بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورس | تحلیل ارزهای متاورس | متاورس در سال 2023

زمان مطالعه 6 دقیقه

فرض کنید همان روزی که دنیای متاورس معرفی شد، شما فقط ۱ میلیون تومان از پول خود را روی یکی از این ارزهای متاورسی که در ادامه معرفی می‌کنیم سرمایه‌گذاری می‌کردید؛ پول شما حالا به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان رسیده بود! در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی دقیق بهترین ارزهای متاورس بپردازیم.

بهترین ارزهای متاورس

هر متاورس، ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد، مثل ما که در ایران ریال را داریم، ترکیه لیر را دارد و در آمریکا از دلار استفاده می‌شود. اما خبر خوب این است که برخلاف پول‌های فیات، ارزهای متاورس وابسته به بانک‌ها و دولت‌ها نیستند و چرخه آن‌ها توسط بلاکچین و با نظارت خود کاربران می‌چرخد.

این ارزهای متارورسی دقیقا مانند بیت کوین و اتر، بلاکچین خود را دارند، می‌توان آن‌ها را ترید کرد، از آن‌ها برای خلق همین دنیایی که الان بری‌تان تصور کردم استفاده کرد یا از آن‌ها برای هر آنچه که در متاورس برای خرید و فروش قرار دارد بهره برد. سرمایه‌گذاری روی این ارزها، یکی دیگر از روش‌هایی است که علاوه‌بر ساخت متاورس خود، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورس

متاورس آن قدر آینده روشنی دارد و پتانسیل آن برای ایجاد پولسازی بالاست که پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۵، ارزش آن به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. پس شما هم مثل من دوست دارید روی این ارزهای متاورسی سرمایه‌گذاری کنید؟

کسب درآمد از متاورس

می‌توانید طبق میل و حتی توانایی‌های خود، در متاورس موقعیت‌های کسب درآمد زیادی ایجاد کنید. از ساده‌ترین فعالیت‌ها گرفته تا پیچیده‌ترین روش‌های کسب درآمد، همه چیز در متاورس یافت می‌شود.

این‌ها فقط گوشه‌ای از روش کسب درآمد از متاورس و ارزهای متاورسی هستند:

  • خرید و فروش زمین
  • رهن و اجاره زمین
  • کسب درآمد از بازی
  • طراحی دارایی‌های سه بعدی
  • ساخت بازی‌های متاورس
  • انواع و اقسام شغل‌های فریلنسری
  • اجرای کنسرت و پخش فیلم
  • برگزاری کلاس‌ها و همایش‌های آنلاین
  • معاملات NFT
  • ترید و سرمایه‌گذاری روی ارزهای متاورسی

این هیجان انگیز است که تمام این روش‌های کسب درآمد تنها با چند سال از ظهورم متاورس‌ها ایجاد شده است. تصور کنید تا چند سال دیگر و با تحول این دنیاهای مجازی شگفت‌انگیز، چه پول‌های سنگینی در آن جابه‌جا خواهد شد.

بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورس

حالا شاید برای شما هم سوال باشد که در کهکشان متاورس‌های بی‌انتها که هر سازنده‌ای دنیای خاص خود را خلق کرده، کدام یک ارزش ورود دارد و باید روی کدام ارز دیجیتال متاورسی سرمایه‌گذاری کنیم؟ در ادامه این مقاله ما با چند ارز متاورس ترند روز دنیا آشنا خواهیم شد تا شما هم بتوانید با آگاهی بیشتری وارد این دنیای بی‌انتها شوید. فراموش نکنید که امکان خرید و فروش ارزهای متاورس از طریق سایت اول پرداخت، آن هم با کارت بانکی قابل انجام است.

بهترین ارزهای متاورسی برای سرمایه گذاری

تا امروز ده‌ها متاورس و رمزارزهای مربوط به آن‌ها خلق شده‌اند که هر کدام کاربردها، تفاوت‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما در ادامه این مقاله ۵ ارز متاورسی مهم حال حاضر دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین ارزهای متاورس

بهترین ارزهای متاورس

 دیسنترالند (MANA)

چه می‌شد اگر با هر چقدر پولی که داریم، بتوانیم یک زمین بخریم که آینده خوبی داشته باشد؟ داشتن یک زمین ارزشمند برای سرمایه‌گذاری شاید در دنیای واقعی یک آرزوی محال است، اما در متاورس آرزویی نداریم که دستیافتنی نباشد.

فکر کنید زمینی می‌خرید که می‌توان آن را با قیمت بهتر فروخت، روی آن سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام داد یا حتی آن را به دیگران اجاره داد. حتی روی این زمین می‌توان خانه‌ای ساخت یا هر ایده‌ای را عملی کرد. این، قدرت متاورس دیسنترالند است. دنیای دیسنترالند (Decentraland) پر شده از سرگرمی‌ها، فروشگاه‌ها و تعامل‌های دیجیتال که از طریق گوشی، کامپیوتر و هدست‌های واقعیت مجازی قابل تجربه است و موقعیت‌های پولسازی مختلفی در آن وجود دارد.

چه برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش زمین و چه برای خرید محصولات و شرکت در سرگرمی‌ها و تعامل‌های این دنیای مجازی، به ارز دیجیتال محلی این متاورس به نام مانا (MANA) نیاز دارید. مانا یک توکن ساخته شده بر اساس ERC-20 اتریوم است. بنابراین تعداد وسیعی از صرافی‌ها و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند. بنابراین ترید این ارز دیجیتال هم روشی دیگر برای کسب درآمد است.

بد نیست بدانید که در سال ۲۰۲۱، هولدرهای بلند مدت این ارز نزدیک به ۴ هزار درصد سود کردند. در حال حاضر این ارز دیجیتال بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش بازار دارد و نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ترید روزانه را تجربه می‌کند. دلیل از این بهتر؟

سندباکس (SAND)

آن اژدهای کوچک قرمز من را که در مقدمه گفتم به یاد دارید؟ سندباکس دقیقا همان متاورسی است که اجازه می‌دهد در زمینم یک اژدها خلق کنم و آن را بزرگ کنم. این اژدها ساخته ذهن من است، اما در ذهن شما چه می‌گذرد؟ یک خانه؟ یک ماشین؟ یک حیوان خانگی؟ ورود به دنیای که بتوانید در آن هر ایده‌ای دارید بسازید، خیلی جذاب است.

فرقی نمی‌کند در ذهن‌تان چه چیزی خلق کرده‌اید، سندباکس این قدرت را در اختیارتان می‌گذارد تا آن را بسازید، زنده کنید و در زمین خود رها کنید. حتی می‌توانید آن چیزی که خلق کرده‌اید در بازار سندباکس بگذارید و بفروشید. همچنین شما در این بازی صاحب شخصیت‌هایی هستید که می‌توان در دنیای سندباکس با آن‌ها بازی کرد، با دیگر کاربران تعامل داشت و در بازارچه‌های آن به خرید و فروش محصولات پرداخت.

سندباکس، یکی از رقبای جدی دیسنترالند،  امکان خرید و فروش زمین را فراهم می‌کند و می‌توانید در عین حال هرچه که می‌خواهید را در آن بسازید. تمام قدرت متاورس سندباکس به لطف ارز دیجیتال آن به نام سند (SAND) به واقعیت تبدیل شده است.

یکی از ویژگی‌های متاورس و ارز دیجیتال سندباکس، وجود سرمایه‌گذارانی مانند SoftBank است که یکی از پرنفوذ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری تکنولوژی محسوب می‌شود. همچنین بد نیست بدانید که سندباکس یک متاورس Play to Earn است. به این معنی که شما با سرمایه‌گذاری اولیه می‌توانید با بازی کردن، ارز سند بیشتری کسب کنید. حتی می‌توانید خودتان در این متاورس یک بازی بسازید و سایر کاربران را به چالش بکشید.

به همین دلیل نه تنها شرکت‌های تکنولوژی، بلکه شرکت‌های بازی معروف مانند Atari و حتی شرکت‌های فیلمسازی معروف مثل Lionsgate رو این متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همانند دیسنترالند، سندباکس روی بلاکچین اتریوم و براساس استاندارد ERC-20 ساخته شده تا برای فروش این رمزارز در صرافی‌های مختلف و بزرگ مشکلی نداشته باشید.

انجین (ENJ)

انجین (Enjin) به خودی خود یک متاورس مانند دیسنترالند یا سندباکس نیست که بتوانید آن را تجربه کنید. بلکه انجین ابزار مناسب را برای خلق متاورس‌های غیرمتمرکز گیمینگ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. همین ویژگی باعث می‌شود انجین یک ارز متاورسی باشد. شما حتی می‌توانید با این ارز دیجیتال آن اژدهای کوچک قرمز من را بخرید و دوباره در یک بازار دیگر بفروشید.

انجین در حقیقت کمک می‌کند تا توسعه دهندگان یک سیستم اقتصادی مجازی سریع، شفاف و مطمئن را برای بازی‌های خود پیاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند با یک ارز واحد در متاورس‌ها، از سردرگمی دنیای وسیع ارزهای دیجیتال رها شوند. انجین با استفاده از قراردادهای هوشمند، اجازه می‌دهد تا تمامی سرویس‌های مالی و اقتصادی یک متاورس کاملا به صورت خودکار انجام شوند و نیاز به هیچ واسطه‌ای وجود نداشته باشد.

توسعه دهندگان، بازیکنان و حتی شرکت‌های سرمایه‌گذار، با کمک ارز دیجیتال انجین می‌توانند به توسعه دنیای خود، خرید و فروش دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری بپردازند. جالب است بدانید که توکن ENJ برخلاف سایر متاورس‌ها محدود است و فقط یک میلیارد از این توکن ایجاد و منتشر خواهد شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت به دلیل محدودیت، با افزایش قیمت این رمزارز در طول زمان مواجه شویم.

این رمزارز متاورس در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار ارزش بازار و روزانه ۳۰ میلیون دلار حجم معاملات دارد.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یک هیولای بامزه داشته باشید و از آن هزاران دلار پول به جیب بزنید. بله، هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد یک روز تنها با پرورش یک هیولا و تقابل با سایر کاربران، بتوان تا این حد کسب درآمد کرد. اکسی اینفینیتی یک بازی متاورس با بیش از ۲۵۰ میلیون بازیکن روزانه است! همین آمار نشان می‌دهد که با چه بازار پر رونقی طرف هستیم. بازیکنان با تجربه این بازی، به ارز دیجیتال AXS دست پیدا می‌کنند که به راحتی با خرید و فروش آن، پول به جیب می‌زنند.

این رمزارز چرا مهم است؟ چون بازیکنان با استفاده از آن می‌توانند امپراتوری خود را در بازی بسازند، به منابع کمیاب دست پیدا کنند، به گنج برسند و شخصیت‌های خود را در بازی قوی‌تر سازند. بنابراین همیشه بازار توکن این بازی، خرید و فروش بالایی دارد. شما می‌توانید یا با بازی کردن کسب درآمد کنید یا برای سرمایه‌گذاری و ترید روزانه به سراغ این رمزارز بیاید.

شاید باورتان نشود وقتی بگوییم آیتم‌های این بازی می‌توانند با توجه به کمیاب بودن‌شان، از ۴ دلار تا ۱۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشند. بد نیست بدانید که گران‌ترین اکسی فروخته شده تا امروز ۳۰۰ اتر قیمت داشته و این بازی توانسته حتی به ترید روزانه ۱ میلیارد دلار برسد.

اکسی اینفینیتی به قدری پولساز شد که در دوران شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کاربران شغل‌های روزانه خود را ترک کردند تا به این بازی مشغول شوند! این ارز متاورس در حال حاضر ارزش بازار ۸۶۰ میلیون دلاری دارد، با این حال حجم معاملات روزانه آن رقم قابل توجه ۲۵۶ میلیون دلار است.

پیش بینی متاورس در سال 2023 

هر آن چه که در این مقاله خواندید و هر اعداد و ارقامی که تا اینجای کار با آن‌ها روبه‌رو شدید، همه و همه اول راه متاورس هستند. متاورس سال‌های سال یک ایده تخیلی و رویایی بود که حالا به واقعیت رسید.

شاید موضوع برای‌تان جذاب‌تر شود وقتی بدانید که حالا بازیکنان بزرگ‌ و قدرتمندی به سمت متاورس در حرکت هستند. سونی، اپیک گیمز، مایکروسافت و سایر شرکت‌های غول بازی‌سازی و تکنولوژی که می‌توانند سطح متاورس را چند سر و گردن از وضعیت حال حاضر این پدیده بالاتر ببرند.

منبع : cryptonews

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. رضا جوادیان گفت:

    این ارزها در بازی های متاورسی کاربرد مهمی دارندو به نسبت اهمیت و پیشرفت اون پروژه قیمت های متفاوتی دارند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT