تحصیل در قطر

راهنمای کامل تحصیل در قطر در ۲۰۲۳

زمان مطالعه 4 دقیقه

قطر پادشاهی کوجکی در جنوب خلیج فارس است که در سراسر جهان به دلیل ذخایر عظیم نفت و گاز که آن را در صدر ثروتمندترین کشورهای جهان قرار داده است، شناخته شده است. البته مالکان قطری تیم های ورزشی هم شهرت زیادی دارند. تحصیل در قطر را در ادامه بررسی میکنیم.

در قطر، می‌توانید مدرک بگیرید، از یک محیط جدید بهره مند شوید و در فرهنگ عربی غوطه ور شوید. در سال های اخیر، قطر در ایجاد یک استراتژی ملی برای کمک به رشد و تکامل سیستم آموزشی مشارکت داشته است. طبق قانون اساسی دائمی قطر، آموزش پایه اساسی برای پیشرفت جامعه است.

دانش آموزانی که به زبان عربی صحبت می‌کنند یا می‌خواهند زبان عربی خود را بهبود بخشند، قطر را مقصدی جالب برای تحصیل در خارج از کشور خواهند یافت. با این حال، قطر به دلیل مشارکت این کشور با بسیاری از دانشگاه های آمریکایی، دانشجویان بین المللی زیادی را ثبت نام کرده است، بنابراین تنوع زیادی از نظر برنامه های آموزش انگلیسی ارائه می‌دهد. از هنر و طراحی گرفته تا علم و فناوری، می‌توانید در هر زمینه ای که می‌خواهید، تحصیل رویایی خود را دنبال کنید.

نظام آموزش و پرورش

سیستم آموزشی در قطر توسط شورای عالی آموزش (SEC) و وزارت آموزش و پرورش (MOE) در تمام سطوح مدیریت می‌شود. این مؤسسات راهبردهای زیر را برای توسعه آموزش عالی تعیین کرده اند: بهینه سازی استعدادها و توانمندی های دانشجویی، توسعه دانش و مهارت های دانشجویی متناسب با نیازهای بازار کار و حمایت از نیازها و آرزوهای جامعه. دانشگاه ها همچنین در حال افزایش تحقیقات علمی هستند تا با سایر دانشگاه های بین‌المللی در سرتاسر جهان هماهنگی داشته باشند.

سال تحصیلی از مهر ماه شروع می‌شود و تا خرداد ادامه دارد. برخی از دوره ها در تابستان نیز ارائه می‌شود. مؤسسات آموزش عالی از سیستم آمریکایی برای درجه بندی و اعطای ساعات اعتبار استفاده می‌کنند.

الزامات عمومی برنامه

معمولاً دانشگاه های قطر دارای یک سیستم درخواست آسان هستند که به داوطلبان اجازه می‌دهد برای فرم درخواست آنلاین ثبت نام کنند.

در اینجا لیستی از متداول ترین الزامات برای فرآیند درخواست آمده است:

تکمیل درخواست پذیرش آنلاین

کارنامه رسمی و تایید شده دبیرستان

گواهی سلامت صادر شده در داخل قطر

فتوکپی کارت شناسایی متقاضی

(2) عکس جدید در اندازه پاسپورت یکسان (اندازه 4 در 6 سانتی متر) با زمینه سفید

گزارش نمره آزمون رسمی برای متقاضیان کالج هایی که به برنامه بنیاد نیاز دارند

*طبق خط مشی هر دانشگاه ممکن است مدارک اضافی بر اساس وضعیت دانشجو مورد نیاز باشد، بنابراین همیشه با دانشگاهی که می‌خواهید ثبت نام کنید بررسی کنید.

گزینه های تحصیل

در قطر، می‌توانید دو دانشگاه دولتی و ملی و چندین دانشگاه را بیابید که با مشارکت دانشگاه های ایالات متحده تاسیس شده اند. معروف “Education City” در دوحه واقع شده است و شامل شعبه هایی از دانشگاه های آمریکایی است. پیشنهادات دانشگاه شامل طیف گسترده ای از برنامه ها در زمینه هایی مانند: هنر، طراحی، مطالعات رسانه، مهندسی، علم و فناوری، تجارت، حقوق، پزشکی، علوم حدیث و فقه اسلامی است. مطالعات برای هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.

زبان دستورالعمل

دانشجویان بین المللی که به زبان عربی مهارت ندارند، می‌توانند گزینه های تحصیلی زیادی را به زبان انگلیسی بیابند، زیرا این زبان دومین زبان در قطر محسوب می‌شود. برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای مقطع لیسانس در دسترس است، اما به ویژه برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا. به عنوان مثال، کلیه دروس علوم و مهندسی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

با توجه به شرایط زبان، دانشجویانی که می‌خواهند در دوره های آموزش زبان عربی ثبت نام کنند، ابتدا باید آزمون تعیین سطح عربی را بگذرانند یا گواهی ALPT (تست مهارت زبان عربی) ارائه دهند. برای شرایط ورود به زبان انگلیسی، آیلتس یا تافل معمولاً پذیرفته می‌شوند.

آمادگی زبان انگلیسی برای تحصیل در قطر

مهارت های زبان انگلیسی آکادمیک خود را برای برآورده کردن الزامات زبان انگلیسی در دانشگاه های قطری که تحصیلات درجه ای را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، توسعه دهید. یک آموزشگاه زبان انگلیسی را در هر کجای دنیا انتخاب کنید و دوره آمادگی آزمون انگلیسی مورد نظر خود را از بین گزینه های دوره های مختلف زبان انتخاب کنید.

زندگی در قطر

– در قطر هزینه شهریه بین 8500 تا 16000 دلار در سال متغیر است.

– هزینه زندگی در قطر بسیار بالا است، معمولاً یک دانشجوی متوسط ​​برای هزینه های خود (بدون خوابگاه) به حداقل مبلغ 1000 دلار در ماه نیاز دارد.

– ویزای دانشجویی به شما اجازه کار در قطر را نمی‌دهد، مگر برای مشاغل داخل دانشگاه. شما فقط پس از پایان تحصیل می‌توانید در یک فرصت کاری شرکت کنید.

– واحد پول قطر، ریال قطر است.

– با توجه به اینکه قطر یک کشور مسلمان و معتقد است، مصرف مشروبات الکلی به کلی ممنوع است و همچنین به شما توصیه می‌شود هنگام بیرون رفتن، حجاب اسلامی را رعایت کنید.

– رویدادی که در قطر نباید از دست داد، مسابقه سنتی شتر دوانی است که هر زمستان در الشحانیه برگزار می‌شود.

– روزهای تعطیل هفته در قطر روزهای جمعه و شنبه است و اکثر فروشگاه های خرید معمولا صبح های جمعه تا نماز عصر تعطیل هستند.

– چای کراک یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در قطر است.

– شرکت رسانه ای معروف الجزیره در دوحه پایتخت قطر مستقر است.

– بیشتر جمعیت قطر از امروز قبایل صحرا نشین هستند یا از آنها منشأ می‌گیرند. کلمه بدوی به معنای ساکن صحرا است.

درباره قطر

قطر یا به طور رسمی “دولت قطر” یک کشور پادشاهی واقع در جنوب خلیج فارس است که شبه جزیره کوچک قطر را در ساحل شمال شرقی شبه جزیره عربستان اشغال می‌کند. قطر از جنوب با عربستان سعودی همسایه است و بقیه قلمرو آن توسط خلیج فارس احاطه شده است.

در 3 سپتامبر 1971، قطر رسماً استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد و به یک کشور مستقل تبدیل شد.

سلطنت قطر خاندان آل ثانی است که از زمان تأسیس خانه خانوادگی در سال 1825 بر قطر حکومت می‌کند. هیچگونه مجلس یا قوه قانون گذاری مستقلی وجود ندارد و احزاب سیاسی ممنوع هستند. طبق قانون اساسی قطر، قانون شریعت منبع اصلی قوانین قطر است.

قطر درجه متوسطی از آزادی را تجربه کرده است، از جمله راه اندازی ایستگاه تلویزیونی الجزیره و پیش نویس اولین قانون اساسی مکتوب این کشور.

قطر دارای بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان از سال 2012 است که عمدتاً برای رشد اقتصاد خود به نیروی کار خارجی متکی است، زیرا کارگران مهاجر حدود 90 درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دهند. حدود ۱۲ درصد از جمعیت قطر را بومیان قطری تشکیل می‌دهد و باقی آن مهاجرین اکثرا هندی هستند.

قطر یک اقتصاد مبتنی بر نفت است که ناشی از ذخایر بزرگ گاز طبیعی و ذخایر نفت جهان است. ذخایر نفت و میادین گازی که بیش از 10 درصد از منابع جهانی را تشکیل می‌دهند و قطر را به ثروتمندترین دولت در جهان تبدیل کرده است.

قطر آب و هوای گرم و خشکی در تمام طول سال دارد و تابستان های آن بسیار گرم است. فصل بارندگی بین دسامبر و مارس رخ می دهد.

ورزش‌های سنتی محبوب عبارتند از: اسب‌دوانی عربی، شتر دوانی و شاهین‌بازی که همگی ریشه در گذشته عشایری این کشور دارند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT