تحصیل در ایرلند

راهنمای نهایی برای تحصیل در ایرلند در سال 2024

زمان مطالعه 16 دقیقه

تحصیل در ایرلند

تا سال 500 پس از میلاد، ایرلند و راهبان و صومعه هایش در مرکز آموزش در اروپا قرار داشتند و لقب سرزمین مقدسین و دانشمندان را به ایرلند دادند. در سال 1592، کالج ترینیتی دوبلین منشور و وضعیت دانشگاهی خود را دریافت کرد. دانشگاه ملی ایرلند Maynooth به سال 1795 برمی گردد و دانشگاه های گالوی و کورک هر دو در سال 1845 تأسیس شدند. تحصیل در ایرلند را بیشتر بشناسید.

تاریخ ایرلند قدردانی و احترام عمیقی را برای یادگیری ایجاد کرده است، و امروزه، نرخ دستیابی به تحصیلات یکی از بالاترین‌ها در جهان است. بیش از 85 درصد از جوانان تحصیلات متوسطه را به پایان می‌رسانند و بیش از دو سوم آنها به تحصیلات عالی می‌روند. ایرلند از نظر فارغ التحصیلان به ازای هر 1000 نفر در رتبه اول اروپا قرار دارد.

سرمایه گذاری دولت در امکانات کلاس جهانی مبتنی بر سنت طولانی تعالی دانشگاهی است. امروزه هفت دانشگاه، 14 موسسه فناوری و بسیاری دیگر از مراکز آموزشی و تحقیقاتی پیشرو در جهان وجود دارد که در امکانات پیشرفته ای در پردیس های زیبا واقع شده اند.

تحقیقات ایرلندی در 18 زمینه تحقیقاتی در رتبه یک درصد برتر جهان قرار دارد و همه دانشگاه های این کشور در 3 درصد برتر در سراسر جهان قرار دارند. دانشجویان 160 کشور در ایرلند تحصیل می کنند و 12 درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می دهند.

چرا تحصیل در ایرلند؟

. کشوری دوستانه و امن و این فقط ما نیستیم که آن را بگوییم! ایرلند توسط Lonely Planet به عنوان دوست‌دارترین کشور جهان در سال‌های 2008 و 2010 انتخاب شد و در سال 2013 در فهرست جهانی صلح در رتبه دوازدهم قرار گرفت. طبیعت مهمان نواز ما همراه با حس بی نظیر سرگرمی تضمین می کند که زندگی در ایرلند تجربه ای فراموش نشدنی است.

. کشور انگلیسی زبان ایرلند، کشوری انگلیسی زبان، پیوندهای فرهنگی، اقتصادی و آموزشی نزدیکی با دنیای انگلیسی زبان، به ویژه با بریتانیا – همسایه همسایه ما – و با ایالات متحده دارد.

. مدارک بین المللی به رسمیت شناخته شده و مدارک انتخاب گسترده ایرلندی برای برتری در سراسر جهان شناخته شده است. دانش‌آموزان می‌توانند از میان طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها برای رفع نیازهای خود در مدارس تجاری معتبر، مراکز برتر علمی و فناوری و همچنین دانشکده‌های زبان، علوم انسانی و هنرهای مشهور، انتخاب کنند.

. محیط های آموزشی حمایتی دفاتر بین المللی اختصاصی از نزدیک با کارکنان دانشگاهی، اداری و متخصص همکاری می کنند تا به طور کامل از دانش آموزان در طول مدت اقامتشان در ایرلند حمایت کنند. از طریق این ساختارهای پشتیبانی، دانش آموزان به اطلاعات، امکانات، خدمات و کارکنان دسترسی مستقیم دارند.

. فرهنگ نوآورانه و خلاق ایرلند سرزمینی غنی از میراث فرهنگی با سابقه نوآوری های پیشرو در جهان است. از پر زرق و برق اسکار وایلد تا جیمز جویس قالب شکن، از فیزیک کوانتومی پیشگام جان بل تا برنده جایزه نوبل ارنست والتون، فرهنگ نوآورانه و خلاقانه منحصر به فرد ایرلند بخشی جدایی ناپذیر از تجربه ایرلندی است. کارآفرین ترین کشور اروپا ایرلند است!

. فارغ التحصیلان ممتاز فارغ التحصیلان ایرلند مبتکرانی در زمینه های خود، رهبران جوامع خود و سفیران تعالی در سراسر جهان هستند. مدارک تحصیلی و ارتباطات ایجاد شده در ایرلند یک پاسپورت را به موفقیت می رساند.

. شرکت‌های پیشرو جهانی در ایرلند شرکت‌هایی که برای موفقیت خود به نیروی کار ماهر، تحصیل‌کرده و بسیار توانمند نیاز دارند، در ایرلند مستقر می‌شوند. ایرلند از گوگل، فیسبوک، فایزر، اپل و اینتل استقبال کرده است تا تنها چند مورد را نام ببرند – که همگی ایرلند را به عنوان پایگاه اروپایی خود انتخاب کردند.

چگونه درخواست شود

مهم است که به یاد داشته باشید که روش درخواست برای یک موسسه آموزش عالی ایرلندی بستگی به این دارد که شما یک دانشجوی اتحادیه اروپا هستید یا یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا. وضعیت شما توسط درخواست شما تعیین می شود و پس از ثبت نام سال اول قابل تغییر نیست.

اگر به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا برای تحصیل در ایرلند درخواست می دهید، از طریق دفتر مرکزی برنامه های کاربردی (CAO) برای تمام دوره های کارشناسی اقدام می کنید، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید مستقیماً به مؤسسات آموزش عالی در ایرلند درخواست دهند.

شرایط ویزای دانشجویی

ایرلند متقاضیان بسیاری از کشورهای غیر اتحادیه اروپا را ملزم به داشتن ویزا برای ورود و تحصیل در ایرلند می کند. فرآیند مهاجرت دانشجویی به دو دسته تقسیم می‌شود، بر این اساس که آیا شما برای یک برنامه تحصیلی ارائه شده توسط یک موسسه آموزش عالی درخواست می‌کنید یا قصد دارید یک دوره انگلیسی زبان یا بدون مدرک را دنبال کنید.

اقلیم

آب و هوا را می توان معتدل، مرطوب و متغییر با بارندگی فراوان و فقدان دمای شدید خلاصه کرد. اگر خوش شانس باشید می توانید هر چهار فصل را در یک روز تجربه کنید!

از آنجایی که این جزیره در تمام طول سال تحت تأثیر گرمای جریان خلیج فارس قرار می گیرد، ایرلند نسبت به سایر کشورهایی که عرض جغرافیایی آن مشترک است بسیار گرمتر است. گلف استریم همچنین تضمین می کند که خط ساحلی ایرلند در طول زمستان بدون یخ باقی بماند.

زمستان های شدید به ندرت اتفاق می افتند، و شما بیشتر با درخشش گرم مواجه می شوید تا پذیرایی یخبندان، با میانگین دمای زمستانی بین 40 درجه فارنهایت/5 درجه سانتی گراد و 46 درجه فارنهایت/8 درجه سانتی گراد.

دمای تابستان معمولاً بین 60 درجه فارنهایت / 15 درجه سانتیگراد تا 70 درجه فارنهایت / 20 درجه سانتیگراد است. چیزی که بیش از حد محتمل است باران است – پس فراموش نکنید که وسایل باران خود را بسته بندی کنید!

بیمه سلامت

بر اساس مقررات اتحادیه اروپا/EEA، دانشجویان سایر کشورهای عضو که در دوره تحصیلی شرکت می کنند، مشروط بر اینکه فرم E.109 را به همراه داشته باشند، حق دریافت خدمات رایگان بیمارستانی را دارند. برای اینکه واجد شرایط باشید، باید مدارکی را از کشور خود به مقامات بهداشتی ایرلند ارائه دهید که حق شما را تأیید می کند.

بنابراین، باید قبل از سفر به ایرلند، برای انجام هر گونه شرایط ثبت نام و دریافت فرم های لازم، با اداره بهداشت در کشور خود تماس بگیرید. از 1 ژوئن 2004، E111 و تعدادی دیگر از فرم های ‘E’ (یعنی E128) با یک کارت بیمه سلامت اروپایی جدید (EHIC) جایگزین شدند. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا تحت پوشش هیچ گونه مراقبت پزشکی رایگان خارج از دانشگاه نیستند و بنابراین باید بیمه خصوصی خود را داشته باشند.

لطفاً توجه داشته باشید که برای تمام بستری‌ها هزینه‌های سنگینی دریافت می‌شود و توصیه می‌شود که بیمه درمانی کافی در نظر گرفته شود. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید در هنگام ثبت نام در اداره ملی مهاجرت گاردا مدرکی مبنی بر بیمه درمانی جامع ارائه دهند.

هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی، ارائه بیمه درمانی نیز الزامی است. اکیداً به دانشجویان توصیه می شود که بیمه مراقبت های پزشکی خصوصی را ترتیب دهند زیرا این امر انتخاب بیمارستان، پزشک و محل اقامت بیمارستان را در صورت بیماری تضمین می کند.

کار در ایرلند

دانشجویان بین المللی که مشغول تحصیل تمام وقت حداقل یک ساله هستند (در دوره ای که منجر به کسب مدرکی می شود که توسط وزارت آموزش و مهارت های ایرلند به رسمیت شناخته شده است، در حال حاضر برای کار در ایرلند نیازی به مجوز کار ندارند).

دوره های زبان انگلیسی در ایرلند

یکی از راه‌های برآورده کردن شرایط زبان برای پذیرش دانشگاه در ایرلند، انتخاب دوره آمادگی زبان انگلیسی است که توسط مدارس انگلیسی زبان در سراسر جهان، از جمله مدارس ایرلند ارائه می‌شود.

با گذراندن دوره آموزشی مناسب آزمون زبان انگلیسی، مهارت های زبانی خود را برای کسب نمرات مورد نیاز برای آزمون های آیلتس، تافل، PTE Academic، C1 Advanced یا سایر آزمون های انگلیسی ارتقا می دهید.

دوره های آمادگی در ایرلند

برخی از دانشجویان بین المللی ممکن است نتوانند در ایرلند تحصیل کنند زیرا تحصیلات قبلی آنها با سیستم دانشگاهی این کشور مطابقت ندارد. برای اجازه گرفتن در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در ایرلند، آنها باید در یک سال پیش لیسانس یا پیش کارشناسی ارشد که توسط یک دانشگاه محلی ارائه می شود ثبت نام کنند.

مطالعات پایه محبوب در ایرلند شامل مدارک پیش از حقوق، دوره های MBA، پیش پزشکی، مطالعات پیش از پرستاری، یا انواع دیگر برنامه های بنیاد بین المللی در مهندسی، اقتصاد، مالی، علوم اجتماعی، علوم و انواع دیگر برنامه های مسیر دانشگاه. دوره های آمادگی در ایرلند شامل آموزش آکادمیک زبان انگلیسی برای کمک به دانشجویان بین المللی برای برآوردن الزامات زبان دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد می باشد.

مدارک پایه در سال های اولیه در ایرلند برای افزایش شانس شما برای پذیرش در دانشگاه های ایرلند عالی است. مدارس بازرگانی پیش دانشگاهی، دانشکده های حقوق یا دانشکده های پزشکی اطمینان حاصل می کنند که دانش آموزان بین المللی مهارت های مورد نیاز خود را برای موفقیت در سیستم آکادمیک ایرلند توسعه می دهند. آموزش پیش دانشگاهی همچنین شامل کلاس های ادغام فرهنگی است که به دانش آموزان کمک می کند بیشتر در خانه خود احساس کنند. برخی از برنامه‌های پیش‌دانشگاهی در صورتی که دانش‌آموزان مراحل آماده‌سازی را با نمرات بالا تکمیل کنند، ثبت‌نام در مؤسسه را تضمین می‌کنند.

کجا می توانم دوره پایه در ایرلند تحصیل کنم؟

شهرهای برتر ایرلند که دانش‌آموزان می‌توانند در برنامه سال پایه شرکت کنند عبارتند از: دوبلین، گالوی، کورک و غیره.

آزمون های زبان انگلیسی

دانشگاه‌های ایرلند می‌خواهند مدرکی را ببینند که شما مهارت‌های خوبی در زبان انگلیسی دارید، تا بتوانید به راحتی در دوره‌های آنها موفق شوید. دانشگاه های ایرلند این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند:

  • . PTE Academic
  • . IELTS
  • . TOEFL
  • . C1 Advanced

زندگی در ایرلند

بیایید نگاه دقیق تری به میانگین شهریه و هزینه های زندگی در ایرلند بیندازیم:

هزینه تحصیل در ایرلند

در دانشگاه های ایرلند، هزینه های تحصیل به ملیت، نوع مدرک و رشته تحصیلی شما بستگی دارد.

دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا

. بدون شهریه (رایگان) برای مقاطع لیسانس

. 3000 تا 30000 یورو در سال برای مقاطع کارشناسی ارشد

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا

. 9850-55000 یورو در سال برای مدارک لیسانس

. 9950-35000 یورو در سال برای مقاطع کارشناسی ارشد

بالاترین شهریه در دانشگاه های خصوصی است. این موسسات ممکن است هیچ تفاوتی بین شهروندان اتحادیه اروپا / EEA و غیر اتحادیه اروپا / EEA ایجاد نکنند.

همچنین می توانید بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در ایرلند را بررسی کنید.

هزینه های زندگی در ایرلند

بسته به بودجه و عادات خرج کردنتان، باید بتوانید با 550 تا 1000 یورو در ماه در اکثر شهرها در ایرلند زندگی کنید. شهرهای بزرگتر، مانند دوبلین، بودجه شما را به 1500 تا 1800 یورو در ماه می رساند.

در اینجا خلاصه ای از میانگین هزینه های زندگی آورده شده است:

. محل اقامت (سالن های دانشجویی در مقابل اجاره خصوصی): 200-300 در مقابل 400-900 یورو در ماه

. آب و برق: 90-120 یورو در ماه

. غذا یا مواد غذایی: 250-350 یورو در ماه

. کارت حمل و نقل ماهانه: 120 یورو

. کتاب و مواد آموزشی: 75 یورو در ماه

. فعالیت های اجتماعی: 60 تا 100 یورو در ماه

درباره ایرلند

ایرلند از 8000 سال قبل از میلاد مسیح مسکونی بوده است. سیستم قانون برهون اولیه آن بسیار پیچیده بود، و زمانی که اروپا وارد قرون تاریک شد، صومعه های ایرلند به عنوان چراغی از فرهنگ و یادگیری در سراسر قاره باقی ماندند. با این حال، ایرلند قرار بود با دوران تاریک خود روبرو شود، ابتدا با تهاجم وایکینگ ها و سپس آنگلو-نورمن. تاریک ترین دوران ایرلند، قحطی بزرگ 1845-1849، شاهد کشته شدن بیش از یک میلیون نفر و مهاجرت میلیون ها نفر دیگر بود که اولین بذرهای دیاسپورای ایرلندی را کاشتند.

اوایل دهه 1900 شاهد یک قیام محکوم به فنا در سال 1916 بود. جنگ استقلال و امضای معاهده انگلیس و ایرلند. این معاهده به سلطه بریتانیا در 26 استان از 32 شهرستان پایان داد و یک ایالت آزاد ایرلندی را تأسیس کرد. در سال 1937، قانون اساسی جدید، دولت آزاد ایرلند را مجدداً به عنوان ایرلند تأسیس کرد و در سال 1949، ایرلند جمهوری اعلام شد.

در ایرلند شمالی، راهپیمایی‌های اولیه صلح‌آمیز حقوق مدنی در دهه 1960 با چندین دهه خشونت دنبال شد. با این حال، در سال 1998، یک طرح صلح مورد توافق همه طرف ها قرار گرفت. سازمان ها در هر طرف سلاح های خود را زمین می گذارند و ایرلند شمالی اکنون در صلح است. در سال 2013، شاخص صلح جهانی، جمهوری ایرلند را دوازدهمین کشور صلح آمیز روی زمین قرار داد.

شرایط تاریخی متمایز ایرلند که بسیار فراتر از وزن خود در صحنه بین المللی است، با موقعیت منحصر به فرد آن به عنوان یک کشور اروپایی پسااستعماری، بی طرفی و موقعیت شریک مورد اعتماد آن در بسیاری از مناطق درگیری ترکیب می شود تا تأثیر پایدار و ارزشمندی را تضمین کند. امروزه ایرلند به عنوان یک رهبر جهانی (چه از نظر دانشگاهی و چه در عمل) در زمینه های روابط بین الملل و حقوق، مطالعات صلح و درگیری، حقوق بشر و توسعه شناخته شده است.

بر اساس شاخصی که ارنست و یانگ در سال 2013 با همکاری واحد اطلاعات اکونومیست تهیه کرد، جمهوری ایرلند نیز یکی از جهانی ترین اقتصادهای جهان است. از دهه 1970، ایرلند از یک جامعه عمدتاً کشاورزی به یک بازیگر اصلی در صنایع بین المللی نرم افزار، غذا، داروسازی و فناوری پزشکی تبدیل شده است.

در پی یک انقباض مالی بزرگ در دوره 2008-2010، دولت ایرلند یک سری اصلاحات سخت را اجرا کرده است. با از بین بردن زیاده‌روی‌های سال‌های رونق «ببر سلتیک»، اقتصاد در سال 2011 به رشد بازگشت، و همه شاخص‌ها برای سال‌های آتی رشد ثابت، ولو متوسطی دارند.

دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در ایرلند

بالی‌اغان (1)

کالج هنر Burren (1 PhD)

دوبلین (3)

کالج سلطنتی جراحان ایرلند (1 PhD)

کالج دانشگاه دوبلین (56 دکترا)

کالج ترینیتی دوبلین (3 دکترا)

دوبلین (3)

کالج سلطنتی جراحان ایرلند (1 PhD)

کالج دانشگاه دوبلین (56 دکترا)

کالج ترینیتی دوبلین (3 دکترا)

گالوی (1)

دانشگاه گالوی (2 دکترا)

لیمریک (2)

دانشگاه لیمریک (1 PhD)

کالج مری ایمیکولیت، دانشگاه لیمریک (4 دکترا)

مینوث (1)

دانشگاه Maynooth (32 دکترا)

ویزای تحصیلی ایرلند

اگر اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایرلند باید برای ویزا اقدام کنید. اطلاعات زیر از سایت های سفارت و کنسولگری گرفته شده است. ویزای دانشجویی که برای ثبت نام در یک برنامه تحصیلی کامل در ایرلند نیاز دارید در زیر نمایش داده شده است.

ویزای تحصیلی

توضیحات برنامه

شما باید حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ سفر به ایرلند برای ویزا به صورت آنلاین درخواست دهید. شما باید فرآیند درخواست آنلاین را تکمیل کنید. دستورالعمل های موجود در فرم درخواست خلاصه را دنبال کنید و سپس فرم خلاصه را چاپ، امضا و تاریخ کنید و آن را همراه با مدارک پشتیبان خود ارسال کنید. شما باید بیومتریک را نیز ارائه دهید.

حساب بانکی مسدود شده

لازم نیست

هیچ حساب بانکی مسدود شده ای لازم نیست.

مصاحبه ویزا

لازم نیست

نیازی به مصاحبه نیست.

سفر به خارج

لازم نیست

نیازی به سفر به خارج از کشور نیست

مدت زمان ویزا

مدت زمان مطالعه

اطلاعات دیگر

به طور کلی، شما می توانید انتظار تصمیم گیری را ظرف 8 هفته از تاریخ ارائه درخواست خود داشته باشید.

هزینه ویزا

60 یورو

قیمت استاندارد برای ویزای تحصیلی 60 یورو است

اثبات حداقل سرمایه

ضروری

شما به مدرکی مبنی بر 7000 یورو در سال نیاز دارید.

هزینه های دیگر

مورد نیاز نیست

بیمه سلامت

ضروری

بیمه پزشکی خصوصی باید پوششی را برای حوادث و یا بیماری فراهم کند و دانشجو را برای هر دوره بستری در بیمارستان پوشش دهد.

اثبات مهارت های زبانی

ضروری

به عنوان یک مقیم ایران باید مهارت های زبانی خود را ثابت کنید.

چک پزشکی

مورد نیاز نیست

برای ساکنین ایران نیازی به بررسی پزشکی نیست.

بیومتریک

ضروری

بیومتریک لازم است

سوابق کیفری

مورد نیاز نیست

هیچ سوابق کیفری لازم نیست

مدرک اقامت

لازم نیست

مدرک اقامت مورد نیاز نیست

سلب مسئولیت

اطلاعات مربوط به ویزا تا جایی که ما می دانیم درست و کامل است. همه توصیه ها بدون ضمانت از جانب نویسنده یا ناشر ارائه می شود. نویسنده و ناشر هرگونه مسئولیتی در رابطه با استفاده از این اطلاعات را رد می کنند.

در مورد مقررات مجوز کار برای تحصیل پاره وقت (در حین تحصیل) و تمام وقت (بعد از تحصیل) در این کشور هر آنچه که باید بدانید را بیابید.

کار همزمان با تحصیل در ایرلند

اگر اهل ایران هستید، اگر می خواهید تحصیل را با کار در ایرلند ترکیب کنید، به مجوز کار نیاز دارید.

در اینجا قوانین دریافت مجوز کار پاره وقت را مشاهده می کنید.

دانشجویانی که دارای مهر مهاجرت معتبر 2 هستند، اجازه کار در حین تحصیل را دارند.

چگونه می توانم درخواست بدهم؟

در مقامات محلی

دانشجویان بین المللی که مایل به کار در ایرلند هستند باید شماره خدمات عمومی شخصی (PPS Number) را دریافت کنند. یک کارفرما فقط می تواند با یک شماره PPS به کارمندان پرداخت کند و وجوه معمولاً فقط به یک حساب بانکی ایرلندی پرداخت می شود.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

. ویزای دانشجویی معتبر با مجوز Stamp 2;

. وضعیت یک دانشجوی تمام وقت

مدت زمان مجوز کار

مجوز کار شما تا زمانی که مجوز مهاجرت دانشجویی Stamp 2 معتبر باشد معتبر خواهد بود.

حداکثر ساعت کار در هفته

20 ساعت در هفته

شما اجازه دارید 20 ساعت در هفته کار کنید. در تعطیلات زمستانی و تابستانی می توانید تمام وقت کار کنید.

حداقل دستمزد در ماه

33,190,246 IRR/ماه

در حین کار در ایرلند حداقل حقوق 33,190,246 IRR در ماه تضمین می شود.

اطلاعات اضافی

به شرطی که دوره تحصیلی در لیست دوره‌های واجد شرایط ویزا دولت گنجانده شده باشد، می‌توانید به شغل عادی مشغول شوید.

کار پس از فارغ التحصیلی در ایرلند

آیا می خواهید پس از فارغ التحصیلی در ایرلند کار کنید؟ اگر اهل ایران هستید، پس از پایان تحصیلات خود به مجوز کار برای یافتن شغل تمام وقت در ایرلند نیاز دارید.

اول چیزهای مهم! در ایرلند، می توانید یک مجوز کار مانند مجوز کار عمومی یا مجوز استخدام مهارت های حیاتی را برای ماندن در کشور و کار تمام وقت انتخاب کنید. اطلاعات مجوز کار ما را در زیر بخوانید و برنامه ریزی را شروع کنید!

مجوز کار عمومی

اگر می خواهید پس از پایان تحصیلات خود در ایرلند کار کنید، این مجوز به شما اجازه می دهد تا حداکثر 2 سال در اینجا کار کنید. این مجوز برای 3 سال دیگر قابل تمدید است. بعد از این 3 سال دیگر تمدید نخواهد شد. از شما انتظار می رود که برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهید.

چگونه می توانم درخواست بدهم؟

آنلاین، در مقامات محلی

مجوزهای استخدام توسط وزارت تجارت، شرکت و نوآوری (DBEI) صادر می شود، نه توسط خدمات تابعیت و مهاجرت ایرلند (INIS). درخواست توسط شما یا کارفرمایی که نیاز به ارائه یک سری اسناد مرتبط با شرکت به همراه اسناد مربوط به شما دارد، تهیه شده است.

چقدر طول می کشد تا مجوز را دریافت کنید؟

28 روز

پس از درخواست برای مجوز کار، باید 28 روز برای تصمیم گیری صبر کنید. این تصمیم در سایت DBEI اعلام خواهد شد.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

پیشنهاد کار؛

این شغل حقوق ناخالص بیش از 30000 یورو در سال پرداخت می کند.

برخی از افراد با حقوق ناخالص 27000 یورو در سال نیز می توانند پذیرش شوند.

چه زمانی می توانم درخواست را شروع کنم؟

حداقل 12 هفته قبل از اولین روز کار می توانید درخواست برای مجوز کار را شروع کنید

مدت زمان مجوز کار

2 سال

مجوز کار شما تا 2 سال معتبر خواهد بود. این مجوز برای 3 سال دیگر قابل تمدید است. بعد از این 3 سال دیگر تمدید نخواهد شد. از شما انتظار می رود که برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهید.

هزینه های مجوز کار

22,670,933 تا 45,341,866 IRR

شما باید 22,670,933 تا 45,341,866 ریال برای مجوز کار خود بپردازید. یک مجوز 6 ماهه 500 یورو هزینه دارد، در حالی که در این مدت 1000 یورو است.

حداکثر ساعت کار در هفته

40 ساعت در هفته

شما مجاز به کار 40 ساعت در هفته خواهید بود.

حداقل دستمزد در ماه

113,354,665 IRR/ماه

هنگام کار در ایرلند، حداقل حقوق 113،354،665 IRR در ماه تضمین می شود.

مدارک مورد نیاز

فهرست

برای درخواست مجوز کار به چند مدرک نیاز دارید:

. شرح کامل شغل پیشنهادی از جمله پیشنهاد حقوق؛

. مدرک صلاحیت حرفه ای کارمند

مجوز استخدام مهارت های حیاتی

اگر می خواهید پس از پایان تحصیلات خود در ایرلند کار کنید، این مجوز به شما اجازه می دهد تا حداکثر 2 سال در اینجا کار کنید. پس از 2 سال اولیه، اگر شرایط را داشته باشید، یک مجوز مهاجرت دریافت خواهید کرد که به شما اجازه می دهد بدون مجوز کار در ایرلند کار و زندگی کنید. این مجوز مهاجرت قابل تمدید است.

چگونه می توانم درخواست بدهم؟

آنلاین، در مقامات محلی

مجوزهای کار توسط DBEI صادر می شود، نه توسط خدمات تابعیت و مهاجرت ایرلند (INIS). این برنامه شامل یک سری اسناد مربوط به شرکت به علاوه اسنادی در مورد شما می باشد.

چقدر طول می کشد تا مجوز را دریافت کنید؟

28 روز

پس از درخواست برای مجوز کار، باید 28 روز برای تصمیم گیری صبر کنید.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

یک پیشنهاد شغلی مهارت حیاتی با پرداخت بیش از 32000 یورو در سال.

همچنین اگر کارفرمایی به شما یک شغل مهارتی غیر حیاتی با پرداخت بیش از 64000 یورو در سال به شما پیشنهاد دهد، می توانید درخواست دهید. قرارداد با کارفرما باید 2 سال یا بیشتر باشد.

چه زمانی می توانم درخواست را شروع کنم؟

حداقل 12 هفته (3 ماه) قبل از اولین روز کار می توانید درخواست برای مجوز کار را شروع کنید

مدت زمان مجوز کار

2 سال

مجوز کار شما تا 2 سال معتبر خواهد بود. پس از 2 سال اولیه، اگر شرایط را داشته باشید، یک مجوز مهاجرت دریافت خواهید کرد که به شما اجازه می دهد بدون مجوز کار در ایرلند کار و زندگی کنید. این مجوز مهاجرت قابل تمدید است.

هزینه های مجوز کار

45,341,866 IRR

شما باید 45,341,866 ریال برای مجوز کار خود بپردازید.

حداکثر ساعت کار در هفته

40 ساعت در هفته

شما مجاز به کار 40 ساعت در هفته خواهید بود.

حداقل دستمزد در ماه

113,354,665 IRR/ماه

هنگام کار در ایرلند، حداقل حقوق 113،354،665 IRR در ماه تضمین می شود.

مدارک مورد نیاز

فهرست

برای درخواست مجوز کار به چند مدرک نیاز دارید:

. یک عکس به اندازه پاسپورت؛

. کپی پاک (ترجیحاً رنگی) از صفحات مشخصات شخصی در پاسپورت شما؛

. یک کپی از تشخیص صلاحیت؛

. تمبر مهاجرت و ویزا، در صورت وجود.

سلب مسئولیت

اطلاعات مربوط به مجوز کار تا جایی که ما می دانیم درست و کامل است. همه توصیه ها بدون ضمانت از جانب نویسنده یا ناشر ارائه می شود. نویسنده و ناشر هرگونه مسئولیتی در رابطه با استفاده از این اطلاعات را سلب می‌کنند.

نحوه درخواست برای کارشناسی ارشد در ایرلند

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در ایرلند گرفته اید، باید مدارک مناسبی را جمع آوری کنید تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای درخواست در ایرلند چه مدارکی باید ارائه کنم؟

مدارکی که برای درخواست دانشگاه ایرلند باید ارائه دهید، ساده هستند. به همین دلیل است که نمی توانید تعجب کنید که نیاز دارید:

. گواهی مهارت زبان انگلیسی؛

. مدارک و گواهینامه های گذشته شما؛

. اثبات هویت

البته، بر اساس برنامه ای که می خواهید برای آن درخواست دهید، به مدارک اضافی نیاز دارید، مانند:

. مقاله های شخصی یا نمونه های نوشتاری؛

. توصیه نامه؛

. نمرات دبیرستان شما

مهارت های انگلیسی خود را ثابت کنید

جمهوری ایرلند با دانش آموزان خود مهربان است، بنابراین، اگر قبلاً انگلیسی زبان مادری هستید یا قبلاً به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید، نیازی به ارائه مدرک انگلیسی نخواهید داشت.

اگر به زبان انگلیسی مطالعه نکرده اید یا زبان مادری ندارید، باید موارد زیر را آماده کنید:

TOEF

IELTS

C1 Advanced or Proficiency

نمرات آزمون اضافی

بدیهی است که اگر در مقطع کارشناسی ارشد از شما نمرات آزمون دیگری خواسته شود، باید آنها را ارائه دهید. این بستگی به مدرکی دارد که می خواهید تحصیل کنید و در کدام دانشگاه، بنابراین اگر به BMAT یا LNAT نیاز ندارید، حتما بررسی کنید.

مهلت درخواست برای ایرلند

جمهوری ایرلند احتمالاً کشوری با طولانی ترین دوره درخواست تا کنون است! به مدت 9 ماه، دانشجویان می توانند برای مدرک خود درخواست دهند، اما یک نکته کوچک وجود دارد: حتی اگر دوره درخواست از اکتبر شروع شود و در ماه مارس به پایان برسد، مکان هایی که توسط سایر دانشجویان تا تاریخ 1 مه تایید نشده است، خالی در نظر گرفته می شوند. بنابراین، روند درخواست دوباره از ماه می تا اول جولای شروع می شود. اصولاً هر وقت بخواهید برای دانشگاهی در ایرلند اپلای کنید، خوب است.

برنامه های جالب برای شما

عکس

چه رشته ای برای تحصیل در ایرلند؟

عکس

مدارک دکتری در ایرلند

سیاست‌های بین‌المللی اخیر، همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی و تبادل دانشجو بین کشورها را در سراسر جهان ترویج می‌کند. مدارک تحصیلی و دکترا با کیفیت بالا برای ایجاد یک شبکه آموزشی جهانی که از طریق تحرک دانشجو و کارکنان قابل دستیابی است، بیشتر در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. برنامه های شغلی و پژوهش محور از توسعه دانشجویان بین المللی حمایت می کند.

همکاری دانشگاهی دانشجویان را در سراسر جهان، به عنوان مثال در استرالیا، آسیا، اروپا و ایالات متحده امکان تحصیل می‌دهد و راه‌هایی برای تشخیص مدارک قبلی ارائه می‌دهد. گزینه های تحصیلی مختلف بسته به روش مطالعه ترجیحی آنها، جایگزین های مناسبی را به دانشجویان ارائه می دهند.

بسیاری از برنامه های تحصیلی در استرالیا، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به زبان انگلیسی تدریس می شود. محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی شامل کشورهای زیر است: استرالیا، بلژیک، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده و غیره. با این حال، این تنها کشورهایی نیستند که آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بقیه جهان پر از انتخاب های بی پایان تحصیلی است، از دانشگاه های دارای رتبه بالا گرفته تا دانشگاه های کوچکتر و تخصصی تر.

مدارک دکتری (فوق لیسانس).

اگر مایل به تحصیل بیشتر فراتر از سطح کارشناسی هستید یا اگر می خواهید پیشرفت شخصی یا شغلی در دانشگاه داشته باشید، می توانید مدرک دکترا بگیرید. مدارک دکترا برنامه‌های تحصیلات تکمیلی هستند که معمولاً از مدرک کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد یا MRes پیروی می‌کنند، اما بسته به دانشگاه ممکن است شرایط بیشتری وجود داشته باشد. دانش آموزان ملزم به انجام تحقیقات خود در یک موضوع انتخابی هستند. با کمک یک سرپرست، دانش و مهارت های تحلیلی را در یک زمینه خاص یا چند رشته ای توسعه می دهید و تحقیقات مستقلی را انجام می دهید. طول مدت مدرک دکترا در هر کشور و موسسه متفاوت است. گاهی اوقات تحقیقات خود شما با کار برای بخش مانند برگزاری سمینارها یا تدریس گروهی کوچک همراه است.

دانشجویان دکترا ملزم به تحصیل در محوطه دانشگاه تحت نظارت دقیق هستند، اما دانشگاه هایی وجود دارند که دانشجویانی را می پذیرند که در مقطع دکتری آموزش از راه دور پاره وقت ثبت نام می کنند. تحصیل در پردیس همچنین می تواند تمام وقت و همچنین پاره وقت باشد، در این صورت نوع پاره وقت معمولاً دو برابر دوره تحصیلی تمام وقت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT