ابزارهای تست سرعت سایت

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت در سال 2022

زمان مطالعه 9 دقیقه

یک ابزار تست سرعت وب سایت می تواند به شما کمک کند تا سرعت صفحات وب خود را افزایش دهید تا به کاربران و موتورهای جستجو کمک بیشتری کنید. ابزارهای تست سرعت سایت را در ادامه معرفی کرده ایم.

خرید با ویزا کارت

نقد کردن در آمد ارزی

امروزه ابزار های تست سرعت وب‌سایت در زمینه بازاریابی و توسعه وب اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. شاید این نکته که یک وب سایت باید به سرعت در دسترس کاربر قرار گیرد تاکنون چندان توسط توسعه دهندگان وب سایت مورد توجه قرار نگرفته است.

حتی در عصر مودم Dial-up، برخی از توسعه دهندگان وب همچنان بر روی استفاده از تصاویر بزرگ اصرار داشتند که بارگذاری آنها بسیار زمانبر بود. پهنای باند پرسرعت به برخی توسعه دهندگان اجازه داده است تا به جای تمرکز روی تجربه کاربر، روی مسائل دیگر تمرکز کند.

این مسئله به خودی خود می تواند در زمینه بازاریابی مشکل ساز باشد، اما در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است، زیرا موتورهای جستجو مانند Google اکنون سرعت بارگذاری صفحه را به عنوان معیار رتبه بندی در نظر می گیرند. به عبارت دیگر، با توجه به اینکه بارگذاری صفحه وب مورد نظر شما زمان زیادی طول می کشد، گوگل صفحات وب رقیب را ترجیح داده و آنها را در صدر قرار میدهد.

این موضوع باعث افزایش تمایل توسعه دهندگان به بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات وب سایت ها شده است. در حالی که تعداد زیادی از توسعه دهندگان وجود دارند که همیشه اصول را رعایت کرده اند، همه اکنون تحت فشار بیشتری برای صرفه جویی در زمان بارگذاری صفحه هستند.

ما این ابزارها را از جنبه های مختلف، از سادگی رابط کاربری و شیب منحنی یادگیری تا عملکرد کلی و کیفیت تحلیل سایت، مقایسه کرده‌ایم. همچنین پیشنهادات و عملکرد آنها را ارزیابی کردیم و صدالبته قیمت‌ آنها را هم در نظر گرفتیم، سپس لیستی از بهترین ها را برای شما فراهم کردیم. بنابراین، در ادامه بهترین ابزارهای تست سرعت وب سایت را فهرست می کنیم.

بهترین ابزار تست سرعت وب سایت در سال 2022 به طور کلی:

1.ابزارهای تست سرعت سایت: PageSpeed Insights

بهترین ابزارهای تست عملکرد وب سایت

ویژگی های مثبت:

  • رایگان
  • آسان در استفاده
  • تشخیص مشکل
  • ارائه راه حل

ویژگی های منفی:

  • نتایج کمی خطا دارند

این برنامه که به عنوان Pagespeed Insight هم شناخته می شود که از سرویس های مهم ارائه شده در بسته نرم افزاری Google Developer به حساب می آید که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین و مهمترین برنامه هایی معرفی کرد که می توان از آن برای اینکار استفاده کرد و می تواند دقیق ترین نتایج را در تست سرعت سایت به ما ارائه کند.

PageSpeed ​​Insights که توسط پلتفرم Lighthouse پشتیبانی می‌شود و از طریق مرورگر کروم و همچنین در Google Analytics در دسترس است. با این حال، صفحه وب مستقل PageSpeed ​​Insights یکی از در دسترس‌ترین راه‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر برای کمک به بهبود سرعت وب‌سایت است.

به سادگی URL مورد نظر خود را در کادر ارائه شده وارد کنید و گزارشی در مورد مناطق کلیدی که باید به آنها توجه کنید و همچنین پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد ارائه می کند. با این حال، جالب است که توجه داشته باشید که صفحه وب ممکن است امتیاز متفاوتی نسبت به دسترسی به Lighthouse از طریق Chrome یا Google Analytics ارائه دهد.

همچنین، به غیر از امتیازدهی کلی، شاخص‌های کمکی دیگری نیز وجود دارد، مانند سرعت ظاهر شدن اولین متن و تصاویر، و همچنین مدت زمانی که طول می‌کشد تا صفحه تعاملی شود. همچنین دو بخش مفید اصلی مانند Opportunities وجود دارد که راه‌هایی را برای بهبود زمان‌های بارگذاری سرعت صفحه ارائه می‌دهند، و بخش Diagnostics که جزئیات بیشتری را در زمینه‌های بهبود عملکرد ارائه می‌دهد.

این یک ابزار رایگان عالی برای ارائه یک نمای کلی است، اما بیشتر برای توسعه دهندگان وب است تا مدیران وب، بنابراین کاربر معمولی نباید انتظار داشته باشد که بتواند تمام اطلاعات ارائه شده را درک کند.

2. GTmetrix

بهترین بررسی کننده سرعت وب سایت

ویژگی های مثبت:

  • رابط کاربر پسند
  • Strong free tier
  • پیشنهادات جامع

ویژگی های منفی:

  • تعداد مکان های آزمایشی کمتر

یکی از مهمترین ابزار هایی که می توانید برای تست سرعت سایت به سراغ آن بروید و می توان گفت که یک انقلاب در این حوزه ایجاد کرده است GTMetrix بزرگ است که به صورت رایگان دقیق ترین آنالیز موجود را به شما ارائه می کند. در رابطه با این ابزار باید گفت که این سایت یکی از ابزار هایی است که به صورت آنلاین سایت شما را چک کرده و با مراجعه به این سایت و وارد کردن دامنه می توانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

هنگامی که URL خود را وارد کنید، مجموعه ای از اطلاعات را در مورد تست سرعت شما بر اساس سرور خود در کانادا ارائه می دهد.

برای شروع، فهرست طولانی‌ای از مشکلات احتمالی ارائه شده است که بر اساس اهمیت رتبه‌بندی می‌شوند و علاوه بر آن بر اساس میزان عملکرد شما امتیازدهی می‌شوند. علاوه بر این، هر بخش را می توان برای ارائه نمونه های خاصی از فایل هایی که ممکن است به توجه شما نیاز داشته باشد، مانند جاوا اسکریپت یا فایل های تصویری، دسته بندی کرده است.

همچنین طرح‌های پولی در دسترس هستند که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها مانند شبیه‌سازی دستگاه، وضوح صفحه نمایش و نسبت پیکسل، لغو DNS و… را ارائه می‌دهند.

GTmetrix یک طرح Solo حداقل با هزینه حدود 10 دلار / 9 پوند / 15 دلار استرالیا در ماه ارائه می دهد. طرح شروع، با هدف کسب‌وکارهای کوچک، امکان نظارت بر تعداد بیشتری از URL‌ها را در زمان مناسب‌تری فراهم می‌کند. این طرح حدود 20 دلار / 18 پوند / 30 دلار استرالیا در ماه هزینه دارد.

حتی استفاده از نسخه رایگان، باز پاسخگوی اکثر نیازهای کاربران می باشد و حتی بهتر از آن، این احتمال وجود دارد که اکثر وب مسترها بتوانند بسیاری از اصطلاحات را درک کنند و بنابراین بتوانند به طور مستقیم با حداقل برخی از مشکلات سرعت وب سایت مقابله کنند.

3.ابزارهای تست سرعت سایت: Dareboost

بهترین ابزار تست سرعت صفحه

ویژگی های مثبت:

  • گزینه های موقعیت جغرافیایی جهانی
  • گزارش تفصیلی

ویژگی های منفی:

  • تعداد مکان های آزمایشی کم

Dareboost یک تست سرعت صفحه رایگان ارائه می کند که با استفاده از یک رابط گرافیکی ساده و کاربر پسند، گزارشی با کیفیت از عملکرد ارائه می کند. این گزارش شامل یک لیست طولانی از نکات کلیدی است که به طور ساده ارائه شده است، و برای کاربران بی تجربه و همچنین توسعه دهندگان وب قابل دسترسی است.

اطلاعات کلیدی در یک سری نمودار ارائه شده است که یک نمای کلی از عملکرد وب سایت و سرعت بارگذاری صفحه ارائه می دهد. علاوه بر این، فهرستی از نکات و بهترین راهکارها و نحوه اعمال آن‌ها در وب‌سایت شما نشان داده می‌شود. می‌توانید این موارد را به‌عنوان یک فهرست کلی یا بر اساس دسته‌بندی، مانند امنیت یا SEO برزسی کنید. اطلاعات به خوبی ارائه شده است و در صورت لزوم توضیحات واضحی بیان شده است.

Dareboost همچنین طرح های پولی را برای نظارت گسترده تر ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تعداد صفحات و فواصل بین بررسی های نظارتی را افزایش دهید. می‌توانید طرح خود را پیکربندی کنید، یا می‌توانید از یکی از طرح‌های پیش‌فرض موجود استفاده کنید، که هر دو دسترسی چند کاربره و همچنین گزارش‌های تحلیل نامحدود را ارائه می‌دهند.

به طور کلی، Dareboost یک ابزار رایگان عالی برای ارائه یک نمای کلی ارائه می دهد که استفاده از آن برای کاربران عمومی آسان است و می تواند به خصوص برای تازه کارانی که سعی می کنند اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی بهبود سرعت صفحه خود به دست آورند مفید باشد.

4.ابزارهای تست سرعت سایت: Pingdom

بهترین تست سرعت سایت

ویژگی های مثبت:

  • انتخاب موقعیت های جغرافیایی
  • برای تازه کارها انتخاب خوبی است
  • ارائه نمای کلی

ویژگی های منفی:

  • رابط پیچیده

Pingdom که توسط شرکتی به نام Solarwind ارائه می شود می تواند تا حد زیادی به تست سرعت سایت کمک کند اما باید در نظر داشت که این ابزار یک ابزار غیر رایگان است. البته شما می توانید از یک مدت ۳۰ روزه رایگان و همینطور دمو هایی که دارد اطلاعات خوبی را برای سایت خود بدست آورید. اما اگر آن را برای کار خود یک ابزار حرفه ای و رایگان دیده اید می توانید آن را به صورت پرمیوم خریداری کنید.

در مورد کارایی و فعالیتی که این ابزار برای سایت های اینترنتی انجام می دهد باید گفت که این ابزار در واقع یک مانیتور کننده بازدهی و در دسترس بودن سایت است و عملکرد اصلی آن به این صورت خواهد بود که بخش های مختلف سایت شما را زیر نظر گرفته و هر مورد و مشکلی که پیش بیاید به شما گزارش خواهد داد. کلا این ابزار تمامی فعالیت های سایت شما را در نظر گرفته و مواردی که نیاز به توجه شما داشته باشد و بتوان آن را بهینه کرده یا با مشکلی مواجه باشید را با استفاده از گزارش هایی که ارائه می کند به شما اطلاع خواهد داد. این کمک می کند تا تشخیص دهید کدام نوع فایل ممکن است به خصوص سایت شما را کند کند، خواه CSS، تصاویر، جاوا اسکریپت یا حتی دامنه هایی که از آنها بارگیری می شود.

یک مزیت کلیدی این است که می‌توانید آزمایش را از موقعیت‌های جغرافیایی مختلف اجرا کنید تا نه تنها سرعت بارگذاری وب‌سایت خود را ببینید، بلکه عملکرد آن را بر اساس کاربرانی از مکان‌های مختلف در سراسر جهان مشاهده کنید. این کار نه تنها برای کمک به سرعت بخشیدن به وب سایت شما، بلکه برای شناسایی مشکلات کاربران جهانی نیز مفید است.

تست رایگان Pingdom نسبتاً ابتدایی است و اطلاعات کاربردی کمتری نسبت به برخی دیگر از موارد ذکر شده در اینجا ارائه می دهد، که باعث می شود کاربران بی تجربه بتوانند سرعت وب سایت خود را کنترل کنند، اما شاید برای توسعه دهندگان به جز ارائه یک نمای کلی سریع، چندان مفید نباشد.

با این حال، این ابزار تنها بخشی از مجموعه بزرگ‌تری از ابزارهای پیچیده‌تر است که در قالب طرح پولی در دسترس هستند تا به نظارت کلی وب‌سایت و تجربه کاربر کمک کنند.

هزینه خدمات آنها در صورت پرداخت سالانه از حدود 10 دلار / 8 پوند / 15 دلار استرالیا در ماه شروع می شود.

5.ابزارهای تست سرعت سایت: Alertra

بهترین سایت تست پینگ

ویژگی های مثبت:

  • نظارت بر وب سایت
  • تست های پینگ جهانی

ویژگی های منفی:

  • داده های Uptime فقط به مدت 3 سال ذخیره می شوند (نظارت وب)

Alertra یک سرویس پینگ ساده و رایگان برای نظارت بر زمان آپدیت وب سایت(های) شما ارائه می دهد. اگرچه از نظر فنی یک ابزار تست سرعت صفحه وب نیست،اما هنوز هم بهترین و محبوب ترین سرویس پینگ موجود می باشد.

آزمون رایگان در واقع تنها در حد تعیین اینکه آیا وب سایت شما هنوز آنلاین و در دسترس کاربران اینترنت است یا خیر کاربرد دارد و نتایجی را از بیش از ده ها نقطه جغرافیایی ارائه می کند، یعنی در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا. سپس زمان‌ها و نرخ‌های پاسخ را برای تعیین سرعت بارگیری وب‌سایت شما در سراسر جهان ارائه میکند.

اما اهمیت Alertra در استفاده از طرح اشتراک آن است که به شما امکان می دهد به راحتی چندین صفحه را همراه با چندین سرویس وب سایت مانند HTTP، PING، TCP، SMTP، POP3، IMAP4، TELNET، SSH، DNS، نظارت کنید. NNTP، FTP و MySQL.

در حالی که الزامات این راهنما صرفاً بر روی بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب متمرکز است، یک سرویس نظارت بر وب سایت مانند Alertra سزاوار جایگاهی در این لیست است زیرا فرقی نمی کند CSS، جاوا اسکریپت یا تصویر خود را چگونه پیکربندی کنید. اگر یک سرویس کلیدی از کار بیفتد، احتمالاً وب‌سایت شما نه تنها کند می‌شود، بلکه به درستی کار نمی‌کند، که باید در کنار بهینه‌سازی کلی به آن نیز توجه کنید.

ابزار تست سرعت وب سایت چیست؟

ابزار تست سرعت وب سایت به ارزیابی و تعیین دقیق جنبه های مختلف یک سایت که باعث کاهش سرعت بارگذاری می شود کمک می کند. کل زمان بارگذاری، سرعت بارگذاری از چندین مکان سرور، هدرهای HTTP و غیره را تجزیه و تحلیل می کند.

سرعت بارگذاری یک وب سایت یک عامل حیاتی است که بر ترافیک سایت تأثیر می گذارد. هرچه سرعت بارگیری کندتر باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان وب‌سایت شما را ترک کنند بیشتر می‌شود.

چگونه بهترین ابزار تست سرعت وب سایت را برای خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین ابزار تست سرعت وب سایت، ارزیابی خود را با توجه به ان نکته که آیا می خواهید یک ابزار پولی یا رایگان را انتخاب کنید، شروع کنید. ابزارهای رایگان عملکرد و آزمایش اولیه را ارائه می دهند، اما احتمالاً فاقد تجزیه و تحلیل پیشرفته و عملکرد بالا هستند.

اگر مبتدی هستید، باید رابط کاربری را ارزیابی کنید و چیز ساده ای را انتخاب کنید، اما کاربران پیشرفته با رابط های پیچیده به خوبی آشنا هستند.

به تجزیه و تحلیل های سایت دقت کنید و بررسی کنید که آیا این ابزار به شما اطلاع می دهد که اولین متن و تصاویر با چه سرعتی ظاهر می شوند و چقدر طول می کشد تا صفحه تعاملی شود.

ابزارهای پیشرفته فرصت هایی را برای بهبود زمان بارگذاری صفحه ارائه می دهند. ابزارهایی که تشخیص جامع ارائه می کنند به شما کمک می کنند تا مناطق خاصی را که نیاز به بهبود دارند مشخص کنید.

در نهایت، باید بررسی کنید که آیا این ابزار فقط تست سرعت وب‌سایت را ارائه می‌دهد یا قابلیت‌های دیگری مانند نظارت بر وب‌سایت را هم دارد یا خیر.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT