تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد

زمان مطالعه 3 دقیقه

بیت کوین (BTC) روز دوشنبه به صعود خود ادامه داد و میانگین حجم معاملات آن تا 3 درصد افزایش یافت. بزرگترین ارز دیجیتال بازار در مقطعی از مرز 24000 دلار گذشت و مدتی در همین ناحیه باقی ماند.این افزایش قیمت تاحدودی با بازارهای سنتی همراه بوده است. روز دوشنبه، میانگین صنعتی داوجونز حدود 0.09 درصد افزایش یافت ولی در همین حال، شاخص نزدک کامپوزیت 0.10 درصد و S&P 500  حدود 0.12، سقوط کرد. همبستگی بین BTC و سه شاخص بازار سهام، بالای 0.60 باقی مانده است که نشان دهنده رابطه قوی بین حرکات قیمت BTC و بازار سهام است. در این پست به تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد

با افزایش قیمت بیت کوین، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به 83 رسید که به معنای قرار گرفتن قیمت در ناحیه اشباع خرید بود. در حال حاضر، بیت کوین کمتر از 1 درصد افزایش در تایم فریم روزانه را نشان می دهد و با قیمت 23842 دلار معامله می شود. ارزش بازار بیت کوین امروز به حدود 426.42 میلیارد دلار رسیده و چیرگی آن بر آلتکوین ها معادل 40.5% است.

نکته مهم این که، شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو با افزایشی چشمگیر به عدد 42 رسیده است که طی چند ماه گذشته بی سابقه بوده است. هرچند این عدد همچنان در منطقه “ترس” قرار دارد ولی به نوبه خود از بهبود روحیه حاکم بر بازار حکایت می کند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد

افزون بر این، بازارهای مشتقات نیز نشان دهنده روحیه مثبت در میان معامله گران است. نرخ های تامین مالی BTC پس از یک چرخش منفی کوتاه مدت در تاریخ 3 آگوست (12 مرداد)، مثبت شده است. این پرداخت ها به عنوان شاخصی برای ارزیابی احساسات حاکم بر بازار عمل می کنند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 18 مرداد

در مجموع، نرخ های سرمایه گذاری مثبت اغلب حاکی از آن است که معامله گران ارزهای دیجیتال دیدگاهی صعودی نسبت به یک دارایی دارند. نرخ های تامین مالی بیت کوین از اول جولای (10 تیر) به بعد (به جز پنج روز) مثبت بوده است.

امروز شاهد هستیم که رنگ سبز بخشی زیادی از بازار آلتکوین ها را فراگرفته است. برای مثال، اتریوم از دیروز حدود 3.60% افزایش قیمت را تجربه کرده و  اکنون با قیمت 177 دلار معامله می شود. ناگفته نماند که روز گذشته این ارز برای اولین پس از سقوط گسترده بازار، موفق شد برای مدتی مقاومت 1800 دلاری را بکشند. بایننس کوین نیز با رشد ناچیز 0.18% نسبت به مدت مشابه روز گذشته، با قیمت 325 دلار معامله می شود.

پلتفرم تحلیل داده مساری در گزارشی بحث برانگیز مدعی شده است که کاردانو با توجه به تعداد تراکنش های کمتر از حد انتظار و حتی مقدار ارزش قفل شده (TVL) کمتر نسبت به رقبایی مثل سولانا و الگوراند، بیش از ارزش واقعی آن قیمت گذاری شده است. ADA اکنون با حدود 0.71% رشد، با قیمت 0.53 دلار ترید می شود.

تحلیل آلتکوین ها 18 مرداد

پولکادات که به تازگی در رتبه دهم بازار قرار گرفته است، امروز در میان 10 ارز برتر بازار عملکرد بهتری از خود نشان داده با 5.05% رشد به حدود 9.23 دلار رسیده است. در میان آلتکوین های کوچکتر، زی کش (ZED) حدود 12.50% رشد داشته و در حدود 79.81 دلار ایستاده است. پس از آن، GRT با رشد 10.56 درصدی در رتبه بعد قرار دارد.

در همین حال، پالیگان با 1.10% کاهش و یونی سوآپ با 3.24% کاهش به رنگ قرمز دیده می شوند. ارزش تجمعی بازار کریپتو نیز با افزایشی ملموس به 1.127 تریلیون دلار رسیده است.

منبع: coindesk

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT