تحصیل در مالزی

راهنمای نهایی تحصیل در مالزی در سال 2024

زمان مطالعه 8 دقیقه

تحصیل در مالزی

وقتی دنیای مدرن با جهان در حال توسعه مخلوط می شود، چه چیزی را می توانید تصور کنید؟ احتمالا چیزی مثل مالزی زیباست. مالزی دارای ترکیبی فرهنگی و تاریخی است که آن را به یک گنج در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. و وقتی کسی می گوید “ترکیب تاریخی” در آسیای جنوب شرقی، این شما را گرسنه کرده است. به هر حال، چنین ترکیبی فقط می تواند یک معنی داشته باشد: غذای خوشمزه که شما را وحشی کند. تحصیل در مالزی را بیشتر بشناسید.

اخیراً نیز دانشگاه‌ها و کالج‌های مالزی شروع به معرفی برنامه‌های کارشناسی ارشد و لیسانس به زبان انگلیسی کرده‌اند. دانش‌آموزان از همه جا می‌آیند تا به کلاس‌هایشان بپیوندند و به‌طور طولانی در مکانی زندگی کنند که بیشتر مردم فقط آرزوی آن را دارند.

چرا تحصیل در مالزی؟

1. مقرون به صرفه است

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی مالزی بین 500 تا 4500 یورو در هر سال تحصیلی است. مدرک پزشکی استثنای اصلی است، با شهریه تا 27000 یورو در سال.

بنابراین برای اکثر رشته ها، شما بسیار کمتر از هزینه ای که در دانشگاه یا کالج در ایالات متحده، کانادا، انگلستان یا استرالیا پرداخت می کنید، پرداخت خواهید کرد.

2. انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود

حدود 50 تا 60 درصد مالزیایی ها حداقل در سطح مکالمه به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در حالی که ممکن است در مقایسه با کشورهای دیگر زیاد به نظر نرسد، به خاطر داشته باشید که بیشتر وقت خود را در شهرهای بزرگ دانشجویی مانند کوالالامپور سپری خواهید کرد، جایی که نیازی نیست نگران موانع زبان باشید.

3. دانشگاه های مالزی جزو بهترین های آسیا هستند

رتبه بندی جهانی دانشگاه ها که هر ساله منتشر می شود، دانشگاه های مالزی را در زمره بهترین موسسات آموزش عالی در آسیا قرار می دهد. این شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی می شود و دلیل عالی دیگری برای تحصیل در اینجا است.

4. از آرامش و امنیت لذت ببرید

بر اساس رتبه بندی های اخیر مالزی یکی از امن ترین و آرام ترین کشورهای جهان است. این کشور دارای یک محیط سیاسی پایدار، یک اقتصاد در حال رشد، و یک صنعت در حال توسعه است – عوامل کلیدی که به چشم انداز مثبت کلی جامعه محلی کمک می کنند.

5. این مکان مکان های میراث جهانی یونسکو و زیبایی های طبیعی است

آب و هوای عالی، زیبایی طبیعی و غذاهای بی نظیر، مالزی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در آسیا تبدیل کرده است.

هنگام تحصیل و زندگی در آنجا، بازدید از ساختمان ها و مکان های نمادین مانند کوه کینابالو، غارهای باتو، منارا کوالالامپور، جزایر پرهنتیان، پارک ملی گونونگ مولو و غیره را فراموش نکنید.

تحصیل در مالزی چگونه است؟

یکی از چیزهایی که مالزی به آن معروف است، جشن گرفتن مداوم تعطیلات مختلف است. مجموعه بی پایانی از جشنواره ها در طول سال برگزار می شود. و اگر در آنجا دانشجو هستید، ممکن است الزامی برای پیوستن به آن نباشد، اما ممکن است شما نیز همینطور.

نکته خوش شانس این است که چندین زبان و گروه قومی در مالزی حضور دارند. این بدان معناست که مهم نیست اهل کجا هستید، افرادی را خواهید یافت که می توانند با شما انگلیسی صحبت کنند و با خوشحالی به شما کمک می کنند تا به آنجا بروید.

و البته همین قوانین برای کلاس های شما در مالزی نیز اعمال می شود. برای هر کلاسی آماده باشید و قبل از اینکه تصمیم بگیرید در این ماه به جشنواره دیگری بپیوندید، سخت مطالعه کنید.

در مالزی چه تحصیلی کنیم؟

در مالزی، تاریخ طولانی هنر، ادبیات و موسیقی آن‌ها را به مکانی جالب برای پیگیری موضوعات مرتبط با فرهنگ محلی خود تبدیل کرده است. با این حال، در همان زمان، مالزی همچنین به مکانی قوی و پرجنب‌وجوش برای نوآوری‌های فناوری و کسب‌وکار تبدیل شده است، و به دانشجویان جوان کارشناسی و کارشناسی ارشد اجازه می‌دهد تا در مکانی مناسب با اهداف شغلی خود تماس بگیرند.

در اینجا لیستی از رشته های تحصیلی در مالزی آمده است:

  • مدارک مالی در مالزی
  • مدرک اقتصاد در مالزی
  • مدارک مهندسی عمومی در مالزی
  • مدارک مطالعات فرهنگی در مالزی

کجا در مالزی تحصیل کنیم؟

به عنوان یک کشور، مالزی آنقدر بزرگ نیست، بنابراین مکان های زیادی برای قرار دادن یک شهر بزرگ وجود ندارد. اما، اگر علاقه مند به دانستن هستید، کوالالامپور بزرگترین شهر و پایتخت ملی مالزی است. همچنین شهرهای کوچکتر دیگری مانند Melaka City، Kuantan، Ipoh و Georgetown را خواهید یافت. مطمئناً در سفر بین آنها، نگاهی اجمالی به زندگی شهری بزرگ، همراه با زندگی شهری کوچک، در یک روز کوتاه خواهید داشت.

در کدام دانشگاه های مالزی تحصیل کنیم؟

مالزی اخیراً شروع به ایجاد دانشگاه‌های خود کرده است و کالج‌ها، آکادمی‌ها و مؤسسات مختلف را با هم ترکیب می‌کند تا دانشگاه‌های بزرگ‌تری ایجاد کند. در عین حال، دانشگاه‌های دولتی بزرگی وجود دارد که دولت مالزی به شدت از آنها حمایت و یارانه دریافت می‌کند.

در اینجا چند دانشگاه آشنا در مالزی آورده شده است:

چگونه درخواست شود

هر دانشگاه در مالزی سیستم خاص خود را در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می دهد برای برنامه های تحصیلی خود درخواست دهند و ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید از طریق درخواست آنها بروید و مطالب خود را در آنجا ارسال کنید.

در اینجا برخی از الزامات اساسی وجود دارد که برای هر برنامه ای نیاز دارید:

اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)

کارنامه / سوابق دوره های قبلی شما

اسکن پاسپورت و/یا شناسنامه شما

CV شما

نمرات تست

مدرک تحصیلی یا کمک مالی

توصیه نامه (بین 2-3)

نمونه کارها و/یا نمونه های نوشتاری

راه های مفید برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای دانشگاه در مالزی

دوره های آمادگی را بگذرانید

این نوع دوره‌ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند.

یک برنامه پیش از M.B.A، پیش قانون یا پیش از پزشکی، و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی انتخابی خود تحصیل کنید، امتحان کنید.

زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید

اگر در یک برنامه تحصیلی در مالزی شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

آزمون های زبان انگلیسی

برای درخواست تحصیل در مالزی، باید مدرکی را برای تسلط خود به زبان انگلیسی ارائه دهید.

مدارک مورد قبول عموماً توسط دانشگاه های مالزی عبارتند از:

آکادمیک PTE

تافل

آیلتس

C1 Advanced یا C2 Proficiency

زندگی در مالزی

بیایید نگاهی دقیق تر به شهریه و هزینه های زندگی در مالزی بیندازیم:

هزینه های تحصیل

در مالزی، هزینه های تحصیل بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است، مانند: نوع دانشگاه (دولتی در مقابل خصوصی)، سطح مدرک (لیسانس در مقابل کارشناسی ارشد)، طول تحصیل (2 تا 5 سال) و غیره.

شهریه در دانشگاه های دولتی

مدارک لیسانس: 2000 تا 4500 یورو در سال. برخی از مدارک پزشکی می تواند تا 27000 یورو در سال هزینه داشته باشد

مدرک کارشناسی ارشد: 500-4000 یورو در سال

شهریه در دانشگاه های خصوصی

مدارک لیسانس: 1350-9300 یورو در سال. برخی از مدارک پزشکی می تواند تا 19850 یورو در سال هزینه داشته باشد

مدرک کارشناسی ارشد: 1500-3000 یورو در سال

شهریه‌هایی که در اینجا فهرست کرده‌ایم، فقط نقش راهنما را ایفا می‌کنند. می‌توانید برنامه‌های گران‌تر و گاهی اوقات چند برنامه ارزان‌تر پیدا کنید. وب سایت رسمی دانشگاه بهترین مکان برای جستجوی اطلاعات به روز است.

هزینه زندگی در مالزی

اگر امیدوارید پول کافی برای جشنواره ها، جشن ها و مهمانی ها داشته باشید، خوش شانس هستید!

در مقایسه با اکثر نقاط دیگر، به ویژه در جنوب شرقی آسیا، مالزی نسبتاً مقرون به صرفه است. اجاره و غذا خیلی گران نیست. به طور کلی، شما باید 450-800 یورو در ماه برای هزینه های زندگی آماده کنید.

هزینه های زندگی در مالزی به شرح زیر است:

محل اقامت: 350-700 یورو در ماه بسته به نوع مسکن

آب و برق: 50-70 یورو در ماه

غذا و مواد غذایی: 200-350 یورو در ماه

کارت حمل و نقل ماهانه (قطار، مترو، اتوبوس): 21 یورو

بیمه درمانی: 210 یورو در سال

غذای 3 وعده برای 2 نفر در یک رستوران میان رده: 12 یورو

شیر: 1.36 یورو

نان: 0.69 یورو

تخم مرغ: 1.14 یورو

کاپوچینو: 2.18 یورو

درباره مالزی

مالزی که به عنوان فدراسیون مالزی یا فدراسیون مالزی نیز شناخته می شود، یک پادشاهی مشروطه فدرال است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. پایتخت این کشور کوالالامپور است که در زبان مالایی به معنای «خور گل آلود» است، اما دولت فدرال در پوتراجایا قرار دارد.

حقایق جالب در مورد مالزی

مالزی دارای بلندترین کوه در جنوب شرقی آسیا به نام کوه کینابالو است.

طول کل بزرگراه مالزی از محیط زمین بیشتر است: 65977 کیلومتر بزرگراه!

مالزیایی ها به طور متوسط بیشترین تعداد دوستان فیس بوک را دارند. من حسود نیستم!

جزیره بورنئو مالزی بزرگترین جزیره جهان است

مالزی بزرگترین دوربرگردان جهان را دارد: 2.2 مایل، با قطر 3.5 کیلومتر.

دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در مالزی

ویزای تحصیلی مالزی

اهل هلند هستی؟ شاید نیاز به ویزای دانشجویی داشته باشید…

…ولی خب ببینید لشکر میمون های دانشمند ما هنوز تحقیقات ویزای دانشجویی مالزی رو تموم نکردن!

نگران نباش، همه چیز اوکی است. ما در حال انجام آن هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا جستجوی شما برای مدرک بین المللی مناسب در مالزی کمی آسان تر و لذت بخش تر شود.

با این حال، شما همیشه می توانید ما را تا انتها شکست دهید و:

بررسی کنید که آیا واقعاً به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر. معمولا، اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا هستید و می خواهید در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کنید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. برخی دیگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز ممکن است حداقل برای مدت اولیه از ویزای ورود معاف شوند.

شروع به دسترسی به وب سایت های سفارت و کنسولگری کنید تا یک تصویر کلی از کل موضوع “برنامه ویزا” بدست آورید.

ضرب الاجل ها را بررسی کنید و بفهمید که چه مدت باید برای ویزای خود صبر کنید. شما نمی خواهید تحصیل در خارج از کشور را از این اشتباه احمقانه برنامه ریزی بد از دست بدهید.

به شکار لاشخور بروید و تمام اسنادی را که نیاز دارید جمع آوری کنید. به یاد داشته باشید، می توانید لیست را در وب سایت سفارت پیدا کنید.

پس انداز پول را شروع کنید، زیرا برخی از برنامه ها ممکن است به شما نیاز داشته باشند که حداقل بودجه را داشته باشید.

مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید. حتی اگر این الزام همیشه برای ویزا نباشد، به شما کمک زیادی می کند تا در طول تحصیلات دانشگاهی خود موفق شوید.

در مجموع، چه چیز دیگری می توانیم بگوییم جز: موفق باشید و هرگز تفریح را در طول تحصیل فراموش نکنید!

با تشکر و موفق باشید!

مجوز کار برای مالزی

اوه اوه!

به نظر می رسد که شما به یک فضای خالی از اطلاعات برخورد کرده اید.

در حال حاضر، تیم میمون‌های دانشمند ما نتوانستند راهنمای دقیقی درباره نحوه و زمان درخواست مجوز کار در مالزی، اگر از هلند می‌آیند، ایجاد کنند.

با این حال، همیشه می توانید با مقامات محلی چک کنید و اطلاعاتی در مورد موارد زیر دریافت کنید:

آیا واقعاً به اقامت یا مجوز کار نیاز دارید؟

آیا می توانید مستقیماً در مالزی درخواست دهید یا باید قبل از شروع کار به خانه برگردید و درخواست دهید؟

آیا زمان کافی برای درخواست دارید؟

اگر نیاز به درخواست مجوز کار دارید، چه مدارکی نیاز دارید؟

آیا می توانید در زمان جستجوی کار از خود حمایت کنید؟ یا می توانید حتی پس از یافتن شغل از خود حمایت کنید؟

بررسی کنید هنگام کار در کشور چه مالیات هایی باید بپردازید. اگر مزایایی دارید که می تواند زندگی شما را آسان تر کند.

خوب، این تمام چیزی است که ما (تا الان) داریم، پس موفق باشید و مطمئن باشید که سخت کار کنید و در رشته خود در مالزی بهترین باشید.

نحوه درخواست برای کارشناسی ارشد در مالزی

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در مالزی گرفته اید، باید مدارک مناسبی را جمع آوری کنید تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای درخواست در مالزی چه مدارکی باید ارائه کنم؟

از شما خواسته می شود اسناد پشتیبانی از جمله:

دیپلم دبیرستان یا لیسانس؛

رونوشت تحصیلی مطالعات قبلی؛

اسکن گذرنامه و/یا شناسنامه؛

رزومه؛

نمرات آزمون (GRE، GMAT، GPA)؛

اثبات وجوه؛

توصیهنامه ها؛

نمونه کارها و/یا نمونه های نوشتاری

مهارت های زبانی خود را ثابت کنید

برای اینکه نشان دهید مهارت های انگلیسی مناسبی دارید، باید مدرک زبان آیلتس، تافل یا C1 Advanced را نیز ارائه دهید. اگر حداقل نمرات زبان را ندارید، باید با گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی، آنها را بهبود ببخشید.

مهلت درخواست برای مالزی

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در مالزی معمولاً در پاییز (سپتامبر تا اکتبر) یا در بهار (مه تا ژوئن) است. بسیاری از دانشگاه ها دارای برنامه های کاربردی هستند، به این معنی که هر زمان که آماده باشید می توانید درخواست دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT