Data Analyst (تحلیلگر داده)

راهنمای کامل تبدیل شدن به Data Analyst (تحلیلگر داده)

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا به حرفه Data Analyst (تحلیلگر داده) علاقه مند هستید؟ در اینجا نحوه شروع کار در این صنعت عصر جدید آورده شده است.

تجزیه و تحلیل داده ها زمینه ای با رشد سریع است که شامل جمع آوری، مرتب کردن و مطالعه داده ها برای ارائه اطلاعات تجاری، هدایت روندهای بازار و هدایت تصمیمات تجاری است. افراد حرفه ای در این زمینه به عنوان تحلیلگر داده شناخته می شوند که با تجزیه و تحلیل داده های خام، بینش های ارزشمندی را به دست می آورند.

Data Analyst (تحلیلگر داده)

امروزه تقاضا برای تحلیلگران داده مانند همیشه بالا است و فرصت های زیادی برای تحلیلگران ماهر وجود دارد که به شرکت ها و سازمان ها در رفع نیازهای داده ای خود کمک کنند. در اینجا مراحل شروع یک حرفه کامل در تجزیه و تحلیل داده ها آورده شده است.

  1. اصول اولیه را بیاموزید

برای شروع به عنوان یک تحلیلگر داده، باید این زمینه و نحوه کار آن را بشناسید.

شما باید مجموعه مهارت ها، ابزارها و سایر الزامات مورد نیاز برای ایجاد یک حرفه در تجزیه و تحلیل داده ها را بشناسید. یک بررسی کلی از آنچه مورد نیاز است به شما این امکان را می دهد که زودتر تصمیم بگیرید که آیا این رشته ای است که واقعاً به آن علاقه دارید و چگونه آن را به کار بگیرید.

علاوه بر این، دانش برنامه نویسی کامپیوتری، آمار یا ریاضی پایه برای اکثر نقش های تجزیه و تحلیل داده ها یک مزیت است. شما نیازی به مدرک در این زمینه ها ندارید، اگرچه دریافت مدرک ممکن است رزومه شما را بهبود بخشد و دانش شما را عمیق تر کند.

از طرف دیگر، می ‌توانید در دوره ‌های خودآموزی تجزیه و تحلیل داده ‌ها، بوت کمپ ‌های کدنویسی و برنامه ‌های صدور مدرک ثبت نام کنید تا دانش خود را افزایش دهید و تجربه کسب کنید.

  1. مهارت های فنی را بیاموزید

Data Analyst (تحلیلگر داده)

Data Analyst (تحلیلگر داده)

پیشرفت در حرفه تحلیلگر داده مستلزم داشتن طیف گسترده ای از مهارت های فنی است. این مهارت ها شامل دانش آزمون فرضیه، توزیع احتمال و تحلیل رگرسیون است.

تحلیلگران داده با زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت، R، پایتون و زبان های پرس و جوی داده مانند SQL کار می کنند، بنابراین باید در آنها مهارت داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید با گذراندن دوره ها و کار با مجموعه داده های خام، تجربه SQL در دنیای واقعی را به دست آورید.

اگر یاد بگیرید از Microsoft Excel، Matlab و IBM SPSS با مجموعه داده‌ های مختلف استفاده کنید و با تکنیک ‌های آماده ‌سازی و پاک‌ سازی داده ‌ها آشنا باشید، مفید خواهد بود.

در نهایت، یادگیری استفاده از ابزارهای بصری سازی داده ها مانند Tableau و Power BI ضروری است، به این ترتیب یاد می گیرید که چگونه نتایج تجزیه و تحلیل خود را به صورت بصری ارائه دهید.

  1. با مجموعه داده های واقعی و ساخت مدل ها تمرین کنید

تمرین با مجموعه داده‌ های واقعی، مهم ‌ترین مرحله در شروع حرفه یک تحلیلگر داده است. تنها زمانی می توانید مهارت های خود را بهبود ببخشید که به طور مداوم آنها را در سناریوهای دنیای واقعی به کار ببرید.

به این ترتیب، می ‌توانید در برنامه ‌های مدرک تحصیلی یا دوره ‌های آنلاین که شامل پروژه‌ های عملی و مجموعه داده ‌ها برای کار و ساخت مدل ‌ها هستند، ثبت ‌نام کنید.

از طرف دیگر، می ‌توانید پروژه‌ های شخصی را با استفاده از مجموعه داده‌ های رایگان از سازمان‌ های دولتی یا شرکت ‌های دولتی برای اجرای تحلیل‌ های خود طراحی کنید. داده های زیادی وجود دارد، و این شما هستید که تصمیم می گیرید که کدام یک از آنها مناسب تر هستند.

نمونه هایی از مجموعه داده های عمومی برای شروع عبارتند از:

  1. یک پورتفوی کامل از پروژه های شخصی خود بسازید

گام بعدی در ایجاد یک حرفه تجزیه و تحلیل داده قوی، شامل گردآوری پورتفویی کامل از پروژه ها برای نشان دادن تخصص شما در این زمینه است.

ممکن است بلافاصله پس از یادگیری اصول اولیه با چند مشتری کار کرده باشید، داشتن مجموعه ای از بهترین پروژه های شخصی شما اغلب در پیدا کردن شغل مناسب شما اهمیت زیادی دارد.

کارفرمایان می‌ خواهند ببینند که شما مهارت‌ های لازم برای عملکرد در سازمان‌شان را دارید و برای آنها یک نیروی با ارزش هستید.

در نتیجه، شما باید یک زمانی را صرف تنظیم پورتفولیویی کنید که توانایی شما را در موارد زیر نشان دهد:

  • جمع آوری داده های خام
  • داده های خام را مرتب کنید و آماده کنید
  • ارائه داده ها با استفاده از نقشه ها، چارت ها و گراف ها
  • از داده های پردازش شده بینش عملی به دست آورید

همچنین باید پروژه های گروهی را به پورتفوی خود اضافه کنید تا توانایی خود را در کار تیمی نشان دهید. با این حال، هنگام ساختن پورتفوی خود باید بی نقص عمل کنید و از اشتباه کردن خودداری کنید.

  1. مهارت های ارتباطی و ارائه قوی را توسعه دهید

Data Analyst (تحلیلگر داده)

Data Analyst (تحلیلگر داده)

در دنیای کار امروزی، کافی نیست که فقط در کار خود، یعنی تجزیه و تحلیل داده ها، خوب باشید. توانایی شما در تفسیر، ارائه و انتقال آنچه روی آن کار کرده اید به همکاران، مافوق ها و مشتریان به همان اندازه ارزشمند است.

روی واضح صحبت کردن و بهبود توانایی داستان سرایی خود کار کنید. برای شروع، هدف از ارائه خود و نکاتی را که می خواهید برجسته کنید، در نظر بگیرید. در مرحله بعد، بهترین عناصر بصری را برای انتقال پیام خود در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که آنها را تا حد امکان واضح و آموزنده کنید.

در نهایت، مخاطبان خود را در نظر بگیرید. آرام، با اعتماد به نفس صحبت کنید و با افرادی که می خواهید متقاعد کنید یا ارتباط بگیرید، تماس چشمی برقرار کنید. این نکات به شما کمک می کند یافته های خود را به طور موثر ارائه کنید.

  1. برای به دست آوردن تجربه کاری به دنبال سِمت های تحلیل داده های سطح پایین تر باشید

پس از ایجاد مهارت های خود، قدم بعدی در حرفه شما این است که برای سمت های تحلیلگر داده درخواست دهید. تقاضا برای تحلیلگران داده در بسیاری از صنایع بسیار زیاد است، بنابراین شما یک مزیت دارید.

با این حال، ابتدا باید رزومه خود را تقویت کنید. سپس، برای مشاغل تحلیلگر داده که متناسب با اولویت ها و اهداف شما هستند، درخواست دهید.

باید بدانید که حتی اگر شرکت ‌ها آگهی ‌های شغلی را با فهرست‌ های بلند مورد نیاز قرار می ‌دهند، اما اغلب مایلند تحلیلگران داده را استخدام کنند که مهارت‌ های ارزشمند دیگری داشته باشد، و ممکن است تمام موارد مورد نظر در لیستشان برآورده نشود.

پورتفو، مهارت ها و علاقه شما به یک سمت ممکن است برای کارفرما مهمتر از مدارک تحصیلی یا حرفه ای شما باشد.

علاوه بر این، اگر دانشجویی با مهارت های تحلیلگر داده هستید، می توانید برای کارآموزی تحلیلگر داده درخواست دهید. این قبیل کارها تجربه دنیای واقعی را برای رزومه شما فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد تا از مهارت های خود در برنامه ها و کارهای عملی استفاده کنید.

  1. تحصیلات خود را بیشتر کنید/ مدرک های حرفه ای دریافت کنید

Data Analyst (تحلیلگر داده)

Data Analyst (تحلیلگر داده)

در نهایت، چه در این صنعت مبتدی باشید و چه چند سال تجربه کاری داشته باشید، دریافت مدرک پیشرفته مانند فوق لیسانس یا دکترا در تجزیه و تحلیل داده یا علم داده راهی عالی برای تثبیت تخصص شماست.

این مدرک به شما این امکان را می دهد تا دانش عمیقی در زمینه های داده خاص به دست آورید، که می تواند به ارتقاء حرفه شما به سطح بعدی کمک کند.

برعکس، ممکن است یک برنامه صدور مدرک پیشرفته از یک ارائه دهنده آموزشی معتبر یا سازمان حرفه ای را انتخاب کنید. این مدرک ها تخصص و تمایل شما برای رشد و انطباق با این زمینه در حال توسعه را اثبات می کند. ممکن است بخواهید برخی از این برنامه های صدور مدرک را بررسی کنید:

  • برنامه صدور مدرک تجزیه و تحلیل داده های کلودرا
  • مدرک حرفه ای تجزیه و تحلیل داده های گوگل
  • دوره تحلیل کسب و کار دانشگاه هاروارد

تجزیه و تحلیل داده ها آینده روشنی دارد: آن را یاد بگیرید

تجزیه و تحلیل داده ها نقش بزرگی در فناوری، مراقبت های بهداشتی، آموزش و سایر بخش ها در سال های آینده ایفا خواهد کرد. در نتیجه، ورود به این صنعت در حال حاضر یک تصمیم بسیار عاقلانه است.

پیروی از نکات این مقاله به شما کمک می کند تا سفر خود را برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر داده در سطح جهانی آغاز کنید و می توانید مطمئن باشید که این شروع یک حرفه عالی خواهد بود.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT