تکنیکال بیت کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳

زمان مطالعه 2 دقیقه

طبق داده‌های سوسو ولیو (SoSo Value)، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین ایالات متحده نیز در ۲۳ آگوست شاهد ۲۵۲ میلیون دلار ورودی بود که نشان از خرید قوی توسط سرمایه‌گذاران دارد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳ می پردازیم.

رشد اخیر قیمت بیت کوین پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو درسخرانی سمپوزیوم جکسون هولاظهار داشت که قصد کاهش نرخ بهره را دارند، رخ داد.

خولیو مورنو (Julio Moreno)، تحلیل ارشد کریپتوکوانت در ۲۴ آگوست (۳ شهریور) بیان کرد:

تقاضای بیت کوین در ایالات متحده امروز پس از اینکه فدرال رزرو بیان کرد چرخه کاهش نرخ بهره شروع خواهد شد، شروع به رشد کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین در ۲۳ آگوست توانست مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۱٬۷۵۹ دلار، موج قرمز رنگ) را بشکند که نشان از کاهش فشار فروش دارد.

تکنیکال بیت کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۱٬۱۱۰ دلار، موج آبی رنگ) شروع به صعود کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به محدوده مثبت وارد شده است که نشان از بازگشت گاوها دارد. یک مقاومت ضعیت در سطح ۶۵٬۶۶۰ دلار وجود دارد، اما اگر این سطح نیز شکسته شود، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۷۰٬۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند.

اما احتمالا خرس‌ها برنامه‌های دیگری داشته باشند. آنها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند و گاوهای تهاجمی را به تله بیاندازند. در چنین حالتی، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۵۷٬۷۸۷ دلار و سپس ۵۵٬۷۲۴ دلار سقوط کند.

تکنیکال بیت کوین ۵ شهریور ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین در نمودار ۴ ساعته در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار با فروش روبرو شده است، اما گاوها تلاش خواهند کرد تا از اصلاح به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای جلوگیری کنند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به بالا بازگردد و سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار شکسته شود، احتمال رالی تا بالای سطح ۶۵٬۶۶۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

از طرف دیگر، یک شکست به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، سیگنالی از تردید گاوها برای خرید در کف خواهد بود. این امر می‌تواند باعث کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای شود. اگر این حمایت شکسته شود، نشان از تسلیم گاوها خواهد داشت.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT