تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان ۱۴۰۲

زمان مطالعه 8 دقیقه

رالی صعودی بیت کوین باعث خرید قوی آلت کوین های منتخب که جزو 10 ارز دیجیتال برتر هستند، شده است. در این پست به تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان ۱۴۰۲ می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان ۱۴۰۲

قیمت بیت کوین در هفته گذشته 15 درصد و هفته قبل 10.45 درصد افزایش یافت. شاخص S&P 500 هفته گذشته 2.53 درصد و هفته قبل 2.39 درصد کاهش یافت. این نشان می دهد که روند بیت کوین در کوتاه مدت از شاخص S&P 500 جدا شده است و به مسیر خود ادامه می دهد.
با این حال، دستیابی به قیمت های بالاتر و شکست مقاومت های بعدی ممکن است، آسان نباشد. نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در 1 نوامبر ممکن است باعث نوساناتی شود، اما کوتاه مدت خواهد بود زیرا هیچ اتفاق غافلگیر کننده ای پیش بینی نمی شود. براساس داده های ابزار CME FedWatch به احتمال 98 درصد نرخ ها بدون تغییر باقی می مانند.

بخش بزرگی از سود بیت کوین ناشی از انتظاراتی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در آینده ای نزدیک یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را تایید کند. هر گونه خبر نامطلوب در این زمینه ممکن است یک شکست بزرگ برای گاوها باشد. وقتی معامله گران شروع به ردیابی قیمت های بالاتر می کنند، خطر سقوط در کوتاه مدت را افزایش می دهد.

شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 همچنان در یک روند نزولی قوی قرار دارد و قیمت نزدیک به منطقه حمایت قوی بین 4050 تا 4100 است.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

سقوط شدید چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به سمت منطقه اشباع فروش سوق داد و این نشان می دهد که ممکن است اصلاح قیمت رخ دهد. در روند صعودی، انتظار می رود خرس ها نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4255) برای فروش اقدام کنند.

اگر قیمت نسبت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت کاهش یابد، نشان می دهد که این احساس منفی باقی می ماند و معامله گران در حال فروش با هر افزایش جزیی قیمت هستند. خرس‌ها دوباره سعی می‌کنند قیمت را به زیر منطقه حمایت کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، شاخص می تواند به سمت 3800 سقوط کند. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

شاخص DXY

شاخص دلار آمریکا (DXY) در 24 اکتبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (105) برگشت، که نشان می دهد سطوح پایین تر، خریداران را جذب می کند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

افزایش میانگین متحرک نشان دهنده مزیت برای خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است در حال ضعیف شدن باشد. این می تواند قیمت را برای مدتی بین 105.36 و 107.35 حفظ کند.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (106.23) نگه دارند، گاوها تلاش خواهند کرد تا این شاخص را به بالای 107.35 برسانند. اگر آنها موفق شوند، ممکن است شاخص به سمت 111 افزایش یابد.

از طرفی اگر خرس ها بخواهند از صعود جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر 105.36 بکشانند و حفظ کنند. سپس ممکن است این شاخص به 104.50 سقوط کند.

تحلیل بیت کوین (BTC) ۹ آبان ۱۴۰۲

پس از رالی شدید، بیت کوین بین 33390 تا 35380 دلار وارد مرحله تثبیت شده است. این یک علامت مثبت است زیرا نشان می دهد که گاوها برای ذخیره سود عجله ای ندارند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

اگرچه سطوح اشباع خرید در RSI احتیاط را ایجاب می‌کند، اما میانگین‌های متحرک رو به افزایش نشان می‌دهد که گاوها با خرید بیت کوین همچنان کنترل روند را در دست دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای 35280 دلار برسانند، جفت BTC/USDT می‌تواند تا 40000 دلار افزایش یابد. این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل می کند.
در مسیر نزولی، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 33390 دلار کاهش دهند، این جفت ارز به 32400 دلار و سپس به 31000 دلار سقوط می‌کند. این منطقه احتمالا شاهد خرید قوی توسط گاوها خواهد بود زیرا اگر شکست بخورد، فروش می تواند تشدید شود و ممکن است بیت کوین به 28143 دلار سقوط کند.

تحلیل اتریوم (ETH) ۹ آبان ۱۴۰۲

اتریوم بالاتر از سطح شکست 1746 دلار حفظ شده است اما گاوها نتوانسته اند بازیابی را تمدید کنند. این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش می یابد.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

ممکن است جفت ETH/USDT برای چند روز بین 1746 تا 1865 دلار در نوسان باشد. افزایش میانگین متحرک و RSI به منطقه ای اشباع خرید نشان می دهد که گاوها با خرید اتریوم کنترل را در دست دارند.

اگر خریداران قیمت را به بالای 1865 دلار برسانند، این جفت می تواند تا 2000 دلار افزایش یابد. سپس خرس ها احتمالاً با قدرت از این سطح دفاع می کنند.

حمایت مهم در سمت نزولی 1746 دلار و سپس متحرک نمایی 20 روزه (1705 دلار) است. اگر فروشندگان کنترل را به دست بگیرند و قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند، حرکت روند را کنترل می کنند.

تحلیل بایننس کوین (BNB) ۹ آبان ۱۴۰۲

بایننس کوین در چند روز گذشته در محدوده بزرگی بین 235 تا 203 دلار در حال نوسان است. افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (219 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها یک مزیت جزئی دارند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

اگر سطح 223 دلار حفظ شود، گاوها با خرید بایننس کوین دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت در 235 دلار برسانند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، نشان دهنده شروع بهبود پایدار به 250 دلار و در نهایت به 265 دلار خواهد بود.

در همین حال، خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری نیز خواهند داشت. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگردانند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که جفت BNB/USDT ممکن است مدتی طولانی‌تر ماندن خود را در محدوده ادامه دهد.

تحلیل ریپل (XRP) ۹ آبان ۱۴۰۲

ریپل پس از نوسان در محدوده بین 0.56 دلار و متحرک نمایی 20 روزه (0.53 دلار) در چند روز گذشته، در 30 اکتبر این مقاومت را به سمت بالا شکست.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

شیب متحرک نمایی 20 روزه و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها در سود هستند. یک مقاومت جزئی در 0.59 دلار وجود دارد. اگر گاوها با خرید ریپل بر این مانع غلبه کنند، جفت XRP/USDT احتمالا تا 0.66 دلار صعود خواهد کرد.

با این حال، بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است چندین سرمایه گذارانی که برای خرید ریپل اقدام کرده بودند را به دام بیندازند. سپس این جفت برای چند روز دیگر بین 0.46 تا 0.56 دلار باقی بماند.

تحلیل سولانا (SOL) ۹ آبان ۱۴۰۲

در یک روند صعودی، اصلاحات کم و کوتاه مدت هستند. این چیزی است که در سولانا اتفاق افتاد. پس از یک عقب نشینی جزئی، گاوها با خرید سولانا قدرت را در دست گرفتند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

جفت SOL/USDT روند صعودی خود را در 30 اکتبر با شکست بالای 33.90 دلار از سر گرفت. گاوها در مرحله بعد تلاش خواهند کرد تا قیمت را به 38.79 دلار برسانند. انتظار می رود این سطح به عنوان یک مقاومت اصلی عمل کند، اما اگر خریداران با قدرت این سطح را بشکنند، جفت ممکن است به 48 دلار برسد.
حمایت مهمی که در صورت کاهش قیمت وجود دارد 31 دلار است. اگر جفت به زیر این سطح برود، این نشان می دهد که گاوها ممکن است برای ذخیره سود عجله کنند. این می تواند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28.73 دلار) کاهش دهد.

تحلیل کاردانو (ADA) ۹ آبان ۱۴۰۲

کاردانو در چند روز گذشته بالای سطح شکست 0.28 دلار حفظ شده است، اما گاوها برای از بین بردن مقاومت بالای 0.30 دلار با مشکل مواجه شده اند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

با این حال، یک علامت مثبت این است که گاوها با شکست این مقاومت همچنان برای ایجاد فشار خرید کاردانو تلاش می کنند. این نشان می دهد که خریداران قدرت را حفظ کرده اند. اگر آنها بر موانع 0.30 دلار غلبه کنند، جفت ADA/USDT می تواند یک رالی را تا 0.32 دلار و پس از آن به 0.34 دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 0.30 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح دفاع می کنند. این جفت ممکن است برای مدتی بین 0.28 تا 0.30 دلار در نوسان باشد. استراحت و بسته شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.27 دلار) مزیت را به نفع خرس‌ها تغییر می‌دهد.

تحلیل دوج کوین (DOGE) ۹ آبان ۱۴۰۲

دوج کوین شاهد یک نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی مرز 0.07 دلار بوده است.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها با کاهش قیمت زیر 0.07 دلار برای خرید دوج کوین اقدام می کنند. این نشان می دهد که احساسات از فروش با هر افزایش قیمت به خرید با هر کاهش قیمت تغییر کرده است. در این صورت گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا مقاومت 0.07 دلار را به سمت بالا بشکنند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت DOGE/USDT می تواند حرکت خود را تا 0.08 دلار آغاز کند.

سطح حمایت مهمی که باید در جهت نزولی تماشا کرد، متحرک نمایی 20 روزه (0.06 دلار) است. اگر این حمایت شکسته شود، جفت می‌تواند تا سطح حمایت 0.06 دلار سقوط کند.

تحلیل تن کوین (TON) ۹ آبان ۱۴۰۲

تن کوین (TON) در 27 اکتبر به زیر میانگین متحرک شکست اما خرس ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند. این نشان می دهد که فروش در سطوح پایین تر کاهش می یابد.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

تحلیل ارزهای دیجیتال ۹ آبان

متحرک نمایی 20 روزه (2.07 دلار) مسطح شده است و RSI نزدیک به منطقه خنثی قرار دارد که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر قیمت بالاتر از میانگین های متحرک باشد، گاوها سعی خواهند کرد جفت TON/USDT را به بالای 2.31 دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است رالی خود را به 2.59 دلار آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک پایین بیاید، نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند دست برتر را به دست آورند. شکست به زیر 2 دلار می تواند مسیر کاهش به 1.89 دلار را باز کند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT