لیمیت حساب پی پال

محدودیت های حساب پی پال | رفع لیمیت حساب پی پال

زمان مطالعه 10 دقیقه

آیا محدودیت های حساب پی پال برای شما اعمال می شود؟ در ادامه این راهنما 5 راه حل را برای رفع محدودیت های حساب پی پال مورد بررسی قرار خواهیم داد که می توانند به شما در کسب تجربه بهتر استفاده از این پلتفرم کمک کند. اگر کاربر پی پال هستید، قطعا دانستن این که حساب شما محدود شده است، شما را آزرده خواهد کرد. لیمیت حساب پی پال چیست و چطور می توانید آن را بر طرف کنید.

رفع لیمیت حساب پی پال

شارژ حساب پی پال

راه های وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها، محدودیت های حساب پی پال خود را رفع کنید. در این راهنما بررسی خواهیم کرد که محدودیت های حساب پی پال شامل چه مواردی می شوند و چگونه می توانید آنها را رفع کنید. همچنین، 5 نکته را برای جلوگیری از محدودیت حساب PayPal به شما ارائه خواهیم کرد.

چرا پی پال حساب را مسدود می کند؟

در یک دنیای فرا واقعی، خریداران و فروشندگان بدون وقفه وجوه را با کالاها و خدمات مبادله می ‌کنند. اقلام به موقع تحویل داده می ‌شوند، خدمات با لبخند ارائه می ‌شود و هیچ‌ وقت اشتباهی رخ نمی ‌دهد.

متأسفانه، این دنیایی نیست که ما در آن زندگی می کنیم.

محدودیت های حساب پی پال می تواند دردسرساز باشد. با این حال، این محدودیت ها قابل رفع هستند. بیایید در مورد اینکه چرا و چگونه ممکن است حساب شما محدود شود و برای رفع آن باید چه کنید، صحبت کنیم.

محدودیت‌ های حساب PayPal، محدودیت ‌هایی موقتی هستند که روی حساب PayPal شما اعمال می ‌شوند و می‌ توانند از برداشت، ارسال یا دریافت پول جلوگیری کنند.

محدودیت‌ ها ممکن است برای حساب‌هایی اعمال شود که دارای فعالیت غیرعادی هستند، با شرایط PayPal مطابقت ندارند یا از آستانه اختلاف قابل قبول فراتر می ‌روند.

داشتن محدودیت حساب لزوماً به این معنی نیست که شما کار اشتباهی انجام داده اید. در عوض، پی پال قصد دارد با این کار، به محافظت از خریدار و فروشنده در برابر اتهامات مشکوک یا کلاهبرداری ها کمک کنند.

به این ترتیب، می توان گفت که پی پال به عنوان میانجی بین خریداران و فروشندگان برای ایمن سازی حساب ها و بهبود تجربه مشتری عمل می کند.

گفتنی است، رفع محدودیت ‌های حساب PayPal از طریق مرکز حل و فصل پی پال (PayPal Resolution Center) به جهت تشویق فروشندگان برای حل اختلافات در سریع‌ترین زمان ممکن، روش دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا حساب PayPal محدود شده است یا خیر ؟

معمولاً، اگر حساب PayPal شما محدود باشد، امکان شروع تراکنش‌ ها، پذیرش پرداخت ‌ها یا پردازش تراکنش ‌ها در حالت تعلیق قرار می گیرد. در برخی موارد، ممکن است یک اعلان از طریق ایمیل یا در صفحه نمای کلی حساب خود دریافت کنید. شما باید با ورود به حساب پی پال خود و انجام اقدامات لازم که در پیام ذکر شده است، به سرعت به این هشدار پاسخ دهید.

این کار ممکن است به شما کمک کند از محدودیت های حساب به طور کلی اجتناب کنید که هم برای خریداران و هم برای فروشندگان صدق می کند.

اگر فروشنده هستید و مشکوک هستید که PayPal محدودیتی برای حساب شما ایجاد کرده باشد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب تجاری PayPal خود شوید و برای بررسی جزئیات به مرکز حل و فصل پی پال (PayPal Resolution Center) مراجعه کنید. در آنجا، شما یک طرح کلی از اطلاعاتی که توسط PayPal درخواست شده است، پیدا خواهید کرد.

آشنایی با روش های رفع محدودیت های PayPal

اطلاعات درخواستی PayPal بسته به موضوع مورد نظر متفاوت خواهد بود. برخی از نمونه‌ هایی از اسناد رایج درخواستی عبارتند از :

  • فاکتورهای تامین کنندگان شما
  • اطلاعات در مورد پرداخت ها
  • اثبات اطلاعات حمل و نقل و/یا پیگیری
  • اطلاعات حساب یا پرداخت خریدار
  • اثبات آدرس
  • اثبات هویت

چرا محدودیت های حساب پی پال اتفاق می افتد؟

تنظیم محدودیت حساب راهی است که پی پال به شما هشدار می دهد که مشکلی در حساب شما وجود دارد. این مسائل می ‌تواند از یک معامله مشکوک، یک نمونه از عدم انطباق یا اختلافات تکراری با دیگر کاربران ناشی شود. اگرچه هیچ یک از این موارد لزوماً تقصیر شما نیست، اما ممکن است PayPal فعالیت حساب شما را محدود کند تا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند.

در هر صورت، دلایل مختلفی برای محدودیت حساب پی پال وجود دارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم :

فعالیت غیرمعمول حساب

اگر پی پال مشکوک شود که ممکن است شخصی بدون اطلاع شما به حساب شما دسترسی داشته باشد، ممکن است حساب شما را محدود کند تا از شما در برابر کلاهبرداری محافظت کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پی پال فعالیت مشکوک را بررسی می کند تا متوجه شود که آیا خریدی را در این مدت انجام داده اید یا خیر. نمونه هایی از فعالیت مشکوک برای خریداران می تواند شامل موارد زیر باشد:

خریدهایی که خارج از منطقه خرید عمومی شما یا در زمان هایی که عموماً فعال نیستید، انجام شده است. به عنوان مثال، اگر در نیوجرسی زندگی می کنید، بعید است که در ساعت 3 صبح در دبی خرید کنید.

مبالغ خرید غیرمعمول

در این حالت، اگر از حساب شما برای انجام چندین خرید متوالی یا خرید کالاهای غیرمعمول و گران، به طور هم‌زمان هزینه ای برداشت شده باشد، PayPal ممکن است به طور موقت فعالیت شما را مورد بررسی قرار دهد و حساب شما را محدود کند.

اگر صادرکننده کارت اعتباری شما هرگونه فعالیتی از این قبیل را به PayPal گزارش کند یا صراحتاً یک تراکنش جعلی را گزارش کند، PayPal بلافاصله حساب شما را محدود می کند.

عدم انطباق

اگر حساب شما با الزامات قانونی پی پال مطابقت نداشته باشد، این شرکت حساب شما را تا زمانی که مشکل رفع شود، محدود می کند. به عنوان مثال، اگر محصولات ممنوعه ‌ای را بفروشید که با خط‌مشی استفاده قابل قبول PayPal مطابقت ندارند، مانند تنباکو، اسلحه گرم یا لوازم مواد مخدر، ممکن است حساب شما محدود شود. نقض مکرر می تواند منجر به مسدود شدن دائمی حساب شما شود.

اگر کمک های مالی یا سایر درآمدهای غیر مشمول مالیات را دریافت می کنید، اما موفق به ثبت نام به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و ارائه اسناد و مدارک مناسب نشده اید نیز همین امر صادق است.

اعمال تغییرات ناگهانی

در صورت ایجاد تغییرات ناگهانی و سریع در میزان فروش و خرید، حساب شما ممکن است محدود شود. برای مثال، اگر معمولاً تی‌شرت‌ های سفارشی یا سایر پوشاک را می ‌فروشید اما ناگهان شروع به فروش جواهرات یا لوازم الکترونیکی گران ‌قیمت کنید، به شرکت نشان می دهد که اتفاق غیرعادی در حال رخ دادن است.

در این صورت، پی پال قبل از اینکه اجازه فعالیت دوباره را بدهد، این موضوع را بررسی می کند تا مطمئن شود که حساب شما از توافق نامه کاربری پی پال پیروی می کند.

اختلافات بیش از حد

اگر به طور منظم مشاجرات، ادعاها و بازپرداخت وجه پی پال در حساب شما اتفاق می اقتد، ممکن است محدودیت حساب پی پال برای شما اعمال شود. بازپرداخت هزینه برای همه افراد درگیر در معامله، به ویژه برای شما، به عنوان یک معامله گر، منجر به عوارض می شود. به این ترتیب، شما متحمل هزینه های گزاف، پرداخت عوارض انجام و تحویل و از دست دادن درآمد خواهید شد.

اگر با تعداد زیادی از منازعات یا بازپرداخت هزینه مواجه هستید، سه دلیل کلی وجود دارد که ممکن است علت رخ دادن این اتفاقات باشد :

خطای فروشنده

برخی از اشتباهات در رویه ها یا تخطی از خط مشی ها، ممکن است منجر به اختلافات شود. به عنوان مثال می ‌توان به خطاهای صورت‌حساب، مشکلات حمل و نقل و انجام معامله یا خطاهای تراکنش اشاره کرد.

جعل واقعی ( True fraud)

در این حالت، فردی به صورت غیرمجاز وارد حساب کاربری یک کاربر دیگر شده و خرید و فروش انجام داده است و کاربر نتوانسته خرید جعلی را شناسایی و رد کند.

جعل دوستانه (Friendly fraud )

یک مشتری به ظاهر قانونی علیه شما شکایت کرد. آنها ممکن است قوانین و مربوط به حقوق شما را اشتباه متوجه شده باشند، یا سعی دارند با دریافت بازپرداخت غیرقانونی، مبلغی را به‌ طور رایگان دریافت کنند.

محدودیت های ناشی از اختلافات حساب پی پال

مهم است به یاد داشته باشید که اختلافات پی پال و بازپرداخت کارت اعتباری از قوانین کاملاً یکسانی برخوردار نیستند. استرداد سنتی شارژ توسط شبکه‌ های کارتی مانند Visa و Mastercard تنظیم می ‌شوند. این فرآیندها تنها زمانی قابل ثبت هستند که از کارت اعتباری یا نقدی برای خرید استفاده شده باشد. اگر مشتری بخواهد مستقیماً از طریق بانک خود یک تراکنش پی پال را رد کند، بانک در این فرآیند پی پال را از معادله حذف می کند.

از سوی دیگر، اختلافات پی پال ممکن است در بسیاری از موارد از طریق مرکز حل و فصل پی پال (PayPal Resolution Center) رسیدگی شود. اما، اگر مشکل از طریق این فرآیند حل نشد، پی پال حساب شما را تا زمانی که مشکلی برطرف شود محدود می کند. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است پی پال حساب شما را برای استفاده در آینده محدود یا لغو کند.

در هر صورت، اگر حساب شما موارد زیادی در زمینه اختلافات دریافت کند، این احتمال وجود دارد که PayPal حساب شما را محدود کند. این محدودیت ممکن است یک اقدام موقتی برای زمانی باشد آنها در حال بررسی حساب شما هستند تا ببینند آیا اقدامات بیشتری باید انجام شود یا خیر و یا می تواند یک اقدام دائمی باشد.

حذف محدودیت های حساب پی پال

طبق گفته PayPal، زمان برداشتن محدودیت‌ های حساب بسته به موضوع آن متفاوت است. سریع ترین راه برای ادامه روند این است که اطلاعات درخواستی را در سریع ترین زمان ممکن ارسال کنید. پس از انجام این کار، پی پال ظرف سه روز کاری یا کمتر با شما تماس خواهد گرفت و مراحل بعدی را به شما آموزش خواهد داد.

به طور کلی، اگر حساب شما به دلیل هر یک از موارد بالا محدود شده است، باید فوراً با PayPal تماس بگیرید تا پاسخ مناسب را دریافت کنید. با این حال، جدای از این موارد، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای مقابله با اختلافات و ادعاهای نامشروع بردارید.

می‌ توانید ظرف 10 روز پس از دریافت اعلان ادعای پی‌ پال علیه خود، اعتراض خود را در مرکز حل و فصل پی پال (PayPal Resolution Center) ارائه کنید. اگر در این بازه زمانی درخواست خود را ارائه ندهید، پی پال به طور خودکار به نفع خریدار حکم خواهد داد. اگر به موقع پاسخ دادید، حتما موارد زیر را در پاسخ خود لحاظ کنید:

رسید خرید

ارائه سابقه ای از تراکنش اصلی با اضافه کردن اطلاعات پرداخت و اطلاعات مشتری همانطور که در اختیار شما قرار گرفته است.

اثبات تایید مشتری

استفاده از ابزارهای تشخیص جعل مانند AVS، موقعیت جغرافیایی، و غیره در این مرحله به شما کمک خواهد کرد. اگر به آدرس IP مشتری دسترسی دارید، می ‌توانید نشان دهید که از کجا و از کدام صفحات سایت شما بازدید کرده ‌اند، آیا مواردی را در سبد خرید خود قرار داده ‌اند و چه مدت و چه مواردی را مرور کرده‌ اند.

گواهی ارسال و تحویل

برای اثبات ارسال و تحویل اقلام با ارزش، نیاز به ارائه گواهی به همراه امضا خواهید داشت. گواهی ارسال و تحویل، یک ابزار عالی برای تأیید مشروعیت معاملات شما است. اگر محصول دیجیتالی بود، می‌توانید اثبات کنید که مشتری آن مورد را دانلود کرده است.

اثبات تکرار مجرم

اگر شخصی که فرآیند خرید را دچار اختلال می کند، بیش از یک بار این کار را انجام داده باشد، اختلالات صورت گرفته قبلی شواهد قانع کننده ای هستند که نشان می دهد احتمالا کسب و کار شما را هدف کلاهبرداری قرار داده است.

تمام شواهد باید در یک خلاصه مختصر و واضح نوشته شود. با این حال، به یاد داشته باشید که صرف نظر از تلاش های شما، هیچ فروشنده ای هرگز نمی تواند حقوق خود را به صورت کامل در برابر اختلافات و استرداد هزینه تضمین کند. تا زمانی که اقلامی را به صورت آنلاین خرید و فروش می کنید، باید خود را برای مشکلات گهگاهی که در رابطه با محصولات یا خدمات شما ایجاد می شود، آماده کنید. این مشکلات ممکن است برای هر معامله گری اتفاق بیفتد و چیزی نیست که بخواهید برای آن خودتان را سرزنش کنید.

با این حال، گزارش تعداد زیادی از اختلافات و بازپرداخت هزینه می تواند مشکل بزرگی برای شما ایجاد کند و به طبع مشکلاتی را برای پی پال نیز ایجاد می کند، به همین دلیل است که آنها در وهله اول محدودیت های حساب پی پال را اعمال می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، بهترین کار این است که تمام تلاش خود را برای کاهش هر گونه خطا در رویه های تجاری خود، قبل از اعمال محدودیت حساب، انجام دهید.

افتتاح حساب پی پال

5 راه برای جلوگیری از محدودیت حساب پی پال

محافظت از معاملات و اجتناب از محدودیت های حساب PayPal باید اولویت اصلی شما باشد. بهترین راه برای انجام این کار، در وهله اول جلوگیری از وقوع اختلافات است. اتخاذ چند روش کاربردی می تواند از بروز چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری کند. برای این منظور، توصیه می کنیم موارد زیر را امتحان کنید:

شماره 1 | الزامات حفاظت از فروشنده را برآورده کنید

طرح حفاظت از فروشنده پی پال برای محافظت از فروش آنلاین، کاهش جعل، به حداقل رساندن اختلافات و بهبود اعتماد مشتری طراحی شده است. به‌علاوه، از این طریق می ‌توانید نشان دهید که تراکنش مورد مناقشه مشروع بوده است یا خیر. در صورت استفاده از این قابلیت، پی پال ممکن است از هرگونه کارمزد صرف نظر کند و به فروشندگان اجازه دهد تا مبالغ کامل تراکنش را پرداخت نکنند.

شماره 2 | از معاملات مشکوک خودداری کنید

در صورت امکان باید از انجام تراکنش‌های پرخطر از طریق PayPal خودداری کنید. به عنوان مثال، فروش اقلامی که با خط مشی استفاده قابل قبول PayPal مطابقت ندارد. سایر روش‌ هایی که «پرخطر» در نظر گرفته می ‌شوند، مانند فروش اقلام با ارزش دلاری بالا یا شرکت در برنامه ‌های سرمایه‌ گذاری جمعی، ممکن است نیاز به بررسی های اضافی داشته باشد.

شماره 3 | از معاملات غیرمجاز خودداری کنید

رایج ترین دلیل اعمال محدودیت های پی پال ناشی از تراکنش های غیرمجاز است. این موارد زمانی اتفاق می‌ افتند که خریدار ادعا می ‌کند معامله صورت نگرفته یا مجاز نیست. با توجه به PayPal، شما می توانید از با استفاده از موارد زیر از بروز این مشکلات جلوگیری کنید:

  • تایید سفارشات قبل از ارسال
  • برچسب زدن و نمایش لوگوی صحیح شرکت و اعتبار تجاری روی بیانیه ها و بسته بندی ها
  • تایید سفارشات تکراری
  • نیاز به امضا و گواهی تحویل برای همه سفارشات
  • رعایت نکات احتیاطی هنگام حمل و نقل به خارج از کشور
  • بررسی خریداران و معاملات مشکوک

شماره 4 | از ادعاهای “محصول یا خدمات دریافت نشده” خودداری کنید

هنگام حمل و نقل کالا به سرتاسر جهان، ممکن است تصادفات رخ دهد. گفته می شود، اختلافات مربوط به “محصول یا خدمات دریافت نشده” یک تاکتیک رایج برای کلاهبردارانی است که به دنبال یک کلاهبرداری سریع از حساب های افراد هستند. کلاهبردار ممکن است ادعا کند که سفارش هرگز تحویل داده نشده است، سپس با شبکه کارت اعتباری یا پی پال خود اختلافی را مطرح کند. برای جلوگیری از این نوع اختلاف، باید:

  • قبل از ارسال سفارشات را تایید کنید
  • برای سفارشات با ارزش بالا به امضا و مدرک تحویل نیاز دارید
  • تاریخ تحویل را به صورت دقیق و اطلاعات مربوط به حمل و نقل و پیگیری را ارائه دهید
  • هرگز از حمل و نقل شخصی خریدار برای تحویل موارد استفاده نکنید

شماره 5 | از ادعاهای «Not as Described» اجتناب کنید

یک خریدار ممکن است ادعا کند که کالایی که سفارش داده همان چیزی نیست که دریافت کرده است، یا اینکه نقص داشته یا آسیب دیده است. برای جلوگیری از این اختلافات، باید:

  • اطمینان حاصل کنید که توضیحات محصول شما دقیقاً نشان دهنده محصولات شما است
  • ارسال به موقع و ارائه اطلاعات پیگیری
  • تصاویر با وضوح بالا از محصول را از هر زاویه در توضیحات خود بگنجانید
  • ارائه خدمات عالی به مشتریان

از حساب پی پال خود در برابر محدودیت ها محافظت کنید

جلوگیری از بروز محدودیت های حساب پی پال یک امر بسیار مهم است. با این حال، لازم نیست که آن را خیلی سخت بگیرید. شما می توانید از اکثر اختلافات و ادعاهایی که می توانند کسب و کار شما را به سمت اعمال محدودیت های پی پال سوق دهند، اجتناب کنید. تنها چیزی که نیاز دارید کمی آینده نگری و تعهد است.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT