قطع شدن شبکه سولانا

دلایل قطع شدن شبکه سولانا

زمان مطالعه 2 دقیقه

قطعی بلاک چین سولانا در نهایت پس از دومین تلاش مجدد رفع شد. این شبکه در روز شنبه برای چند ساعت دچار کندی شد. در این پست به بررسی دلایل قطع شدن شبکه سولانا می پردازیم.

دلایل قطع شدن شبکه سولانا

بلاک چین سولانا پس از دومین تلاش راه‌اندازی مجدد فعال شده است. بلاک چین پس از یک نقص فنی که باعث غیرفعال شدن چند ساعته در روز شنبه شد، از سر گرفته شد. مهندسان همچنان بر عملکرد شبکه نظارت دارند.

همانطور که قبلاً گزارش شد، شبکه سولانا در ساعات اولیه 25 فوریه از کار افتاد. چند ساعت پس از وقوع قطعی، اولین راه‌اندازی مجدد شبکه انجام شد اما بی‌اثر بود و منجر به تلاش دوم شد.

قطعی بلاک چین سولانا پس از ساعت ها رفع شد!

سایت نظارتی Solana Status نشان می‌دهد که تعمیر در ساعت 01:28 UTC رخ داده است، پس از آن گفته شد که مهندسان به نظارت بر عملکرد شبکه ادامه خواهند داد. در ساعت 02:09 UTC، این مشکل حل شده است.

مشکل قطعی برای شبکه سولانا جدید نیست. در گذشته چندین بار دچار قطعی های مشابه شده است. این عمدتاً به دلیل تمرکز شبکه بر پشتیبانی از توان عملیاتی بالای تراکنش است که می‌تواند فشار زیادی را بر گره‌ها وارد کند تا هماهنگ باشند. اکتبر گذشته، شبکه بلاک چین پس از یک نقص که باعث قطعی طولانی مدت شد، تحت فرآیند راه اندازی مجدد مشابهی قرار گرفت.

واکنش خنثی قیمت سولانا همزمان با قطعی شبکه

قطع شدن شبکه سولانا بر قیمت SOL تأثیر زیادی نداشت. در زمان نگارش این مقاله، SOL با قیمت 22.80 دلار معامله می شود. کریپتوکارنسی بومی در تمام مدت قطعی فقط تغییرات ناچیزی در قیمت خود مشاهده کرد. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال در 7 روز گذشته نزدیک به 4 درصد کاهش یافته است.
قطع شدن سولانا تکراری شده و انتقاد صنعت کریپتو را به دنبال داشته است. شبکه Solana که به عنوان رقیب اتریوم مورد ستایش قرار می گیرد، یکی از برترین شبکه های بلاک چین در بازار است، اما قطعی های مکرر به یک مشکل تبدیل شده است.

coingape

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT