تحصیل در مجارستان

راهنمای نهایی برای تحصیل در مجارستان در سال 2023

زمان مطالعه 13 دقیقه

تحصیل در مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای اروپایی است که سرمایه گذاری زیادی در آموزش عالی انجام داده است و نتایج آن قابل توجه است. تعداد فزاینده ای از بین المللی ها برای تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس در دانشگاه های مجارستان انتخاب می کنند. در ادامه تحصیل در مجارستان را بررسی میکنیم.

با شهریه کم و هزینه های زندگی، درک دلیل آن آسان است. اما این همه ماجرا نیست! دانشگاه‌های مجارستان نیز سابقه طولانی در ارائه آموزش با کیفیت دارند، قدیمی‌ترین مؤسسه در اوایل سال 1367 تأسیس شد.

چرا تحصیل در مجارستان؟

1. برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی بین 1200 تا 5000 یورو در سال پرداخت خواهید کرد. فقط مدرک پزشکی و دندانپزشکی می تواند تا 16000 یورو در سال هزینه داشته باشد.

2. بورسیه تحصیلی در دسترس است

شما می توانید با درخواست برای یکی از بورسیه های موجود در مجارستان هزینه های خود را کاهش دهید. بررسی کنید که آیا معیارها را دارید، مدارک یا حروف لازم را ارسال کنید و انگشتان دستتان را به هم بزنید!

3. تاریخ غنی مجارستان و بناها و

بناهای چشمگیر مجارستان را کاوش کنید

مجارستان کشور زیبایی است. هنگام زندگی و تحصیل در اینجا، باید از قلعه بودا، ساختمان پارلمان مجارستان، سنگر ماهیگیران، حمام حرارتی Széchenyi، کلیسای سنت استفان، میدان قهرمانان، پل زنجیره ای Széchenyi و غیره دیدن کنید.

در کدام دانشگاه ها در مجارستان تحصیل کنیم؟

برخی از بهترین دانشگاه های مجارستان که باید برای تحصیل در نظر بگیرید، در زیر آمده است:

. دانشگاه پچ

. دانشگاه سگد

. دانشگاه میسکولک

. دانشگاه دبرسن

. دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست

تحصیل در مجارستان چگونه است؟

سیستم آموزش عالی در مجارستان بسیار شبیه به آنچه در سایر کشورهای اروپایی می بینید است. در حالی که می‌توانید تقریباً هر رشته‌ای را که فکرش را می‌کنید مطالعه کنید، به یاد داشته باشید که دانشگاه‌های بزرگتر نسبت به کالج‌های کوچکتر، گستره وسیع‌تری از گزینه‌ها دارند. همچنین برنامه های مدرک مشترک وجود دارد، برای کسانی که به اندازه کافی بلندپرواز هستند که بتوانند همزمان دو مدرک را دریافت کنند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که رشته های خاصی – پزشکی، معماری، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق – دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در یک برنامه واحد ترکیب می کنند که معمولاً 5 یا 6 سال طول می کشد تا به پایان برسد.

برای تحصیل در مجارستان چه باید کرد؟

مدارک تحصیلی انگلیسی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. برای شروع، اینها برخی از محبوب ترین گزینه ها هستند:

. مدارک مهندسی در مجارستان

. مدارک بازرگانی در مجارستان

. مدارک علوم انسانی در مجارستان

. مدارک پزشکی در مجارستان

. مدرک موسیقی در مجارستان

آنچه دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در مجارستان می گویند

ارکا، مغولستان

تحصیل در مجارستان با توجه به موقعیت مرکزی آن در اروپا، انتخاب خوبی است که به لطف آن سفر در سراسر این قاره آسان است.

خولان، مغولستان

“آزمایشگاه های تحقیقاتی مغولستان به خوبی مجارستان مجهز نیستند و کیفیت آموزش نیز در اینجا بسیار بالا است. من دانشجوی دکترا هستم و از استادم کمک های زیادی دریافت کردم که تمام دوره های لازم را برای من فراهم کرد. من می توانم دانش خود را با آن افزایش دهم. همچنین فرصت های زیادی برای انتشار در اروپا یا شرکت در کنفرانس هایی وجود دارد که می توانم نتایج تحقیقاتم را آزمایش کنم.”

آمبوج، هند

“باید به انرژی مثبت مردم مجارستان اشاره کنم. همه جا مرا احاطه کرده است. این نوع مثبتی است که باعث می شود هر روز وقتی از خواب بیدار می شوید، مشتاقانه منتظر روز باشید و وقتی به رختخواب می روید احساس رضایت کنید. پایان روز.”

چگونه درخواست شود

هر دانشگاه در مجارستان سیستم پذیرش خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می دهد برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود درخواست دهند و در آن ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید از طریق درخواست آنها بروید و مطالب خود را در آنجا ارسال کنید.

در اینجا اسنادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در طول درخواست دانشگاه خود ارسال کنید:

. اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)

. کارنامه / سوابق دوره های قبلی شما

. اسکن پاسپورت و/یا شناسنامه شما

. CV شما

. نمرات تست

. مدرک تحصیلی یا کمک مالی

. توصیه نامه (2 یا 3)

. نمونه کارها و/یا نمونه های نوشتاری

راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای دانشگاه مجارستان

دوره های آمادگی را بگذرانید

این نوع دوره‌ها به دانشجویان جویای مدرک امکان می‌دهد تا قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند.

یک برنامه پیش از MBA، پیش قانون، یا پیش از پزشکی، و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی مورد نظر خود تحصیل کنید، امتحان کنید.

زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید

اگر در یک برنامه تحصیلی در مجارستان شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

آزمون های زبان انگلیسی

برای تحصیل در مجارستان، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهید. مدارک مورد قبول عموماً توسط دانشگاه های مجارستان عبارتند از:

. آکادمیک PTE

. تافل iBT

. آیلتس آکادمیک

. C1 Advanced یا C2 Proficiency

با این حال، همیشه باید وب سایت دانشگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که الزامات دقیق چیست.

زندگی در مجارستان

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

تشریفات

از 21 دسامبر 2007، مجارستان عضو منطقه شینگن بوده و قوانین شنگن را به طور کامل اعمال می کند. مهمترین مسائل عضویت مجارستان در شینگن عبارتند از:

. ویزاها و مجوزهای اقامت صادر شده توسط یکی از کشورهای شنگن برای مجارستان معتبر است.

. ویزاهای صادر شده توسط نمایندگی مجارستان در خارج از کشور و مجوزهای اقامت صادر شده توسط مقامات ملی مجارستان نیز برای کل منطقه شنگن معتبر است.

اتباع کشورهای ثالث باید برای ورود به خاک مجارستان و همچنین اقامت تا 90 روز در یک دوره 180 روزه در صورتی که از کشوری آمده باشند که طبق قوانین شینگن تحت ویزا قرار دارد، لازم است.

بررسی اینکه آیا کشور شما با مجارستان قرارداد دوجانبه دارد یا خیر ارزش دارد، زیرا در این صورت نیازی به ویزا نیست. در غیر این صورت، برای ورود به خاک مجارستان و همچنین اقامت تا 90 روز در یک دوره 180 روزه، در صورتی که از کشوری آمده باشند که طبق قوانین شینگن تحت تعهد ویزا هستند، باید ویزا داشته باشید.

درخواست ویزا باید به کنسولگری مجارستان در کشوری که اقامت دائم یا موقت متقاضی در آن قرار دارد یا در کشور تابعیت متقاضی ارائه شود. اگر از کشور ثالث وارد شده اید، توصیه می کنیم از بیمه درمانی استفاده کنید.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

هزینه های تحصیل

دانشگاه های دولتی مجارستان در مقایسه با موسسات مشابه در کشورهای غربی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. دانشجویان بین المللی معمولا هزینه های زیر را پرداخت می کنند:

. 1200-5000 یورو در سال برای اکثر مدارک تحصیلی

. 12000 تا 16000 یورو در سال برای مدارک پزشکی و دندانپزشکی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی می تواند حتی گران تر باشد.

اقامت در مجارستان

در مجارستان انواع مختلفی از اقامتگاه ها وجود دارد:

خوابگاه

ارزان‌ترین آن باید خوابگاهی باشد که متعلق به بخش خانه‌های دانشجویان دانشگاهی باشد که در آن تحصیل می‌کنید. یک مزیت این است که ارزان است (28-84 یورو یا 10000-30000 HUF در ماه)، این یک راه آسان برای دوست یابی و ایجاد یک جامعه اجتماعی سریع است.

اگر تصمیم دارید با این نوع مسکن مقرون به صرفه تر بروید، باید سریع عمل کنید زیرا مکان های خوابگاه محدود است و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. مهلت ها و روش های درخواست را قبل از ورود خود بررسی کنید تا آن را از دست ندهید.

خوابگاه خصوصی

همچنین در برخی از شهرهای مجارستان خوابگاه هایی به اصطلاح خصوصی وجود دارد (110-140 یورو یا حدود 40000-50000 HUF در ماه) که به دانشگاه یا کالج تعلق ندارند. اینها به اندازه موارد سازمانی ارزان نیستند، اما هنوز هم می توانید از این طریق در مقایسه با آپارتمان ها یا اتاق های خصوصی، مقداری پول صرف کنید. می تواند یک پلن B باشد.

اتاق مسطح و خصوصی

از سوی دیگر، اگر حریم خصوصی را ترجیح می دهید، اجاره یک آپارتمان یا یک اتاق در آپارتمان گزینه عملی تری است. هزینه ها بسیار بیشتر به این واقعیت بستگی دارد که در کدام شهر اجاره می کنید، در مورد شهرهای مجارستان می تواند تفاوت های زیادی بین هزینه ها وجود داشته باشد. هزینه متوسط ​​برای هر آپارتمان حدود 280 یورو (100000 HUF) و حدود 140-195 یورو (50000-70000 HUF) برای هر اتاق است.

برای مشاهده هزینه های خود از ماشین حساب ما استفاده کنید!

ارتباط

در مجارستان امکانات زیادی برای دسترسی به اینترنت وجود دارد. برای کمک به بررسی ایمیل خود یا گشت و گذار، دسترسی Wi-Fi خالص در بسیاری از کافه ها، هتل ها، کتابفروشی ها و ساختمان های عمومی ارائه می شود. تقریباً هر پردیس دانشگاهی نقاط وای فای مخصوص به خود را دارد.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

غذاهای مجارستانی

تعریف آشپزی مجارستانی در واقع بسیار دشوار است. اغلب از پاپریکا، فلفل سیاه و پیاز استفاده می کند. سیب زمینی نیز معمولا در بسیاری از انواع وعده های غذایی استفاده می شود. دو عنصر قابل توجه از غذاهای مجارستانی وجود دارد که مردم محلی به آن توجهی ندارند یا به آن توجهی ندارند، اما برای خارجی ها کاملاً غیرعادی به نظر می رسند.

یکی از آنها به عنوان “f”ozelék” (سبزیجات مختلفی که به روشی خاص تهیه می شوند، پخته شده سرو می شوند و شباهت هایی به سوپ بسیار غلیظ دارند) و دیگری خود سوپ است که به روش های مختلف تهیه می شود. سوپ از سبزیجات یا گوشت یا هر دو. این سوپ ها در انواع خامه ای، به عنوان سوپ میوه تازه و همچنین به عنوان سوپ گوشت سنگین وجود دارد.

فرهنگ مجارستان

اگر می خواهید از فرهنگ مجارستان لذت ببرید، زندگی فرهنگی غنی در هر شهر، به ویژه در پایتخت، در انتظار شما است.

. سینما – مجارستان علاوه بر فیلم‌های هالیوود، مجموعه‌ای وسیع از فیلم‌های هنری را از سراسر جهان ارائه می‌کند. بسته به دانش خود در زبان های خارجی می توانید از بین فیلم های مختلف، دوبله یا زیرنویس انتخاب کنید.

. تئاتر – زندگی تئاتری بسیار غنی و فعالی در سراسر کشور وجود دارد. این فصل از سپتامبر شروع می شود و در ماه می به پایان می رسد. برای اینکه مطمئن باشید، باید بلیط خود را از قبل برای بازی مورد نظر خود رزرو کنید.

. باله کلاسیک و رقص معاصر هر دو به طور گسترده در مجارستان مورد استقبال قرار می گیرند. اگر به رقص علاقه دارید، نباید اجراهای Gy”ori Balett (Gy” or Ballet) یا Pécsi Balett (Pécs Ballet) یا اجرای گروهی به رهبری Pál Frenák یا Yvette Bozsik را از دست بدهید. حداقل یک بار رفتن به خانه اپرا ضروری است. نه تنها به دلیل خود ساختمان با ابهت، بلکه به دلیل اجرای با کیفیت بالا.

. موزه ها و گالری های هنری – بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ، هنر و تاریخ مجارستان نمایشگاه ها هستند. موزه ها از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز هستند و معمولا دوشنبه ها تعطیل هستند. اگر از شناسه دانشجویی خود استفاده کنید، از تخفیف قیمت بلیط برخوردار خواهید شد.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

هزینه های زندگی شما در مجارستان

هزینه های زندگی خود را محاسبه کنید! شهر خود را انتخاب کنید تا گزینه های مالی خود را در مورد اقامت، غذا، تفریح ​​و حمل و نقل ببینید.

در اینجا خلاصه ای از سایر میانگین هزینه های زندگی در مجارستان آمده است:

. غذا و مواد غذایی: 115-130 یورو در ماه

. آب و برق ماهانه (برای اجاره خصوصی): 40-60 یورو در ماه

. کارت حمل و نقل ماهانه: 11 یورو

.تفریح ​​و سرگرمی: 20 تا 35 یورو در ماه

درباره مجارستان

نام رسمی: مجارستان

مساحت: 93030 کیلومتر مربع

جمعیت: 9,830,485

کشورهای همسایه: اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی

زبان رسمی: مجارستانی

شکل دولتی: جمهوری

پایتخت و بزرگترین شهر: بوداپست (جمعیت: 1700000)

سایر شهرهای بزرگ: دبرسن، میسکولک، سگد، پچ، گیور

واحد پول: فورینت (HUF)

منطقه زمانی: CET (GMT +1)

رودخانه های اصلی: رودخانه دانوب (417 کیلومتر)، رودخانه تیزا (597 کیلومتر)

بزرگترین دریاچه ها: دریاچه بالاتون، دریاچه ولنس

بالاترین نقطه از سطح دریا: Kékes (1014 متر) در تپه های ماترا

مجارستان یکی از اعضای OECD، ناتو، اتحادیه اروپا و یک کشور شینگن است. از نظر اداری، مجارستان به 19 شهرستان تقسیم شده است که پایتخت آن بوداپست مستقل از هر منطقه ای است.

مجارستان یکی از برترین مقاصد گردشگری در اروپا است که پایتخت آن بوداپست به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می شود. این کشور علیرغم وسعت نسبتا کوچکی که دارد، مکان‌های متعدد میراث جهانی، ذخایر زیست‌کره یونسکو، دومین دریاچه حرارتی بزرگ جهان (دریاچه هویز)، بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی (دریاچه بالاتون) و بزرگترین مرتع طبیعی در جهان را در خود جای داده است. اروپا (Hortobágy).

زبان رسمی این کشور مجارستانی است که بخشی از خانواده زبان های فینو-اوگریک است. مجارها زبان خود را مجاری می نامند. اگرچه مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است، زبان مجارستانی با هیچ یک از زبان های اطراف این کشور ارتباطی ندارد. مجارستان توسط 10 میلیون نفر در مجارستان صحبت می شود، و cca. 4 تا 5 میلیون نفر دیگر در خارج از کشور.

آیا می دانستید…؟

. Hungaricums از محصولات با ارزش مجارستان است که منحصر به فرد بودن، تخصص و کیفیت مجارستان را نشان می دهد، آنها مظهر عملکرد برتر مردم مجارستان هستند.

. مجارستان 16 برنده جایزه نوبل دارد. یا به فرانتس لیست، چارلز سیمونی، پل اردوس، ارنو روبیک یا کاتینکا هوسو علاقه دارید؟

. دو سوم مساحت جغرافیایی مجارستان کمتر از 200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

. امروزه مجارستان دارای هشت مکان در فهرست میراث جهانی و سه مورد در فهرست نمایندگی میراث فرهنگی ناملموس بشریت است.

. تفاوت های زیادی در دما بین چهار فصل ما وجود دارد: تابستان ها گرم است، در حالی که زمستان ها سرد است. میانگین دما از -1 درجه سانتیگراد در ژانویه تا 21 درجه سانتیگراد در جولای متغیر است.

. دریاچه بالاتون با مساحت 598 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری این کشور است. عمق متوسط ​​دریاچه دو تا سه متر است، بنابراین آب در تابستان به سرعت گرم می شود.

. ده پارک ملی در مجارستان وجود دارد.

. تاریخ مجارستان در حوضه کارپات به فتح مجارستان در سال 896 برمی گردد.

. تاج مجارستان توسط پاپ به مناسبت تاجگذاری او در حدود سال 1000 به سنت استفان اهدا شد.

. همچنین در رومانی، جمهوری چک، اسلواکی، صربستان، اوکراین، اسرائیل، ایالات متحده آمریکا و استرالیا جمعیت قابل توجهی از مجاری زبانان وجود دارد. جیب های کوچک تری از مجارستانی ها نیز در کانادا، کرواسی، اسلوونی و اتریش زندگی می کنند.

دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در مجارستان

بوداپست (8)

دانشگاه بازرگانی بوداپست (1 دکترا)

مدرسه بازرگانی بین المللی (2 دکترا)

دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست (6 دکترا)

دانشگاه اوبودا (3 دکترا)

دانشگاه اروپای مرکزی (CEU) (1 PhD)

دانشگاه Eötvös Loránd (13 دکترا)

دانشگاه Szent István (6 دکترا)

دانشگاه سملویز (1 دکترا)

دبرسن (1)

دانشگاه دبرسن (25 دکترا)

گیور (1)

دانشگاه Szechenyi Istvan (1 PhD)

گودولو (1)

دانشگاه Szent István (6 دکترا)

Keszthely (1)

دانشگاه پانونیا (5 دکترا)

Miskolc (1)

دانشگاه میسکولک (3 دکترا)

پچ (1)

دانشگاه پچ (10 دکترا)

سوپرون (1)

دانشگاه سوپرون (2 دکترا)

Szeged (1)

دانشگاه Szeged (19 دکترا)

وزپرم (1)

دانشگاه پانونیا (5 دکترا)

ویزای تحصیلی مجارستان

اهل ایران هستی؟ شاید نیاز به ویزای دانشجویی داشته باشید…

نگران نباش، همه چیز اوکی است. ما در حال انجام آن هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا جستجوی شما برای مدرک بین المللی مناسب در مجارستان کمی آسان تر و لذت بخش تر شود.

با این حال، شما همیشه می توانید ما را تا انتها شکست دهید و:

. بررسی کنید که آیا واقعاً به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر. معمولا، اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا هستید و می خواهید در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کنید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. برخی دیگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز ممکن است حداقل برای مدت اولیه از ویزای ورود معاف شوند.

. شروع به دسترسی به وب سایت های سفارت و کنسولگری کنید تا یک تصویر کلی از کل موضوع “برنامه ویزا” بدست آورید.

. ضرب الاجل ها را بررسی کنید و بفهمید که چه مدت باید برای ویزای خود صبر کنید. شما نمی خواهید تحصیل در خارج از کشور را از این اشتباه احمقانه برنامه ریزی بد از دست بدهید.

. به شکار بروید و تمام اسنادی را که نیاز دارید جمع آوری کنید. به یاد داشته باشید، می توانید لیست را در وب سایت سفارت پیدا کنید.

. پس انداز پول را شروع کنید، زیرا برخی از برنامه ها ممکن است به شما نیاز داشته باشند که حداقل بودجه را داشته باشید.

. مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید. حتی اگر این الزام همیشه برای ویزا نباشد، به شما کمک زیادی می کند تا در طول تحصیلات دانشگاهی خود موفق شوید.

در مجموع، چه چیز دیگری می توانیم بگوییم جز: موفق باشید و هرگز تفریح ​​را در طول تحصیل فراموش نکنید!

نحوه درخواست برای کارشناسی ارشد در مجارستان

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در مجارستان گرفته اید، باید مدارک مناسبی را جمع آوری کنید تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای درخواست در مجارستان چه مدارکی باید ارائه کنم؟

برای درخواست تحصیل در یک دانشگاه در مجارستان احتمالاً از شما خواسته می شود برخی از مدارک زیر را ارائه دهید:

. شناسنامه؛

. عکس های اخیر؛

. گذرنامه یا کارت ملی شما؛

. یک یا چند نامه مرجع از کارفرمایان یا معلمان گذشته؛

. کپی مدارک یا گواهینامه های گذشته، از جمله مدرک لیسانس شما؛

. ریز نمرات دانشگاهی؛

. تعهد نامه؛

. رزومه؛

. نوعی مدرک که نشان می دهد می توانید از اقامت خود در کشور در طول تحصیل حمایت کنید.

بسته به موضوع یا تخصص کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون های اضافی مانند GRE، GMAT یا LSAT را ارائه دهید. بررسی کنید که آیا برنامه شما به هر یک از اینها یا موارد دیگر نیاز دارد.

لیست مدارک بستگی به الزامات خاص دانشگاه های مجارستان دارد، بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که مدارک اضافی را اضافه کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما باید ترجمه رسمی انگلیسی اسناد خود یا ترجمه به زبان محلی را ارائه دهید.

مهارت های انگلیسی خود را ثابت کنید

از آنجایی که مدرک بین المللی زبان انگلیسی را می خوانید، باید مدرک زبان ارائه دهید. برخی از گزینه های محبوب برای دانشجویان بین المللی، مدرک زبان آیلتس، تافل یا C1 Advanced هستند. شما باید حداقل نمره زبان تعیین شده توسط دانشگاه را داشته باشید و نمرات آزمون شما نباید بیشتر از 1-2 سال باشد. اگر حداقل الزامات زبان را ندارید، باید با گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی، مهارت ها و نمرات خود را بهبود ببخشید.

مهلت درخواست برای مجارستان

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در مجارستان معمولا در تابستان (ژوئن-ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه-فوریه) است. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها مهلت درخواست ندارند، به این معنی که هر زمان که آماده باشید می توانید درخواست دهید.

برای جلوگیری از تاخیر یا از دست دادن مهلت های زمانی، مدارک مورد نیاز خود را با زمان کافی از قبل ارسال کنید.

چه رشته ای برای تحصیل در مجارستان؟

مدارک دکترا در مجارستان

سیاست‌های بین‌المللی اخیر، همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی و تبادل دانشجو بین کشورها را در سراسر جهان ترویج می‌کند. مدارک تحصیلی و دکترا با کیفیت بالا برای ایجاد یک شبکه آموزشی جهانی که از طریق تحرک دانشجو و کارکنان قابل دستیابی است، بیشتر در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. برنامه های شغلی و پژوهش محور از توسعه دانشجویان بین المللی حمایت می کند.

همکاری دانشگاهی دانشجویان را در سراسر جهان، به عنوان مثال در استرالیا، آسیا، اروپا و ایالات متحده امکان تحصیل می‌دهد و راه‌هایی برای تشخیص مدارک قبلی ارائه می‌دهد. گزینه های تحصیلی مختلف بسته به روش مطالعه ترجیحی آنها، جایگزین های مناسبی را به دانشجویان ارائه می دهند.

بسیاری از برنامه های تحصیلی در استرالیا، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به زبان انگلیسی تدریس می شود. محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی شامل کشورهای زیر است: استرالیا، بلژیک، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده و غیره. با این حال، این تنها کشورهایی نیستند که آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بقیه جهان پر از انتخاب های بی پایان تحصیلی است، از دانشگاه های دارای رتبه بالا گرفته تا دانشگاه های کوچکتر و تخصصی تر.

مدارک دکتری (فوق لیسانس)

اگر مایل به تحصیل بیشتر فراتر از سطح کارشناسی هستید یا اگر می خواهید پیشرفت شخصی یا شغلی در دانشگاه داشته باشید، می توانید مدرک دکترا بگیرید. مدارک دکترا برنامه‌های تحصیلات تکمیلی هستند که معمولاً از مدرک کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد یا MRes پیروی می‌کنند، اما بسته به دانشگاه ممکن است شرایط بیشتری وجود داشته باشد. دانش آموزان ملزم به انجام تحقیقات خود در یک موضوع انتخابی هستند. با کمک یک سرپرست، دانش و مهارت های تحلیلی را در یک زمینه خاص یا چند رشته ای توسعه می دهید و تحقیقات مستقلی را انجام می دهید. طول مدت مدرک دکترا در هر کشور و موسسه متفاوت است. گاهی اوقات تحقیقات خود شما با کار برای بخش مانند برگزاری سمینارها یا تدریس گروهی کوچک همراه است.

دانشجویان دکترا ملزم به تحصیل در محوطه دانشگاه تحت نظارت دقیق هستند، اما دانشگاه هایی وجود دارند که دانشجویانی را می پذیرند که در مقطع دکتری آموزش از راه دور پاره وقت ثبت نام می کنند. تحصیل در پردیس همچنین می تواند تمام وقت و همچنین پاره وقت باشد، در این صورت نوع پاره وقت معمولاً دو برابر دوره تحصیلی تمام وقت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT