سایت Atlassian چیست

سایت Atlassian چیست | مدیریت پروژه های تیمی

زمان مطالعه 4 دقیقه

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار، یک استارتاپ یا یک تیم برای اجرای یک پروژه (حتی پروژه تحقیقاتی و علمی) هستید، در سال ۲۰۲۰ یک بخش جدایی ناپذیر از سواد کاری و همکاری تیمی، استفاده از نرم افزارهای مناسب مدیریت زمان، داده و پروژه است. در این مقاله به این می‌پردازیم که سایت Atlassian چیست و چگونه نرم افزارهایش دنیای مدیریت پروژه را متحول ساخته است.

امروزه در دنیایی به سر می‌بریم که هر کسب و کاری که خواهد در بازار رقابتی پیشرفت کند و زمین نخورد، باید بتواند خیلی حساب شده و کارآمد پروژه‌ها را پیش ببرید یا نیاز مشتریان را در زمانبندی مناسب پاسخ دهد. مثلا یک مطب پزشک باید بتواند مدیریت زمان مراجعه کنندگان را تنظیم کند، یک بیرون‌بر مواد غذایی باید بتواند هماهنگی لازم برای پیک‌های موتوری و سفارش‌ها را ایجاد نماید، یک تیم برنامه نویسی باید در اجرای کد‌نویسی هماهنگ عمل کرده و پیش بروند، همچنین زمانی که شرکت‌ها بزرگتر می‌شوند، هماهنگی بین تیم‌ها و افراد هم پیچیده‌تر خواهد شد. به همین دلیل است که بیشتر کمپانی‌های و استارتاپ‌ها از خدمات Atlassian بهره می‌برند.

معرفی شرکت Atlassian (اطلسیان)

سایت Atlassian در سال ۲۰۰۲ توسط Michael Cannon-Brookes و Scott Farquhar با ۱۰ هزار دلار سرمایه گذاری راه‌اندازی شد. در همان سال نرم افزار Jira 1.0 را وارد بازار کردند و یک سال بعد هم نرم افزار Confluence 1.0 منتشر شد و تا سال ۲۰۰۵ بالغ بر ۱۰۰۰ مشتری جذب کردند و طی این ۱۸ سال، با ۱۵۰ هزار مشتری و داشتن چندین دفتر نمایندگی در ۷ کشور صنعتی دنیا مشغول به فعالیت است و نرم افزارهای زیادی را روانه بازار کرده‌اند.

خدمات سایت Atlassian چیست

خدمات سایت Atlassian چیست ؟

سایت Atlassian نرم افزارها و خدمات متنوع مدیریت پروژه را به کاربران خود عرضه کرده است و اگر کسی هستید که قبلا یک استارتاپ یا یک کسب و کار نو‌آوانه را ایجاد کرده‌اید، پس به احتمال زیاد حداقل یکی از این خدمات را قبلا استفاده کرده‌اید که معروفترین آنها شامل:

۱- ترلو (Trello)

اغلب اپلیکیشن‌هایی که در رابطه با مدیریت وظایف طراحی شده‌‌اند معمولا یا بسیار سطحی و هم پیچیده هستند. اما Trello یک نرم افزار تحت وب است که روش استفاده‌ای به سادگی کاغذهای رنگی تان دارد با این تفاوت که امکانات گسترده‌تری در مدیریت زمان و وظایف در اختیارتان قرار می‌دهد. در حقیقت Trello بیشتر برای مدیریت پروژه و کارهای تیمی استفاده می‌شود که نه تنها هر کار در پروژه‌های سنگین و پیچیده گم نمی‌شود، بلکه هر فرد می‌تواند مسولیت بخشی از پروژه را بر عهده گیرد یا اینکه به آن شخص محول شود و حتی زمان تحویل پروژه هم برای افراد قابل تعیین است.

از طرفی Trello را می‌توان به نرم‌افزارهای مختلف متصل کرد مثل دراپ باکس (Dropbox) یا اتصال Trello و GitHub امکان این را به مدیران پروژه می‌دهد که مشکلات هر مرحله که به هرکسی محول شده است، مشخص شده و از گم شدن مراحل کد نویسی تیمی جلوگیری می‌کند.

ترلو سایت Atlassian چیست

۲- جیرا (Jira)

نرم افزار جیرا (JIRA) ابتدا برای ردیابی باگ‌های نرم افزاری به منظور کمک به تیم‌‌های توسعه نرم‌افزار، توسط کمپانی Atlassian تولید گردید، اما با گذشت زمان و با توسعه آن، به ابزاری کارآمد برای مدیریت کنترل پروژه، توسعه نرم افزار و کاربردهای دیگر تبدیل شد.

Jira با قابلیت اعلان خود می‌تواند وقایع را به محض وقوع به اطلاع کاربران مربوطه برساند و آنها را همواره در جریان رخ داد‌هایی که در حیطه کاری آنها می‌باشد قرار دهد. Jira با چندین ابزار و ویژگی خاص، یک نرم افزار فوق‌العاده کاربردی با کاربری آسان برای انجام امور کنترل پروژه توسعه نرم‌افزاری و بسیاری کاربرد‌های گوناگون از این دست می‌باشد.

۳- بیت باکت (BitBucket)

تا حدود زیادی BitBucket شبیه Github است که به تیم‌ها این امکان راه می‌دهد تا پروژه خود را مدیریت کنند و در کدنویسی، تست و پیاده‌سازی با یکدیگر به صورت کامل مشارکت داشته باشند.

با پیاده‌سازی قواعد کلی در سامانه BitBucket مدیران تیم‌ها می‌توانند مطمئن شوند که تمامی تیم‌ها با نیازمندی‌های منحصر به فرد خود سریع‌تر نسخه‌های نرم‌افزاری خود را منتشر کنند. BitBucket با وجود قابلیت یکپارچه‌سازی کامل با نرم‌افزارهای Jira و بامبو (Bamboo) باعت صرفه‌جویی در زمان، افزایش دید تیم و کاهش سربار پروژه خواهد شد.

۴- کانفلوئنس (Confluence)

سایت Atlassian چیست Confluence

Confluence یک نرم افزار حرفه‌ای برای ایجاد، سازماندهی، مدیریت و پیگیری و انجام کارهای تیمی است که امکان همکاری با اعضای تیم و پیگیری کارهای هر یک از افراد فعال پروژه و همچنین مدیریت امور جاری در یک پروژه را امکان پذیر ساخته است.

Confluence اطلاعات ارائه شده را در Spaces مربوط به هر موضوع که توسط کاربر تعریف شده است، به صورت بخشی قابل جستجو ذخیره می‌کند. در حقیقت به منظور بایگانی اطلاعاتی که توسط افراد در شرکت‌های تحقیقاتی یا با داده‌های زیاد (مثلا استارتاپ‌هایی با داده‌های زیاد و متنوع مشتریان آتی) برای هماهنگی بین اعضای تیم استفاده می‌شود.

 

حال که متوجه شدید کمپانی و سایت Atlassian چیست ، بسیاری از این خدمات به صورت کاملا رایگان ارایه می‌شوند و نیازی به پرداخت هزینه نیست، با این حال استفاده از خدمات بیشتر و پیشرفته‌تر نیازمند پرداخت هزینه ارزی است که در زمان نیاز، می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد.

امتیاز 4/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. ITFAVA گفت:

    با سلام و احترام؛

    در حال حاضر شرکت ایده تدبیر فاوا در خصوص محصولات و راهکارهای اطلسیان قادر به ارائه خدمات طراحی، نصب و پیکربندی با بهره گیری از دیتابیس های Oracle, SQL Server, MySQL, PostgreSQL می باشد.

    ارائه لایسنس اصلی (نسخه های ابری، مرکز داده) و کرک های نامحدود، محدود و سفارشی تمامی نسخه ها از جمله خدمات دیگر ایده تدبیر فاوا است.

    همچنین خدمات تخصصی آموزش، مشاوره، پیاده سازی و ارائه راهکارهای حل مشکل در ایده تدبیر فاوا فراهم می باشد.

    *********

    شما می توانید جهت دریافت خدمات از مدیریت بخش محصولات اطلسیان با پست الکترونیک زیر تماس حاصل فرمائید.
    *******

    Jira, Confluence, Bitbuket, Service Desk, Crowd, Sourcetree, Bamboo, Fisheye, Crucible

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT