تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر : ادامه یا سقوط ؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

بیت کوین بارها بیش از آنچه که فکرش را می کنید در میان نوسانات بازار مرده اعلام شده است، اما همیشه موفق شده که دوباره بازگردد. در این پست به تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر می پردازیم.

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

بیت‌کوین و بازار گسترده‌ تر ارزهای دیجیتال با خوشحالی بیش از چند بار در طول بازارهای نزولی مرده اعلام شده‌اند، اما برخی کارشناسان می‌گویند که برای مرگ واقعی آن، اتفاقات بدتری باید رخ دهد.

با توجه به 99Bitcoins – وب‌سایتی که از جمله موارد دیگر، تعداد دفعاتی که بیت‌ کوین توسط رسانه‌های اصلی مرده اعلام شده است را ردیابی می‌کند – بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار از سال 2010 تاکنون 474 بار مرده اعلام شده است.

اغلب، این اخبار توسط شکاکان ارزهای دیجیتال به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه بیت کوین یک دارایی قابل دوام نیست، اما وقتی بازار برمی گردد به این موضوع پی می برند که از بین بردن رمز ارزها چندان ساده نیست.

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

Tomasz Wojewoda، رئیس توسعه کسب و کار در BNB Chain، مطمئن است که پایان دادن به بیت کوین و بازار کریپتو بیش از یک بازار نزولی یا زمستان کریپتو طول می‌کشد، حتی اگر از زمان بالاترین رکورد در سال 2021 این نزول شدید بوده است.

بازار نزولی زمانی است که ارزش کریپتو حداقل 20 درصد کاهش یافته است و به کاهش خود ادامه می دهد، در حالی که زمستان کریپتو دوره طولانی افت قیمت ارزهای دیجیتال در بازار است.

Wojewoda به کوین تلگراف گفت که به عقیده او، تنها راهی که بیت کوین و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال می توانند از بین بروند این است که اتفاقی افراطی رخ دهد، مثلاً جامعه علاقه خود را از دست بدهد و همه به یکباره دارایی خود را خارج کنند.

با این حال، او معتقد است که این اتفاق به این زودی رخ نمی دهد. صرف نظر از شکست‌هایی مانند ورشکستگی صرافی FTX و سایر درام‌ها در فضا، Wojewoda معتقد است که همیشه «تقاضا برای رمز ارزها وجود خواهد داشت.

او گفت: “نوسانات بازار کریپتو، مانند هر بازار مالی، بسته به احساسات بازار، در امواج و روندهای صعودی یا نزولی حرکت می کند.” این صنعت شامل بازارهای نزولی متعددی بوده است، اما از نظر تاریخی، ما شاهد بهبود بازار از روندهای مشابه بوده ایم.

در سال‌های 2011، 2013، 2017 و 2021، کریپتو با جهش‌های عظیمی در ارزش مواجه شد، اما دوباره سقوط کرد. تا کنون، پس از هر کاهش، قیمت سال‌ها پس از آن بهبود یافته است. چرا که این ارزدیجیتال با هر رکوردشکنی طرفداران بیشتری را به خود جذب می کند و سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای خرید بیت کوین دارند.

به طور کلی، این بازار نزولی و زمستان کریپتو بسیار وحشیانه بوده است. بر اساس گزارش CoinGecko، بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح بیش از 69000 دلار در سال 2021، بیش از 60 درصد از ارزش خود را در سال 2022 از دست داد. از سال 2023، مقداری از بیت کوین را بازیابی کرده است، اما بیت کوین هنوز تقریباً 40 درصد با بالاترین سطح خود فاصله دارد.

به گفته Wojewoda، زمان‌ های چالش‌ برانگیز مانند این رویداد «در واقع می‌تواند برای صنعت مثبت باشد» و نشانه‌ ای از مرگ کریپتو نیست، حتی اگر چنین احساسی داشته باشد. به طور خاص، او فکر می کند سقوط بازار می تواند به حذف بازیگران بد کمک کند. او همچنین معتقد است که پروژه‌های قوی بر ایجاد و بهبود تجربه کاربر تمرکز می‌کنند.

قوانین و مقررات کریپتو را از بین نمی برد!

به نظر می‌ رسد که تنظیم‌ کننده‌ های بانکی در تلاش هستند تا صنعت کریپتو را از بین ببرند، و مجموعه‌ ای از شکایت‌ ها و سیل ترسناکی از اقدامات نظارتی را به راه انداخته‌ اند. نگرانی هایی وجود دارد که این امر می تواند منجر به نابودی این صنعت شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، به رهبری رئیس گری جنسلر، به ویژه علیه شرکت های رمزنگاری تهاجمی عمل کرده است. به گفته گنسلر، آژانس او بیش از 780 اقدام اجرایی را در سال 2023 ثبت کرده است.

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

با این حال، صنعت کریپتو و بیت کوین همچنان زنده مانده اند. مقررات کند بوده و در برخی موارد ضعیف ایجاد شده است. Wojewoda فکر می کند که نوعی از مقررات می تواند در نهایت چیز خوبی برای صنعت باشد و دلیل مرگ آن نخواهد بود.

مقررات جهانی می تواند بر رشد کریپتو تاثیر بگذارد. او گفت، با این حال، با توجه به استقبال بیشتر کشورها از ارز دیجیتال در سراسر جهان، فکر نمی‌ کنم این دلیلی برای از بین رفتن کریپتو باشد.

قانون گذاری در صنعت چیز خوبی است. کاربران را ایمن نگه می‌دارد و یک چارچوب روشن به صنعت امکان می‌دهد تا پیرامون آن بسازد.

برخی از رمز ارز ها احتمالاً خواهند مرد، اما صنعت زنده خواهد ماند!

Wojewoda متقاعد شده است که بازار کریپتو به سمت دیگر زمستان کریپتو و فراتر از آن خواهد رسید. او فکر می کند که احتمالاً به عنوان یک مفهوم باقی خواهد ماند، اما همه پروژه ها و رمز ارزها برای بلند مدت در این بازار دوام نمی آورند.

با توجه به Exploding Topics، بیش از 10500 ارز دیجیتال مختلف تا نوامبر 2023 وجود دارد. با این حال، تخمین زده می‌شود که تنها 8848 ارز دیجیتال هنوز در این فضا فعال هستند و بقیه در حال ترک یا مرگ هستند.

ووجودا گفت: پروژه‌هایی که استفاده واقعی نداشته باشند، از بین می روند، اما پروژه‌ هایی که واقعاً تأثیر گذار هستند، نه تنها زنده می مانند، بلکه پیشرفت می کنند.

او افزود: موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند بر مسیر کریپتو تأثیر بگذارد، مانند احساسات، مقررات و عوامل دیگر – به عنوان مثال، ثبت ETF بیت‌ کوین و هاوینگ بعدی بیت کوین.

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

در دراز مدت، همراه با حذف پروژه های ضعیف تر، Wojewoda معتقد است که جایگزینی برخی رمز ارزها با فناوری جدید و بهتر اتفاق می افتد.

او فکر نمی‌ کند بیت‌ کوین جزو قربانیان باشد زیرا اثر شبکه و پایگاه کاربری آن به آن برتری قابل توجهی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال می‌دهد.

بیت کوین احتمالاً به عنوان محبوب ترین رمز ارز از نظر سهم بازار باقی خواهد ماند. ووجودا گفت: جایی که من فکر می‌کنم احتمالاً شاهد تغییرات بیشتری در رتبه بندی ارزهای دیجیتال خواهیم بود. اولویت با ارزهای دیجیتالی است که برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی ارائه می‌دهند.

این پروژه‌ها کاربردهایی فراتر از ارزهای دیجیتال دارند و فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است و موارد استفاده و برنامه‌های کاربردی جدیدی در دنیای واقعی پیدا می‌کند.

این برنامه ها یکی از دلایلی است که Wojewoda فکر می کند این صنعت در دراز مدت دوام خواهد آورد و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال و بیت کوین زنده خواهند ماند.

بازار باز خواهد گشت و بیت کوین همچنان پا برجاست!

مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات و استراتژی شرکت سرمایه گذاری دارایی دیجیتال Matrixport، همچنین نسبت به اینکه بازار نزولی یا زمستان کریپتو یک تهدید واقعی باشد، تردید دارد.

تیلن در صحبت با کوین تلگراف گفت در حالی که بسیاری از مردم در طول بازارهای نزولی از فضا خارج می شوند، این بخشی عادی از فرایند است، نه نشانه ای از مرگ قریب الوقوع کریپتو.

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

تحلیل بیت کوین ۱۸ آذر

تیلن افزود: تا زمانی که ارزش به صورت الکترونیکی تعیین شود، کریپتو دارای ارزش پیشنهادی است که تطبیق آن با قوانین بانک های سنتی دشوار است.

تا کنون، چهار بازار گاوی وجود داشته است – 2011، 2013، 2017 و 2021 – و هر بار تعداد بی‌سابقه‌ ای از مردم وارد این فضا شده‌ اند، اما با برخورد خرس‌ها ناپدید می‌شوند. یک بازار صعودی با افزایش قیمت ها و خوش بینی سرمایه گذار مشخص می شود.

به گفته تیلن، هر بازار صعودی بر اساس روایت جدیدی ساخته می‌شود، که همچنان ادامه خواهد داشت. او می گوید که احتمالاً به زودی روایت دیگری برای پنجمین بازار گاوی وجود خواهد داشت.

تیلن گفت: با تصویب قانون‌ گذاران معاملات آتی بیت‌کوین در سال 2017 و به طور بالقوه ETF بیت‌کوین در سال 2024، زمینه‌های بازی برابر مقررات تقویت شده است.

من نمی توانم تصور کنم که بیت کوین از بین برود، زیرا ایده بیت کوین در دستان استدلال بشری بازی می کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT