شغل برتر در Fintech

8 شغل برتر در Fintech

زمان مطالعه 5 دقیقه

استارت آپ های Fintech در حال تغییر دادن سیستم بانکی و به چالش کشیدن سلطه خدمات مالی سنتی هستند. بخش بزرگی از جمعیت آمریکا در حال حاضر از خدمات Fintech استفاده می‌کنند. هنگامی که مزایای آن (کارایی و سرعت) را نسبت به کانال های بانکی سنتی در نظر بگیرید، فهمیدن اینکه رشد آنها ادامه خواهد داشت، ساده است.

نقد کردن درآمد ارزی

ظهور این بخش جدید فرصت هایی ایجاد می‌کند. اگر شما یک کارمند بانک و یا یک متخصص امور مالی هستید که به دنبال وارد شدن به این کار هستید، در این مقاله برخی از آینده دار ترین مسیرهای شغلی که می‌توانید کشف کنید، بررسی می‌کنیم.

1.شغل برتر در Fintech: توسعه دهنده بلاکچین

شرکت های Fintech در تطبیق فناوری های جدید برای بهبود خدمات خود ماهر هستند. آنها این کار را با اینترنت موبایل و ارتباطات دیجیتال برای تسهیل پرداخت های بین المللی، انتقال پول و بانکداری موبایل انجام دادند. اکنون، آنها چشم خود را به بلاکچین دوخته اند تا مرحله بعدی تکامل خود را ایجاد کنند.

توسعه بلاکچین یکی از پرتقاضاترین و پرسودترین مشاغل در Fintech است، با میانگین حقوق سالانه 101661 دلار. شغل شما به عنوان یک برنامه نویس بلاکچین Fintech ممکن است شامل ساخت اپلیکیشن با فناوری بلاکچین، توسعه قراردادهای هوشمند، ایجاد و نگهداری پایگاه های داده دیجیتال غیرمتمرکز باشد.

برای انجام هر یک از این موارد، باید به زبان های برنامه نویسی، به ویژه C++، Java، Solidity، Ripple و Hyperledger Fabric تسلط کامل داشته باشید.

2. متخصص داده

یکی از رازهای رشد سریع استارت آپ های Fintech، توانایی آنها برای بهبود از طریق بازخورد و استفاده مداوم از داده ها است. برای این کار، آنها به دانشمندان داده نیاز دارند، متخصصانی که بتوانند حجم زیادی از داده ها را غربال کنند تا ایده های عملی را کشف کنند.

شما می‌توانید بدون مدرک، کار خود را در علم داده شروع کنید. با این حال، باید یک آماردان ماهر باشید که به زبان ها، پایگاه های داده NoSQL، ابزارهای تجسم داده و ابزارهای علم داده مسلط باشد. این یک شغل با درآمد بالا است و طبق گفته Payscale، دانشمندان داده میانگین سالانه 97665 دلار حقوق دریافت می‌کنند.

3. مدیر محصول

مانند هر بخش دیگری، شرکت های Fintech به مدیران پروژه نیاز دارند تا پروژه های خود را از زمان طراحی تا رسیدن به مصرف کننده نهایی هماهنگ کنند. مدیران پروژه Fintech انتظارات مشتری را روشن می‌کنند، محدوده پروژه را تعریف می‌کنند، برنامه ها و جدول زمانی را توسعه می‌دهند و منابع مادی و انسانی را برای دستیابی به اهداف شرکت مدیریت می‌کنند.

با توجه به Payscale، ​​​​مدیران پروژه به طور متوسط حدود 89938 دلار در سال درآمد دارد. برای به دست آوردن این شغل، حداقل به مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مدیریت محصول یا رشته های مرتبط مانند مدیریت بازرگانی نیاز دارید. شما همچنین به دانش فنی مالی و فناوری مالی و مهارت های تبلیغاتی و سازمانی نیاز دارید.

4.شغل برتر در Fintech: تحلیلگر کمی

تحلیلگران کمی یا همان کمیت ها، از روش های ریاضی و آماری برای حل مسائل مالی و مدیریت ریسک استفاده می‌کنند. Fintech آنها را برای کمک به مدیریت ریسک ها، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری بالقوه و اتخاذ تصمیمات مالی صحیح استخدام می‌کند. Payscale گزارش می‌دهد که تحلیلگران کمی میانگین حقوق سالانه 86023 دلار دریافت می‌کنند.

تحلیلگران کمی به دانش فنی زیادی نیاز دارند، بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل مدرک لیسانس در زمینه آمار یا رشته های مرتبط دیگر کسب کنید. همچنین باید در یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی (AI)، یادگیری عمیق R، Python، Weka، NumPy و دیگر ابزارهای تحلیل داده و برنامه نویسی مهارت داشته باشید.

5. تحلیلگر امنیت سایبری

تنها یک نقض امنیتی می‌تواند یک استارتاپ Fintech را ویران کند. در نتیجه، آنها سرمایه گذاری زیادی روی تحلیلگران امنیت سایبری برای محافظت از شبکه ها و سیستم های رایانه ای خود می‌کنند. این تحلیلگران امنیت سایبری مسئول محافظت از شبکه ها و سیستم های رایانه ای و کشف نقاط ضعف برای دفاع از شرکت ها هستند.

تقاضا برای متخصصان امنیت سایبری در Fintech بسیار زیاد است و انتظار می‌رود که بیشتر هم رشد کند. Payscale تخمین می‌زند که تحلیلگران امنیت سایبری به طور متوسط ​​77276 دلار در سال درآمد دارند. برخی، حتی بیشتر، بسته به جایی که کار می‌کنند.

برای تضمین شغلی به عنوان تحلیلگر امنیت سایبری، معمولاً به مدرک لیسانس کامپیوتر و فناوری اطلاعات یا رشته های مرتبط مانند مهندسی یا ریاضیات نیاز دارید. همچنین می‌توانید با کسب گواهینامه های امنیت سایبری و یادگیری مهارت های فنی مانند ارتباطات دیجیتال، بررسی حوادث و مدیریت ریسک، به خودتان کمک کنید.

6.شغل برتر در Fintech: برنامه نویس

این روزها، انجام یک تراکنش مالی به سادگی چند لمس روی گوشی هوشمند شماست. توسعه دهندگان اپلیکیشن Fintech این امکان را فراهم می‌کنند. آنها مسئول ایجاد برنامه های کاربردی امن و مطمئن برای بانکداری تلفن همراه و بهره برداری از آخرین فناوری برای توسعه راه حل های خلاقانه برای خواسته های مصرف کننده هستند.

Payscale تخمین می‌زند که توسعه دهندگان اپلیکیشن به طور متوسط ​​سالانه 72510 دلار حقوق دریافت می‌کنند. انتظار می‌رود این رقم با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند و تقاضا برای خدمات بانکداری تلفن همراه نیز افزایش یابد.

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده برنامه های فول استک، به مهارت های فنی مانند پایتون، جاوا، C++، سی شارپ، جاوا اسکریپت، یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و هوش مصنوعی نیاز دارید. همچنین به مهارت های فردی مانند ارتباط، کار تیمی، تفکر انتقادی و تحلیل نیاز دارید.

7.شغل برتر در Fintech: تحلیلگر مالی / تجاری

تحلیلگران مالی Fintech را راهنمایی می‌کنند که چگونه پول خرج کنند تا درآمد بیشتری کسب کنند. آنها صورت های مالی را بررسی می‌کنند تا بینش هایی در مورد محرک های عملکرد استخراج کنند، روندهای کسب‌وکار را مطالعه کنند و از دانشی که به دست می‌آورند برای اتخاذ تصمیمات مالی درست استفاده کنند. آنها همچنین مدل ها را ایجاد می‌کنند، واریانس را تجزیه و تحلیل می‌کنند و گزارش هایی را برای مدیریت سطح بالا تهیه می‌کنند.

از میان تمام مشاغل موجود در این لیست، این یکی به قوی ترین پیشینه مالی نیاز دارد. شما به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته حسابداری یا امور مالی، مهارت های ریاضی متمرکز بر جزئیات و قاطعیت نیاز دارید. خوشبختانه، حقوق خوبی هم دارد، Payscale تخمین می‌زند که تحلیلگران مالی سالانه 63316 دلار حقوق دریافت می‌کنند.

8. کارشناس انطباق

از آنجایی که امور مالی موضوع بسیار حساسی است، دولت مقررات متعددی را برای اداره فعالیت های مالی وضع می‌کند. کارشناسان انطباق به شرکت های Fintech کمک می‌کنند تا در محدوده های تعیین شده توسط قانون باقی بمانند و اطمینان حاصل کنند که در معرض خطر اقدامات قانونی نیستند. آنها ممیزی انجام می‌دهند، جو نظارتی را بررسی کرده و تغییراتی را پیشنهاد می‌کنند که در آن عملیات شرکت مطابق با استاندارد نیست.

با توجه به Payscale، متخصصان انطباق حقوق سالانه 60086 دلار دریافت می‌کنند. اکثر آنها حداقل دارای مدرک لیسانس در حسابداری، تجارت یا امور مالی هستند، اما آنچه مهم است درک کامل دستورالعمل های نظارتی حاکم بر فضای مالی است. آنها به مهارت های رهبری، خلاقیت و مهارت های حل مسئله نیاز دارند.

با یک شغل Fintech شروع کنید

هرگز زمانی بهتر از اکنون برای دریافت یک شغل در Fintech وجود نداشته است. این بخش پس از مشاهده رشد قابل توجه در حال بلوغ است و آینده آن روشن است. یکی از حوزه های پرسود Fintech که می‌توانید آن را بررسی کنید، بلاکچین است. با یادگیری اینکه چه چیزی است و چگونه کار می‌کند، خود را برای موفقیت در بخش فین تک آماده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT