تحلیل قیمت بیت کوین بعد تکمیل هاوینگ

تحلیل قیمت بیت کوین بعد تکمیل هاوینگ

زمان مطالعه 2 دقیقه

هاوینگ چهارم بیت کوین در بعدازظهر جمعه ۱۹ آوریل، با موفقیت انجام شد. طی این رویداد، پاداش روزانه استخراج بیت کوین به نصف کاهش پیدا کرد و از ۹۰۰ به ۴۵۰ بیت کوین رسید. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که طی ۱۲ ماه آینده و تا سال ۲۰۲۵ شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت باشیم. در این پست به تحلیل قیمت بیت کوین بعد تکمیل هاوینگ می پردازیم.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت بیت کوین بعد تکمیل هاوینگ

کاهش عرضه بیت کوین‌های جدید و همچنین تقاضای زیاد برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین به عنوان عوامل کلیدی در افزایش قیمت در نظر گرفته می‌شوند.

با این حال، برخی از بانک‌ها و شخصیت‌های بزرگ مانند جی پی مورگان، دویچه بانک و کوک‌کی‌چانگ (مدیر اجرایی آسیا نکست) بر این باورند که تأثیر هاوینگ از قبل در قیمت بیت کوین لحاظ شده است.

همچنین، عواملی مانند سیاست‌های اقتصاد کلان مثل توقف کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و یا تشدید تنش‌های سیاسی می‌توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارند.

هاوینگ همچنین می‌تواند درآمد شرکت‌های استخراج بیت کوین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد؛ زیرا هزینه‌های عملیاتی آنها ثابت باقی می‌ماند. البته اگر قیمت بیت کوین همچنان صعودی باشد، این کاهش درآمد جبران خواهد شد.

در کوتاه‌مدت، ممکن است شاهد فشار فروش از طرف استخراج‌کنندگان باشیم؛ زیرا آنها برای جبران ضررهای ناشی از هاوینگ، اقدام به فروش بیت کوین‌های خود می‌کنند. با وجود این، قیمت بیت کوین تاکنون در سال جاری ۶۵ درصد افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران بلندمدت می‌توانند از این فرصت برای خرید بیت کوین در نقاط نزولی استفاده کنند. طبق آمار تاریخی، قیمت بیت کوین در بازارهای صعودی خود، معمولاً بین ۵۱۸ تا ۵۴۶ روز پس از هاوینگ به بالاترین حد خود رسیده است.

با توجه به این الگو، پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت کوین در حدود سپتامبر یا اکتبر سال ۲۰۲۴ به قله بعدی خود برسد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT