تحصیل در لهستان

راهنمای نهایی تحصیل در لهستان در سال 2023

زمان مطالعه 15 دقیقه

تحصیل در لهستان

لهستان نهمین کشور بزرگ اروپا و یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های محلی با برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه و هزینه های اقامت، بازگشت سرمایه خوبی را ارائه می دهند. هزینه های کم زندگی را اضافه کنید و فرمولی برای موفقیت (مالی) خواهید داشت. تحصیل در لهستان را بیشتر بشناسید.

در کدام دانشگاه ها در لهستان تحصیل کنیم؟

در زیر بهترین دانشگاه های لهستان که مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، آمده است:

. دانشگاه وروتسواف

. دانشگاه صنعتی ورشو

. دانشگاه Adam Mickiewicz، Poznań

. دانشگاه پزشکی Wroclaw

. دانشگاه ورشو

تحصیل در لهستان چگونه است؟

شما باید به سرعت در زندگی دانشگاهی و اجتماعی لهستان ادغام شوید، زیرا شما تنها دانشجوی خارجی نخواهید بود. سالانه بیش از 65000 بین المللی در یکی از دانشگاه های لهستان ثبت نام می کنند. فرصت‌های زیادی برای چت کردن، کشف فرهنگ‌های دیگر و تفریح ​​در مهمانی‌های محلی خواهید داشت.

سیستم آموزشی مبتنی بر اصول بولونیا است، بنابراین هیچ شگفتی در اینجا وجود ندارد. اکثر لیسانس ها 3 سال طول می کشند، در حالی که بیشتر کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال طول می کشد. البته، استثنائاتی وجود دارد (به عنوان مثال برخی از برنامه های پزشکی، مهندسی).

چه چیزی در لهستان تحصیل کنیم؟

از بین دوره های مختلف دانشگاهی موجود در لهستان، اینها برخی از محبوب ترین در بین دانشجویان بین المللی هستند:

. مدارک تحصیلی فناوری اطلاعات در لهستان

. مدارک بازرگانی در لهستان

. مدارک علوم اجتماعی در لهستان

. مدرک حقوق در لهستان

. مدارک مهندسی در لهستان

چرا تحصیل در لهستان؟

5 دلیل برای تحصیل در لهستان:

1. سنت

سنت آموزش آکادمیک لهستان به سال 1364 باز می گردد، زمانی که پادشاه کازیمیر کبیر آکادمی کراکو را تأسیس کرد که امروزه به نام دانشگاه یاگیلونی شناخته می شود. آکادمی کراکو که یکی از قدیمی‌ترین آکادمی‌های جهان است، پس از آکادمی‌های بولونیا و پادوآ، دومین دانشگاه اروپای مرکزی پس از پراگ بود.

2. مدرنیته

امروزه سیستم آموزش عالی لهستان به سرعت در حال توسعه است. لهستان از نظر تعداد افرادی که در آموزش عالی ثبت نام کرده اند، جایگاه چهارم را در اروپا (پس از بریتانیا، آلمان و فرانسه) دارد. جمعیت کل دانش آموزان در بیش از 400 مدرسه در سطح دانشگاه تقریباً یک و نیم میلیون نفر است. هر سال تقریبا نیم میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج ها آغاز می کنند. مدارس سطح دانشگاه لهستان بیش از 200 نوع تحصیل با کیفیت بالا را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از منطقه آموزش عالی اروپا ارائه می دهند. اکثر مدارس دوره های آموزشی زبان های خارجی را ارائه می دهند.

3. فرآیند بولونیا

لهستان نقش فعالی در فرآیند بولونیا دارد. با توجه به معرفی آموزش سه مرحله ای با الگوبرداری از تحصیلات لیسانس/کارشناسی ارشد/دکتری و همچنین سیستم انتقال اعتبار اروپا، هم دانشجویان لهستانی و هم دانشجویان بین المللی که در لهستان تحصیل می کنند کاملاً متحرک هستند و می توانند بدون هیچ گونه تحصیلی در سایر نقاط اتحادیه اروپا به تحصیل خود ادامه دهند. چالش ها و مسائل. فقط در برنامه اراسموس که بیش از 20 سال است ادامه دارد، بیش از 43000 دانشجوی خارجی برای تحصیل به لهستان آمده اند در حالی که تقریباً 100000 دانشجو از لهستان بخشی از تحصیلات خود را در کشور دیگری در اتحادیه اروپا گذرانده اند. دانشجویان خارجی که به لهستان می آیند می توانند از جذاب ترین و متنوع ترین فرصت های آموزشی مطابق با استانداردهای بالای اروپایی انتظار داشته باشند. آنها می توانند پزشکی، بیوتکنولوژی یا مهندسی، و همچنین هنر و تجارت و بسیاری از موضوعات دیگر را مطالعه کنند. دیپلمی که پس از فارغ التحصیلی به آنها اعطا می شود نه تنها در سراسر اروپا بلکه در اکثر کشورهای جهان نیز شناخته می شود.

4. کیفیت بالای آموزش

سیستم آموزش عالی لهستان به خوبی توسعه یافته است. کیفیت آموزش ارائه شده نظارت و به طور منظم ارزیابی می شود. مؤسسات اصلی لهستانی که مسئولیت تضمین کیفیت در آموزش عالی را بر عهده دارند عبارتند از: کمیته اعتبار سنجی لهستان، شورای عمومی آموزش عالی و کنفرانس روسای مدارس آکادمیک در لهستان. بیش از 5000 دوره در لهستان موجود است و هر یک از آنها باید تأییدیه کمیته اعتباربخشی لهستان را کسب کنند. در میان آنها تعدادی رشته تحصیلی وجود دارد که نمره عالی را دریافت کرده اند. فهرست رشته های تحصیلی عالی در وب سایت کمیته اعتباربخشی لهستان موجود است: http://www.pka.edu.pl/?q=en/oceny.

5. هزینه های رقابتی زندگی و تحصیل

در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، هزینه های تحصیل در لهستان واقعا رقابتی است و هزینه های زندگی کسری از هزینه ای است که یک دانشجوی خارجی باید در سایر شهرهای اروپایی خرج کند.

چگونه درخواست شود

هر دانشگاه در لهستان سیستم پذیرش خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می دهد برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود درخواست دهند و در آن ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید از طریق درخواست آنها بروید و مطالب خود را در آنجا ارسال کنید.

در اینجا اسنادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در طول درخواست دانشگاه خود ارسال کنید:

. اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)

. کارنامه / سوابق دوره های قبلی شما

. اسکن پاسپورت و/یا شناسنامه شما

. CV شما

. نمرات تست

. مدرک تحصیلی یا کمک مالی

. توصیه نامه (2 یا 3)

. نمونه کارها و/یا نمونه های نوشتاری

راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای دانشگاه لهستان

دوره های آمادگی را بگذرانید

این نوع دوره ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می کند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند.

یک برنامه پیش از MBA، پیش قانون، یا پیش از پزشکی، و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی مورد نظر خود تحصیل کنید، امتحان کنید.

زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید

اگر در یک برنامه تحصیلی در لهستان شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

آزمون های زبان انگلیسی

برای تحصیل در لهستان، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهید. مدارک مورد قبول عموماً توسط دانشگاه های لهستان عبارتند از:

. آکادمیک PTE

. تافل iBT

. آیلتس آکادمیک

. C1 Advanced یا C2 Proficiency

با این حال، همیشه باید وب سایت دانشگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که الزامات دقیق چیست.

زندگی در لهستان

بیایید نگاهی دقیق تر به هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و زندگی دانشجویی در لهستان بیندازیم:

هزینه های تحصیل

دانشگاه های دولتی در لهستان ساختار شهریه زیر را اجرا می کنند:

. 0 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در صورت ثبت نام در مقاطع تحصیلی لهستانی

. 500-6000 یورو در سال برای برنامه های لیسانس

. 1000-8000 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد

برخی از دوره ها مانند MBA یا دندانپزشکی ممکن است تا 15000 یورو در هر سال هزینه داشته باشند.

شهریه ها معمولاً در دانشگاه های خصوصی حتی بالاتر است، اما می توانید مدارک با هزینه کمتری نیز پیدا کنید.

هزینه های زندگی در لهستان

میانگین هزینه های زندگی در اکثر شهرهای لهستان حدود 350 تا 550 یورو در ماه است. در شهرهای بزرگتر، مانند کراکوف یا ورشو، دانشجویان بین 500 تا 850 یورو نیاز دارند.

محل اقامت

گزینه های مختلفی برای ترتیب اقامت دانشجویی در لهستان وجود دارد. آنها بسته به شهر و موسسه آموزش عالی که انتخاب می کنید متفاوت هستند.

بسیاری از مؤسسات آموزش عالی لهستان (HEI) خوابگاه های خود را دارند که معمولاً ارزان ترین گزینه موجود است. با این حال، اکثر دانشجویان لهستانی ترجیح می دهند اتاقی را در یک آپارتمان خصوصی اجاره کنند.

. اقامتگاه های دانشجویی: 60-150 یورو در ماه.

. اجاره در یک آپارتمان خصوصی: 80-150 یورو در ماه به اضافه قبض آب و برق (100-150 یورو)

بیمه سلامت

مراقبت های بهداشتی در لهستان برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در دسترس است، مشروط بر اینکه آنها دارای بیمه پزشکی معتبر در سیستم بیمه ملی کشور خود باشند. پاسپورت معتبر، کارت شناسایی دانشجویی یا کارت شناسایی دانشجوی دکترا و کارت معتبر بیمه سلامت اروپا (EHIC) به دارنده آن حق مراقبت های پزشکی رایگان در لهستان را می دهد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باید یک طرح بیمه مراقبت های بهداشتی خصوصی دریافت کنند.

سایر هزینه های زندگی ماهانه

. غذا و مواد غذایی: 100-150 یورو در ماه

. حمل و نقل: 50 یورو برای گذراندن ترم، برای 6 ماه اعتبار

. کتاب و مواد مطالعه: 20-50 یورو در ماه

. رویدادهای اجتماعی و سرگرمی: 30-70 یورو در ماه

زندگی در لهستان

اقلیم

لهستان دارای آب و هوای معتدل با عناصر دریایی و قاره ای است. آب و هوا متغیر و غیر قابل پیش بینی است. می‌توانید روی روزهای آفتابی و روزهای بارانی زیادی حساب کنید و وقتی تابستان کاملاً گرم یا کاملاً بارانی است، تعجب نکنید.

زمستان ها معمولا سرد، با درجه حرارت بسیار زیر صفر و کم و بیش برفی است. اگر اهل آب و هوای گرم تری هستید، مطمئن شوید که لباس مناسب دارید.

کارت دانشجویی

کارت دانشجویی به اندازه یک کارت اعتباری است، اما می تواند زندگی شما را تغییر دهد. نه تنها وضعیت دانشجویی شما را تایید می کند و اجازه دسترسی به کتابخانه ها و سایر امکانات HEI را می دهد، بلکه به شما حق استفاده از انواع تخفیف های دانشجویی را نیز می دهد که مهم ترین آنها تخفیف 50 درصدی در حمل و نقل عمومی است (تا 15 یورو برای شما صرفه جویی می کند. ماه).

حمل و نقل

اکثر شهرهای لهستان دارای شبکه های حمل و نقل عمومی توسعه یافته ای هستند. بسته به شهر، آنها شامل اتوبوس، تراموا، اتوبوس های واگن برقی، قطار و قطار زیرزمینی می شوند. معمولاً خرید گذرنامه ماهانه یا ترم ایده خوبی است، زیرا اجتناب از حمل و نقل عمومی دشوار است.

حتی اگر بتوانید محل اقامتی نزدیک به دانشگاه پیدا کنید، دانشکده ها یا امکانات مجزای آن ممکن است در فاصله پیاده روی نباشند.

اوقات فراغت

طیف گسترده ای از فعالیت های اوقات فراغت در لهستان وجود دارد. از هر چیزی که لذت می برید، احتمالاً آن را اینجا پیدا خواهید کرد! کسانی که دوست دارند فعالیت داشته باشند می توانند از یکی از امکانات ورزشی مجهز استفاده کنند یا در حین دوچرخه سواری، پیاده روی، اسب سواری، قایقرانی، قایق رانی، بالون سواری یا هر روش دیگری که می خواهند، مناظر زیبای لهستان را کشف کنند.

کسانی که به دیدن مناظر علاقه دارند باید از کلیساها، قلعه ها، موزه ها و بسیاری از جاذبه های دیگر دیدن کنند. دانش آموزان فرهنگ گرا می توانند بین بسیاری از تئاترها و گالری ها و همچنین فیلارمونیک ها، کنسرت ها و کلوپ های موسیقی انتخاب کنند. همچنین تعدادی جشنواره جالب در طول سال برگزار می شود.

کار کردن

برای اینکه بتواند در لهستان تحصیل کند، یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باید نشان دهد که دارای امکانات کافی برای پوشش هزینه های زندگی در لهستان است. با این حال، برخی از دانش آموزان ممکن است بخواهند تحصیل را با کار ترکیب کنند.

در این مورد، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA که با ویزا در لهستان می مانند، معمولاً باید برای مجوز کار درخواست دهند، که تنها در صورتی اعطا می شود که هیچ شهروند اتحادیه اروپا نتواند این موقعیت را پر کند.

درباره لهستان

لهستان یکی از بزرگترین کشورهای اروپای شرقی است. اندازه آن با ایتالیا قابل مقایسه است و با آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، لیتوانی، روسیه، اوکراین و بلاروس همسایه است. این کشور بیش از 38 میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به ششمین عضو پرجمعیت اتحادیه اروپا تبدیل می کند. زندگی در لهستان یعنی زندگی در قلب اروپا. شما فقط چند ساعت رانندگی می کنید و می توانید در کشور دیگری باشید.

دریای بالتیک، منطقه دریاچه ماسوریان، کوه های تاترا، شهرهای پر جنب و جوش، شهرهای دوست داشتنی، روستاهای زیبا – در لهستان همه چیز در دسترس است! تنوع طبیعی، فرهنگی و تاریخی چشمگیر و منحصر به فرد است. ورشو – پایتخت، یک مرکز مالی و سیاسی، کراکوف – پر از تاریخ لهستان با بناهای تاریخی فوق العاده یا گدانسک که در آن نه تنها می توانید طعم زندگی شهری را بچشید، بلکه در ساحل نیز استراحت کنید.

لهستان بزرگ (شمال) در سال 966 تأسیس شد. قبایل جنوب لهستان سپس لهستان کوچک را تشکیل دادند. لهستان با ازدواج سلطنتی در سال 1386 با لیتوانی ادغام شد. دولت لهستانی-لیتوانی بین قرن های 14 و 16 به اوج قدرت خود رسید و در برابر شوالیه های (آلمانی) نظم توتونی، روس ها و ترک های عثمانی به موفقیت های نظامی دست یافت.

فقدان سلطنت قوی، روسیه، پروس و اتریش را قادر ساخت تا اولین تقسیم کشور را در سال 1772، دومی در سال 1792 و سومی را در سال 1795 انجام دهند. برای بیش از یک قرن پس از آن، هیچ دولت لهستانی وجود نداشت. مردم لهستان در طول قرن نوزدهم علیه سلطه خارجی شورش کردند. لهستان به طور رسمی در سال 1918 بازسازی شد.

در سال 1939، در آغاز جنگ جهانی دوم، توافق آلمان و شوروی، لهستان را بین اتحاد جماهیر شوروی و آلمان تقسیم کرد. دولت لهستانی در تبعید در سال 1944 با کمیته آزادی ملی لهستانی تحت تسلط کمونیست ها توسط اتحاد جماهیر شوروی جایگزین شد. قانون اساسی جدید در سال 1952 لهستان را به “دموکراسی مردمی” از نوع شوروی تبدیل کرد. در سال 1955، لهستان به عضویت سازمان پیمان ورشو درآمد که سیاست خارجی آن مشابه با اتحاد جماهیر شوروی بود.

پس از سقوط کمونیسم، در سال 1991، اولین انتخابات پارلمانی کاملاً آزاد پس از جنگ جهانی دوم منجر به نمایندگی 29 حزب سیاسی شد. در سال 1999، لهستان به همراه جمهوری چک و مجارستان بخشی از ناتو شد.

لهستان یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد است و ششمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و بیست و یکمین اقتصاد در جهان است. شایان ذکر است که لهستان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که در طول بحران اقتصادی اخیر تولید ناخالص داخلی مثبتی از خود نشان داد.

لهستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه شنگن، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سازمان ملل (سازمان ملل) و غیره است.

دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در لهستان

گدانسک (1)

دانشگاه گدانسک (2 دکترا)

کراکوف (2)

دانشگاه آموزشی کراکوف (15 دکترا)

دانشگاه اقتصاد کراکو (4 دکترا)

لودز (1)

دانشگاه پزشکی لودز (1 PhD)

پوزنان (1)

دانشگاه اقتصاد و بازرگانی پوزنان (3 دکترا)

ورشو (1)

موسسه فلسفه و جامعه شناسی (PAN) (4 دکترا)

Wroclaw (2)

دانشگاه Wroclaw (3 دکترا)

آکادمی هنر و طراحی Eugeniusz Geppert در Wrocaw (1 PhD)

ویزای دانشجویی لهستان

اهل ایران هستی؟ شاید نیاز به ویزای دانشجویی داشته باشید…

نگران نباش، همه چیز اوکی است. ما در حال انجام آن هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا جستجوی شما برای مدرک بین المللی مناسب در لهستان کمی آسان تر و لذت بخش تر شود.

با این حال، شما همیشه می توانید ما را تا انتها شکست دهید و:

. بررسی کنید که آیا واقعاً به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر. معمولا، اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا هستید و می خواهید در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کنید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. برخی دیگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز ممکن است حداقل برای مدت اولیه از ویزای ورود معاف شوند.

. شروع به دسترسی به وب سایت های سفارت و کنسولگری کنید تا یک تصویر کلی از کل موضوع “برنامه ویزا” بدست آورید.

. ضرب الاجل ها را بررسی کنید و بفهمید که چه مدت باید برای ویزای خود صبر کنید. شما نمی خواهید تحصیل در خارج از کشور را از این اشتباه احمقانه برنامه ریزی بد از دست بدهید.

. به شکار بروید و تمام اسنادی را که نیاز دارید جمع آوری کنید. به یاد داشته باشید، می توانید لیست را در وب سایت سفارت پیدا کنید.

. پس انداز پول را شروع کنید، زیرا برخی از برنامه ها ممکن است به شما نیاز داشته باشند که حداقل بودجه را داشته باشید.

. مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید. حتی اگر این الزام همیشه برای ویزا نباشد، به شما کمک زیادی می کند تا در طول تحصیلات دانشگاهی خود موفق شوید.

در مجموع، چه چیز دیگری می توانیم بگوییم جز: موفق باشید و هرگز تفریح ​​را در طول تحصیل فراموش نکنید!

در مورد مقررات مجوز کار برای تحصیل پاره وقت (در حین تحصیل) و تمام وقت (بعد از تحصیل) در این کشور هر آنچه که باید بدانید را بیابید.

کار همزمان با تحصیل در لهستان

اگر اهل ایران هستید، اگر می خواهید تحصیل را با کار در لهستان ترکیب کنید، به مجوز کار نیاز دارید.

در اینجا قوانین دریافت مجوز کار پاره وقت را مشاهده می کنید.

کار در لهستان

برای کار در لهستان به یک اجازه اقامت معتبر نیاز دارید.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

. در یک برنامه تحصیلی تمام وقت در لهستان ثبت نام کرد.

مدت زمان مجوز کار

مجوز کار شما برای مدت تحصیل شما معتبر خواهد بود.

حداکثر ساعت کار در هفته

بدون محدودیت

با این مجوز کار می توانید هر چند ساعت که دوست دارید کار کنید. در تعطیلات مدرسه می توانید تمام وقت کار کنید.

اطلاعات اضافی

برای کار پاره وقت در لهستان فقط به کارت اقامت نیاز دارید.

کار پس از فارغ التحصیلی در لهستان

آیا می خواهید پس از فارغ التحصیلی در لهستان کار کنید؟ اگر اهل ایران هستید، پس از پایان تحصیلات، به مجوز کار برای یافتن شغل تمام وقت در لهستان نیاز دارید.

اول چیزهای مهم! در لهستان، شما می توانید یک مجوز کار مانند اجازه اقامت موقت برای استخدام با شرایط عالی یا اقامت موقت و اجازه کار را برای ماندن در این کشور و کار تمام وقت انتخاب کنید. اطلاعات مجوز کار ما را در زیر بخوانید و برنامه ریزی را شروع کنید!

اجازه اقامت موقت برای استخدام با شرایط عالی

اگر می خواهید پس از پایان تحصیلات خود در لهستان کار کنید، این مجوز به شما اجازه می دهد تا حداکثر 3 سال در اینجا کار کنید.

چگونه می توانم درخواست بدهم؟

در مقامات محلی

شما باید شخصاً در لهستان در voivode مربوطه درخواست دهید

چقدر طول می کشد تا مجوز را دریافت کنید؟

30 روز

پس از درخواست برای مجوز کار، باید 30 روز برای تصمیم گیری صبر کنید.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

. قرارداد کار؛

. مدرک تحصیلات تکمیلی داشته باشید یا حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط در رشته خود داشته باشید.

چه زمانی می توانم درخواست را شروع کنم؟

زمانی که شغلی پیدا کردید می توانید برای مجوز کار اقدام کنید.

مدت زمان مجوز کار

3 سال

مجوز کار شما تا 3 سال معتبر خواهد بود.

هزینه های مجوز کار

5,036,587 IRR

شما باید 5,036,587 ریال برای مجوز کار خود بپردازید.

حداکثر ساعت کار در هفته

40 ساعت در هفته

شما مجاز به کار 40 ساعت در هفته خواهید بود.

حداقل دستمزد در ماه

28,232,614 IRR/ماه

هنگام کار در لهستان حداقل حقوق 28232614 IRR در ماه تضمین می شود.

مدارک مورد نیاز

فهرست

برای درخواست مجوز کار به چند مدرک نیاز دارید:

. فرم درخواست؛

. فتوکپی پاسپورت شما؛

. کپی اسنادی که تأیید می کند که شرایط شغلی شما را برآورده می کند.

. دیپلم فارغ التحصیلی از مدرسه ای در لهستان از 3 سال گذشته؛

. مدارکی که تأیید می کند شما در 3 سال گذشته به طور قانونی در لهستان اقامت داشته اید.

. آزمون بازار کار

اقامت موقت و اجازه کار

اگر می خواهید پس از پایان تحصیلات خود در لهستان کار کنید، این مجوز به شما اجازه می دهد تا حداکثر 3 سال در اینجا کار کنید.

چگونه می توانم درخواست بدهم؟

در مقامات محلی

شما باید شخصاً در لهستان در voivode مربوطه درخواست دهید

چقدر طول می کشد تا مجوز را دریافت کنید؟

30 روز

پس از درخواست برای مجوز کار، باید 30 روز برای تصمیم گیری صبر کنید.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

. تمایل به شروع یا ادامه کار در لهستان برای بیش از 3 ماه؛

. خالی.

چه زمانی می توانم درخواست را شروع کنم؟

شما می توانید قبل از انقضای ویزا یا اجازه اقامت خود در لهستان، درخواست مجوز کار را آغاز کنید

مدت زمان مجوز کار

3 سال

مجوز کار شما تا 3 سال معتبر خواهد بود.

هزینه های مجوز کار

9,056,616 IRR

شما باید 9,056,616 ریال برای مجوز کار خود بپردازید.

حداکثر ساعت کار در هفته

40 ساعت در هفته

شما مجاز به کار 40 ساعت در هفته خواهید بود.

حداقل دستمزد در ماه

28,232,614 IRR/ماه

هنگام کار در لهستان حداقل حقوق 28232614 IRR در ماه تضمین می شود.

مدارک مورد نیاز

فهرست

برای درخواست مجوز کار به چند مدرک نیاز دارید:

. فرم درخواست؛

. مدارک مربوط به محل سکونت؛

. شواهدی از درآمد پایدار؛

. بیمه سلامت؛

. کپی مدارک دانشگاهی

سلب مسئولیت

اطلاعات مربوط به مجوز کار تا جایی که ما می دانیم درست و کامل است. همه توصیه ها بدون ضمانت از جانب نویسنده یا ناشر ارائه می شود. نویسنده و ناشر هرگونه مسئولیتی در رابطه با استفاده از این اطلاعات را سلب می‌کنند.

نحوه درخواست برای کارشناسی ارشد در لهستان

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در لهستان گرفته اید، باید مدارک مناسبی را جمع آوری کنید تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای درخواست در لهستان چه مدارکی باید ارائه کنم؟

برای درخواست تحصیل در دانشگاهی در لهستان احتمالاً از شما خواسته می شود که برخی از مدارک زیر را ارائه دهید:

. شناسنامه؛

. عکس های اخیر؛

. گذرنامه یا کارت ملی شما؛

. یک یا چند نامه مرجع از کارفرمایان یا معلمان گذشته؛

. کپی مدارک یا گواهینامه های گذشته، از جمله مدرک لیسانس شما؛

. ریز نمرات دانشگاهی؛

. تعهد نامه؛

. رزومه؛

. نوعی مدرک که نشان می دهد می توانید از اقامت خود در کشور در طول تحصیل حمایت کنید.

بسته به موضوع یا تخصص کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون های اضافی مانند GRE، GMAT یا LSAT را ارائه دهید. بررسی کنید که آیا برنامه شما به هر یک از اینها یا موارد دیگر نیاز دارد.

لیست مدارک به شرایط خاص دانشگاه های لهستان بستگی دارد، بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که مدارک اضافی را اضافه کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما باید ترجمه رسمی انگلیسی اسناد خود یا ترجمه به زبان محلی را ارائه دهید.

مهارت های انگلیسی خود را ثابت کنید

از آنجایی که مدرک بین المللی زبان انگلیسی را می خوانید، باید مدرک زبان ارائه دهید. برخی از گزینه های محبوب برای دانشجویان بین المللی، مدرک زبان آیلتس، تافل یا C1 Advanced هستند. شما باید حداقل نمره زبان تعیین شده توسط دانشگاه را داشته باشید و نمرات آزمون شما نباید بیشتر از 1-2 سال باشد. اگر حداقل الزامات زبان را ندارید، باید با گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی، مهارت ها و نمرات خود را بهبود ببخشید.

مهلت درخواست برای لهستان

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در لهستان معمولا در تابستان (ژوئن-ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه-فوریه) است. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها مهلت درخواست ندارند، به این معنی که هر زمان که آماده باشید می توانید درخواست دهید.

برای جلوگیری از تاخیر یا از دست دادن مهلت های زمانی، مدارک مورد نیاز خود را با زمان کافی از قبل ارسال کنید.

تحصیل در لهستان چه رشته ای است؟

مدارک دکتری در لهستان

سیاست‌های بین‌المللی اخیر، همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی و تبادل دانشجو بین کشورها را در سراسر جهان ترویج می‌کند. مدارک تحصیلی و دکترا با کیفیت بالا برای ایجاد یک شبکه آموزشی جهانی که از طریق تحرک دانشجو و کارکنان قابل دستیابی است، بیشتر در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. برنامه های شغلی و پژوهش محور از توسعه دانشجویان بین المللی حمایت می کند.

همکاری دانشگاهی دانشجویان را در سراسر جهان، به عنوان مثال در استرالیا، آسیا، اروپا و ایالات متحده امکان تحصیل می‌دهد و راه‌هایی برای تشخیص مدارک قبلی ارائه می‌دهد. گزینه های تحصیلی مختلف بسته به روش مطالعه ترجیحی آنها، جایگزین های مناسبی را به دانشجویان ارائه می دهند.

بسیاری از برنامه های تحصیلی در استرالیا، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به زبان انگلیسی تدریس می شود. محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی شامل کشورهای زیر است: استرالیا، بلژیک، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده و غیره. با این حال، این تنها کشورهایی نیستند که آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بقیه جهان پر از انتخاب های بی پایان تحصیلی است، از دانشگاه های دارای رتبه بالا گرفته تا دانشگاه های کوچکتر و تخصصی تر.

مدارک دکتری (فوق لیسانس)

اگر مایل به تحصیل بیشتر فراتر از سطح کارشناسی هستید یا اگر می خواهید پیشرفت شخصی یا شغلی در دانشگاه داشته باشید، می توانید مدرک دکترا بگیرید. مدارک دکترا برنامه‌های تحصیلات تکمیلی هستند که معمولاً از مدرک کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد یا MRes پیروی می‌کنند، اما بسته به دانشگاه ممکن است شرایط بیشتری وجود داشته باشد. دانش آموزان ملزم به انجام تحقیقات خود در یک موضوع انتخابی هستند. با کمک یک سرپرست، دانش و مهارت های تحلیلی را در یک زمینه خاص یا چند رشته ای توسعه می دهید و تحقیقات مستقلی را انجام می دهید. طول مدت مدرک دکترا در هر کشور و موسسه متفاوت است. گاهی اوقات تحقیقات خود شما با کار برای بخش مانند برگزاری سمینارها یا تدریس گروهی کوچک همراه است.

دانشجویان دکترا ملزم به تحصیل در محوطه دانشگاه تحت نظارت دقیق هستند، اما دانشگاه هایی وجود دارند که دانشجویانی را می پذیرند که در مقطع دکتری آموزش از راه دور پاره وقت ثبت نام می کنند. تحصیل در پردیس همچنین می تواند تمام وقت و همچنین پاره وقت باشد، در این صورت نوع پاره وقت معمولاً دو برابر دوره تحصیلی تمام وقت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT