تکنیکال بیت کوین 2 آذر

تحلیل تکنیکال بیت کوین 2 آذر | دلایل افزایش قیمت بیت کوین امروز 2 آذر

زمان مطالعه 4 دقیقه

بیت کوین، آلت کوین ها و سهام پس از یک هفته کاهش قیمت رشد کردند، اما آیا حرکت صعودی فعلی پایدار است؟ در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین 2 آذر می پردازیم.

شارژ آنی کیف پول بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین 2 آذر

قیمت بیت کوین در 22 نوامبر افزایش یافته است و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در سطح بازار نشان می دهد که بیت کوین، بایننس کوین و اتریوم ممکن است از پایین ترین سطح سالانه خود جهش کنند.

افزایش فعلی در بیت کوین و آلتکوین های انتخابی می تواند نشان دهد که بازار در حال تکمیل فرآیند پاکسازی خود است، حتی با وجود حل نشدن مشکلات نقدینگی که توسط Digital Currency Group و تجارت Genesis با آن مواجه است.

بازار سهام نیز کندل های سبز نشان می‌دهد که داوجونز 0.94 درصد و S&P 500 یک درصد افزایش یافته است. با انتشار گزارش مشاغل نوامبر که در 2 دسامبر منتشر می شود، معامله گران سهام به دنبال رشد قوی برای نشان دادن انعطاف پذیری بازار هستند که باعث افزایش قیمت ها می شود.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، بیت کوین احتمالاً در ارتباط نزدیک با سهام ایالات متحده باقی می ماند و پویایی قیمت یکسانی را نشان می دهد.

در اینجا سه دلیل افزایش قیمت بیت کوین پس از یک هفته دردناک و جزئیات محرک های اصلی رشد آورده شده است.

تمایل معامله گران کوتاه مدت به قراردادهای باز بیت کوین 

از زمانی که قیمت بیت کوین در 18 ژوئن به 17600 دلار سقوط کرد، علاقه باز قراردادهای آتی بیت کوین افزایش یافته است. حرکت های شدید در قیمت بیت کوین می تواند یک رویداد انحلال دیگر را آغاز کند، اما تعیین اینکه آیا حرکت به سمت صعودی یا نزولی خواهد بود دشوار است.

بسیاری از معامله گران موافق هستند که اگر فدرال رزرو روی سیاست فعلی خود برای انقباضات کمی و افزایش نرخ بهره متمرکز شود، قیمت بیت کوین می تواند به سمت بالا افزایش یابد و بخش قابل توجهی از سود کوتاه در قراردادهای آتی را نقد کند.

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

سقوط FTX موجی از انحلال ها را برانگیخت که باعث کاهش قیمت بیت کوین شد. داده‌ها نشان می‌دهند که ۵۴۹ میلیون دلار از پوزیشن های خرید (LONG) کریپتو در ۷ نوامبر منحل شد و قیمت بیت‌کوین را به زیر ۱۶۰۰۰ دلار رساند.

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

برعکس، انحلال های کوتاه مدت به طور مستقیم با فشار خرید خودکار به بالا بردن قیمت بیت کوین کمک می کند. رالی کنونی شاهد افزایش نرخ بهره باز کوتاه است که می تواند به قیمت بیت کوین کمک بیشتری کند.

بیت کوین در بلند مدت صعودی است

اعتماد سرمایه‌ گذاران به بازار کریپتو نیز می‌تواند به دلیل اعتقاد آنها به این که فدرال رزرو ایالات متحده می‌تواند در دو ماه آینده افزایش نرخ بهره را با واحد کمتری اجرا کند، افزایش می‌یابد.

در بیانیه فدرال رزرو، امکان تغییر سیاست همچنان باز است:

به منظور دستیابی به یک سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را در طول زمان به 2 درصد برگرداند. کمیته در تعیین سرعت افزایش‌های آتی در محدوده هدف، تشدید انباشته سیاست پولی، تاخیر هایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارد را در نظر می‌گیرد.

به گفته MacroMicro، شرکتی که برآوردهای اجماع سرمایه‌ گذاران را در مورد تغییرات مورد انتظار در نرخ‌های بهره منتشر می‌کند، نشان می‌دهد که نرخ‌ بهره ممکن است در آینده نزدیک کمتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شد، باشد.

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

این نمودار به کاهش احتمالی افزایش نرخ بهره اشاره دارد. احساسات عمومی نشان می دهد که ممکن است نرخ های آتی کاهش یابد و سرمایه گذاران معتقدند که این امکان را برای بهبود بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

S&P 500 و Nasdaq یک نمای کلی از اقتصاد به طور کلی ارائه می دهند. در حال حاضر، بیت کوین، نزدک و S&P 500 دارای ضریب همبستگی بالایی هستند.

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

بنابراین اگر نرخ بهره کاهش یابد و اقتصاد رشد کند و چرخشی مشابه در بازارهای سهام اتفاق بیفتد، بیت کوین می تواند مسیر خود را تغییر دهد. بدین ترتیب هرچه فضای کلان بهتر باشد، برای قیمت بیت کوین بهتر است.

پایین ترین سطح سالانه بیت کوین و نشانه هایی از اشباع فروش

شاخص قدرت نسبی (RSI) یک شاخص تکنیکال محبوب برای اندازه گیری اینکه آیا بیت کوین بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروخته شده است. زمانی که RSI زیر 30 باشد، بیت کوین بیش از حد فروش در نظر گرفته می شود. از لحاظ تاریخی، زمانی که RSI به زیر 30 می رسد، بیت کوین شاهد جهش شدید قیمت به سمت بالا خواهد بود. 

به گفته ری سالموند، رئیس بازار در کوین تلگراف:

از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، بازار (به ویژه BTC) تحت فروش سنگین بوده است و معمولاً وقتی شاخص قدرت نسبی (RSI) به 30 و زیر 30 می رسد، نشانه ای از شرایط فروش بیش از حد است. نگاهی به روزانه و RSI هفتگی، متوجه خواهد شد که این اندیکاتور از ناحیه اشباع فروش جهش زیادی دارد و قیمت دارایی به دنبال آن است. آنچه باید دید این است که آیا بازپس گیری بیت کوین در سطح 16000 دلار، قبل از اینکه قیمت پایین تر ادامه یابد، تله گاوی خواهد بود یا خیر. “

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

تکنیکال بیت کوین 2 آذر

در حالی که قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت حرکت صعودی را نشان می‌دهد، چالش‌های بزرگ‌تر افزایش نرخ‌های بهره، کاهش جریان ورودی و نقدینگی در بازار کریپتو، و تهدید سرایت ناشی از ورشکستگی صرافی FTX که بر کل بازار تأثیر می‌گذارد همچنان بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد.

cointelegraph

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT