دراپ شیپینگ علی اکسپرس

راهنمای کامل دراپ شیپینگ علی اکسپرس

زمان مطالعه 6 دقیقه

Dropshipping این روزها محبوب‌تر شده است و موفقیت سایت‌هایی مانند AliExpress یکی از دلایل اصلی آن است. فروشگاه‌های آنلاینی که از دراپ شیپینگ استفاده می‌کنند می‌توانند کالاها را با قیمتی مناسب و بدون نیاز به خرید عمده، ذخیره و یا بفروشند.

AliExpress میلیون‌ها محصول برای فروش دارد و قطعا چیزی را که می‌خواهید بفروشید در آن پیدا میکنید.

 

خرید با ویزا کارت

 

 

خرید از علی اکسپرس

اما دراپ شیپینگ AliExpress موضوعی دیگری است. در این راهنما با نحوه عملکرد دراپ شیپینگ و مزایا و معایب این روش آشنا خواهید شد.

دراپ شیپینگ چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. این روش جدید فروش دقیقا چیست؟

دراپ شیپینگ یک روش خرده فروشی است که در واقع مفهوم آن بسیار ساده است. فروشنده ای که از دراپ شیپینگ استفاده می کند یک فروشگاه آنلاین ایجاد می کند که بسیار شبیه به فروشگاه های دیگر است اما با یک تفاوت اساسی. در این روش فروشنده مجبور نیست محصولی را خریداری کند و هر بار که سفارشی دریافت می‌کنند، آن سفارش را مستقیماً به تأمین‌کننده خود می‌فرستند و تأمین‌کننده بقیه فرآیند را انجام می‌دهد.

به عبارت دیگر یک خرده فروش دراپ شیپینگ هرگز مجبور نیست اقلامی را که می فروشد ببیند، مجبور نیست به صورت عمده سفارش دهد و از محصولات انبار مراقبت کند، حتی نیازی نیست سفارشات را انجام دهد. تنها کاری که باید انجام دهد این است که محصولات را در وب سایت خود قرار دهد.

جای تعجب نیست که دراپ شیپینگ در میان خرده فروشان آنلاینی که نمی خواهند زیاد با محصولات درگیر شوند و کسانی که بودجه لازم برای شروع یک کسب و کار را ندارند، بسیار محبوب شده است.

AliExpress چیست؟

AliExpress در واقع eBay چینی نامیده می شود و این تعریف بدی برای شروع نیست. AliExpress یک بازار آنلاین گسترده است که به فروشندگان امکان می دهد محصولات خود را برای فروش عرضه کنند. قیمت های این سایت از دید کاربران آمریکایی بسیار ارزان به نظر می رسد. حدود 100 میلیون محصول در این بازار به فروش میرسد.

برخلاف Alibaba که سایتی شبیه به آمازون است و با مشتریان ارتباط مستقیم دارد، AliExpress جذابیت قابل‌توجهی برای کسب‌وکارها و همچنین مصرف‌کنندگان دارد.

آیا میتوان از دراپ شیپینگ علی اکسپرس استفاده کرد؟

آیا دراپ شیپینگ در AliExpress مجاز است؟ بله. در واقع بسیاری از فروشگاه های موجود در AliExpress آماده این کار با شما هستند. اما مانند هر چیز دیگری در تجارت باید برای موفقیت در آن تلاش کنید.

چگونه میتوان از دراپ شیپینگ علی اکسپرس استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا گفته شد دراپ شیپینگ AliExpress نکات مثبت و منفی دارد. اما قبل از اینکه نکات مثبت و منفی این روش فروش را بررسی کنیم، ابتدا به شما یک ایده کلی در مورد این فرآیند و نحوه کار با آن میدهیم.

دراپ شیپینگ علی اکسپرس

دراپ شیپینگ علی اکسپرس

فروشگاه خود را راه اندازی کنید

ابتدا برای فروش محصولات باید یک فروشگاه راه اندازی کنید. میتوانید خودتان از ابتدا یک سایت طراحی کنید، شما می توانید از سایتی مانند وردپرس استفاده کنید یا می توانید از پلتفرم هایی مانند Shopify یا WooCommerce استفاده کنید.

برنامه دراپ شیپینگ خود را انتخاب کنید

گام بعدی این است که بررسی کنید چگونه می خواهید فروشگاه خود را به تامین کننده دراپ شیپینگ متصل کنید. شاید بپرسید چرا باید این کار را انجام دهید؟ آیا نمی توان تامین کننده و فروشگاه خود را مستقیماً به هم وصل کرد؟

می‌توانید، اما کارهای زیادی را باید به عنوان یک واسطه انجام دهید، برای مثال باید مطمئن شوید که لیست فروش همیشه به‌طور کامل به‌روزرسانی می‌شود و هر بار که سفارشی ثبت می‌شود، به‌صورت دستی به تأمین‌کننده اطلاع می‌دهید.

مزیت استفاده از برنامه دراپ شیپینگ این است که بسیاری از فرآیندها را می توان به صورت خودکار انجام داد. یکی از برنامه های معروف Oberlo است که به فروشگاه‌های Shopify متصل می‌شود. در واقع Oberlo متعلق به Shopify است. می توانید از Oberlo برای ارتباط با خرده فروشان AliExpress استفاده کنید. همچنین برنامه های دیگری مانند CJDropshipping، Dropified، Importify، DSers، Shopmaster، AliDropship وجود دارد. برخی برنامه ها به طور انحصاری با AliExpress کار میکنند. همچنین برخی برنامه ها می توانند شما را به بازارهای دیگر نیز متصل کنند. بعضی برنامه های مختص به Shopify هستند.

تامین کننده دراپ شیپینگ خود را انتخاب کنید

احتمالاً قبلاً این کار را شروع کرده اید، اما اکنون زمان آن رسیده است که آن را انجام دهید. بهترین راه برای شروع جستجو در AliExpress است. زمانی را برای این کار در نظر بگیرید و نوع محصولی را که می خواهید بفروشید بررسی کنید. وقتی چند مورد را پیدا کردید فروشنده را بررسی کنید. این فروشنده شریک دراپ شیپینگ شما است. در ادامه میتوانید از برنامه های Oberlo، Dropified یا برنامه ی دیگری استفاده کنید.

محصولات را وارد فروشگاه خود کنید

اکنون می‌توانید اقلامی را که می‌خواهید بفروشید انتخاب کنید و آنها را در فروشگاه خود وارد کنید و قیمت ها را تعیین کنید. هنگامی که سفارشی را دریافت می کنید، باید قیمت عمده فروشی آن را بپردازید سپس AliExpress محصول را برای مشتری شما ارسال می کند. همچنین در برخی موارد وارد کردن محصولات به لیست فروش خودکار است.

بررسی دقیق نحوه فروش محصولات بخشی از فرآیندی است که باید به عنوان یک فروشنده آن را یاد بگیرید. بنابراین مطمئن شوید که لیست‌های فروش متناسب هستند و محصول را به خوبی نشان میدهند.

اکنون یک کسب و کار دارید و برای موفقیت تلاش کنید!

این حرف ممکن است کلیشه باشد اما بدون تلاش به موفقیت دست نمی یابید. تمام هدف دراپ شیپینگ این است که شما نسبت به راه اندازی یک فروشگاه سنتی کار کمتری انجام میدهید، اما به این معنی نیست که دست از تلاش بردارید.

به محصولات، لیست فروش، به قیمت گذاری، بازاریابی و سئو فکر کنید. همچنین رقبای خود را بشناسید و نیازهای مشتریان را شناسایی کنید.

دراپ شیپینگ یک راه نسبتاً آسان برای راه اندازی یک فروشگاه است، اما فراموش نکنید شما همچنان باید یک کسب و کار را اداره کنید.

آیا استفاده از دراپ شیپینگ علی اکسپرس ایده خوبی است؟

فرآیند دراپ شیپینگ را بررسی کردیم، اما سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا دراپ شیپینگ با AliExpress روش خوبی برای کسب و کار شماست؟ در ادامه چند نظر موافق و مخالف را بررسی میکنیم.

جوانب مثبت :

دراپ شیپینگ راحت است و نمیتوان آن را انکار کرد. عدم نیاز به خرید محصول، ذخیره محصولات یا انجام سفارشات دراپ شیپینگ را به یک راه بسیار راحت برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با هزینه های سربار کم تبدیل کرده است.

AliExpress بازار بسیار بزرگی است. اگر به دنبال محصولات لاکچری و با کیفیت بالا هستید، ممکن است سایت مورد نظر شما نباشد، اما AliExpress بازار وسیعی است و تقریباً هر محصولی که بخواهید را میتوانید در آن پیدا کنید.

دراپ شیپینگ AliExpress به خوبی تثبیت شده است. اگرچه ممکن است هیچ جایزه ای برای نوآوری کسب و کار نبرید، اما مزایایی را دریافت خواهید کرد. برای مثال میتوانید از تجربه سایر فروشندگان برای ارتقای فروشگاه خود استفاده کنید، به تامین کنندگان و مشاوره های آنلاین نیز دسترسی دارید.

جوانب منفی :

رقابت بالاست. متأسفانه هم راحتی دراپ شیپینگ و هم بازار بزرگ AliExpress باعث میشود رقبای زیادی وجود داشته باشند و بسیاری از افراد نیز احتمالاً ایده های تجاری مشابهی با شما دارند. رقابت موضوع نگران کننده ای است زیرا شما روی محصولات کنترل ندارید و آن ها را از شخص دیگری خریداری می کنید. بنابراین باید نسبت به این موضوع هوشیار باشید و به این فکر کنید که چگونه میتوانید نسبت به رقبا متمایز شوید.

هزینه های تجاری زیادی وجود دارد. مطمئناً لازم نیست سرمایه گذاری زیادی در محصولات یا ذخیره سازی آن ها انجام دهید، اما همچنان هزینه های تجاری نیز وجود دارد. به عنوان مثال برای ایجاد یک وب سایت مناسب باید هزینه پرداخت کنید. پلتفرم های Shopify یا WordPress برای ایجاد سایت هزینه دریافت میکنند. همچنین برای برنامه های Oberlo، AliDropship نیز باید هزینه ای پرداخت کنید. تبلیغات فروشگاه نیز هزینه دارد.

حمل و نقل و ارسال کالا ممکن است کمی طول بکشد. به هر حال این محصولات از چین می‌آیند و ممکن است هفته‌ها طول بکشد. بنابراین هنگام تخمین زمان تحویل به مشتریان باید این مورد را در نظر بگیرید.

بر کسب و کار و محصولات کنترل زیادی ندارید. برقراری ارتباط با تامین کننده امکان پذیر است و در واقع توصیه می شود. اما حقیقت این است که کسب و کار شما به نوعی در دست آنهاست. اگر تامین کننده محصول اشتباهی را ارسال کنند و بسته بندی محصولات نامناسب باشد مشتری به شما اعتراض میکند، حتی اگر شما ندانید که واقعاً چه اشتباهی رخ داده است.

دراپ شیپینگ علی اکسپرس: نتیجه

آیا روش دراپ شیپینگ برای کسب و کار شما مناسب است؟ بستگی دارد که از کسب و کار خرده فروشی آنلاین خود چه می خواهید. اگر می‌خواهید روی راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین با ظاهر عالی، نوآوری در لیست محصولات و بازاریابی تمرکز کنید، دراپ‌ شیپینگ AliExpress می‌تواند گزینه ای عالی باشد.

با این حال اگر بیشتر نگران فروش اقلام سفارشی یا با کیفیت هستید، ممکن است برای شما مناسب نباشد. همچنین ممکن است به دلیل زمان ارسال طولانی از استفاده از دراپ شیپینگ منصرف شوید. علاوه بر این شما بخش زیادی از کسب و کار خود را به شخص ثالثی می سپارید که احتمالاً هرگز او را نخواهید دید. این مورد را نیز باید در نظر بگیرید. بنابراین دراپ شیپینگ با AliExpress احتمالا برای همه مناسب نیست.

بسیاری از تامین‌کنندگان دیگر دراپ شیپینگ نیز وجود دارند که با توجه به نیاز خود و نوع محصولات باید آن را انتخاب کنید. البته می توانید کسب و کار را به روش سنتی نیز امتحان کنید، تا زمانی که توانایی خرید عمده را دارید. این انتخاب با شما است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. علی سینا گفت:

    a

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT