تکنیکال بیت کوین 19 فروردین

تحلیل تکنیکال بیت کوین 19 فروردین

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت بیت کوین در روز جمعه با اعلام نرخ بیکاری کاهش یافت و کندل روزانه قیمت BTC اندکی پایین‌تر از سطح ۲۸٬۰۰۰ دلار بسته شد. روز گذشته دفتر آمار بازار کار (BLS) آمار نرخ بیکاری ماه مارچ را ۳.۵٪ اعلام کرد که نسبت به نرخ ۳.۶٪ برای ماه فوریه کاهش اندکی نشان می‌دهد. این موضوع باعث شد گمانه‌زنی بازار در مورد ادامه سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره در نشست ماه می تقویت شود. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین 19 فروردین می پردازیم.

فدرال رزرو برای مبارزه با تورم به افزایش نرخ بهره نیازمند است و یکی از معدود عواملی که می‌تواند مانع آن شود افزایش شدید نرخ بیکاری است. این در حالی است که مطابق آمار منتشر شده در روز جمعه بازار کار آمریکا در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و این موضوع به معنای دست باز فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره است که بازار دارایی‌های پرریسک به آن واکنش منفی نشان می‌دهد.

بر اساس ارزیابی CME FedWatch Tool پس از اعلام نرخ بیکاری ماه مارچ، احتمال ۰.۲۵٪ افزایش نرخ بهره در ماه می، دیروز به حدود ۷۰٪ رسید. البته تا زمان نگارش خبر این احتمال اندکی افزایش یافته است و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود به حدود ۷۱.۲٪ رسیده است. همچنین مطابق اطلاعات CME حدود ۲۸.۸٪ احتمال دارد که در نشست ماه می افزایش نرخ بهره متوقف شود.
این موضوع باعث تقویت شاخص قدرت دلار شد و باعث شد DXY به بالای سطح ۱۰۲ بازگردد. به طور سنتی میان شاخص قدرت دلار و قیمت بیت کوین رابطه‌ای معکوس وجود داشته است.

تحلیل‌گران بازار کریپتو در مورد آینده بازار نظرات متفاوتی دارند اما همه اشتراک نظر دارند که تحولات امروز و فردا تا بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بسیار تعیین‌کننده است. گرت سالووی معتقد است اگر بیت کوین نتواند تا انتهای یکشنبه بر مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلار غلبه کند روند نزولی آغاز می‌شود و از سوی دیگر باب لوکاس معتقد است فنر قیمت بیت کوین در حال فشرده شدن در سطح ۲۷٬۹۰۰ است و آماده غلبه بر مقاومت‌های بالادستی هستیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 19 فروردین

در نمودار بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه، حوالی ۲۹٬۰۰۰ دلار الگوی مثلثی متقارن تشکیل شده است که بیانگر عدم اطمینان خریداران (گاوها) و فروشندگان (خرس‌ها) در رابطه با ادامه روند فعلی است.

تکنیکال بیت کوین 19 فروردین

تکنیکال بیت کوین 19 فروردین

در حال حاضر، شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷٬۴۰۶ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) که بالای ۵۸ است، نشان می‌دهد خریداران تا حدودی بر بازار تسلط دارند. در صورت افزایش قیمت از خط حمایت کنونی، احتمالا خریداران تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای الگوی مثلثی افزایش دهند. در صورت تحقق این سناریو، قیمت بیت کوین احتمالا تا هدف الگوی مثلث متقارن یعنی ۳۱٬۲۸۰ دلار افزایش خواهد یافت.

در سمت مقابل اما، در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر خط حمایت مشخص شده در نمودار سقوط کند، فروشندگان بر بازار مسلط شده و احتمالا قیمت را تا ۲۵٬۲۵۰ دلار کاهش خواهند داد؛ سطحی که انتظار می‌رود خریداران با تمام قدرت از آن دفاع کنند.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT