تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳

در هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین (BTC) به شدت کاهش یافت و به ۶۰ هزار دلار رسید، اما با انتشار اخبار مثبت از وضعیت اشتغال در آمریکا، بازار کریپتو هم تا حدودی بهبود پیدا کرد. به گزارش تحلیلگران اقتصادی کوبیسی (Kobeissi)، احتمال می‌رود که فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر نرخ بهره را ۲۵ درصد کاهش دهد که این امر به نفع بیت‌کوین خواهد بود. در ادامه به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳

روز جمعه، اداره کار ایالات متحده جدیدترین گزارش وضعیت اشتغال را منتشر کرد. این گزارش نشان داد که تعداد مشاغل جدید در این کشور طی ماه سپتامبر ۲۵۴ هزار شغل افزایش یافته که ۱۰۷ هزار عدد بیشتر از پیش‌بینی‌های عمومی بوده است. همچنین، نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد کاهش یافته که کمتر از پیش‌بینی‌ها است.

بر این اساس، تحلیلگران کوبیسی می‌گویند که فدرال رزرو با احتمال ۹۳ درصد، در نشست بعدی خود در ۷ نوامبر نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه کاهش خواهد داد. اگرچه این کاهش کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه مبنی بر کاهش ۵۰ واحدی است، اما همچنان تأثیر مثبتی بر بازارهای مالی و رمزارزها خواهد داشت.

تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳

پس از انتشار این گزارش، قیمت بیت‌کوین با افزایش ۲.۵۳ درصدی به بیش از ۶۲ هزار دلار رسید، اما در حال حاضر با اصلاحی جزئی در محدوده ۶۱۸۷۴ دلار معامله می‌شود.

انتظار می‌رود با تأیید کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر، روند صعودی بیشتری در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ رخ دهد. علی‌رغم شروع نزولی این سه‌ماهه، تحلیلگران امیدوارند که بیت‌کوین به زودی به بالای ۱۰۰ هزار دلار برسد.
در همین راستا، گزارش کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) نیز نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین معمولاً در سه‌ماهه پایانی سال‌های هاوینگ عملکردی صعودی داشته است. در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، بیت‌کوین به ترتیب ۹، ۵۹ و ۱۷۱ درصد افزایش قیمت داشته است و در سال ۲۰۲۴، این رشد تاکنون ۴۶.۷۹ درصد بوده است.

تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۱۵ مهر ۱۴۰۳

تحلیلگران کریپتو‌کوانت نیز مانند سایر فعالان بازار، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین به رقمی بین ۸۵ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار برسد. با این حال، ادامه روند صعودی به عواملی مانند افزایش تقاضا وابسته است. تقاضا برای بیت‌کوین در ماه‌های اخیر نوسان داشته، اما اخیراً نشانه‌هایی از رشد مشاهده شده که افزایش خرید بیت‌‌کوین توسط صندوق‌های ETF در آمریکا از نمونه‌های آن است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT