تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۰ مهر

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۰ مهر

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیت‌کوین (BTC) هفته جدید را با کاهش قیمت به ۶۳ هزار دلار آغاز کرد و اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، مبنی بر کاهش تدریجی نرخ بهره، تأثیر چندانی بر روند روزانه آن نداشت. با وجود این اصلاح قیمت، بیت‌کوین همچنان در مسیر ثبت بازدهی مثبت در سه‌ماهه سوم سال قرار دارد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۰ مهر می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۰ مهر

در تاریخ ۳۰ سپتامبر، بیت‌کوین از سقف ۶۵,۶۳۴ دلاری خود حدود ۴ درصد کاهش یافت و به ۶۳,۰۴۹ دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهشی ۱.۲۷ درصدی به ۶۳,۳۴۴ دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد که با کاهش اعتماد به اقتصاد آمریکا و اروپا، فشار بیشتری بر قیمت بیت‌کوین وارد شده است. همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت بازار کار و رکود در بخش‌های خدمات و تولید، بازار سهام نیز افت کرده است.

در این میان، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال افزایش قیمت نفت می‌تواند مانع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود. این عوامل باعث افزایش احتیاط معامله‌گران و کاهش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال شده‌اند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۰ مهر

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۰ مهر

پاول در سخنرانی خود در انجمن ملی اقتصاد کسب‌وکار گفت که میزان کاهش نرخ بهره در مراحل بعدی به اندازه کاهش اخیر ۵۰ واحدی نخواهد بود. او افزود که در سال ۲۰۲۴ ممکن است دو بار دیگر نرخ بهره به میزان ۰.۲۵ درصد کاهش یابد، اما تصمیم‌گیری‌های نهایی در جلسات ماهانه اتخاذ خواهد شد.

در حال حاضر، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در جلسه ماه نوامبر با احتیاط عمل کرده و نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد کاهش دهد. با این حال، برای ماه دسامبر احتمال کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره، ۴۸ درصد است.

با وجود کاهش‌های اخیر، قیمت بیت‌کوین پس از افت ۱۱ درصدی در اوایل سپتامبر، توانسته روند صعودی خود را حفظ کند.

در این میان، یکی از کارشناسان به این موضوع اشاره کرده که قیمت بیت‌کوین در سه‌ماهه آخر سال‌های میلادی که در آن‌ها انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده، همواره روندی صعودی داشته است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT