حواشی ایردراپ بازی کتیزن (Catizen)

حواشی ایردراپ بازی کتیزن (Catizen)

زمان مطالعه 2 دقیقه

پروژه بازی کتیزن (Catizen) روز گذشته (یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ معادل ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴) ایردراپ توکن‌های کتی (CATI) را اجرا کرد، اما این رویداد با واکنش‌های منفی زیادی همراه شد. بسیاری از کاربران که منتظر دریافت توکن‌ها بودند، پس از تاخیری که در زمان اعلام‌شده به وجود آمد، در نهایت متوجه شدند که میزان توکن‌های دریافتی کمتر از چیزی است که انتظار داشتند. این اتفاق باعث شد انتقادات مختلفی به نحوه توزیع توکن‌ها و مدل اقتصادی پروژه وارد شود. در ادامه به بررسی حواشی ایردراپ بازی کتیزن (Catizen)  می پردازیم.

حواشی ایردراپ بازی کتیزن (Catizen)

توکن کتی که در بازی کتیزن به‌عنوان یک توکن حاکمیتی و کاربردی تعریف شده، دارای مدل اقتصادی مشخصی است. در این مدل، تعداد کل توکن‌ها یک میلیارد واحد اعلام شده که دیگر افزایش پیدا نمی‌کند. از این تعداد، ۴۳٪ به ایردراپ و توسعه اکوسیستم اختصاص یافته است. همچنین، ۲۰٪ از توکن‌ها به تیم توسعه‌دهنده، ۱۰٪ به سرمایه‌گذاران و ۷٪ به مشاوران پروژه تعلق گرفته است. این توکن‌ها به‌صورت کامل در ابتدا توزیع نمی‌شوند و به مدت ۱۲ ماه قفل می‌مانند و سپس به‌تدریج طی ۴۸ ماه آزاد می‌شوند. این موضوع نگرانی‌هایی را برای کاربران ایجاد کرده است، چرا که معتقدند این سهم‌ها برای این گروه‌ها بیش از حد زیاد است و ممکن است بر ارزش توکن در بازار تاثیر منفی بگذارد.

بخش بزرگی از انتقادها به نحوه تخصیص ایردراپ مربوط می‌شود. سهم ایردراپ ۳۴٪ از کل توکن‌ها را شامل می‌شود که ۱۵٪ از آن در ابتدای کار (مرحله TGE) به بازیکنان فصل اول بازی اختصاص یافت. باقی‌مانده ۱۹٪ برای فصل‌های آینده برنامه‌ریزی شده است. اما بسیاری از کاربران احساس می‌کنند که این میزان برای جذب کاربران و نگه‌داشتن آن‌ها کافی نیست و ممکن است نتواند پاداش‌های جذابی را برای بازیکنان در فصل‌های بعدی فراهم کند.

حواشی ایردراپ بازی کتیزن (Catizen)

از سوی دیگر، توزیع توکن‌ها در طول ۱۲ فصل انجام می‌شود که هر فصل مقداری از توکن‌ها به بازیکنان داده می‌شود. در فصل دوم ۹.۹ میلیون توکن (کمتر از ۱٪ از کل توکن‌ها) به بازیکنان ایردراپ می‌شود و این مقدار در فصل‌های بعدی افزایش خواهد یافت. با این حال، کاربران نگران‌اند که روند توزیع توکن‌ها بسیار کند باشد و در کوتاه‌مدت سودی برای آن‌ها نداشته باشد.

حواشی ایردراپ بازی کتیزن (Catizen)

حواشی ایردراپ بازی کتیزن (Catizen)

به‌طور کلی، کاربران احساس می‌کنند که بخش بزرگی از توکن‌ها به تیم، سرمایه‌گذاران و مشاوران اختصاص داده شده و سهمی که برای ایردراپ و کاربران عادی در نظر گرفته شده است، چندان عادلانه نیست. این موضوع باعث شده تا اعتماد کاربران به پروژه کم شود و نگرانی‌هایی درباره آینده توکن CATI به وجود بیاید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT