متاورس (Metaverse)

متاورس (Metaverse) چیست | کسب درآمد از متاورس (Metaverse)

زمان مطالعه 4 دقیقه

Meta، تعداد زیادی حق امتیاز برای فناوری به ثبت رسانده است که به آن اجازه می دهد، حالات چهره کاربران متاورس (Metaverse) را ثبت کند و از داده های برون یابی برای ارائه تبلیغات به آنها استفاده کند. در این مقاله میگوییم که چگونه این فناوری چهره شما را به پول نقد برای آنها تبدیل می کند.

متاورس (Metaverse) چیست

اولین چیزی که باید روشن کنیم این است که نام این فناوری Metaverse است نه فیسبوک و نه Meta. در اکتبر 2021، فیسبوک نام شرکت خود را به Meta تغییر داد و اعلام کرد که کار روی چیزی به نام Metaverse را آغاز کرده است.

متاورس (Metaverse) دنیایی مبتنی بر واقعیت مجازی خواهد بود، جایی که آواتار شما – نسخه دیجیتالی شما – می‌تواند با افراد دیگر و سایر چیزهایی که با رسانه های اجتماعی مرتبط هستند، تعامل داشته باشد. اگر فیلم Ready Player One را تماشا کرده‌اید یا Snow Crash اثر Neal Stephenson را خوانده اید، احتمالاً این ایده را متوجه خواهید شد.

تفاوت بین متاورس و این دو دنیای مجازی در این است که واقعیت احتمالاً بسیار ساده ‌تر و آشکار تر خواهد بود. تا همین اواخر، مردم تصور می‌کردند که کسب درامد متاورس به شکل بمباران کاربران با تبلیغات است.

تبلیغات هدفمند Metaverse

به نظر می‌رسد که Metaverse به اندازه نگاه کردن به آواتار های افراد به تبلیغات شما هم اهمیت می‌دهد. تبلیغات Metaverse مانند فیسبوک هدف قرار خواهند گرفت. این بدان معناست که بر اساس اطلاعاتی که Meta از شما دارد، تبلیغات خاصی را به شما نشان می دهد.

ساده‌ ترین راه برای توضیح این موضوع استفاده از موقعیت مکانی شماست: اگر مثلاً در نیومکزیکو زندگی می‌کنید، Meta به راحتی می‌تواند این را از طریق اطلاعات مکانی که در فیسبوک وارد کرده‌اید یا حتی از آدرس IP خود دریافت کند. از آنجایی که Meta این را می‌داند، تبلیغاتی برای نمایندگی‌ های خودرو در آریزونا یا یک مغازه شیرینی‌ فروشی در شهر نیویورک به شما نشان نمی‌دهد.

به لطف جمع ‌آوری داده‌ ها و الگوریتم‌ های پیشرفته، شرکت ‌هایی مانند Meta می‌توانند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد اینکه شما چه کسی هستید و کجا زندگی میکنید، دریافت کنند. اگرچه تعیین دقیق آنچه فیسبوک در مورد شما انجام می دهد دشوار است، اما از فناوری مشابه برای پیش بینی جنسیت، ترجیحات جنسی، سطح تحصیلات، گرایش های سیاسی و تعداد زیادی از عوامل دیگر استفاده شده است.

آنها می‌توانند همه این پیش ‌بینی ‌ها را صرفاً بر اساس رفتار آنلاین شما انجام دهند. روی چه چیزی کلیک می‌کنید، با چه کسی ارتباط برقرار می‌کنید، چند بار کلیک می‌کنید، مکان شما و مکان هایی که جستجو میکنید. بسیاری دیگر از داده ها را میتوان برای ایجاد یک نمایه از شما استفاده کرد. سپس از آن نمایه برای جلب توجه جهت تبلیغات استفاده می شود.

شما به راحتی می توانید بررسی کنید که چگونه این کار را انجام می دهد: اگر شروع به بازدید از تعدادی وبسایت خرید و فروش خودروهای دست دوم کنید، شانس زیادی برای دریافت تبلیغات فیسبوک برای خودروهای دست دوم وجود دارد. اگر شروع به جستجوی مقصد های تعطیلات کردید، منتظر تبلیغات بیشتری برای بلیط هواپیما باشید. 

تشخیص چهره در متاورس (Metaverse)

اگرچه در حال حاضر نمی‌توانید به متاورس (Metaverse) بروید – زیرا سال ‌ها طول می‌کشد تا به شکل کامل دربیاید – ما از قبل می‌دانیم که Metaverse چگونه درآمد کسب می‌کند: Financial times چندین حق ثبت اختراع پیدا کرد. برنامه هایی که به ما اشاره ای از برنامه ریزی های Meta می دهند. (یادداشت سردبیر: به خاطر داشته باشید که شرکتی که یک فناوری را ثبت اختراع می کند، تضمینی وجود ندارد که شرکت از آنها استفاده کند.)

علاوه بر استفاده از تاکتیک ‌ها و فناوری ‌هایی که فیسبوک را به یکی از بزرگ ‌ترین شرکت ‌های جهان تبدیل کرده است (طبق گزارش Investopedia، رتبه هفتم از نظر ارزش بازار را دارد)، به نظر می‌رسد Meta روی برخی از فناوری ‌های نوظهور، به‌ ویژه تشخیص چهره، با جدیت کار میکند.

در پرونده های ثبت اختراع کشف شده توسط FT، به نظر می رسد که Meta به طور خاص علاقمند به ردیابی حرکت چشم و حتی گشاد شدن مردمک است. اگر آنچه را که به آن نگاه می کنید دوست دارید، چشمان شما به آن معطل می شود. Meta در حال یادگیری این فناوری در حال توسعه است که به آن امکان می‌دهد مواردی از این قبیل را ردیابی کند و سپس از این داده‌ ها برای ارائه تبلیغاتی مشابه آنچه شما دوست دارید، استفاده کند.

چیزهای دیگری که ظاهرا Meta به یادگیری آن علاقه دارد ردیابی سایر حرکات ریز مانند بالا کشیدن بینی یا تغییر وضعیت بدن است، همه چیزهایی که با استفاده از حسگر های پیشرفته در هدست واقعیت مجازی ردیابی می شوند.

توسعه این نوع فناوری یک پیروزی بزرگ برای Meta و سایر شرکت هایی است که به جمع آوری داده ها متکی هستند. در حال حاضر، آنها فقط می‌توانند کارهایی که کاربران انجام می‌دهند و نمی‌پسندند را از طریق کلیک، جستجو و لایک پیگیری کنند. اگر بتوان فناوری مانند موارد فوق را به واقعیت تبدیل کرد، حتی صحبت و کلام شما می تواند به اطلاعات حیاتی تبدیل شود.

آیا این فناوری کار خواهد کرد؟

با وجود همه صحبت ها در مورد این فناوری جدید و مخوف، اجرا شدن آن تنها یک احتمال است. شکی وجود ندارد که Meta به شدت روی متاورس و فناوری ‌های مرتبط با آن کار می‌کند – FT به نقل از مارک زاکربرگ، مدیرعامل Meta، قول 10 میلیارد دلار برای توسعه آن داده است – ما قبلاً پیش ‌بینی‌ های عجیبی شنیده‌ایم. فناوری توصیف شده در الگو ها مطمئنا امکان پذیر است، اما باید دید که واقعاً در اجرا چقدر خوب عمل خواهد کرد، به خصوص در دهه آینده.

علاوه بر مسائل فنی احتمالی، مشکل قانون ‌گذاری نیز وجود دارد: زاکربرگ به خاطر شیوه‌ های جمع ‌آوری داده‌ های خود دچار مشکلات زیادی شده است و حتی استفاده از فناوری تشخیص چهره در فیسبوک را به دلیل تهدیدات قانونی متوقف کرده است – اگرچه به طور واضح چنین تعهدی برای Meta نداده است. مقررات می تواند این طرح ها را متوقف کند.

با این حال، بزرگترین مانع برای Meta، ما مردم هستیم. اگر از بازی در Metaverse خودداری کنیم، هیچ داده ای برای فروش وجود نخواهد داشت. اگر شرکت واقعاً قصد دارد اطلاعات ما را جمع ‌آوری کند تا از علایق ما سوءاستفاده کند، پس تنها کاری که برای جلوگیری از آن باید انجام دهیم این است که وارد Metaverse نشویم و آن را بایکوت کنیم.

منبع : howtogeek

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. سارا علیدوستی گفت:

    مطالبتون عالیه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT