نکته سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا

7 نکته سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا

زمان مطالعه 5 دقیقه

پس از ثبت نام و رزرو تاریخ برای شرکت در آزمون آیلتس می توانید بلافاصله آماده سازی را شروع کنید. با نکاتی که در ادامه توضیح میدهیم می توانید به بهترین شکل ممکن برای قبولی در آزمون آماده شوید. نکته سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا را در ادامه بخوانید.

گاهی اوقات سختی تست های آزمون می تواند نگران کننده باشد، اما با انجام اقداماتی میتوانید به طور کامل برای آزمون آماده شوید.

پرداخت آزمون های بین المللی

پرداخت با ویزا کارت

اگر نگران شرکت در آزمون آیلتس هستید، وقت بگذارید و نکات زیر را مرور کنید. در این مقاله نکاتی را در مورد نحوه آماده شدن برای آزمون و سوالات آزمون توضیح میدهیم.

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) یک آزمون بین المللی برای مهارت زبان انگلیسی است. به طور کلی اگر قصد دارید در یک کشور انگلیسی زبان در خارج از کشور تحصیل کنید، می توانید در این آزمون شرکت کنید. این کشورها شامل کانادا، نیوزلند، بریتانیا، ایرلند و ایالات متحده آمریکا می شود.

نکته سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا: زود آماده شوید

در مرحله اول وقتی که تاریخی برای آیلتس خود رزرو کردید می توانید آماده شدن را شروع کنید. هر چه زودتر تمرین را برای آماده سازی آزمون شروع کنید به نفع شما است و در روز آزمون آیلتس احساس آمادگی و آرامش خاطر خواهید داشت.

به طور کلی شما می توانید در مدت شش هفته برای آیلتس آماده شوید. اما بهتر است که به خودتان حدود هشت هفته فرصت دهید تا کاملا آماده شوید. همچنین این هفته‌های اضافی می‌تواند کمی وقت آزاد برای استراحت به شما بدهد.

آشنایی با بخش های آزمون و نمره دهی

در مرحله بعد آشنایی با سوالات و نحوه نمره دهی آزمون آیلتس به شما کمک زیادی می کند. هرچه بیشتر با سوالات احتمالی آزمون آشنا شوید بهتر می توانید برای آمادگی برنامه ریزی کنید.

آیلتس شامل چهار بخش مختلف است :

  • گوش دادن (Listening)
  • خواندن (Reading)
  • نوشتن (Writing)
  • صحبت کردن (Speaking)

هر بخشی را که مهارتی کمتری در آن دارید باید بیشتر تمرین کنید تا نمره بهتری بگیرید.

نقاط قوت و ضعف را در نظر بگیرید

هنگامی که با معیارهای آزمون آشنا شدید، می توانید به بررسی بخش هایی که باید کمی بیشتر تمرین کنید، بپردازید. به عنوان مثال برخی از افراد ممکن است در مهارت های خواندن و نوشتن انگلیسی به جای صحبت کردن و گوش دادن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. در نتیجه سعی کنید قسمت های گفتاری و شنیداری را کمی بیشتر تمرین کنید. برای آشنایی با سوالات و پاسخ آزمون بخش practice paper در وب سایت آیلتس را بررسی کنید.

برای مطالعه برنامه ریزی کنید

هنگامی که با سوالات آزمون و بخش هایی که در آن مهارت بیشتری دارید آشنا شدید می توانید یک برنامه مطالعه تنظیم کنید. به طور کلی یک برنامه به شما کمک می کند تا یادگیری تمام بخش ها آزمون را در یک دوره پوشش دهید. در نتیجه در چند روز آخر قبل از امتحان نیازی به عجله نخواهید داشت و می توانید در روز امتحان احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

علاوه بر این سعی کنید با یک ساعت در روز یادگیری را شروع کنید. سپس پس از یک هفته یا بیشتر سعی کنید زمان یادگیری را به تدریج افزایش دهید. در ادامه یک برنامه زمانی برای هشت هفته آورده شده است. این برنامه تقریبی از زمانی است که باید برای آماده سازی صرف کنید و راهنمای کاملی نیست.

  • هفته 1: 1 ساعت در روز
  • هفته های 2-3: 2 ساعت در روز
  • هفته های 4-6: 2-3 ساعت در روز
  • هفته های 6-8: 1 ساعت در روز

همچنین سعی کنید چند روز را به استراحت اختصاص دهید. تمرین بیش از حد ممکن است باعث خستگی فکری و جسمی شما شود.

از مقالات گذشته و منابع آنلاین استفاده کنید

یکی از مهم ترین منابعی که باید در کنار نکات آیلتس از آن استفاده کنید، مقالات و مطالب آموزشی آنلاین گذشته است. آیلتس دارای مواد آموزشی زیادی برای حمایت از دانش آموزان برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن است. به طور کلی این منابع از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نقطه شروع خوبی برای آمادگی آزمون است و شامل موارد زیر است:

  • ویدئوهای پرسش و پاسخ از کارشناسان.
  • سمینارهای ضبط شده با اساتید راهنما
  • تست های تمرینی رایگان
  • مقالات و وبلاگ ها
  • دوره های آنلاین

سوالات با پاسخ منابع ارزشمندی برای شروع هستند. زیرا می توانید نحوه ساختار تست ها را مشاهده کنید. یکی از تکنیک های یادگیری خوب خواندن یا گوش دادن به سوالات در حین نگاه کردن به کلید پاسخ است. علاوه بر این می‌توانید فایل های قابل دانلودی را پیدا کنید و آنها را چاپ کنید. استفاده از نسخه کاغذی و قابل دانلود آزمون در شرایط زمان بندی شده راهی عالی برای تمرین است. با این کار میتوانید در شرایط واقعی آزمون قرار بگیرید و خود را امتحان کنید.

نکته سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا: تمرین غیر رسمی

استفاده از مواد و منابع آنلاین آیلتس برای دانش آموزانی که میخواهند برای امتحان آماده می شوند مفید است. با این حال یک راه خوب برای یادگیری تمرین غیررسمی با دوستان یا خانواده است. تمرین غیررسمی می تواند شامل مکالمه به زبان انگلیسی باشد تا بتوانید به طور منظم مهارت های گفتاری و شنیداری خود را تمرین کرده و از آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید به برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌، پادکست‌ و برنامه‌های رادیویی به زبان انگلیسی گوش دهید.

برای تمرین مهارت خواندن و نوشتن می توانید برخی از مجلات انگلیسی یا مقالات کوتاه خبری را به صورت آنلاین بخوانید. برخی از وب سایت ها اخبار و مقالات به زبان انگلیسی را برای افراد غیر بومی ارائه میدهند که می تواند به شما در درک کامل محتوا کمک کند.

نکته سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا: برای روز آزمون آماده باشید

در نهایت پس از آمادگی برای آزمون مهم است که در روز آزمون احساس آرامش و آمادگی داشته باشید. میتوانید از نکات زیر برای روز آزمون استفاده کنید تا بتوانید بهترین نمره ممکن را کسب کنید.

راحتی: در روز آزمون لباس راحت بپوشید. از آنجایی که آزمون تقریباً سه ساعت طول می کشد، راحت بودن مهم است و تمرکز شما می تواند صرفاً روی امتحان باقی بماند.

منظم باشید: به محض اینکه تاریخ آزمون را رزرو کردید زمان و مکان آزمون خود را به خاطر بسپارید و زودتر از ساعت مقرر در مکان آزمون حضور داشته باشید تا دچار استرس نشوید.

وسایل مورد نیاز: شب قبل کیف با تمام وسایل ضروری مورد نیاز برای آزمون ایلتس را آماده کنید. به محض ورود باید شناسنامه (گذرنامه، گواهینامه رانندگی و غیره) را نشان دهید. می توانید یک نوشیدنی در یک بطری شفاف، مداد، خودکار و پاک کن را به سالن امتحان ببرید.

به دستورالعمل ها توجه کنید: در طول آزمون آیلتس دستورالعمل های مختلفی برای هر بخش خواهید دید. همه چیز را آهسته و واضح بخوانید تا دقیقا بدانید که چگونه به یک سوال پاسخ دهید. به تعداد کلمات در بخش رایتینگ توجه کنید. همچنین در صورت نیاز در بخش اسپیکینگ از امتحان گیرنده بخواهید که یک سوال یا دستورالعمل را تکرار کند.

پاسخ ها را با دقت بررسی کنید: پس از تکمیل تست ها به عقب برگردید و بررسی کنید که پاسخ های شما واضح و صحیح باشد. این مورد به ویژه برای بخش رایتینگ بسیار مهم است زیرا باید از دستور زبان، املا و علائم نگارشی درست استفاده کنید. یک بررسی سریع می تواند به شما کمک کند تا جزئیات کوچکی را که می تواند در کسب امتیاز بهتر تفاوت ایجاد کند، پیدا کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT