حداقل نمره آیلتس برای کانادا

حداقل نمره آیلتس برای کانادا چقدر است؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

نمره آیلتس بخش مهمی از فرآیند درخواست برای کسانی است که مایل به تحصیل یا کار در کانادا هستند. حداقل نمره آیلتس برای کانادا و مهاجرت به این کشور چه نمره ای است؟

بسته به دسته ویزا، حداقل نمره آیلتس متفاوت خواهد بود.

نمره آیلتس چیست؟

نمره آیلتس معیاری برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افراد و توانایی آنها در استفاده از زبان در زمینه آکادمیک یا حرفه ای است. این توسط دانشگاه ها، کارفرمایان و مقامات مهاجرت برای ارزیابی مهارت زبان دانشجویان یا کارمندان بالقوه استفاده می شود.

نمره آیلتس بر اساس یک مقیاس نه باندی است که نمرات آن از 1 (غیر کاربر) تا 9 (کاربر متخصص) است. نمره کلی به عنوان میانگین نمرات هر یک از چهار جزء آزمون: شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن محاسبه می شود. نمره کلی بالا نشان دهنده تسلط قوی به زبان انگلیسی است.

حداقل نمره آیلتس برای دسته های مختلف ویزا در کانادا

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای دسته های مختلف ویزا در کانادا به نوع ویزا و هدف درخواست بستگی دارد. علاوه بر این، حداقل امتیاز مورد نیاز برای ویزای کانادا ممکن است بسته به استان یا منطقه ای که برای آن درخواست می کنید کمی متفاوت باشد.

حداقل نمرات آیلتس مورد نیاز برای دسته های مختلف ویزا در کانادا به شرح زیر است:

1. حداقل نمره آیلتس برای ویزای دانشجویی

حداقل نمره آیلتس برای ویزای دانشجویی در کانادا بستگی به نوع موسسه و برنامه ای دارد که دانشجوی بالقوه برای آن درخواست می دهد. به طور کلی، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای ویزای دانشجویی به کانادا 6.0 در هر یک از چهار مؤلفه – Listening، Reading، Writing و Speaking است.

متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا هستند باید در هر یک از چهار مؤلفه حداقل 6.0 با نمره کلی 6.0 کسب کنند. برای تحصیلات تکمیلی، حداقل نمره 6.5 در هر جزء و نمره کلی 6.5 مورد نیاز است.

برای کسانی که متقاضی مجوز تحصیل در کانادا برای دنبال کردن یک برنامه شناخته شده پس از دبیرستان هستند، نمره آیلتس 6.0 در هر جزء و نمره کلی 6.0 مورد نیاز است. با این حال، اگر برنامه در کالج یا دانشگاهی باشد که زبان اصلی آن انگلیسی است، حداقل نمره مورد نیاز آیلتس ممکن است بالاتر باشد.

در نهایت، برای کسانی که برای مجوز تحصیل کانادا برای دنبال کردن یک برنامه شناخته شده پس از دوره متوسطه با مدت بیش از شش ماه درخواست می کنند، حداقل نمره 6.0 در هر جزء و نمره کلی 6.0 مورد نیاز است.

همچنین بخوانید: نکات و ترفندهای سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا

2. حداقل نمره آیلتس برای مجوز کار

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای دریافت مجوز کار در کانادا بستگی به نوع مجوز کاری شما دارد.

برای مجوز برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP)، حداقل نمره آیلتس معمولاً 6.5 در هر یک از چهار بخش امتحان است: Listening، Reading، Writing و Speaking. این امتیاز برای اکثر انواع مجوزهای کار، از جمله مجوزهای کار با مهارت کم، مهارت بالا و پس از فارغ التحصیلی مورد نیاز است.

برای مجوز برنامه تحرک بین المللی (IMP)، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز 6.0 در هر یک از چهار بخش است. مجوزهای IMP معمولاً برای کارگرانی صادر می شود که از ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) معاف هستند، مانند افرادی که در کانادا تأثیر اقتصادی مثبتی دارند، از جمله انتقال یافتگان درون شرکتی.

برای مجوز کلاس تجربه کانادا (CEC)، حداقل نمره آیلتس 6.0 در هر یک از چهار بخش است. این مجوز برای کسانی در نظر گرفته شده است که قبلاً تجربه کار در کانادا را انباشته کرده اند. توجه به این نکته ضروری است که برخی از کارفرمایان ممکن است برای نوع مجوز کاری که درخواست می کنید، به نمره آیلتس بالاتر از حداقل نیاز داشته باشند. بنابراین، ضروری است که با کارفرما بررسی کنید تا مشخص شود که چه نیازهایی دارد.

3. حداقل نمره آیلتس برای اقامت دائم

حداقل نمره آیلتس برای اقامت دائم کانادا بستگی به مقوله مهاجرتی دارد که برای آن درخواست می کنید.

برای برنامه کارگر ماهر فدرال، شما باید حداقل نمره 6.0 را در هر یک از چهار جزء آزمون آیلتس (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن) کسب کنید.

برای برنامه تجارت ماهر فدرال، شما باید حداقل نمره کلی 5.0 را در آزمون آیلتس کسب کنید، اما حداقل نمره در هر جزء باید حداقل 4.0 باشد.

برای کلاس تجربه کانادایی، باید حداقل نمره کلی 6.0 در آزمون آیلتس کسب کنید، اما حداقل نمره در هر جزء باید حداقل 5.0 باشد.

به بالاترین نمره آیلتس خود دست پیدا کنید!

برای مسترکلاس آیلتس رایگان خود با Edvoy ثبت نام کنید.

از بهترین معلم با بیش از 17 سال تجربه بیاموزید.

ثبت نام کن!

چگونه نمره آیلتس خود را ارتقا دهیم

اگر بخواهید زمان و تلاش خود را صرف کنید، بهبود نمره آیلتس یک هدف دست یافتنی است. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی استفاده حداکثری از آمادگی آزمون وجود دارد:

1. یک دوره بگذرانید

گذراندن دوره آمادگی آیلتس بهترین راه برای بهبود نمره شما است. این دوره ها به شما نگاهی عمیق به ساختار و فرمت آزمون آیلتس و همچنین نکات و استراتژی هایی برای کمک به بهبود نمره خود می دهد.

2. ادامه مطلب

ریدینگ بخشی ضروری از آزمون آیلتس است، بنابراین خواندن تا حد امکان برای آشنایی با سبک و زبان امتحان مهم است. سعی کنید مطالب مختلفی را بخوانید، از روزنامه ها و مجلات گرفته تا کتاب ها و مقالات آنلاین.

3. تمرین کنید

تمرین برای آزمون آیلتس به شما کمک می کند تا با ساختار امتحان و انواع سوالاتی که انتظار دارید با آنها روبرو شوید بیشتر آشنا شوید. همچنین می توانید از نمونه تست ها و مقالات تمرینی برای آماده سازی استفاده کنید.

4. دستور زبان خود را بهبود بخشید

بهبود گرامر یکی از مهم ترین بخش های موفقیت در آزمون آیلتس است. مطمئن شوید که قوانین گرامر و نحوه اعمال آنها در زبان انگلیسی را درک می کنید.

5. دایره لغات خود را بهبود بخشید

داشتن دایره لغات قوی به شما کمک می کند تا سوالات آزمون آیلتس را درک کنید و با دقت بیشتری بنویسید. مطالب مختلف را بخوانید و از فرهنگ لغت برای یادگیری لغات جدید استفاده کنید.

6. به زبان انگلیسی گوش کنید

گوش دادن به ضبط‌های صوتی انگلیسی، مانند پادکست‌ها و پخش‌های رادیویی، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری خود را توسعه دهید و با زبان بیشتر آشنا شوید.

7. ویدیوهای انگلیسی را تماشا کنید

تماشای فیلم‌های انگلیسی مانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به شما کمک می‌کند تا با زبان بیشتر آشنا شوید و زمینه سوالات آزمون آیلتس را درک کنید.

8. فیدبک دریافت کنید

فیدبک در مورد مهارت‌های نوشتاری و گفتاری به شما کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید، بنابراین می‌توانید روی بهبود زمینه‌هایی که باید روی آن‌ها کار کنید تمرکز کنید.

سوالات متداول

1. نمره آیلتس چیست؟

نمره آیلتس معیاری برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افراد و توانایی آنها در استفاده از زبان در زمینه آکادمیک یا حرفه ای است. نمره آیلتس بر اساس یک مقیاس 9 باندی است که از 1 (غیر کاربر) تا 9 (کاربر متخصص) متغیر است.

2. حداقل نمره آیلتس برای ویزای دانشجویی در کانادا چقدر است؟

حداقل نمره آیلتس برای ویزای دانشجویی در کانادا بستگی به نوع موسسه و برنامه ای دارد که دانشجوی بالقوه برای آن درخواست می دهد. به طور کلی، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای ویزای دانشجویی به کانادا 6.0 در هر یک از چهار مؤلفه – Listening، Reading، Writing و Speaking است.

3. حداقل نمره آیلتس برای اقامت دائم کانادا چقدر است؟

حداقل نمره آیلتس برای اقامت دائم کانادا بستگی به مقوله مهاجرتی دارد که برای آن درخواست می کنید. به عنوان مثال، برای برنامه کارگر ماهر فدرال، شما باید حداقل نمره 6.0 را در هر یک از چهار جزء آزمون آیلتس کسب کنید.

به بالاترین نمره آیلتس خود دست پیدا کنید!

برای مسترکلاس آیلتس رایگان خود با Edvoy ثبت نام کنید.

از بهترین معلم با بیش از 17 سال تجربه بیاموزید.

ثبت نام کن!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT