تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۹ شهریور

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۹ شهریور : کاهش نرخ بهره

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت بیت‌کوین (BTC) روز گذشته در واکنش به نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) افزایش یافت. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۹ شهریور می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۹ شهریور

در این نشست، سیاست‌گذاران آمریکایی تصمیم گرفتند که نرخ بهره را به میزان ۵۰ واحد پایه (۰.۵ درصد) کاهش دهند. این تصمیم آغاز دوره‌ای از کاهش نرخ بهره است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

فدرال رزرو پس از اولین کاهش نرخ بهره از اوایل سال ۲۰۲۰، این بار نیز به دلیل کاهش تورم و ضعف در داده‌های بازار کار، نرخ بهره را پایین آورد.

بر اساس داده‌های جدید منتشرشده، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از ۲.۹ درصد در ماه جولای، به ۲.۵ درصد در ماه آگوست کاهش یافته است. این وضعیت و شرایط بازار کار، فدرال رزرو را وادار کرد تا با کاهش هزینه‌های وام‌گیری، اقتصاد را پایدار نگه دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۹ شهریور

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۹ شهریور

مایکل ون دی پوپ، یکی از تحلیلگران معروف بازار، پیش‌بینی کرده که روند کاهش نرخ بهره سریع‌تر از انتظارات خواهد بود؛ چرا که شرایط بازار کار و اقتصاد با سرعت بیشتری در حال وخیم‌تر شدن است.

با وجود کاهش نرخ بهره، فدرال رزرو همچنان نگران خطرات تورمی بوده و آماده است در صورت لزوم سیاست‌های خود را تغییر دهد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر معمولاً منجر به افزایش وام‌گیری و سرمایه‌گذاری می‌شوند که این موضوع به نفع دارایی‌های پرریسک، مانند بیت‌کوین و بازار سهام است.

این روند از لحاظ تاریخی نیز تأیید شده است؛ برای مثال، پس از کاهش نرخ بهره در مارس ۲۰۲۰، قیمت بیت‌کوین به دلیل کاهش هزینه‌های وام‌گیری افزایش یافت.
در نتیجه این تحولات، قیمت بیت‌کوین با رشدی ۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به مرز ۶۲ هزار دلار رسیده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT