دلایل ریزش بیت کوین ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

دلایل ریزش بیت کوین ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

زمان مطالعه 2 دقیقه

برخی از اعضای جامعه کریپتو گمان می‌کنند که دولت ایالات متحده بخش قابل‌توجهی از دارایی‌های بیت‌کوینی خود را پس از انتقال اخیر آن‌ها، به فروش رسانده است. در این پست به بررسی دلایل ریزش بیت کوین ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ می پردازیم.

دلایل ریزش بیت کوین ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

با این حال، داده‌های پلتفرم تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) نشان می‌دهند که حدود ۳۰ هزار بیت‌کوینی که اخیراً منتقل شده، به فروش نرفته و صرفاً بین دو آدرس تقسیم شده است.

طبق گزارش‌ها، دولت این کشور، ۱۹۸۰۰ بیت‌کوین (۱.۳۳ میلیارد دلار) را به یکی از آدرس‌های کیف پول خود (bc1qn) و ۱۰ هزار بیت‌کوین باقی‌مانده (۶۶۹.۳۵ میلیون دلار) را به آدرس دیگری که گمان می‌رود متعلق به یک کیف پول نگهداری سازمانی باشد، ارسال کرده است.

یکی از کارشناسان با نام مستعار بیت‌کوین آرکایو (Bitcoin Archive) می‌گوید که جابجایی این کوین‌ها به معنی فروش آن‌ها نیست و ممکن است فرد یا نهادی صرفاً به دلایل امنیتی یا جهت سرمایه‌گذاری، آن‌ها را جابجا کند.

در صورتی که نیت یک نقل و انتقال، فروش دارایی‌ها باشد، آن تراکنش معمولاً به مقصد صرافی‌های متمرکز انجام می‌شود. اما در این مورد، این‌طور نیست؛ زیرا دولت ایالات متحده ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین را به صرافی کوین‌بیس که پیش‌تر از آن برای فروش دارایی‌های خود استفاده می‌کرد، انتقال نداده است.

دلایل ریزش بیت کوین ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

دلایل ریزش بیت کوین ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

شایان ذکر است که دولت ایالات متحده همیشه در زمینه فروش بیت‌کوین‌های خود شفاف بوده و معمولاً هر زمان که مقداری از آن را می‌فروشد، به صورت عمومی اعلام می‌کند.

آخرین فروش تاییدشده توسط سرویس مارشال‌های ایالات متحده در ماه مارس انجام شد و از آن زمان، هیچ بیت‌کوینی توسط این نهاد فروخته نشده است.

علت گمانه‌زنی‌ها در مورد فروش این کوین‌ها، همزمانی آن با کاهش قیمت بیت‌کوین بوده است. با این حال، سقوط بیت‌کوین دلایل دیگری دارد که به دولت ایالات متحده مرتبط نیست.

یکی از این دلایل، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه است. دلیل دیگر، شوک عرضه‌ای است که به واسطه بازپرداخت ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین و اتریوم توسط شرکت ورشکسته جنسیس (Genesis) به طلبکاران خود به وقوع پیوسته است.

وضعیت اقتصاد کلان و انتشار داده‌های مشاغل ایالات متحده در روزهای اخیر نیز به نزولی شدن روند بیت‌کوین دامن زده است.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمت ۶۰،۷۷۰ دلار معامله می‌شود که یک افت ۱۰ درصدی نسبت به هفته گذشته دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT