حقوق توسعه دهندگان front-end

حقوق توسعه دهندگان front-end در سال 2023 (توسعه دهندگان چقدر درآمد دارند؟)

زمان مطالعه 7 دقیقه

حقوق عالی، فرصت‌ کار از راه دور، امنیت شغلی بی‌ نظیر، پروژه‌ های خلاقانه و تقاضای بالا، باعث می شود موقعیت کاری در زمینه توسعه وب in front-end را به یک انتخاب بسیار سودآور و محبوب تبدیل شود. حقوق توسعه دهندگان front-end را در ادامه بررسی کرده ایم.

به طور معمول، توسعه دهندگان وب مهارت های خود را نه تنها برای ساختن وب سایت ها، بلکه برای نگهداری وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب نیز به کار می گیرند.

این، همراه با مزایای بی شمار، اغلب منجر به این می شود که توسعه دهندگان front-end تا حد زیادی به عنوان “ستاره های راک” عصر دیجیتال در نظر گرفته شوند و همین موضوع به جذابیت تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب می افزاید.

با این اوصاف، هر توسعه‌ دهنده وب، چه تازه کار و چه متخصص باتجربه، فهرست کاملی از وظایف و مسئولیت ‌ها را دارد. برخی از مسئولیت های آنان عبارتند از:

  • نوشتن کد در زبان های برنامه نویسی مانند HTML، JavaScript، PMP، XML و غیره.
  • طراحی معماری وب سایت یا وب اپلیکیشن بر اساس نیاز پروژه
  • رفع باگ ها و برطرف کردن دیگر مشکلات
  • اجرای یک QA دقیق (تضمین کیفیت) و عیب یابی وب سایت/برنامه وب تحت شرایط مختلف در مرورگرهای مختلف
  • کار با مشتریان و طراحان
  • به روز ماندن در زمینه ترندهای جدید و زبان های برنامه نویسی

در عین حال که این وظایف مستلزم برنامه ریزی دقیق هستند و ممکن است طاقت فرسا به نظر برسند، پاداش و حقوق های دریافتی، تلاش های انجام شده را جبران می کند. دستمزد توسعه دهندگان وب، از بهترین ها در بسیاری از صنایع است.

حقوق معمولی برنامه نویس Front-End چیست؟

گفته می شود که امروزه توسعه دهندگان وب front-end یکی از قابل اعتمادترین مجموعه مهارت ها را در بازار کار دارند. این باعث می‌ شود میانگین دستمزد توسعه‌ دهندگان front-end نسبتاً بالاتر از سایر مهارت ‌ها باشد.

در واقع، آمار ZipRecruiter نشان می دهد که میانگین حقوق ملی برای توسعه دهندگان front-end حدود 103000 دلار است. این عدد توسط داده های Grid Dynamics (Daxx سابق) پشتیبانی می شد.

طبق گفته Grid Dynamics، ایالات متحده برخی از پردرآمدترین پاداش ها را برای توسعه دهندگان front-end با میانگین حقوق حدود 104000 دلار در سال ارائه می دهد. این گزارش همچنین بیان می ‌کند که یک توسعه‌ دهنده front-end جوان با 1 تا 3 سال تجربه حدود 72000 دلار و یک مهندس نرم‌ افزار front-end با شغل متوسط حدود 100000 دلار در سال درآمد دارند.

در مطالعه دیگری که توسط Indeed.com انجام شد، میانگین حقوق یک توسعه دهنده وب در سطح پایه در ایالات متحده حدود 47509 دلار در سال است. این رقم برای یک توسعه‌ دهنده front-end جوان چند پله افزایش می ‌یابد و به 54793 دلار می ‌رسد و برای یک توسعه‌ دهنده ارشد وب 99085 دلار بیشتر می ‌شود.

گزارشی از اداره آمار کار در سال 2018، میانگین دستمزد سالانه توسعه دهندگان وب را 33.38 دلار در ساعت یا 69،430 دلار در سال ذکر می کند.

میانگین حقوق ذکر شده در اینجا صرفاً نشان دهنده چیزی است که یک توسعه دهنده front-end می تواند در ایالات متحده کسب کند. این اعداد مقادیر دقیقی نیستند زیرا عوامل متعدد دیگری وجود دارد که دستمزد توسعه دهندگان front-end و توسعه دهندگان back-end را تعیین می کند.

محدوده حقوق برای توسعه دهندگان front-end بر اساس تجربه است

دلیل اصلی اینکه چرا میانگین دستمزدهای پیش بینی شده نشان دهنده چنین اختلاف زیادی است، در درجه اول به مهارت های انباشته شده و تجربه و تخصص کلی توسعه دهنده وب باز می گردد. عنوان شغلی آنها ممکن است بر اساس مهارت و تجربه تغییر کند.

در واقع، چندین استخدام‌ کننده فناوری معتقدند که هر توسعه ‌دهنده وب که به دانش کافی در مورد HTML5، CSS3 و فریم ورک های ‌های محبوب JavaScript مانند AngularJS و BackboneJS مجهز باشد، تقاضای زیادی دارد.

یک مطالعه توسط اداره آمار کار نشان می دهد که رشد اشتغال 27 درصدی از سال 2014 تا 2024 برای توسعه دهندگان وب است. این یک عدد رشد خیره کننده در مقایسه با سایر مشاغل است.

طبقه بندی توسعه دهندگان وب front-end معمولاً به شرح زیر است:

توسعه دهنده front-end سطح مقدماتی

توسعه دهندگان وب در سطح پایه یا سطح پایین که به تازگی کار خود را پس از گذراندن دوره برنامه نویسی یا یک اردوی راه انداز برنامه نویسی آغاز کرده اند، می توانند به راحتی به یک زبان برنامه نویسی کدنویسی کرده و مسائل را حل کنند. این برنامه نویسان با توجه به سطح نوپای خود، کمترین پاداش ها را دارند.

توسعه دهنده front-end سطح میانی

توسعه دهندگان رده متوسط معمولاً چند سال تجربه برنامه نویسی و توسعه وب دارند و به نحوه کار این صنعت عادت دارند. در حالت ایده ‌آل، یک توسعه‌ دهنده میان ‌رده مهارت مدیریت ددلاین ها، حل باگ ها و مشکلات و کدنویسی حداقل به دو زبان را دارد. با این حال، این توسعه دهندگان هنوز به نظارت و مدیریت پروژه نیاز دارند تا خروجی های با کیفیت ارائه کنند. سطح درآمد توسعه دهندگان رده متوسط دقیقاً در وسط طیف قرار دارد.

توسعه دهندگان front-endارشد

توسعه دهندگان ارشد وب پیشکسوتانی در صنعت هستند که در حل باگ ها و مسائل متخصص هستند. آنها به عنوان توسعه دهندگانی شناخته می شوند که می دانند چگونه به چندین زبان کدنویسی کنند و همچنین دارای مهارت های مدیریت پروژه و مدیریت مشتری کافی هستند. توسعه دهندگان ارشد به دلیل تجربه جامع خود در زمینه توسعه وب سایت ها و برنامه های وب، به درستی حقوق خود را در سطح بالاتر گروه دریافت می کنند.

طبق گفته Grid Dynamics، حقوق توسعه دهندگان front-end در سانفرانسیسکو و سن خوزه حدود 87000 دلار در سال برای متخصصان سطح پایه شروع می شود و می تواند تا 174000 دلار برای متخصصان ارشد برسد.

پاداش ها برای توسعه دهندگان front-end در شهر نیویورک و لس آنجلس بسیار شبیه هستند. یک توسعه ‌دهنده سطح ابتدایی می ‌تواند حدود 68000 دلار در سال درآمد داشته باشد، در حالی که یک متخصص ارشد می ‌تواند 142000 دلار در لس آنجلس و 149000 دلار در نیویورک کسب کند.

در شیکاگو، توسعه دهندگان front-end که تا دو سال تجربه توسعه وب دارند، می توانند سالانه 62000 دلار درآمد داشته باشند، در حالی که توسعه دهندگان سطح متوسط و ارشد می توانند از 89،000 دلار تا 130،000 دلار یا بیشتر در سال درآمد داشته باشند.

مکان می ‌تواند تعیین کند که یک توسعه ‌دهنده front-end چقدر درامد کسب می کند

در عین حال که سطح تجربه قطعاً نقش مهمی در تعیین دستمزد یک توسعه ‌دهنده وب front-end دارد، مکان نیز بر مقیاس ‌های پرداخت تأثیر می ‌گذارد. همانطور که می توان انتظار داشت، میانگین حقوق پایه برای توسعه دهندگان وب در مناطق شهری در مقایسه با شهرهای غیر کلانشهری بسیار بالاتر است. به عنوان مثال، میانگین حقوق سالانه توسعه دهندگان وب در کالیفرنیا 86160 دلار است. این رقم بسیار بالاتر از میانگین کشوری 69430 دلاری است.

طبق گزارشی از Forbes در سال 2019، تفاوت قابل توجهی در میانگین دستمزد سالانه توسعه دهندگان وب در سال 2018 وجود دارد که بسته به مکان آن بسیار متفاوت است.

علیرغم دستمزدهای بالا در شهرهایی مانند نیویورک و سانفرانسیسکو، چندین توسعه‌ دهنده وب تصمیم می‌ گیرند به شهرهای کوچکتر نقل مکان کنند و دلیل آن هزینه ‌های بالای زندگی در کلانشهرهای پیشرو است. گزارش اخیر بازار کار حاکی از آن است که بسیاری از مکان‌ ها مانند جکسون‌ ویل، فلوریدا و تگزاس در حال تبدیل شدن به مناطق مورد علاقه توسعه‌ دهندگان وب هستند.

در مقیاس جهانی، بریتانیا به عنوان کشوری پیشرو است که برخی از بالاترین حقوق را به توسعه دهندگان front-end ارائه می دهد. لندن به عنوان یک مرکز فناوری، تعداد زیادی از توسعه دهندگان وب را جذب می کند. به گفته daxx.com، یک توسعه ‌دهنده سطح پایه می ‌تواند سالانه 32000 دلار دریافت کند، در حالی که یک توسعه ‌دهنده سطح متوسط و یک توسعه ‌دهنده سطح ارشد می ‌توانند بین 50،000 تا 69،000 دلار درآمد داشته باشند.

زبان های برنامه نویسی نرم افزار بر حقوق برنامه نویسان Front-End تأثیر می گذارد

یکی دیگر از راه‌ه ای عالی برای تعیین میانگین دستمزد یک توسعه ‌دهنده وب، جستجوی حقوق برای زبان ‌های خاص است. نقش های توسعه دهنده وب مستلزم دانستن چندین زبان برنامه نویسی فراتر از اصول اولیه HTML، CSS و JavaScript است. و برای اینکه بخواهید دستمزد بالاتری داشته باشید، باید مجموعه مهارت های خود را گسترش دهید تا Ruby و Python را در میان سایرین بگنجانید.

در اینجا یک مقایسه کامل از بهترین زبان های برنامه نویسی ذکر شده در زیر آمده است.

فریلنسری یا کار تمام وقت بر حقوق احتمالی نیز تأثیر می گذارد

یک توسعه دهنده وب Front-End بودن یک کار بسیار انعطاف پذیری است. این بدان معناست که انواع مشاغل در بازار وجود دارد، از مشاغل فریلنسری گرفته تا پاره وقت، از راه دور تا تمام وقت. بر اساس برنامه کاری، تجربه، اطمینان و الزامات پروژه، یک توسعه دهنده وب این گزینه را دارد که بیشتر یا کمتر درآمد داشته باشد.

در مورد مشاغل توسعه وب پاره وقت، از راه دور و فریلنسری، بحث نرخ ساعتی اجتناب ناپذیر است. نرخ ها بر اساس تجربه توسعه دهنده و کیفیت خدمات ارائه شده متفاوت است. Arc.dev نرخ متوسط ساعتی را در محدوده 61-80 دلار گزارش می کند، در حالی که Ziprecruiter محدوده ساعتی 25-43 دلار را نشان می دهد.

یک راه عالی برای افزایش نرخ ساعتی یا دستمزد فریلنسری، کسب تجربه و متخصص شدن در چند زبان برنامه نویسی است. این نه تنها شانس کسب درآمد بیشتر را افزایش می ‌دهد، بلکه یافتن مشتری را آسان ‌تر می ‌کند.

نتیجه گیری: مشاغل و حقوق توسعه دهندگان در حال افزایش هستند

با توجه به مزایا فراوان و حقوق بالا، در نظر گرفتن شغلی در زمینه توسعه وب ارزشش را دارد. این امر به ویژه برای کسانی که به دنبال منبع درآمد قابل اعتماد و کار هدفدار و مفید هستند صادق است.

میانگین حقوق ذکر شده در اینجا می تواند به عنوان راهنمای موثری برای کسانی باشد که به دنبال ایجاد حرفه ای در زمینه توسعه وب سایت هستند یا کسانی که به دنبال افزایش تلاش خود و رشد تا مقاطع بالاتر جدید هستند. در واقع، با توجه به BLS، 13 درصد افزایش در مشاغل توسعه دهنده وب از سال 2016 تا 2026 وجود خواهد داشت.

سطح تجربه تفاوت زیادی در درآمد احتمالی یک توسعه دهنده وب ایجاد می کند. توسعه ‌دهندگانی که روی پروژه ‌های پیچیده کار کرده‌ اند و دانش بیشتری از زبان‌ های برنامه ‌نویسی مختلف دارند، دستمزد بیشتری دریافت می‌ کنند.

با این حال، کاهش در سطوح ارشد وجود داشته است. در حالی که یک توسعه دهنده در اوایل دهه 2000 حداقل به ده سال برای واجد شرایط بودن به عنوان ارشد بودن نیاز داشت، این سطح در سال 2019 به 5 سال کاهش یافت.

به طور مشابه، توسعه‌ دهندگانی که با پشته فناوری همیشه در حال تکامل پیشروی می ‌کنند، می‌ توانند درآمد بیشتری کسب کنند، زیرا از آخرین اتفاقات در دنیای توسعه ‌های front-end به ‌روز هستند.

نکته اصلی این است که اگر شما یک توسعه‌ دهنده وب هستید که به دنبال رشد هستید یا اگر به‌ تازگی به ‌عنوان یک توسعه‌ دهنده وب شروع به کار کرده ‌اید، به یاد داشته باشید که چیزهای زیادی برای یادگیری و انجام دادن وجود دارد، اما دلایل و انگیزه ‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT