آزمون تافل (TOEFL) چیست

آزمون تافل (TOEFL) چیست | آن را از نزدیک رصد کنیم

زمان مطالعه 4 دقیقه

به ندرت پیش آمده است که نام آزمون تافل (TOEFL) را تا به الان نشنیده باشید. قبلا بصورت تفصیلی پیرامون آزمون آیلتس صحبت کردیم. شاید برای شما هم جالب باشد که نام آزمون تافل (TOEFL) چیست و از چه چیزی برگرفته است؟ نام این آزمون برگفته از  واژگان (Test oEnglish as a Foreign Language ) می‌باشد. باید بدانیم که این آزمون یک آزمون آمریکایی است و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار مرکز آموزشی و دانشگاهی دنیا این آزمون را معتبر می‌دانند.

نحوه برگزاری آزمون

این آزمون تقریبا بسته به مرکز آزمون، هر چند روز یک بار برگزار می‌شود. آزمون تافل به روش‌های مختلفی برگزار می‌شود که در حال حاضر در ایران به روش (iBT) برگزار قابل اجرا است و روش‌های دیگر مانند آزمون تافل در خانه فعلا در ایران اجرا نمی‌شود. لذا در این مقاله هم سعی می شود پیرامون روش (iBT) صحبت شود.

iBT و اعتبار تافل

این به معنا می‌باشد که کلیه مراحل این آزمون به صورت اینترنتی می‌باشد و داوطلب پشت یک سیستم قرار می‌گیرند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله آیلتس این نکته عنوان شد که اعتبار این آزمون ۲ ساله می باشد. این نکته برای تافل هم صدق می‌کند. به این ترتیب، بعد از دو سال شما جهت ورود به دانشگاه باید دوباره این آزمون را تکرار کنید.

درآمد آزمون تافل (TOEFL) چیست

آزمون تافل (TOEFL) در ایران

اگر چه این آزمون بصورت اینترنتی می‌باشد، اما شما جهت شرکت در آن باید به یکی از مراکز برگزارکننده این آزمون رفته و تحت نظارت در این آزمون شرکت کنید. در بسیاری از شهرهای ایران نظیر تهران، اصفهان، تبریز، زنجان، یزد و … این آزمون برگزار می‌شود. برای کسب اطلاع از محل‌های برگزاری آزمون و ساعات آن می‌توانید به پایگاه تافل سایت ETS سری بزنید. قیمت این آزمون در حال حاضر ۲۲۵ دلار آمریکا می‌باشد. که مجموعه اول پرداخت می‌تواند شما را در پرداخت در این سایت همانند همیشه یاری کند.

فرآیند آزمون آزمون تافل (TOEFL) چیست

همان طور که گفته شد این آزمون کاملا بصورت کامپیوتری برگزار می‌گردد که در ورژن جدید تافل، جمعا به مدت سه ساعت به طول می‌انجامد. البته این نکته هم باید ذکر شود که شما بعد از آزمون Listening به مدت ۱۰ دقیقه وقت استراحت دارد.

سنتر آزمون تافل (TOEFL) چیست

بطور کلی می‌توان آزمون تافل به چهار بخش تقسیم می شود:

 بخش اول: آزمون خواندنی

در این بخش شما باید در مدت ۵۴–۷۲ دقیقه به ۳۰ تا ۴۰ سوال پاسخ بدهید. بنابر این باید آماده باشید که با سه الی چهار نوع متن روبرو شوید. آزمون Reading تافل ۱۰ نوع سوال دارد و باید از خود مطمئن باشید که با روش‌ها و تکنیک‌های هر ده نوع پرسش از قبل آمادگی کسب کرده باشید.

بخش دوم : آزمون شنیداری

خب اگرچه باید اذعان داشت که آزمون تافل از سیستم آمریکایی پیروی می‌کند، اما باید این آمادگی را هم داشته باشید که با انواع لهجه‌های آمریکایی روبرو شوید. در این بخش به مدت ۴۱–۵۷ دقیقه فرصت دارید که ۳–۴ سخنرانی ۶ سوال برای هر مورد و ۲–۳ مکالمه ۵ سوال برای هر مورد پاسخ دهید. تفاوت این بخش از آزمون با آیلتس شاید تنوع آن در نوع سوالات باشد که می‌توان به صراحت گفت تافل در این بخش ۶ الی ۹ نوع سوال متفاوت برای شما طراحی خواهد کرد.

بخش سوم: آزمون گفتاری

این بخش هم با آزمون آیلتس تفاوت‌های عمده ای دارد. در آزمون آیلتس شما این فرصت را دارید که بخش گفتاری را در روز دیگری شرکت کنید. در تافل بعد از یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای، باید آماده شرکت در بخش Speaking شوید. شما ابتدا در بخش اول باید پاسخگوی یک سوال باشید که فقط مهارت گفتاری شما را اعتبار سنجی می‌کند.

در بخش‌های بعد سوالات ترکیبی از آزمون خوانداری و شنیداری در مقابل شما قرار خواهد گرفت. باید این نکته را هم عنوان کرد که همانند آزمون آیلتس شما در مقابل یک کارشناس قرار نگرفته و صدای شما ضبط و جهت بررسی به مرکز آزمون ارسال خواهد شد.

بخش چهارم : آزمون نوشتاری

بر خلاف آیلتس شرکت کنندگان در این آزمون باید کلیه مطالب را تایپ کنند. بنابر این قبل از آزمون باید این اطمینان را حاصل نمایید که تایپ کردن شما از سطح بالایی برخوردار باشد. این مرحله از آزمون دارای دو بخش کلی می‌باشد. در یک بخش که به آن مستقل Independent می‌گویند، یک موضوع در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌بایست در این بخش یک انشای essay سیصد کلمه‌ای بنویسید که کلیه نکات نگارشی و گرامری در آن رعایت شود. در یک بخش دیگر Integrated شما به سوالات تلفیقی پاسخ خواهید داد.

نمره دهی تافل

مطمئن باشید که با تلاش و کوشش فراوان خواهید توانست در این آزمون نمره بالای ۱۰۰ بگیرید. اگر چه گفته شد که این آزمون محدودیت شرکت در آن وجود ندارد و هر چند روز برگزار می شود، اما بهتر آن است جهت تقویت کردن خود در بخش هایی که ضعیف بودید ۲ الی ۳ ماه زمان گذاشته و دوباره خود را محک بزنید. 

برای کمک به شما در رسیدن به امتیاز هدف خود و فراموش کردن یک بخش بد که پذیرش شما را در برنامه انتخابی تان دشوار می‌کند، ets TOEFL گزارش امتیاز آن‌ها را تغییر داده و امتیاز IBT MyBestTM در گزارش را شامل می‌شود. که به این شکل کار می‌کند که بهترین نمرات هر بخش TOEFL را از ۲ سال قبل انتخاب کرده و آن‌ها را ترکیب می‌کنند تا بهترین امتیاز شما را ایجاد کنند.

حال که متوجه شدید آزمون تافل (TOEFL) چیست ، در صورتی که می‌خواهید در آزمون‌های بین الملل شرکت کنید، مجموعه اول پرداخت خدمات پرداخت هزینه آزمون‌های زبان را برای کاربران خود به انجام می‌رساند. همچنین می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت یا هر پرداخت ارزی دیگری مانند اپلیکشن فی، از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 8 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT