تحلیل تکنیکال ریپل 9 شهریور

تحلیل تکنیکال ریپل 9 شهریور

زمان مطالعه 2 دقیقه

رمزارز ریپل(XRP) از 28 مارس(8 فروردین) تا 18 ژوئن(7 تیر) به میزان 69 درصد کاهش پیدا کرد و در این مدت ، هیچ شواهد گاوی از خود نشان نداد. پس از این سقوط بزرگ و شدید، ریپل شروع به نوسان در محدوده ثابتی کرد که طی آن ، به سقف ها و کف های قیمت  بالاتری رسید. در نتیجه ، یک کانال موازی صعودی شکل گرفت. در این پست به تحلیل تکنیکال ریپل 9 شهریور می پردازیم.

تحلیل تکنیکال ریپل 9 شهریور

با نگاهی به پرایس اکشن قیمت XRP از 28 مارس تا 31 آگوست(9 شهریور) در تصویر بزرگتر، یک الگوی پرچم خرسی شکل گرفته است. بیت کوین نیز از ابتدای سال جاری میلادی چنین ساختار تکنیکال مشابهی را دنبال کرده است.

این ساختار تکنیکال ، سقوط 69 درصدی قیمت را پیش‌بینی می‌کند که با اندازه‌گیری ارتفاع میله پرچم و افزودن آن به نقطه شکست مقاومتی در 0.323 دلار حاصل می شود. بنابراین، سرمایه گذاران باید  توجه داشته باشند که با بسته شدن کندلی روزانه زیر سطح مذکور ، حمایت این الگو شکسته می شود.

در این صورت ، دورنگار خرسی حاصل از الگوی پرچم که سقوط 69 درصدی ریپل به سطح 0.098 دلاری را پیش بینی می کند ، مطرح می شود.

تحلیل تکنیکال ریپل 9 شهریور

تحلیل تکنیکال ریپل 9 شهریور

از سوی دیگر ، ریپل طی این سناریو وارد ناحیه حمایتی پایدار ، 0.211 تا 0.235 دلار ، می شود ، ناحیه ای که خریداران می توانند وارد عمل شوند و از تداوم روند نزولی جلوگیری کنند با این حال، از دست رفتن این ناحیه حمایتی منجر می شود که قیمت XRP با کاهش شدید به سطح 0.098 دلاری برسد.

دورنگار کلی قیمت XRP به شدت نزولی به نظر میرسد. این درحالیست که شرایط ژئوپلیتیکی و اقتصادی بسیاری از کشورها در آستانه ورود به رکود هستند. بانک های مرکزی در سراسر جهان به امید مهار نرخ تورم، اقدام به کاهش نرخ های بهره می کنند. در صورتی که اقتصاد ایالات متحده وارد رکود شود، این می‌تواند تأثیر فاجعه‌باری بر تمام دارایی‌های ریسکی از جمله رمزارزها داشته باشد.

از این رو ، سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که شرایط متغیر است و امکان آغاز یک سناریوی خرسی دیگر برای قیمت XRP وجود دارد.

با این حال، بسته شدن کندلی روزانه در بالای سطح 0.404 دلاری، این سطح مقاومتی را به یک سطح حمایتی تبدیل می کند. در نتیجه ، دورنگار خرسی ریپل باطل می شود. بر اساس تصویر کلی حجم معاملات ، قیمت XRP پس از عبور از این سطح ، می تواند مستقیما تا سطح 0.600 دلاری افزایش یابد.

منبع: FXSTREET

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT