راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

زمان مطالعه 11 دقیقه

فهرستی از همه چیزهایی که باید در رزومه طراح گرافیک آزاد خود بگنجانید، دریافت کنید. متمایز شوید و مشتریان بالقوه جدید طراحی گرافیک را تحت تاثیر قرار دهید. راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر را در ادامه بخوانید.

اگر همیشه می‌خواستید کسب‌وکار طراحی گرافیک مستقل خود را راه‌اندازی کنید، اکنون زمان بسیار خوبی است که به تنهایی از آن جدا شوید. صاحبان مشاغل بیشتر کار از راه دور را می پذیرند و بسیاری از آنها مزایای استفاده از فریلنسرها را به جای استخدام طراحان تمام وقت درک می کنند.

نقد کردن درآمد ارزی

اگر می‌خواهید اولین مشتری خود را جذب کنید، در اینجا نکاتی برای تهیه رزومه یک طراح گرافیک مستقل وجود دارد که باعث می‌شود مدیران استخدام بنشینند و به حرفه‌ای بودن و مهارت‌های شما توجه کنند.

رزومه طراحی گرافیک آزاد چیست؟

رزومه یک سند حرفه ای است که به مشتریان بالقوه یک دید کلی از تحصیلات، مهارت ها و سابقه شغلی شما می دهد. این باید شامل مشاغل قبلی طراحی گرافیک، فهرستی از مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم و یک نمای کلی از مدارک تحصیلی شما باشد. اگر مدتی فریلنسر بوده اید، فهرست کردن برخی از پروژه های طراحی گرافیکی که برای مشتریان انجام داده اید نیز مفید است.

آیا واقعاً به یک رزومه گرافیست مستقل نیاز دارید؟

آره. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنند، بسیاری از طراحان گرافیک آزاد تصور می کنند که اگر قبلاً یک نمونه کار از نظر بصری جذاب داشته باشند، نیازی به رزومه ندارند. اگرچه برخی از مشتریان تنها بر اساس نمونه نمونه کارها استخدام می کنند، برخی دیگر می خواهند یک رزومه حرفه ای که شامل سابقه استخدام شما و یک نامه طراحی گرافیکی برای پشتیبانی از آن باشد، ببینند. بسته به نوع کار آزاد که می خواهید انجام دهید، مدیران استخدام ممکن است بخواهند بدانند که شما توانایی هماهنگ کردن پروژه های طراحی گرافیک یا رهبری یک تیم خلاق را دارید.

“در حالی که برخی از مشتریان تنها بر اساس نمونه نمونه کارها استخدام می کنند، برخی دیگر می خواهند رزومه حرفه ای را ببینند که شامل سابقه استخدام شما باشد.”

اگر می‌خواهید در یک شرکت بزرگ شرکتی مستقل داشته باشید، باید بدانید که فرآیند استخدام چگونه کار می‌کند. مدیر استخدام ممکن است برنامه های کاربردی بخش منابع انسانی را در اختیار داشته باشد و آنها را به دو یا سه نامزد برتر محدود کند. اگر نمایشگر تجربه ای در زمینه طراحی گرافیک نداشته باشد، ممکن است شما را در لیست نهایی نامزدها قرار ندهند، مگر اینکه رزومه درخشانی برای تکمیل مجموعه طراحی خود داشته باشید.

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

آنچه مشتریان در رزومه طراحی گرافیک شما به دنبال آن هستند

برای اکثر طراحان گرافیک آزاد، عناصر بصری یک رزومه مهم ترین هستند. اما شما همچنین باید تشخیص دهد که آیا شرایط مندرج در شرح شغل را برآورده می کنید یا خیر، برای مدیر استخدام یا نماینده منابع انسانی آسان کنید. یعنی رزومه شما باید شامل اطلاعات زیر باشد.

سابقه اشتغال

حتی اگر برای موقعیت شغلی آزاد درخواست می دهید، در رزومه شما باید عناوین شغلی و وظایف قبلی شما ذکر شود. اگر شخصی در حال بررسی سند است تا ببیند آیا شما برای این نقش مناسب هستید یا خیر، فهرست کردن عناوین شغلی قبلی شما تشخیص اینکه آیا باید به درخواست شما نگاهی عمیق بیندازد یا نه، آسان تر می کند. خلاصه کردن وظایف شغلی گذشته خود همچنین به مدیر استخدام کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا تجربه شما با نیازهای شرکت مطابقت دارد یا خیر.

نیازی نیست همه شغل هایی که تا به حال داشته اید را فهرست کنید، فقط جدیدترین آنها. به عنوان مثال، اگر در طول 7 سال گذشته دو شغل طراحی گرافیک داشته اید، خوب است آن ها را فهرست کنید و شغل خرده فروشی که در دبیرستان داشتید یا کارآموزی غیر طراحی که در کالج گذرانده اید را کنار بگذارید.

لیست مشتریان

اگر تجربه فریلنسری گسترده ای دارید، مطمئن شوید که رزومه شما شامل لیستی از مشتریان است، به خصوص اگر با برندهای بزرگ کار کرده اید. یک لیست گلوله‌ای در این بخش به خوبی کار می‌کند، زیرا به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد تا به سرعت اطلاعات را اسکن کنند. به جای اینکه فقط نام هر شرکت را اضافه کنید، یک یا دو جمله در مورد کاری که انجام داده اید اضافه کنید.

هنگام افزودن یک لیست مشتری به رزومه طراح گرافیک خود، مطمئن شوید که از شرایط قراردادهای غیر افشایی که امضا کرده اید پیروی می کنید. برخی از مشتریان نمی خواهند شما اطلاعات خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، بنابراین باید آن شرکت ها را از لیست خود حذف کنید.

گواهینامه های حرفه ای

مشتریان بالقوه می خواهند بدانند که شما مهارت های لازم برای پیروی از دستورالعمل های طراحی آنها و استفاده از خلاقیت خود را برای کمک به آنها در بازاریابی محصولات، خدمات و اهداف خیریه خود دارید. اگر گواهینامه های حرفه ای دارید، حتما آنها را به رزومه خود اضافه کنید.

افزودن گواهینامه ها نشان دادن دانش و مهارت های خاصی را آسان تر می کند.

اگر در حال حاضر حداقل یک گواهینامه ندارید، ممکن است بخواهید قبل از به روز رسانی رزومه خود یک گواهینامه دریافت کنید. در حالی که در حال کار بر روی صدور گواهینامه هستید، این فرصت را خواهید داشت که پروژه های نمونه را تکمیل کنید، که اگر در زمینه طراحی تازه کار هستید، می تواند به شما در ساخت نمونه کارها کمک کند.

اگرچه شما گزینه های زیادی دارید، اما گواهینامه Adobe Certified Professional یکی از شناخته شده ترین گواهینامه ها در صنعت است. وقتی مشتریان بالقوه این گواهی را در رزومه شما می بینند، می دانند که شما در استفاده از Adobe Creative Suite برای تکمیل پروژه های طراحی مهارت دارید.

اگر شما یک گرافیست هستید که به مدیریت پروژه های پیچیده علاقه دارید، اضافه کردن گواهینامه های تجاری مرتبط به رزومه خود نیز می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر دارای مدرک طراحی و گواهینامه مدیریت پروژه حرفه ای (PMP) هستید، زمان آسان تری خواهید داشت تا مشتری بالقوه را متقاعد کنید که آنچه را که برای مدیریت تیمی از متخصصان خلاق لازم است و اطمینان حاصل کنید که هر پروژه تکمیل شده است، دارید. به موقع و با توجه به مشخصات شرکت.

مدارک دانشگاهی

تکمیل مدرک یک موفقیت بزرگ است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مدارک تحصیلی خود را در رزومه خود لحاظ کنید. هر ورودی باید شامل نام مؤسسه، تاریخ هایی که در آن شرکت کرده اید، و نام کامل مدرک تحصیلی شما باشد.

اگر در زمینه طراحی گرافیک تازه کار هستید، گنجاندن لیستی از دوره های مرتبط مفید است، به خصوص اگر مدرک شما در زمینه تجارت، بازاریابی یا یک رشته غیر طراحی باشد. افزودن لیستی از دوره ها می تواند به شما کمک کند مشتریان بالقوه را متقاعد کنید که مهارت های لازم برای موفقیت در نقش طراحی را دارید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید دروس طراحی UX، تئوری رنگ، Adobe Photoshop و سایر موضوعات طراحی را در نظر بگیرید.

عضویت های حرفه ای

عضویت در یک انجمن حرفه ای نشان می دهد که شما به صنعت طراحی اختصاص داده شده اید و علاقه مند به ایجاد روابط با طراحان، کپی رایترها و دیگر متخصصان خلاق هستید. به همین دلیل مهم است که عضویت های حرفه ای مرتبط را به رزومه خود اضافه کنید.

مؤسسه هنرهای گرافیک آمریکا، انجمن تصویرگران و کنسرسیوم رنگ بین‌المللی نمونه‌هایی از سازمان‌هایی هستند که عضویت‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند به شما کمک کنند تا به‌عنوان یک حرفه‌ای رشد کنید و مشتریان بالقوه را با تعهد خود به توسعه شغلی شگفت‌زده کنید.

کار داوطلبانه مربوطه

افزودن کار داوطلبانه به رزومه شما اهداف مختلفی را دنبال می کند. اول، به مشتریان بالقوه نشان می دهد که شما سابقه کمک به اعضای جامعه را دارید. اگر می‌خواهید با یک سازمان غیرانتفاعی یک کنسرت برگزار کنید، این می‌تواند به برجسته شدن برنامه شما کمک کند. همچنین نشان می دهد که شما قادر به انجام تعهدات خود هستید.

اگر در زمینه طراحی تازه کار هستید، افزودن کار داوطلبانه مرتبط به رزومه خود نیز می تواند به شما کمک کند تا به یک حرفه جدید تبدیل شوید. تجربه کاری اخیر شما ممکن است ربطی به طراحی نداشته باشد، اما داوطلب شدن برای ایجاد بروشور، لوگو، الگوهای ایمیل و موارد دیگر به مشتریان بالقوه نشان می دهد که مهارت های لازم برای موفقیت در نقش طراحی را دارید.

مهارتهای حرفه ای

کارفرمایان اغلب از نرم‌افزار استفاده می‌کنند تا تعیین کنند که آیا متقاضی برای یک فرصت شغلی مناسب است یا خیر. هر بسته نرم افزاری معمولاً یک رزومه را برای کلمات کلیدی خاص جستجو می کند. اگر آن کلمات کلیدی در رزومه شما وجود ندارد، این احتمال وجود دارد که فرصت مصاحبه برای این موقعیت را از دست بدهید. به همین دلیل بسیار مهم است که فهرستی از مهارت های طراحی گرافیک خود را درج کنید.

فهرستی از مهارت‌ها به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا کلمات کلیدی را به رزومه خود اضافه کنید، این امر باعث می‌شود تا آن را از طریق غربالگری اولیه آسان‌تر کنید و شانس بررسی انسانی درخواست شما را افزایش دهید. هر مهارتی را که فکر می‌کنید ممکن است برای مشاغل طراحی گرافیک مستقل مفید باشد، بگنجانید، مانند طراحی UX، برندسازی شرکتی، وثیقه بازاریابی، طراحی وب، جهت هنری، هویت برند، برندسازی شخصی، و تصویرسازی.

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

چک لیست رزومه طراحی فریلنس شما

اکنون که می دانید رزومه یک طراح گرافیک مستقل خوب باید شامل چه مواردی باشد، در اینجا چک لیستی وجود دارد که باید در حین انجام فرآیند ایجاد رزومه خود دنبال کنید.

اطلاعات تماس

گنجاندن آدرس فیزیکی به اندازه قبل مهم نیست، اما اگر مشتری بالقوه می‌خواهد جلسات حضوری داشته باشد، آدرس خود را در نظر بگیرید تا بداند شما به اندازه کافی نزدیک هستید تا در مواقعی به دفتر او مراجعه کنید. در غیر این صورت، اشکالی ندارد که فقط آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید.

خلاصه حرفه ای

برخی از شرکت ها با ارسال یک شغل طراحی آزاد صدها درخواست دریافت می کنند. با گنجاندن خلاصه ای کوتاه از تجربیات و مهارت های حرفه ای خود، بار خواننده را سبک کنید. همچنین ممکن است بخواهید یکی از بهترین دستاوردهای خود را در این بخش قرار دهید.

تجربه کاری

مگر اینکه تجربه کاری محدودی دارید، تجربه کاری خود را قبل از مدارک تحصیلی خود اضافه کنید. بازبین‌ها معمولاً می‌خواهند مشاغل قبلی شما را به ترتیب زمانی معکوس یا از جدیدترین به جدیدترین فهرست‌بندی شده ببینند. اگر به دنبال تغییر شغل هستید، ایجاد یک رزومه کاربردی را در نظر بگیرید که مشاغل قبلی شما را بر اساس مهارت هایی که استفاده کرده اید به جای تاریخ های استخدام سازماندهی می کند.

تحصیلات

اگر چندین مدرک دارید، ابتدا جدیدترین مدرک را فهرست کنید. حتماً نام مدرسه، مدرک تحصیلی و تاریخ فارغ التحصیلی خود را ذکر کنید.

گواهینامه

نام گواهینامه، سازمان حامی، تاریخی که گواهینامه را دریافت کرده‌اید و تاریخ انقضا، در صورت وجود، درج کنید.

مهارت ها

گروه بندی مهارت های مشابه و استفاده از لیست های گلوله ای برای سازماندهی آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما می توانید یک عنوان برای مهارت های طراحی و دیگری برای مهارت های مرتبط با مدیریت پروژه داشته باشید. فراموش نکنید که مهارت‌های نرم را درج کنید، این مهارت‌ها ویژگی‌هایی هستند که به شما در مدیریت حجم کاری خود و همکاری با دیگران کمک می‌کنند.

کار داوطلبانه

اگر تصمیم دارید کار داوطلبانه مربوطه را شامل کنید، ابتدا آخرین تجربه را فهرست کنید. همچنین ممکن است بخواهید شرح کوتاهی از این که کار شما چه سودی برای هر سازمانی داشته است را درج کنید.

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

نکاتی برای اولین رزومه طراحی مستقل شما

اگر در صنعت طراحی تازه کار هستید و تجربه کاریابی زیادی ندارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام ایجاد اولین رزومه خود رعایت کنید.

نکته 1: به قالب بندی توجه کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید شانس خود را برای یافتن شغل افزایش دهید این است که تشخیص دهد که آیا حداقل شرایط را دارید یا خیر، تا حد امکان برای شخصی که رزومه شما را بررسی می‌کند آسان کنید. عناوین پررنگ و لیست‌های گلوله‌دار زیادی را برای شکستن تکه‌های بزرگ متن و آسان کردن اسکن سند اضافه کنید.

فرمت رزومه شما به اندازه کیفیت نمونه های موجود در نمونه کارها مهم است. اگر به نظر می‌رسد که بدون صرف زمان برای افزودن عناصر طراحی سفارشی، قالبی را پر کرده‌اید، بازبین ممکن است توانایی‌های شما را زیر سوال ببرد یا تعجب کند که آیا واقعاً به حرفه‌ای در طراحی گرافیک متعهد هستید یا خیر.

نکته شماره 2: فضای سفید زیادی بگذارید

فضای سفید متن و عناصر بصری را از صفحه متمایز می کند و رزومه شما را جذاب تر و اسکن آسان تر می کند. از فضای خالی زیادی در اطراف سرفصل‌ها، لیست‌های گلوله‌دار و پاراگراف‌ها استفاده کنید تا سند از نظر بصری برای بازبینان در طیف گسترده‌ای از صنایع جذاب شود.

نکته شماره 3: مهارت های طراحی خود را نشان دهید

حتی اگر از یک قالب استفاده می کنید، حداقل باید یک لوگوی شخصی یا چند عنصر طراحی دیگر را به رزومه خود اضافه کنید تا نشان دهید که اصول طراحی گرافیک را درک می کنید. اگر لوگو ندارید، یک مونوگرام ساده در بالای صفحه اول جایگزین خوبی است. یک طرح رنگ حرفه ای انتخاب کنید که هیچ یک از متن های صفحه را پنهان نکند یا خواندن رزومه شما را دشوار کند.

نکته 4: با دقت تصحیح کنید

شما برای کنسرت‌های طراحی آزاد درخواست می‌دهید، نه شغل نوشتن، اما همچنان مهم است که به صورت حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل است که باید رزومه خود را چندین بار تصحیح کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه اشتباه تایپی شرم آور نداشته باشد. اگر تصحیح متن مناسب شما نیست، از یک دوست، همکلاسی یا یکی از اعضای مورد اعتماد خانواده بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

با یک قالب رزومه برای طراحان شروع کنید

وقتی نوبت به ایجاد رزومه یک طراح گرافیک مستقل می رسد، چند گزینه پیش رو دارید. ساده ترین کار دانلود یک قالب رزومه و سفارشی کردن آن با عناصر طراحی و متن است. استفاده از قالب ها باعث صرفه جویی در زمان می شود، که می تواند مفید باشد اگر بخواهید چندین نسخه از رزومه خود را ایجاد کنید تا در هنگام درخواست برای انواع مختلف مشاغل آزاد از آن استفاده کنید.

گزینه دیگر این است که رزومه خود را از ابتدا طراحی کنید. این به شما کنترل بیشتری بر روی ظاهر نسخه تمام شده می دهد، اما زمان بیشتری نسبت به استفاده از یک الگو طول می کشد. بسته به نحوه تنظیم نمونه کارها، می توانید رزومه خود را نیز به سایت نمونه کار خود اضافه کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند اطلاعات بیشتری درباره شما کسب کنند.

الگوی رزومه مدرن و خلاقانه

برای داشتن یک رزومه مدرن و رنگارنگ که در برابر دریایی از متقاضیان طراحی متمایز است، از این قالب رزومه روزا مگلیونه استفاده کنید. با رنگ‌های قابل تنظیم، فونت‌ها و فیلتر عکس اضافی، الگوی رزومه به شما امکان می‌دهد خلاقیت و رویکرد منحصربه‌فرد خود را در طراحی نشان دهید. الگوی کامل شامل رزومه 2 صفحه ای، پوشش نامه و مراجع می باشد.

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

قالب مینیمال طراح گرافیک

برای یک راه حل طراحی سریع و آسان که زیبایی را به خطر نمی اندازد، این الگوی رزومه عکسبرداری مستقیم توسط Rossy Fitrika را دانلود کنید. این الگوی رزومه طراح گرافیک فضای کافی برای نمایش مهارت ها، مراجع، زمینه های تخصص و هر چیز دیگری که می خواهید به نمایش بگذارید در اختیار شما قرار می دهد.

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

قالب ساده و زیبا

مشتریان هدف خود را با رزومه ای تحت تأثیر قرار دهید که واقعاً مهارت های طراحی شما را منعکس می کند. این الگوی خیره‌کننده توسط Rosa Maglione را سفارشی کنید تا فرصتی برای شگفت‌انگیز کردن مشتریان بالقوه و نشان دادن مهارت‌های طراحی باورنکردنی خود از طریق یک رزومه متفکرانه باشد.

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

راهنمای رزومه طراح گرافیک فریلنسر

یک رزومه طراحی مستقل ایجاد کنید که زمین کار کند

یک رزومه با ظاهر حرفه ای با کلمات کلیدی مرتبط می تواند به شما کمک کند تا از غربالگری اولیه عبور کنید و شانس شما را برای رسیدن به یک کنسرت طراحی مستقل عالی افزایش دهد. با این نکات شروع کنید و اجازه دهید خلاقیت شما را در حین تهیه یک رزومه مستقل که به شما در رزرو پروژه های هیجان انگیز کمک می کند، راهنمایی کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT