قیمت تافل و آیلتس در سال 2024 چقدر تمام می شود؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

افزایش قیمت دلار طی سال گذشته (2020) باعث افزایش شدید قیمت آزمون‌های بین المللی مانند GRE، آیلتس، تافل، PTE، دولینگو و … شد. در این مقاله قیمت تافل و آیلتس در سال 2024 با فرض ثابت ماندن دلار بازاری روی ۲۵ تومان بررسی خواهیم کرد.

ثبت نام آزمون های بین المللی

قیمت تافل و آیلتس در سال 2024

قیمت تافل و آیلتس در سال ایران

قیمت دلاری آزمون آیلتس (IELTS) برای ایران ۲۱۵ دلار بوده است و تغییری نداشته ولی قیمت دلاری آزمون تافل (TOEFL) در سطح جهانی در تاریخ ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۹ (1 August سال 2020) کمی افزایش داشته است. در مقاله‌ای تحت عنوان «خبر افزایش هزینه آزمون تافل در سال 2020» کاملا به این موضوع پرداختیم که قیمت از ۲۲۵ دلار به ۲۴۵ دلار تغییر کرده است.

با توجه شرایط تحریمی کشور و عدم امکان معاملات بانکی بین المللی، ایرانی‌ها مشکلات زیادی برای ثبت نام جهت پرداخت هزینه خواهند داشت که این موضوع در کنار افزایش شدید نرخ دلار، مشکلات را دو چندان می‌کند.

قیمت تافل در ایران و چالش‌های پرداخت هزینه

قیمت تافل و آیلتس در ایران

فرایند خرید تافل و پرداخت هزینه به سه روش می‌تواند انجام گیرد:

۱) خرید وچر تافل از سازمان سنجش

تا دو سال پیش که قیمت دلار نسبتا ثابت بود، سایت سازمان سنجش (www.sanjesh.org) در بخش آزمون‌های بین المللی ووچر آزمون تافل را با ارایه کد ملی با ارز دولتی به فروش می‌گذاشت که داوطلبان می‌توانستند با خرید کد ووچر، هر زمانی که لازم می‌دانستند در سایت ETS، تاریخ آزمون خود را تعیین کنند و ثبت نام نمایند.

با شروع افزایش نوسانات قیمت دلار، دلالی‌های ووچر تافل شروع شد (خرید از سازمان سنجش و فروش در بازار آزاد). به همین دلیل سازمان سنجش تصمیم گرفت فرایند ثبت نام مستقیم را انجام دهد، بدان معنا که از داوطلبان می‌خواست، تاریخ آزمون را در اکانتشان در ETS ثبت کنند و سپس نام کاربری و رمز ورود را به سایت سازمان سنجش دهد تا یک نفر برایشان ثبت نام کند (یعنی ووچری در اختیار داوطلبان قرار نمی‌گرفت). در سال 2024 با رسیدن قیمت دلار به محدوده بین ۲۲ تا ۲۶ تومان، سازمان سنجش تنها هر از گاهی خدمات فروش آزمون تافل با نرخ دولتی را فعال می‌کند که ممکن است در همان یک ساعت اول همه موارد به فروش رود و داوطلبان باید منتظر بمانند و هیچ تضمینی برای تایم بعدی فروش وجود ندارد.

قیمت تمام شده (حدود ۶ تا ۶/۵ میلیون تومان)

۲) خرید مستقیم با ویزا و مستر کارت

داوطلبان می‌توانند از شرکت‌های خدمات پرداخت ارزی مانند اول پرداخت برای ثبت نام استفاده کنند، با این حال تنها راه پرداخت مستقیم شرکتی، استفاده از پرداخت ارزی با ویزا و مستر کارت می‌باشد. قیمت دلار ویزا و مسترکارت به دلیل پیچیدگی ‌کار در شرایط تحریم، گرانتر از دلار پی پال خواهد بود، به همین دلیل قیمت تمام شده بسیار فراتر از قیمت دلار اسکناس خواهد بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که بهترین گزینه پرداخت است و کمترین چالش و پیچیدگی را برای متقاضیان آزمون دارد.

قیمت تمام شده (حدود ۷ تا ۷/۵ میلیون تومان)

خدمات  پرداخت هزینه آزمون‌های بین المللی

۳) پرداخت هزینه با حساب پی پال شخصی

قبلا سایت ETS اجازه پرداخت با هر نوع حساب پی پالی را می‌داد و متقاضیان می‌توانستند از حساب پی پال (PayPal) شرکت‌های ارزی یا حساب پی پال دوستان و آشنایان خود استفاده کنند. (قیمت دلار پی پال به مراتب کمتر از دلار ویزا و مستر کارت می‌باشد). اما سال گذشته سایت ETS تنها اجازه پرداخت با حساب پی پال شخصی را می‌دهد. به همین دلیل متقاضیان می‌بایست ابتدا اقدام به افتتاح حساب پی پال کنند، سپس حساب پی پال خود را شارژ کنند، و بعد برای پرداخت و ثبت نام آزمون اقدام نمایند.

خدمات افتتاح حساب پی پال

اگر چه دلار پی پال ارزانتر از دلار ویزا و مستر کارت است، اما هزینه‌های جانبی مانند افتتاح حساب پی پال، حفظ و نگه داری حساب با VPS را هم باید نظر گرفت.

قیمت تمام شده با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی (حدود ۷/۵ تا ۸ میلیون تومان)

قیمت آیلتس در ایران و چالش‌های پرداخت هزینه

قیمت تافل و آیلتس هزینه

پرداخت هزینه آزمون آیلتس در ایران با چالش کمتری نسبت به تافل مواجه است.

۱) خرید از سازمان سنجش

ثبت نام آیلتس از سازمان سنجش نسبتا مرسوم است، با این حال به نرخ دلار آزاد محاسبه می‌شود. بر اساس بخشنامه در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۰۵ ، هزینه جدید ثبت نام آزمون آیلتس را مبلغ ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است که به تمامی مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است.

قیمت تمام شده (حدود ۵/۵ تا ۶/۲ میلیون تومان)

۲) خرید از آموزشگاه‌ها و مراکز مجاز برگزاری آیلتس

بسیاری از مراکز برگزاری آزمون آیلتس هم اقدام به ثبت نام آزمون با نرخ دلار روز می‌کنند. معمولا بسیاری از متقاضیان از این مسیر برای پرداخت هزینه استفاده می‌کنند.

قیمت تمام شده (حدود ۵/۸ تا ۶/۵ میلیون تومان)

حالا که با شرایط ثبت نام آزمون تافل و آیلتس در سال 2024 آشنا شدید، اگر قصد پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی را دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی آزمون‌های بین المللی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی آزمون های بین المللی

امتیاز 2.7/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT