تبلیغات گوگل

بازار تبلیغات گوگل، موضوع شکایت آنتی تراست آینده است

زمان مطالعه 2 دقیقه

گوگل بار دیگر به دلیل اقدامات ضدرقابتی (اقداماتی که مانع یا موجب کاهش رقابت در بازار می شوند.) خود در تبلیغات آنلاین مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس گزارش Bloomberg، وزارت دادگستری ایالات متحده می تواند تا اوایل ماه آینده از Alphabet ، شرکت مادر این موتور جستجو، به دلیل نقض قوانین آنتی تراست (ضد انحصارگرایی، تدابیر و سیاست هایی که به منظور محدود کردن انحصار و گسترش رقابت اتخاذ می شوند.) شکایت کند.

گوگل به طور مکرر مورد هدف اتهامات آنتی تراست قرار گرفته است

در اکتبر 2020، وزارت دادگستری فدرال شکایتی علیه این غول موتور جستجو که در حال حاضر 83.84 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، تنظیم کرد. این شکایت که در دولت ترامپ مطرح شد، ادعا می کند که تسلط گوگل بر تبلیغات آنلاین یک انحصار غیرقانونی است.

در دسامبر همان سال، دادستان های کل 16 ایالت و پورتوریکو نیز از گوگل به دلیل نقض قوانین آنتی تراست در سطح ایالت شکایت کردند. وضعیت هر دوی این شکایت ها در حال حاضر نامشخص است.

Alphabet، همچنین با اتهامات آنتی تراست در سطح بین المللی نیز مواجه شده است، از جمله سه مورد در اتحادیه اروپا که به موجب آن 1.6 میلیارد دلار جریمه شد. ماه گذشته گوگل در پاسخ به چالش های مداوم نمایندگان اروپایی، پیشنهاد تقسیم بیزینس خود را مطرح کرد.

گوگل همه اتهامات را رد کرده و اصرار دارد که فناوری های گوگل، برای کمک به وب سایت ها، اپلیکیشن ها و کسب و کارهای کوچک برای دسترسی به مشتریان بسیار حیاتی است.

Peter Schottenfels، سخنگوی گوگل در بیانیه ای اینگونه سخن گفته است: «رقابت عظیم در تبلیغات آنلاین، تبلیغات آنلاین را هدفمندتر کرده، هزینه های فناوری تبلیغات را کاهش داده و گزینه ها و حق انتخاب ها را برای ناشران و تبلیغ کنندگان گسترش داده است».

این شکایت می تواند نحوه عملکرد تبلیغات دیجیتال را تغییر دهد

اگرچه هنوز خیلی زود است که در مورد نتیجه این اقدام قانونی حدسی بزنیم، اما بررسی های دقیق و مداوم عملکرد گوگل نشان می دهد که ممکن است تغییراتی در زمینه تبلیغات دیجیتال در پیش رو باشد.

Google Ads در حال حاضر بر روی مدلی کار می کند، که در آن بازاریابان برای کلمات کلیدی خاص پیشنهاد قیمت می دهند. سپس با امتیازی از تبلیغ و صفحه لندینگ شما، که به “امتیاز کیفی” شناخته می شود، جفت می شود. تبلیغات با کیفیت بالاتر می توانند جایگاه خود را تضمین کنند، حتی اگر برای یک کلمه کلیدی قیمت بیشتری پیشنهاد دهند.

گوگل در حال حاضر در هر مرحله از فرآیند قرار دادن تبلیغات نقش دارد، که در کنار سهم گسترده ای از بازار جستجو که در اختیار دارد، باعث شده این شرکت مورد توجه منتقدان و مخالفانش قرار بگیرد.

اگر Alphabet، مجبور به واگذاری یک یا چند فرآیند از مراحل “مناقصه – تعیین سطح – تبدیل” شود، می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در مدل تبلیغات آنلاین شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT