تولید پادکست ویدئویی

4 دلیل که برای تولید پادکست ویدئویی

زمان مطالعه 5 دقیقه

پادکست های ویدیویی به دلیل درگیر شدن بهتر مخاطبان و قابلیت کشف، از پادکست های صوتی برتری دارند. تولید پادکست ویدئویی چرا؟ و چه دلیلی برای این کار وجود دارد؟!

. پادکست ویدیویی به شما امکان می‌دهد تا ارتباط قوی‌تری با شنوندگان برقرار کنید، زیرا آنها می‌توانند رفتار، زبان بدن و حالات چهره شما را ببینند و صحت و اعتبار را بهبود می‌بخشند.

. پادکست‌های ویدیویی با زیرنویس نسبت به پادکست‌های صوتی در دسترس‌تر هستند، و به شما امکان می‌دهند به مخاطبان بیشتری، از جمله افرادی که دچار کم شنوایی و موانع زبانی هستند، دسترسی پیدا کنید.

. پادکست های ویدیویی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند، زیرا رسانه های اجتماعی برای تصاویر بصری بهینه شده اند. کلیپ های زیرنویس شده از پادکست ویدیویی شما این پتانسیل را دارند که به صورت ویروسی درآیند و تعامل و شنونده را افزایش دهند.

به لطف پلتفرم هایی مانند Spotify و Apple Podcasts، پادکست در جهان طوفانی به خود گرفته است. تخمین زده می شود که 4.7 میلیون پادکست و صدها میلیون شنونده تنها در مورد اول وجود دارد.

با ورود افراد بیشتری به فضا، باید بدانید که برای رقابتی ماندن چه چیزی مد روز است. پادکست ویدیویی محبوبیت زیادی داشته است و به نظر می رسد روندی باقی بماند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید روی آن بپرید.

1. اتصال بهتر پادکستر و شنونده

تولید پادکست ویدئویی

تولید پادکست ویدئویی

یکی از چالش‌های اصلی پادکست‌های صوتی مشکل در ایجاد ارتباط قوی با مخاطبانشان است. با گذشت زمان، این مشکل می تواند منجر به از دست دادن گسترده شنوندگان شود زیرا بیشتر مردم فقط با پادکست هایی که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، درگیر می شوند.

پادکست ویدیویی راه زیادی در حل این مشکل دارد. شنوندگان شما می توانند ببینند که شما و میزبان/مهمان شما در حال تعامل و بحث در مورد موضوعات مختلف هستند. آنها رفتار، زبان بدن و حالات چهره شما را می بینند.

وقتی در مورد موضوعی بحث می‌کنید که به آن علاقه دارید، بهتر می‌شود، زیرا آنها می‌بینند که احساساتتان را بیرون می‌دهید. این می تواند باعث شود مخاطبان شما احساس کنند که بخشی از مکالمه هستند و در نتیجه صحت و اعتبار شما را بهبود می بخشد.

2. پادکست های ویدیویی (با زیرنویس) در دسترس تر هستند

تولید پادکست ویدئویی

تولید پادکست ویدئویی

به عبارت ساده تر، برخلاف پادکست های صوتی با محدودیت های قابل توجه، تقریباً همه می توانند به پادکست های ویدیویی با زیرنویس دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از 1.5 میلیارد نفر (20 درصد از جمعیت جهان) دچار کم شنوایی هستند. بنابراین، شرط خوبی نیست که پادکست خود را فقط در قالب صوتی داشته باشید. پادکست های صوتی شما را از گسترش پایگاه شنونده خود باز می دارد زیرا جمعیتی قابل توجه از جهان را از خود دور می کند.

پادکست ویدیویی به شما امکان می‌دهد زیرنویس‌هایی را به ویدیوهای خود اضافه کنید و آن‌ها را برای افرادی که ناشنوایی جزئی یا کامل دارند در دسترس قرار دهید. علاوه بر این، پادکست های صوتی ممکن است بسیاری از شنوندگان بالقوه را بر اساس موانع زبانی از خود دور کنند. با این حال، می‌توانید پادکست‌های ویدیویی خود را به زبان‌های مختلف زیرنویس کنید تا افراد از نقاط مختلف جهان بتوانند محتوای شما را مصرف کنند.

3. پادکست های ویدیویی در رسانه های اجتماعی بهتر رشد می کنند

چیزی که باید در نظر داشت: رسانه های اجتماعی برای تصاویر بصری بسیار بهینه شده اند تا برای محتوای شنیداری. به عنوان مثال، صدای اینستاگرام به طور پیش فرض قطع می شود. این به شما ایده می دهد که پادکست های فقط صوتی در هنگام اشتراک گذاری آنها در رسانه های اجتماعی چقدر ضعیف هستند.

کلیپ‌های کوتاه و کوچک از پادکست‌های ویدیویی شما برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی عالی هستند، به‌ویژه زمانی که زیرنویس هستند. می‌توانید این کلیپ‌ها را در پلتفرم‌های متعدد برای افزایش تعامل و قابلیت کشف خود پست کنید.

حتی بهتر از آن، یک کلیپ خاص می‌تواند در سراسر رسانه‌های اجتماعی ویروسی شود و در نتیجه شنوندگان شما افزایش زیادی پیدا کند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ما در مورد نحوه رشد پادکست خود در اینستاگرام مراجعه کنید.

4. پادکست های ویدیویی را می توان برای افزایش قابلیت کشف تغییر کاربری داد

صدها میلیون مصرف کننده پادکست وجود دارد که بسیاری از آنها به دنبال راه هایی برای کشف پادکست های جدید هستند. پادکست‌های ویدیویی را می‌توان تغییر کاربری داد، که باعث می‌شود آن‌ها را بیشتر از پادکست‌های صوتی سنتی قابل شناسایی‌تر کنند.

به طور معمول، پادکست های صوتی به پلتفرم های توزیع مانند Spotify و Apple Podcasts محدود می شوند. این پلتفرم‌ها پایگاه کاربری گسترده‌ای دارند، اما می‌توانید با استفاده مجدد از پادکست‌های ویدیویی در چندین پلتفرم، بیشتر در معرض دید قرار بگیرید.

شاید بهترین راه برای استفاده مجدد از پادکست ویدیویی خود برای شناسایی، ایجاد کلیپ ها و mashup ها از برنامه شما باشد. پس از آن، می توانید آنها را در پلتفرم های مختلف مانند یوتیوب و فیس بوک ارسال کنید.

یوتیوب، به ویژه، مکانی عالی برای ارسال کلیپ های کوتاه است. در واقع، یک رسانه اختصاصی برای آن دارد: YouTube Shorts. با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، کشف پادکست شما در این پلتفرم راحت تر از هر جای دیگری است.

می توانید یک کانال YouTube برای پادکست خود ایجاد کنید و کلیپ ها و محتوای تیزر را در آن آپلود کنید. به عنوان مثال، یک کلیپ 30 ثانیه ای از پادکست شما که یک نقطه صحبت مهم را برجسته می کند، می تواند تعامل قابل توجهی ایجاد کند.

همچنین، می‌توانید با ایجاد میم‌هایی که واکنش جالبی از طرف شما یا مهمانتان نشان می‌دهند، پادکست ویدیوی خود را تغییر دهید. همه میم ها را دوست دارند زیرا سرگرم کننده و قابل ارتباط هستند. ایجاد تعدادی از آنها از پادکست خود می تواند به بهبود قابلیت کشف کمک کند. ایجاد میم ها بسیار آسان است، تنها چیزی که نیاز دارید یک برنامه یا نرم افزار تولید میم مانند Photoshop یا Canva است، و شما آماده هستید.

افزایش تعامل با پادکست ویدیویی

برای اکثر مردم، گوش دادن به پادکست فراتر از صدا بوده است. اکنون میل به تماشای مکالمه‌های لحظه‌ای یا ضبط‌شده افراد وجود دارد. به همین دلیل است که باید از گروه پادکست ویدیویی استفاده کنید.

با توجه به نکاتی که در مقاله ذکر کردیم، کاملاً واضح است که پادکست ویدیویی تعامل شما را افزایش می دهد. مردم می‌خواهند با شما ارتباط برقرار کنند، و پادکست ویدیویی حداقل بیشتر از پادکست‌های صوتی سنتی این احساس را فراهم می‌کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT