تحلیل قیمت سولانا ۱۸ فرودین

تحلیل قیمت سولانا ۱۸ فرودین

زمان مطالعه 2 دقیقه

روز گذشته، در حالی که اکثر ارزهای دیجیتال در حال جبران بخشی از ضررهای اخیر خود بودند، قیمت سولانا (SOL) بیش از ۷ درصد کاهش یافت و به زیر ۱۷۰ دلار سقوط کرد. در این پست به تحلیل قیمت سولانا ۱۸ فرودین می پردازیم.

خرید و فروش تتر

تحلیل قیمت سولانا ۱۸ فرودین

اگرچه در زمان نگارش این خبر، قیمت سولانا به محدوده ۱۷۷ دلار بازگشته، ولی در بازه هفتگی، یک افت بیش از ۱۰ درصدی دارد.

افت اخیر قیمت سولانا به دو عامل اصلی نسبت داده می‌شود. اول، سولانا دستاوردهای اخیر خود را به دلیل ادامه باگ‌های این شبکه از دست داده است.

طبق گزارش‌ها، حدود ۷۵ درصد از تراکنش‌های سولانا آنطور که باید انجام نمی‌شود. این مشکل زمانی مطرح شد که افرادی که در صرافی‌های غیرمتمرکز در حال معامله میم‌کوین‌ها بودند، متوجه شدند که بسیاری از تراکنش‌هایشان با شکست مواجه می‌شوند، به‌ویژه زمانی که از استخرهای ریدیوم (Raydium) استفاده می‌کردند.

البته این مشکل فقط برای معامله‌گران میم‌کوین‌ها نیست و کاربران عادی سولانا نیز در جابجایی پول خود، چه برای ارسال به کیف پول‌های دیگر و چه به صرافی‌ها، مشکل دارند.

آناتولی یاکوونکو در توییتی با اشاره به این مشکل و ترافیک شدید در شبکه سولانا، اظهار داشت که باگ‌ها شناسایی و رفع خواهند شد.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آنند که صرافی ورشکسته FTX تقریبا دو سوم توکن‌های SOL خود را با تخفیف ۶۰ درصدی فروخته است.

طبق گزارش‌ها، FTX که یکی از سرمایه‌گذاران اولیه سولانا بود، بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون SOL را به قیمت ۶۴ دلار به ازای هر کوین، در مجموع به ارزش تقریبی ۱٫۹ میلیارد دلار، به شرکت‌های گلکسی تریدینگ (Galaxy Trading) و پنترا کپیتال (Pantera Capital) فروخته است.

به گفته تحلیلگران تکنیکال، سولانا اکنون در محدوده ۱۶۳ دلار به حمایت رسیده، اما اگر مشکلات این شبکه و فشار فروش همچنان ادامه داشته باشند، احتمال سقوط قیمت SOL تا ۱۲۰ دلار وجود دارد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT