تفاوت معامله در ارز دیجیتال و فارکس

تفاوت معامله در ارز دیجیتال و فارکس

زمان مطالعه 6 دقیقه

دنیای تجارت فارکس و ارزهای دیجیتال مطمئناً ویژگی های مشابهی دارند. فارکس بر معاملاتی متمرکز است که حول بازارهای مالی سنتی می چرخند، کریپتو نیز در مورد ارز دیجیتال است. در ظاهر فارکس و کریپتو خود را به عنوان پلتفرم های محبوب معاملاتی معرفی می کنند که از بازارهای سودآور پشتیبانی می کنند. تفاوت معامله در ارز دیجیتال و فارکس را بیشتر بشناسید.

امروزه حجم معاملات روزانه در فارکس به بیش از 7.5 تریلیون دلار رسیده است، و در حالی که بازار ارزهای دیجیتال به چنین اعداد نجومی نرسیده است، از زمان عرضه بیت کوین در سال 2009 رشد قابل توجهی داشته است. همانطور که داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد، کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال تا اواخر سال 2021 به حدود 3 تریلیون دلار افزایش یافته است، علیرغم اینکه دارای سرمایه 193 میلیارد دلار در ابتدای سال 2020 بود.

اگرچه شرایط سخت اقتصادی این رقم را در ماه های اخیر به 1.1 تریلیون دلار کاهش داده است، اما نشان می دهد که بازاری مستعد رشد دارد. علیرغم تمرکز هر دو پلتفرم معاملاتی بر دارایی های مالی، معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال تفاوت های کلیدی زیادی دارند. بیایید نگاهی عمیق تر به سه تفاوت اصلی بیندازیم.

3 تفاوت بین معاملات کریپتو و فارکس چیست؟

در حالی که هر دو بازار ارزهای دیجیتال و فارکس دارای شباهت‌هایی مانند عرضه و تقاضا هستند، اما تفاوت‌های زیادی نیز دارند که معامله‌گران باید در نظر داشته باشند. این تفاوت‌های اساسی می‌تواند باعث ایجاد تفاوت‌های کلیدی در رفتار بازارها شود، بنابراین قبل از معامله باید درباره این تفاوت ها بدانید.

1.تفاوت معامله در ارز دیجیتال و فارکس: ریسک

همه معاملات با درجات مختلفی از ریسک همراه هستند. در حالی که هر دو بازار ارز دیجیتال و معاملات فارکس دارای پتانسیل سود قابل توجهی هستند، برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو بازار بسته به سبک و تحمل ریسک می تواند به سود معامله گران مختلف باشد. از نظر پیش بینی حرکات بازار، معاملات فارکس به طور کلی دارای ثبات بیشتر و در نتیجه اکوسیستم قابل پیش بینی تر است.

قیمت های موجود در فارکس به شدت به رویدادهای ژئوپلیتیکی و اقتصادی در سراسر جهان بستگی دارد. البته این به معنای بی ثباتی نیست، اما نسبت به ارزهای دیجیتال قابل پیش بینی تر است. این موضوع فارکس را برای معامله گران ریسک گریز انتخاب بهتری می کند و همچنین گزینه ای عالی برای کسانی است که ممکن است بخواهند انتخاب های سرمایه گذاری خود را از تحلیل های بنیادی سنتی تر استخراج کنند.

علاوه بر این بازار فارکس به شدت تحت نظارت است، در حالی که بازار ارزهای دیجیتال فاقد مقررات است. این امر کریپتو را بسیار مخاطره‌آمیز می‌کند و به دقت بسیار بیشتری در فرآیند خرید دارایی‌ها نیاز دارد.

با این حال بازار ارزهای دیجیتال برای معامله گران غیرقابل پیش بینی تر است. بنابراین عوامل زیادی می تواند بر احساسات بازار تأثیر بگذارد، و عدم نظارت به این معنی است که تهدیدات زیادی برای معامله گران در قالب کلاهبرداری وجود دارد.

با وجود این بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذارانی که ریسک پذیر هستند، انتخاب خوبی است. امروزه حتی در پی اصلاحات شدید بازار، بیت کوین تقریباً 40000 درصد بالاتر از ارزش ده سال پیش معامله می شود. این نشان می‌دهد که فرصت‌های بسیار خوبی برای کسب سود برای معامله‌گران حرفه ای وجود دارد که می‌تواند به مراتب از فارکس پیشی بگیرد.

2.تفاوت معامله در ارز دیجیتال و فارکس: نوسانات

بازار کریپتو بی ثبات است. با این حال این تصور که ارزهایی مانند بیت‌کوین به شدت نوسان دارند، می‌تواند نادرست باشد، زیرا BTC در سال‌های اخیر نوسانات کمتری نسبت به برخی بازارهای سنتی نشان داده است. از آنجایی که چشم انداز ارزهای دیجیتال کوچکتر از فارکس است، مقادیر کمتر پول می تواند ظاهر بازار را به شدت تغییر دهد.

به عنوان مثا اگر امروز 300 میلیارد دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شود، این امر به تنهایی ارزش کل بازار آن را بیش از 20 درصد افزایش می‌دهد و می‌توانیم انتظار افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشیم. ولی اگر همان مبلغ وارد فارکس شود، این تغییر در حجم معاملات قابل توجهی که در حال حاضر در بازار رخ داده است، به مراتب کمتر خواهد بود.

این نوسانات بیشتر ارتباط تنگاتنگی با ریسک دارد و به همین دلیل است که می‌بینیم برخی معامله‌گران برای کسب سود بیشتر به سمت ارزهای دیجیتال رفته اند در حالی که برخی دیگر از ترس متحمل شدن ضررهای سنگین از این بازار دوری می‌کنند. بسته به ریسک پذیری شما نوسانات بالا می تواند هم خوب و هم بد باشد. نوسانات کم در بازار فارکس به این معنی است که در صورت وقوع یک رویداد اقتصادی غیرمنتظره، بازارها می توانند نسبتا قوی بایستند.

3.تفاوت معامله در ارز دیجیتال و فارکس: تجارت جفت

تفاوت کلیدی دیگر این دو پلتفرم در تجارت جفت است. هنگام انجام معامله، شما همیشه یک دارایی را با دیگری معامله می کنید. خواه این به معنای معامله دلار برای یک سهم یا سهم، یورو با دلار یا بیت کوین برای اتریوم باشد، واحدهای ارزش همیشه باید معامله شوند.

جفت معامله بخشی از معاملات فارکس است و اکثر معامله گران باتجربه نحوه عملکرد این مبادلات را درک خواهند کرد. به عنوان مثال معامله‌گران از هفت ارز اصلی برای سفته‌بازی استفاده می‌کنند و این ارزها می‌توانند 21 جفت معاملاتی مختلف را اهرم کنند.

این امر کل فرآیند معاملات را ساده می کند. با بسیاری از پلتفرم‌های FX، امکان ورود به سیستم، یافتن قیمت مناسب برای نرخ ارز و انجام معامله وجود دارد. معامله گران حتی نیازی به داشتن دلار یا ین ژاپن در حساب خود برای معامله USD/JPY ندارند.

این مورد در مورد ارزهای دیجیتال صدق نمی کند. بیشتر جفت‌های ارز دیجیتال به کوین هایی با ارزش بالا مانند بیت‌کوین ، تتر و اتریوم یا یک توکن بومی برای صرافی مانند BNB بایننس وابسته هستند.

بیش از 29000 ارز دیجیتال وجود دارد. این امر می تواند از منظر نقدینگی ایجاد سوآپ بین دو ارز دیجیتال با سرمایه کوچک را بسیار دشوار کند. بنابراین وجوه باید به واسطه‌ای مانند BTC، USDT یا ETH تبدیل شوند، که می‌تواند باعث شود معامله‌گران سودآوری خود را از دست بدهند.

پلتفرم های معاملات ارز دیجیتال و فارکس

از آنجایی که فین‌تک به ارائه چشم‌انداز معاملاتی جامع‌تری برای سرمایه‌گذاران در سرتاسر جهان ادامه می‌دهد، پلتفرم‌های زیادی در دسترس هستند که توانایی تجارت ارزهای دیجیتال و فارکس را دارند.

1. eToro

eToro ترکیبی از ارز دیجیتال، فارکس و بازار سهام را ارائه می دهد. این پلتفرم با ارائه ابزارهایی مانند توقف ضرر، معاملات با یک کلیک، آرایه‌ای غنی از نمودارها و حفاظت از تعادل صفر، شروع به کار و ساختن سبدهایی که گزینه‌های سرمایه‌گذاری مختلف را در بر می‌گیرد کار معامله را برای معامله‌گران آسان کرده است.

2. متاتریدر 5

MetaTrader 5 با 38 شاخص فنی، 44 شی تحلیلی و طیف گسترده ای از گزینه های معاملاتی خودکار به خوبی برای سرمایه گذاران ریسک گریز و کسانی که مایل به ایجاد سبدهای بلندپروازانه تر هستند، به خوبی پاسخ می دهد.

3. FxPro

FxPro نام بزرگ دیگری در دنیای تجارت است و گزینه های مختلف سرمایه گذاری مانند ارزهای دیجیتال، فارکس، کالاها و سهام را ارائه داده است. مهم‌تر از همه FxPro پرداخت‌ها را در ارزهای دیجیتال برتر مانند BTC، USDT، و ETH و همچنین PayPal و Skrill که بیشتر مورد پذیرش قرار گرفته‌اند، می‌پذیرد. این پلتفرم همچنین دارای توابع معاملاتی مانند MetaTrader 5 و پورتال پر از ویژگی FxPro cTrader است.

4. SimpleFX

SimpleFX خدمات تجاری را به بیش از 200000 مشتری در 160 کشور ارائه می دهد. SimpleFX بدون حداقل سپرده و اهرم تا 1:500 یک پیشنهاد جذاب برای معامله گرانی است که خواهان عملکرد بالا است و همچنین طیف وسیعی از بینش برای تازه واردان و معامله گران با تجربه ارائه می دهد.

نتیجه

هیچ پاسخ درست یا نادرستی در مورد اینکه کدام یک بهتر است از فارکس و ارزهای دیجیتال معامله کنید، وجود ندارد. همانطور که دیدیم، تفاوت های زیادی بین این دو پلتفرم معاملاتی وجود دارد. در هر صورت همیشه قبل از تصمیم گیری، بررسی های لازم را انجام دهید و در مورد جفت های معاملاتی خود تحقیق کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که می‌توان از بسیاری از پلتفرم‌های تجاری یکپارچه موجود برای یافتن تعادل مناسب بین ارزهای دیجیتال و فارکس استفاده کرد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT