های این بانک می تواند اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود کند و قمیت رمزارز را شدیدا تحت فشار قرار دهد.

قدرتمندترین بازیگران در این بازار در مرحله پایانی بازار خرسی نگران هستند و رمزارزهای خود را میفرشند تا هر چه زود تر از این بازار خارج شوند.

در همین حال ، بسیاری از این سازمان‌های بزرگ در حال حاضر رمزارزهای خود را با وجود ضرر و زیان ، حفظ می کنند. شاخص نسبت واریزی نهنگ های بیت کوین به صرافی ها ، یک معیار ارزشمند برای نظارت بر رفتار نهنگ ها است. این شاخص طی چند هفته گذشته افزایش شدیدی داشته است که نشان می دهد نهنگ ها به میزان قابل توجهی میزان ذخایر بیت کوین  خود را در صرافی ها افزایش داده اند.

منبع: nairametrics

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT