تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

زمان مطالعه 3 دقیقه

بیت کوین (BTC) هفته جدید را با کاهش 3 درصدی ​​آغاز کرد. این ارز رمزپایه که روزهای گذشته تا مرز 24500 دلار نیز افزایش یافته بود، از دیروز در مسیر اصلاح نزولی قرار گرفته و اکنون با قیمت 22907 دلار معامله می شود. ارزش بازار این دارایی نیز اکنون به 437.89 میلیارد دلار می رسد. شاخص ترس و طمع در بازار نیز امروز عدد 31 را نشان داده و همچنان در منطقه ترس قرار دارد. در این پست به تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

در همین زمان، در بازارهای سنتی، شاهد کاهش0.5 درصدی شاخص S&P 500  بوده ایم، در حالی که میانگین صنعتی داوجونز در حدود 0.3% کاهش و شاخص نزدک کامپوزیت در شرکت های حوزه تکنولوژی 0.4 درصد کاهش را نشان می دهند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

قرار است دارنده بزرگ بیت کوین یعنی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نتایج عملکرد سه ماهه دوم خود را روز سه شنبه گزارش کند. تحلیلگران به طور متوسط ​​زیانی معادل 7.27 دلار به ازای هر سهم را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند. این رقم برای سه ماهه نخست سال مالی منتهی به 30 ژوئن (9 تیر)، 11.58 دلار زیان به ازای هر سهم می باشد.

همبستگی 30 روزه بین بیت کوین و سهام مایکرواستراتژی اکنون معادل 0.85 است که نشان می دهد ارزش سهام این شرکت به شدت به بیت کوین وابسته است. گفتنی است که ضریب همبستگی به صورت عددی بین 1 تا 1- بیان می شود و عددهای بالاتر نشان دهنده رابطه قوی تر بین دارایی ها است.

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

پس از حرکات قیمت طی یک هفته گذشته، منطقی است که نگاهی نیز به بهره باز در بازار آپشن های بیت کوین، نسبت به قیمت اعمال (strike price) داشته باشیم. بهره باز، حجم سفارش‌های اختیار خرید (calls) یا فروش (puts) یا هر دو را در قیمت‌های مختلف اعمال نشان می‌دهد و می‌تواند بینشی در خصوص دیدگاه معامله‌گران در مورد ارزش منصفانه BTC ارائه دهد. قابل توجه ترین تغییر در این معیار نسبت به هفته گذشته، افزایش قراردادهای خرید با قیمت 23000 دلار است.

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 11 مرداد

در همین حال، برای اولین بار در تاریخ می بینیم که اتر در بازار آپشن ها از بیت کوین پیشی گرفته است. به گزارش Deribit، نسبت قراردادهای put-call به پایین ترین حد سالانه رسیده است که نشان دهنده حرکتی صعودی است.

پس از چند روز معامله در منطقه مثبت، امروز بخش اعظم بازار کریپتو، همگام با اصلاحات اخیر بیت کوین، به رنگ قرمز دیده می شود. بزرگ ترین آلتکوین بازار، بعد از حدود 18 درصد رشد طی یک هفته گذشته، امروز با افت 5.33% مواجه شده و به قیمت 1590 دلار رسیده است.

تحلیل آلتکوین 11 مرداد

بایننس کوین که اخیراً تا مرز 300 دلار هم پیش رفته بود، امروز 2.19% کاهش یافته و در حدود 278 دلار ایستاده است. ریپل (1.91%-)، کاردانو (3.81%-)، سولانا (4.50%-) و دوج کوین (3.43%-) سایر اعضای گروه 10 ارز برتر بازار هستند که همگی افت ملموسی را تجربه می کنند.

نوسانات منفی در میان آلتکوین های کوچکتر بازار شدت بیشتری دارد. برای مثال، فایل کوین که برای چند روز متوالی به عنوان برنده بازار شناخته می شد، امروز 21.04% کاهش یافته و تا حدود 8 دلار سقوط کرده است. ICP نیز حدود 12 درصد از ارزش خود را از دست داده و به 7.66 دلار رسیده است.

در این میان، چلیز (CHZ) با جهش 11.75 درصدی برنده امروز بازار کریپتو محسوب شده و با قیمت 0.13 دلار ترید می شود. تتا (THETA)، مونرو (XMR) و کرونوس (CRO) از دیگر رمزارزهای سبزپوش امروز هستند.

در نهایت، ارزش تجمعی بازار کریپتو امروز تا 1.053 تریلیون دلار کاهش یافته و سهم بیت کوین از آن، 41.6 درصد است.

منبع: coindesk

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT