تکنیکال بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳ : سقوط

زمان مطالعه 2 دقیقه

روند نزولی اخیر قیمت بیت‌کوین (BTC) که آن را به محدوده ۵۹ هزار دلار رسانده، نگرانی‌هایی را در بازار ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد ترکیبی از عوامل اقتصادی و روندهای بازار در پشت این سقوط ناگهانی قرار داشته باشد. در ادامه به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳

یکی از دلایل اصلی این افت، فروش عمده بیت‌کوین توسط یکی از نهنگ‌های بازار عنوان شده است.

گزارش اخیر پلتفرم ویل آلرت (Whale Alert) نشان می‌دهد که یک نهنگ ارز دیجیتال، پیش از افت قیمت، ۲۳۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۱۴۱.۸۱ میلیون دلار را به صرافی کراکن (Kraken) منتقل کرده که فروش آن‌ها می‌تواند فشار زیادی بر بازار ارز دیجیتال وارد کند.

علاوه بر این، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار نتایج مالی شرکت‌های بزرگ، به ویژه شرکت‌هایی مانند انویدیا (NVIDIA)، رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرده‌اند. نتایج مالی این شرکت‌ها که در هفته جاری گزارش می‌شود، تأثیر قابل‌توجهی بر جو عمومی بازار خواهد داشت.

تکنیکال بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳

بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳

همچنین، داده‌های اقتصادی مانند شاخص هزینه‌های مصرفی شخصی (PCE) آمریکا نیز نقش کلیدی در تعیین میزان فشار تورمی ایفا خواهند کرد. اگر این داده‌ها بالاتر از حد انتظار باشند، می‌توانند تأثیری منفی بر بازار داشته باشند.

علاوه بر این، داده‌های شغلی ایالات متحده که قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر منتشر شود، می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های آینده فدرال رزرو در مورد نرخ بهره تأثیرگذار باشد. طبق داده‌های ابزار فد واچ (CME FedWatch)، احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو، حدود ۶۶ درصد است.

قیمت بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهشی ۶ درصدی به ۵۹,۴۴۰ دلار رسیده است. از سوی دیگر، حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با جهشی ۴۶ درصدی به ۴۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

تکنیکال بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۷ شهریور ۱۴۰۳

شاخص سود باز معاملات آتی این ارز دیجیتال نیز در همین مدت با کاهش بیش از ۷ درصدی به ۳۱.۰۹ میلیارد دلار رسیده و تنها در یک ساعت گذشته، ۲۶.۳۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت‌کوین لیکویید شده است.

مجموع پوزیشن‌های لیکویید شده بازار ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته نیز به ۳۱۲.۹۴ میلیون دلار می‌رسد.

با این حال، پیش‌بینی‌ها حاکی از آنند که اگر بیت‌کوین بتواند بر سطوح مقاومتی کلیدی خود غلبه کند، ممکن است به زودی به ۶۵ هزار دلار برسد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT