تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

اولین برداشت ما از تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

زمان مطالعه 6 دقیقه

گوگل جستجو را با مجموعه ای از ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود می بخشد. اما تجربه جستجوی هوش مصنوعی چگونه جمع می شود؟ در اینجا اولین برداشت های ما است.

گوگل همانطور که در I/O 2023 اعلام شد، عرضه تدریجی Search Generative Experience خود را آغاز کرده است. این در اصل مجموعه ای از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی است که قول می دهد روش جستجوی آنلاین ما را تغییر دهد.

ایده این است که جستجوی Google را هوشمندتر، سریع‌تر و بهتر در برخورد با پرس و جوهای پیچیده‌تر کنیم، به گونه‌ای که به شما کمک کند در دنیای گسترده و اغلب آشفته اطلاعات آنلاین پیمایش کنید. از آنجایی که همه ما هفته ها در مورد آن حدس و گمان می زدیم، فکر کردیم زمان آن رسیده است که آن را بررسی کنیم و اولین برداشت هایمان را به اشتراک بگذاریم.

نحوه دسترسی به تجربه مولد جستجوی گوگل

پس از چند روز صبر، بالاخره این ایمیل را دریافت کردیم: “نوبت شماست که آزمایشگاه های جستجو را امتحان کنید.” در حال حاضر، Google’s AI Search Generative Experience فقط در مرورگر دسکتاپ Chrome شما، در برنامه تلفن همراه Google و فقط برای انتخاب کاربران ساکن ایالات متحده در دسترس است.

فقط ساکنان ایالات متحده که قبلاً در لیست انتظار SGE گوگل ثبت نام کرده اند دعوت می شوند تا ویژگی های جستجوی جدید هوش مصنوعی را امتحان کنند. اگر می‌خواهید این ویژگی را قبل از عرضه عمومی امتحان کنید، در اینجا راهنمای نحوه پیوستن به لیست انتظار SGE است.

اگر قبلاً به لیست انتظار ملحق شده اید، باید مطمئن شوید که می دانید چگونه Search Generative Experience را روشن کنید و از آن استفاده کنید. ما چند روزی است که از SGE استفاده می کنیم، و در اینجا نظر ما در مورد ویژگی های جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است.

نتایج جستجوی هوش مصنوعی گوگل چقدر دقیق است؟

از آنجایی که SGE تماماً در مورد نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی برای جست‌وجو است، یکی از اولین نگرانی‌های ما این بود که اطلاعات تولید شده چقدر دقیق است. به یاد داشته باشید، چت ربات‌های هوش مصنوعی برای ساختن اطلاعات بدنام هستند. برای آزمایش صحت نتایج SGE، با یک کار ساده شروع کردیم: جستجو در تعریف «longtermism بلند مدت ‌گرایی» در گوگل.

اگرچه نتایج جستجوی هوش مصنوعی گوگل مشابه پاسخ‌های هوش مصنوعی Bard مستقل خود به نظر می‌رسد، اما این دو کاملاً متفاوت هستند. در حالی که بارد، مانند بسیاری از ربات‌های چت هوش مصنوعی، در درجه اول قصد دارد «محتوای اصلی» ایجاد کند، SGE گوگل کاری را انجام می‌دهد که انتظار دارید یک موتور جستجو انجام دهد – محتوای انبوه. اکثر نتایج جستجو از Google’s Search Generative Experience یک کپی تقریبا کلمه به کلمه از منابع انتخاب شده است.

در جستجوی «ongtermism » در بالا، پاراگراف‌هایی که در بالا برچسب‌گذاری شده‌اند، تقریباً کلمه به کلمه از ویکی‌پدیا و صفحه وب ویلیام مک‌اسکیل گرفته شده‌اند. در زیر گزیده ای از ویکی پدیا آورده شده است:

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

و در اینجا گزیده دیگری از صفحه وب ویلیام مک اسکیل گرفته شده است:

محتوای هر دو سایت (و دو سایت دیگر) به هم چسبانده شد تا قطعه تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشکیل دهد. این بدان معناست که ویژگی جدید جستجوی هوش مصنوعی گوگل با توجه به اینکه محتوا را به همان روشی که چت ربات‌هایی مانند ChatGPT و Google Bard تولید نمی‌کند، در دقت با مشکل مواجه نیست.

اطلاعاتی که در پنل عکس فوری هوش مصنوعی نمایش داده می‌شود، از وب‌سایت‌هایی که گوگل از قبل «قابل اعتماد» و «عموماً دقیق» می‌داند، تهیه شده است. انجام کارها از این طریق به گوگل کمک می کند تا از اشتباه پرهزینه توهم هوش مصنوعی که با بخش عمده ای از هوش مصنوعی مولد همراه است، جلوگیری کند. این تضمین می کند که متن موجود در پنل نتایج جستجوی هوش مصنوعی گوگل، اگر کاملاً اطلاعاتی ساخته شده توسط انسان و مبتنی بر واقعیت نباشد، بیشتر باشد.

چه تفاوتی در تجربه مولد جستجوی هوش مصنوعی گوگل دارد؟

تجربه معمولی جستجوی Google با تجربه مولد جستجوی هوش مصنوعی چه تفاوتی دارد؟ خوب، گوگل بسیاری از رابط SGE را تغییر داده است. یکی از این تغییرات، رنگ لینک ها است. در حالی که صفحات نتایج جستجوی فعلی گوگل لینک های آبی را نشان می دهند، SGE از لینک های سفید برای تم تیره و لینک های سیاه برای تم روشن استفاده می کند.

با این حال، فراتر از زیبایی شناختی، چندین تفاوت دیگر در نحوه ارائه نتایج SGE وجود دارد. کلیدی در میان آنها این واقعیت است که نتایج سالم تر و هوشمندانه تر هستند. ما «نمایش‌های تلویزیونی شبیه به Shadow and Bone» را در گوگل جستجو کردیم.

در اینجا نتیجه عادی گوگل است. Google از قطعه مشخص شده معمولی برای برجسته کردن پیشنهادات از منبع با رتبه بالاتر استفاده می کند.

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

و در اینجا نتیجه SGE است. در اینجا، گوگل برخی از محبوب ترین نمایش ها را در منابع مختلف انتخاب کرد.

ما همچنین در گوگل جستجو کردیم “بهترین تلفن های استفاده شده برای خرید زیر 500 دلار کدامند؟” جستجوی منظم گوگل لیستی از وب سایت ها را برمی گرداند که اکثر آنها به سوال پاسخ نمی دهند. ما به طور خاص برای تلفن های دست دوم زیر 500 دلار، با تاکید بر “کارکرده” درخواست کردیم. با این حال، تنها یکی از ده نتیجه در مورد تلفن های دست دوم صحبت کرد.

ما از همان پرس و جو در جستجوی هوش مصنوعی گوگل استفاده کردیم و نتایج پنل هوش مصنوعی تولیدی دقیق تر و مفیدتر بود. این کار با مشاوره در مورد نحوه انتخاب یک تلفن دست دوم شروع شد و پس از آن لیستی از تلفن های دست دوم زیر 500 دلار از فروشندگان قابل اعتماد در سراسر وب ارائه شد.

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

تجربه جستجوی هوش مصنوعی گوگل

SGE گوگل آن محصول معمولی بارد مانند هوش مصنوعی نیست که بسیاری از ناظران انتظار داشتند که باشد. اطلاعاتی را به روشی که ما از ابزارهای هوش مصنوعی مولد انتظار داریم تولید نمی کند. ممکن است در ابتدا ناامیدکننده به نظر برسد، اما تصمیمی برای اطمینان از صحت نتایج تولید شده است.

اگرچه گوگل این ویژگی را به عنوان یک ویژگی کاملاً جدید معرفی کرده است، اما شبیه به قطعه های ویژه گوگل است که ما قبلاً سال ها از آن استفاده می کردیم. بیایید آن را اینگونه بیان کنیم؛ SGE گوگل عمدتاً نسخه ارتقا یافته ای از قطعه های برجسته با توانایی اضافی برای حفظ زمینه و جمع آوری نتایج از چندین منبع وب به جای یک منبع است.

SGE گوگل هدف جستجوی گوگل را تغییر خواهد داد

ممکن است در حال حاضر ظریف باشد، اما SGE گوگل نشان دهنده تغییر در عملکرد اصلی جستجوی گوگل است. در حالی که جستجوی گوگل در درجه اول ابزاری بوده است که لینک ها را جمع می کند و کاربران را به منابع هدایت می کند، SGE به این معنی است که خود گوگل هم به یک جمع کننده و هم منبع تبدیل می شود.

به عبارت دیگر، گوگل این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که می‌توانید با آوردن اطلاعات مورد نیاز به صفحات نتیجه، هدف جستجوی خود را بدون کلیک کردن بر روی هیچ وب‌سایتی در صفحات نتیجه تکمیل کنید. این می تواند نحوه استفاده ما از وب سایت ها را در اینترنت تغییر دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT