خطوط هوایی در عربستان سعودی

خطوط هوایی در عربستان سعودی (پروازهای برنامه ریزی شده)

زمان مطالعه 3 دقیقه

یکی از چیزهایی که همه گیری از ما گرفته است، توانایی سفر است.

خواه یک سفر جاده ای یا از طریق خطوط هوایی به نزدیک ترین ساحل به شهر شما باشد یا بلیط فرا اقیانوس اطلس به باهاما، سفر برای بسیاری از ما منبع آرامش و خوشحالی بود.

از زمانی که برادران رایت اولین هواپیمای جهان را در سال 1902 ساختند و به پرواز درآوردند، سفر هوایی یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل شناخته شده برای بشر بوده است.

به طور متوسط ​​9728 هواپیما با 1270406 مسافر در هر نقطه در آسمان وجود دارد. با این حال، همانطور که می دانیم، این تعداد از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-19 در سال 2020 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حتی با از دست دادن 60 درصدی در ترافیک جهانی مسافران هوایی، تعداد مسافران برنامه ریزی شده توسط صنعت هواپیمایی جهانی 1.8 میلیارد نفر در سال 2020 بود.

مسافران برنامه ریزی شده تعداد مسافرانی هستند که با یک شرکت هواپیمایی تجاری پرواز رزرو کرده اند، به استثنای پروازهای چارتر. یک گروه خصوصی از افراد کل هواپیما را ایمن می کنند.

بنابراین، پروازهای برنامه ریزی شده آن پروازهایی را که می توانند به صورت تجاری توسط مسافران برنامه ریزی شده رزرو کنند، به استثنای پروازهای چارتر تبدیل می کنند.

اکنون که اهمیت سفر هوایی را مشخص کرده‌ایم، لازم است درباره پروازها و خطوط هوایی این کشور به مقصد/اقامت در آن بدانید.

از این رو، موضوع بحث امروز ما خطوط هوایی برنامه ریزی شده در عربستان سعودی است.

در عربستان سعودی، پیش‌بینی می‌شود که درآمد خطوط هوایی در سال 2021 به 2773 میلیون دلار برسد. کارشناسان همچنین می‌گویند که پس از لغو سفر ممکن است قیمت بلیت تا 300 درصد افزایش یابد.

عربستان سعودی دارای پنج خط هوایی برنامه‌ریزی شده است که در ادامه مورد بحث قرار می‌گیرند:

خطوط هوایی عربستان سعودی

عربستان سعودی که قبلاً به عنوان هواپیمایی عربستان سعودی شناخته می شد، حامل پرچم عربستان سعودی است که در خارج از جده قرار دارد. پایگاه اصلی عملیاتی ناو هواپیمابر در فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده است.

همچنین از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض و فرودگاه بین‌المللی ملک فهد در دمام کار می‌کند.

از نظر درآمد، این شرکت هواپیمایی پس از امارات و قطر ایرویز، بزرگترین شرکت در خاورمیانه است.

عربستان سعودی پروازهای داخلی و بین المللی را به بیش از 85 مقصد در خاورمیانه، آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی انجام می دهد. عربستان یکی از بنیانگذاران و یکی از اعضای سازمان حمل و نقل هوایی عرب است.

خطوط هوایی فلایدل

Flyadeal یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت سعودی است که در فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده مستقر است.

این شرکت به عنوان بخشی از استراتژی تحول SV2020 گروه سعودی، با هدف تبدیل خطوط هوایی این گروه به خطوط هوایی با کیفیت جهانی، متعلق به شرکت هواپیمایی عربستان سعودی است.

Flyadeal به دنبال هدف قرار دادن مسافران داخلی، به ویژه زائران حج و عمره و گردشگران مسافر است. این خط هوایی پروازهای خود را در 23 سپتامبر 2017 آغاز کرد و جده را به ریاض متصل کرد.

فلیناس

فلیناس یک شرکت هواپیمایی داخلی و بین المللی داخلی و ارزان قیمت است که در عربستان سعودی مستقر است. این اولین شرکت هواپیمایی کم‌هزینه عربستان سعودی بود و دفتر مرکزی آن در ریاض بود.

فلایناس در سال 2007 با نام ناس ایر شروع به کار کرد و عملیات در فوریه 2007 آغاز شد. نام آن در نوامبر 2013 به فلیناس تغییر کرد. از سال 2014، اکثریت سهام فلایناس متعلق به هلدینگ خدمات هواپیمایی ملی بود.

SaudiGulf خلیج عربستان

عربستان سعودی یک شرکت هواپیمایی واقع در دمام و متعلق به گروه القحطانی است.

این شرکت هواپیمایی در 29 اکتبر 2016 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از عربستان سعودی و فلیناس به سومین شرکت هواپیمایی بین المللی KSA تبدیل شد.

Nesma

نسما یک شرکت هواپیمایی عربستان سعودی است که فعالیت خود را در 18 ژوئیه 2010 آغاز کرد. اولین پروازهای برنامه ریزی شده آن به عربستان سعودی در 24 ژوئن 2011 به سمت تگر، تبوک و طائف بود.

این شرکت پروازهای داخلی را در داخل KSA و همچنین پروازهای بین المللی انجام می دهد. نسما به عنوان یک شرکت حمل و نقل کامل در پروازهای بین المللی خدمت می کند.

خطوط هوایی در عربستان سعودی: نتیجه

عربستان سعودی یکی از پیچیده ترین و قوی ترین خدمات خطوط هوایی در سطح جهان را دارد که تقریباً برای همه پرواز دارد.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا کمی بیشتر در مورد صنعت هواپیمایی در KSA درک کنید. انتظار می‌رود این درآمد رشدی 36.46 درصدی داشته باشد و تعداد کاربران تا سال 2025 به 9.2 میلیون نفر برسد.

بنابراین، به جرات می توان گفت که پادشاهی عربستان سعودی یکی از مهم ترین شات ها در خطوط هوایی است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT