توقف شرکت هرمی زر کوین

توقف شرکت هرمی زر کوین

زمان مطالعه < 1 دقیقه

یک مجموعه‌ کلاهبرداری به نام “شبکه زر” به دستور مقامات قضایی متوقف شده و فعالیت‌های این مجموعه به پایان رسیده است. در این پست به بررسی توقف شرکت هرمی زر کوین می پردازیم.

توقف شرکت هرمی زر کوین

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط تیم ایران هشدار، این مجموعه با ادعای دروغین فعالیت در صنعت ارزهای دیجیتال، واحد تبادلی به نام “زر کوین” را تاسیس کرد و با ادعای تبادلات بین‌المللی به جذب سرمایه‌گذاران اقدام ‌نمود.
طبق گزارش‌ها، شبکه زر کوین با وعده سود ماهانه ۳ تا ۷ درصد به سرمایه‌گذاران خود در پروژه‌های معرفی‌شده، سعی در جذب مخاطبان داشت. این مجموعه از روش‌های فروش شبکه‌ای و مجموعه‌سازی هرمی استفاده می‌کرد و با برگزاری همایش‌های متعدد در استان‌های مختلف کشور، به دنبال گسترش شبکه خود بود.
در ادامه ادعاهای دروغین این مجموعه، “شبکه زر” ادعاهایی راجع به ارتباط با مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی مطرح کرد تا از مردم سرمایه و املاک جذب کند. در همین راستا، این شبکه با سوءاستفاده از نام اوراق دولتی “گام” و با ادعای اخذ مجوز از سازمان‌های دولتی، اوراقی به نام “زرگام” منتشر کرد. مبلغ اسمی اوراق بدون پشتوانه منتشرشده بالغ بر چند ده هزار میلیارد تومان بود که با برخورد به موقع از فروش و عرضه این اوراق جلوگیری شد.
بر اساس اطلاعات تکمیلی منتشرشده توسط تیم ایران هشدار، متهم اصلی پرونده شبکه زر، “ش.ب”، که سابقه فعالیت هرمی در چندین مجموعه دیگر را هم دارد و در قالب انتشار اوراق زر گام و فروش توکن زر کوین مبادرت به جذب سرمایه از مردم در این شبکه هرمی می‌کرد، با انجام اقدامات مقتضی، دستگیر شده است.
گزارش‌ها حاکی از آنند که پس از دستگیری سرشاخه‌ها، فعالیت وبسایت این شبکه هم با دستور قضایی متوقف شده است.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT