تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد ۱۴۰۲

زمان مطالعه 4 دقیقه

قیمت بیت کوین نسبت به داده‌های قوی و مطلوب شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) و تولید ناخالص داخلی (GDP) واکنش خاصی نشان نداد، زیرا به نظر می‌رسد معامله‌گران بیت کوین به محدوده ۲۸٬۰۰۰ دلار چشم دوخته‌اند. از طرفی شاخص قدرت دلار (DXY) نیز رشد کرد که عموما با قیمت بیت کوین همبستگی معکوس دارد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد ۱۴۰۲ می پردازیم.

خرید و فروش آنی ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد ۱۴۰۲

با بازگشایی بازار وال استریت در ۲۸ جولای، علیرغم اینکه داده‌های تورمی ایالات متحده بهتر از انتظارات و در حد مطلوب منتشر شد، قیمت بیت کوین در محدوده خود باقی ماند و واکنش خاصی به آن نشان نداد.

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

بی‌تفاوتی بیت کوین به کاهش فشار تورم

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین پس از انتشار داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) تنها یک افزایش متوسط داشته است.
آمار شاخص PCE برای ماه ژوئن در ساعت ۴ عصر روز جمعه منتشر شد. Headline PCE سال به سال برای ماه ژوئن برابر ۳٪ اعلام شد که بهتر از توقع ۳.۱ درصدی کارشناسان بود.

همچنین Core PCE سال به سال برای ماه ژوئن برابر با ۴.۱٪ اعلام شد که از انتظارات کارشناسان ۰.۱٪ کمتر بود.

مجله تفسیر مالی د کوبیسی لتر (The Kobeissi Letter) اشاره کرد که این کمترین نرخ تورم بر اساس PCE از آپریل ۲۰۲۱ است و همانطور که قبلا توسط جروم پاول بیان شده است، PCE معیار «ترجیحی» فدرال رزرو برای اندازه‌گیری نرخ تورم است.

این مجله در بخشی از تحلیل خود گفت:

ممکن است فدرال رزرو نرخ تورم را نهایتا تحت کنترل گرفته باشد. فدرال رزرو در جلسه آخر هفته قبل گفته بود داده‌های نرخ تورم در دو ماه آینده (تا جلسه سپتامبر) را زیر نظر دارد. آیا امکان دارد با توجه به آمار مثبت PCE به پایان دوره افزایش نرخ بهره رسیده باشیم؟

با این حال، مانند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ۲۶ جولای، قیمت بیت کوین به انتشار آمار برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم ایالات متحده در ۲۷ جولای، واکنش چندانی نشان نداد و بین ۲۹٬۰۰۰ تا ۲۹٬۵۰۰ دلار باقی ماند.

داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) برای سه ماهه دوم بهتر از پیش‌بینی‌ها (۱.۸٪) بود و به عدد ۲.۴٪ رسید که نشان‌دهنده ادامه کاهش فشارهای تورمی است که می‌تواند کاتالیزوری برای عملکرد مثبت دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین باشد.

با این حال، بیت کوین واکنش قابل توجهی نداشت، همچنانکه بازار سهام نیز پس از باز شدن وال استریت نسبتا راکد بود.

اما در این میان، یکی از مواردی که به‌طور سنتی حکم باد مخالف را برای بازار ارزهای دیجیتال دارد، تقویت شاخص قدرت دلار آمریکا (DXY) است که در ۲۷ جولای افزایش یافت.

روز گذشته، شاخص DXY به ۱۰۱.۸۴ رسید که بالاترین سطح از ۱۱ جولای بود. مقدار این شاخص از ۱۴ جولای به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته (۹۹.۵۷) رسید اما از آن زمان ۲.۴۸٪ رشد کرده است.

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

قیمت بیت کوین و احتمال نزول تا ۲۸٬۰۰۰ دلار

در میان معامله‌گران، همچنان تمایل به کاهش قیمت بیت‌کوین وجود دارد و مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلاری اکنون بیش از یک هفته است که پابرجاست.

معامله‌گر محبوب کریپتو تونی (Crypto Tony) تایید کرد تا زمانی که بیت کوین زیر ۲۹٬۶۰۰ دلار باقی بماند اعتقاد به کاهش قیمت آن دارد. او به دنبال‌کنندگان خود در توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) گفت:

پیش‌بینی من این است که بالاخره دیر یا زود کاهش قیمت تا ۲۸٬۰۰۰ دلار ادامه پیدا کند، اما مطمئنا می‌توانیم برای مدتی قبل از ریزش در همین محدوده نوسان داشته باشیم.

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

معامله‌گر دیگر دن کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) نیز با اشاره به تبدیل شدن سطح ۳۰٬۰۰۰ دلار به مقاومت، اظهار داشت:

با ریجکت شدن بیت کوین از محدوده قبلی، فکر می‌کنم منطقی است که برای ریزش به ۲۸٬۰۰۰ هزار دلار آماده شویم.
این دیدگاه پس از بازپس گیری ۲۹٬۲۵۰ دلار باطل شد، اما به نظر می‌رسد عرضه زیاد و پیشنهادات خرید کمی در آن سطح وجود دارد. احتمالا با یک مسیر ناهموار روبرو خواهیم بود.

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

تکنیکال بیت کوین ۷ مرداد

مایکل فن ده پوپه (Michaël van de Poppe)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری ایت (Eight) نیز به وجود یک «انحراف» (باکس سبز رنگ) در نمودار روزانه BTC/USD اشاره کرد.

انحرافی که قبلا هم در ماه فوریه رخ داده بود و پس از آن یک بازگشت صعودی به دنبال داشت.

فن ده پوپه همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا آخر هفته، با نقدینگی کم‌تر و احتمال نوسانات بیشتر، می‌تواند باعث «بازگشت کلاسیک» قیمت بیت کوین شود یا خیر.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT