تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر

بیت‌کوین (BTC) موفق شد تا کندل هفتگی خود را بالای ۶۲,۵۰۰ دلار ببندد که این سطح به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از کف درون‌هفته‌ای در زیر ۶۰,۰۰۰ دلار قرار دارد. در ادامه به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر

یکی از نکات مثبت برای بازارهای ارز دیجیتال این است که فدواچ‌تولز گروه CME احتمال ۹۷٪ کاهش ۰.۲۵٪ نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه ۷ نوامبر را پیش‌بینی می‌کند. انتظار می‌رود این کاهش نرخ بهره، تمایل به ریسک را افزایش دهد.

یک عامل دیگر که می‌تواند باعث بهبود قیمت بیت کوین شود، کاهش تعداد بیت‌کوین‌های امانی در صرافی‌های متمرکز است. طبق داده‌های کریپتوکوانت، صرافی‌های متمرکز اکنون کمتر از ۲.۸ میلیون بیت کوین دارند که این رقم کمترین میزان از نوامبر ۲۰۱۸ است. کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها، نقدینگی در دسترس را کاهش می‌دهد و چنین رویدادهایی گاها با افزایش قیمت همراه است.

بیت کوین در تاریخ ۴ اکتبر (۱۳ مهر) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۰,۵۸۹ دلار، موج قرمز رنگ) بازگشت. این نشان می‌دهد که خریداران در تلاشند تا یک کف بالاتر تشکیل دهند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲,۲۳۷ دلار، موج آبی رنگ) حفظ کنند، قیمت بیت کوین می‌تواند مومنتوم گرفته و به ۶۶,۵۰۰ دلار برسد. این سطح ممکن است فروشندگان را جذب کند، اما اگر خریداران بتوانند این سطح را بشکنند، رالی ممکن است تا ۷۰,۰۰۰ دلار ادامه یابد.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها بخواهند از افزایش قیمت جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه بکشانند. اگر آنها موفق به این کار شوند، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۵۷,۵۰۰ دلار و سپس به حمایت مهم در ۵۴,۰۰۰ دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مهر

در نمودار ۴ ساعته، خریداران موفق شدند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند. شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه مثبت وارد شده که نشان‌دهنده تغییر مثبت در مومنتوم است. اگر قیمت بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه بسته شود، احتمال رالی به ۶۵,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه برسد، به معنای این است که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند. در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند به سطح ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش یابد. اگر این حمایت نیز شکسته شود ، احتمال سقوط به ۵۷,۵۰۰ دلار و سپس به حمایت مهم ۵۴,۰۰۰ دلار وجود دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT